September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Hoe gaat het met de aanstaande moeders?? Ik ben de 13 weken al weer voorbij, heerlijk gaat snel nu hoor. 8 maart de 2e afspraak bij de VK al weer, vind ik toch wel weer even spannend hoor, zou het hartje nog te horen zijn? Wat zal ik blij zijn als ik de kleine voel trappelen, heerlijk daar kijk ik echt naar uit zeg.

Verder heb ik maandag de kraamzorg geregeld. Ze nemen in de 36ste week contact op voor een intake, laat he???

Ik heb ook het ziekenhuis gebeld voor de 20 weken echo. Ik krijg hem 17 april, kan ik daar ook naar toe gaan leven.

Verder voel ik me prima, de misselijkheid is zo goed als weg, smorgens heel klein beetje een nog wat weeiig gevoel maar voel me verder prima. Alleen als ik teveel doe op een dag dan voel ik mijn bekken snachts (wordt ik helemaal stijf en doet alles me zeer) maar verder mag ik zeker niet klagen.

Renske voor het schema dus 8 maart 2e afspraak VK en 17 april 20-weken screening.

Nou meiden tot de volgende keer maar weer.

xxxNummer3xxxx

13 weken 2 dgn
Hallo aanstaande mama's,

Vandaag even voorlopig een laatste reactie, want ik ga morgen voor drie weken naar Bali. Daarna ben ik er uiteraard weer!

Ik heb het giga druk gehad op mijn werk om alles af te ronden, maar tussendoor wel meegelezen. Na mijn vakantie ga ik weer wat actiever meeschrijven.

Ik ben morgen precies 12 wkn, joepie! De magische grens heb ik dan bereikt. Maar na de laatste echo was mijn "angst" al helemaal weg hoor. Ik zag het hartje kloppen en de beentjes lekker bewegen en vorige week bij de VK hebben we het hartje gehoord. Errug leuk!

Donderdag 29 maart hebben we weer een afspraak bij de VK (voor in de tabel). Ik moet nog een afspraak maken naar de 20 wkn echo, maar dat doe ik na mijn vakantie.

Geniet in de tussentijd van de zwangerschap en ik spreek jullie over drie weken.

Floor
Aahhh, net een heel stuk getikt, klik ik op sluiten in plaats van plaats bericht. Heel handig!

Hoe gaat het met de aanstaande mama's?

Hier moe, moe, moe en af en toe behoorlijk misselijk, maar ik heb het er graag voor over hoor! :-) Over twee weken de echo, ben dan ook precies 12 weken zwanger. Kan bijna niet wachten, dan gaan we het eindelijk aan echt iedereen vertellen!

@ Floor, voor als je dit nog leest: Heel veel plezier gewenst, geniet ervan!

Zijn er trouwens nog meer van jullie die deze zomer nog willen gaan vliegen? Wij gaan normaal gesproken altijd met het vliegtuig op vakantie, maar nu ik zwanger ben zie ik het toch niet zo zitten om ver weg op vakantie te gaan. Hoe denken jullie daarover?

@ Renske, fijn om te horen dat je je langzaam aan een beetje beter gaat voelen! Als ik het goed begrijp had je zoveel last van je zwangerschapskwalen dat je momenteel niet werkt?

@ Mirjam, lastig he dat je nu al over KDV enzo na moet denken. Ik hoop als de baby er is drie dagen te kunnen blijven werken, waar ik nu werk. In het begin zou ik het fijn vinden als onze ouders 2 dagen op willen passen en 1 dag naar het KDV. Als het kindje wat ouder is kan dit ook altijd nog andersom. Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang de wachtlijsten hier zijn... Binnenkort toch maar eens in verdiepen inderdaad!

@ Brechjuh, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ga nu even lekker op de bank hangen, tot snel!
Goodmorning

Hoe gaat het met jullie allemaal? Goed nieuws uit huize Lagune. Dubbel baby geluk want mijn konijn heeft kleintjes! Het is echt een superzoet gezicht! en echt knap hoe ze vanuit haar instinct precies weet hoe alles moet. Zo ziet het nestje er echt heel knap uit. een soort trechter van stro met daarin een bos dons waar een paar (heb nog niet precies geteld) naakte konijnenbabies in liggen. Helaas moeten ze wel weg want 2 is echt genoeg op een overvolle etage in de randstad. Dus: lief zacht pluis hangoortje anyone?

@ kaatje. Ben je nog steeds zo moe? nou echt vervelend hoor! ik hoop dat het bij jou ook snel afneemt. zelf heb ik er sinds ong. een week minder last van... maar wel blijven schrijven he want t is hier een beetje stilletjes

@ floor.mmmm heerlijk naar Bali. Je zal er nu al wel zijn, maar ben benieuwd naar de verhalen...

@nummer 3. Ja ik vind dat idd wel laat klinken voor de intake met de kraamzorg. Mja, misschien ook wel goed dat alles dan nog goed bij ze in het geheugen zit? als ze er maar zijn wanneer je ze nodig hebt he

Hoe staat het verder met de baby kamers? Wij zijn er officieel nog steeds niet aan begonnen. Maar gister waren we bij de ouders van mn vriend en die hadden het baby wiegje al van stal gehaald. En moet zeggen dat ik er best emotioneel door werd. Tis echt een schattige WIEG wel te zeggen want is best groot. van wit hout met een werkje en een hemeltje wat gemaakt is van de trouwjurk van mn vriends oma. (klinkt btje truttig maar is echt gaaf). En het idee dat ons kind al de derde generatie is die er in komt te liggen vind ik best cool. (vriends moeder was generatie 1.)

nou, ben benieuwd wat jullie tot nu toe hebben aangeschaft / verzameld.

x
Hoi allemaal,

Sorry, het is lang geleden dat ik heb gereageerd. Maar vanaf deze week begint mijn energieniveau eindelijk weer iets beter te worden. Gelukkig maar, werd nogal lamlendig van de moeheid.

Ik was gisteren jarig, dus voor in het schema, ik ben nu 33!! En mijn volgende afspraak bij de verloskundige is op 19 maart.

Lagune, gefeliciteerd met jullie konijntjes, lijkt me heel lief. Wij hebben al een kat en met onze kat lijkt het me niet zo'n goede combinatie om er een konijn bij te doen. Bovendien wil ik met een kindje op komst even geen nieuwe huisdieren, misschien dat we na een tijdje nog wel een kat erbij willen.

Leuk hoor klinkt die wieg van je vriend's familie. Wij hebben van mijn kant ook zo'n wieg (ook groot) en van mijn man's kant een ledikant waar ons zoontje nu nog in slaapt. Is wel heel mooi inderdaad als er al 3 generaties in hebben gelegen. Verder hebben wij ook nog niks aan de babykamer gedaan, in ons geval is het ook eigenlijk de kamer van ons zoontje, want die gaat naar de studeerkamer en de baby komt op zijn kamer.

Nou ik hoop dat het met de rest van de septembermama's ook goed gaat!

xx Rosi
Hallo allemaal

Snel even een berichtje van mij. Heb de laatste dagen geen tijd gehad om te lezen en te schrijven. snel even doorgebladerd. Heb het erg druk gehad op het werk en studie. Mijn vrije minuten heb ik geloof ik slapend doorgebracht.

Rosi: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Op zich gaat alles hier goed, mijn buik wordt boller en boller. Je kunt nu toch al wel zien dat ik zwanger ben.

tot snel!!
hallo meiden,

gaat het allemaal goed met jullie? met mij prima!

ik ga woensdag 14 maart een nekplooi meting laten doen, gewoon voor onze gemoets toestand. wij hebben in de familie gelukkig geen nare dingen, maar ik wil er toch een beetje zeker van zijn dat dit mensje oke zal zijn .

ik vind het allemaal erg spannend en ik zal jullie zeer zeker op de hoogte houden.

tot snel, groetjes
Hey meiden...

triest nieuws uit het Lagune kamp... het gaat hier helemaal mis.

Hoe snel kan het gaan he? ik lees nog mijn bericht van maandag waar er niks aan de hand was. maar ondertussen heb ik 1 dag bruin, 1 dag rood en vandaag stromend bloed met krampen en klonters.

Ik vind dit echt heel erg en ben er helemaal van in de war maar op 1 of andere manier lukt het me niet hier vol gevoel over te schrijven... mijn familie is veel in de buurt en dat helpt erg. Ik hou jullie op de hoogte wanneer het definitief fout is gegaan... voor mij is het nu wachten tot het vruchtje er uit komt.

hopelijk blijft dit jullie allemaal bespaard.

x
O god Lagune wat verschrikkelijk meid;(. Zulk nieuws verwacht je niet meer te lezen nu er al oktober en november topics zijn. Ohhhhhhhhh wat zul jij je rot voelen meid wat heb ik enorm met je te doen. Als het fout gaat is het altijd verschrikkelijk maar waarom als je bijna 3 maanden bent, wat is het toch oneerlijk.

Ik wil je heel veel sterkte wensen meid, een dikke knuffel*;. Laat je nog even wat van je horen hoe het allemaal verloopt? Heb je de VK al op de hoogte gebracht, mss dat je heen mag voor een echo??

liefs nummer 3
oh lagune wat schrik ik van je bericht!!!

Meid, heel veel sterkte, wat verdrietig. Is er nog een kans dat het toch nog goed komt?
Nou... dat was het dan :(

Na bijna 12 weken is mijn zwangerschap nu over. Ik vind het echt heel erg. Aan de andere kant was het gisteren zo´n emotionele dag dat ik nu vooral moe ben. Ik zal even kort schrijven hoe het ging.

rond 10 uur ´s ochtends vk gebeld dat ik de hele nacht krampen had alleen het gevoel dat niet alles er uit was gekomen.

half 1 spoed echo waarop we te zien kregen dat het vruchtje maar 6 weken oud is geworden en dat de vruchtzak en placenta nog in de baarmoeder zaten. Dit was voor ons echt goed om te zien. Het was nu duidelijk dat alles over was.

Rond 12 uur kleine krampjes en rond 2 uur stevige krampen waarbij er een boel bloed en klonters maar geen placenta of vruchtzak uitkwamen, dit deed echt zooooo´n pijn! het leek wel een bevalling. hoop ik dan maar of kan het NOG erger??!?!?!

de krampen hebben tot 10 uur geduurd en werden daarna minder en ben rond twaalven in slaap gevallen.

vanochtend kwamen de placenta en vruchtzak er zonder pijn uit.

Het is nu dus echt voorbij...zo onverwachts als het voor ons kwam is het nu ook weer weg gegaan... maar 1 ding is voor ons wel duidelijk. we willen heel graag papa en mama worden. Dat is iets wat deze zwangerschap voorgoed in ons heeft wakker gemaakt.

nou, ik zal zo nu en dan nog eens kijken hoe het met jullie gaat. Renske wil je me uit de lijst halen alstjeblieft?

Ik wens jullie echt een hele fijne zwangerschap verder en een heleboel puntgave babietjes...

x
@Lagune meid nogmaals ik vind het echt heel triest dat het zo heeft moeten lopen. Wat kan je lichaam je dan voor de gek houden he. En een miskraam kan ook pijn doen hoor. Mijn eerste miskraam was met 9 weken en toen was het kindje ook met 6 weken gestopt met groeien. Vreselijke krampen had ik niet om uit te houden en toen zijn we naar de eerste hulp gegaan zelfs. Weet je wat het ook is de pijn bij een 'normale' bevalling ervaar je heel anders omdat je er iets heel moois voor terug krijgt en bij een miskraam is het pijn lijden voor iets wat je moet afstaan, heel erg dus. Wel positief is dat voor jullie duidelijk is geworden hoe graag jullie papa en mama willen worden. Ik hoop dat het heel snel weer raak zal zijn voor jullie en dat het dan goed zal blijven gaan. Als je weer zwanger bent zou ik vragen of ze jullie extra vroeg een echo willen geven omdat je anders zo lang in onzekerheid zit.

Heel veel sterkte gewenst met het verwerken van het verlies.

Hier gisteravond voor de 2e keer naar de VK geweest. Ik was wat onzeker want had smiddags een beetje bloederig slijm en had de rest van de dag buikpijn van de zenuwen. Het hartje was meteen duidelijk te horen en doordat ik me onzeker voelde kreeg ik meteen weer een echo. Wat heerlijk om weer even te kijken en wat een verschil zeg met de echo van 4 weken terug. Echt al een compleet mensje wat lag te zwaaien en te trappelen.

Mijn avond kon dus niet meer stuk en voor mijn gevoel kan het genieten nu echt gaan beginnen.

Hoe is het met de rest van de meiden, het is hier zo stil.

Voor de tabel : 5 april 3e afspraak VK en 17 april 20 weken screening.

Deze was met 14 wkn 2 dgn

Deze was met 10 wkn en 2 dgn, onderin zie je iets (heel onduidelijk hoor)

Maar wat een verschil in die 4 weken he!!

xxx nummer3 xxx

14 wkn 3 dgn

Lagune, wat totaal onverwacht dit vreselijke nieuws voor jullie. Ik heb echt heel erg met jou en je vriend te doen. Na zo'n tijd ga je er eigenlijk niet meer van uit dat het nog mis kan gaan. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie wens om papa en mama te worden snel uit zal komen!

Nummer 3, mooie foto zeg! Is inderdaad een groot verschil in die 4 weken.

Ik ben ziek, griep. Ben vandaag thuis gebleven, zoontje was naar de creche dus kon ik mooi bijslapen. Hopelijk gaat het morgen weer beter met mij.

xx Rosi
Heeey meiden,

Zo heb echt een actieve week achter de rug zeg. Je kunt wel merken dat de eerste 12 weken inderdaad het ergste zijn hihi.

Deze week flink actief geweest, namelijk:

* babykamer geverfd(3 keer!!)

* 1 dag gewerkt

* geshopt

* badkamer flink uitgesopt

* babykamer schoongemaakt

* flink wat wassen gedraaid

Al met al flink wat dus, gisteren nog open huis gehad van mijn schoonzusje, dus dan ben je ook de hele dag van huis af. Maar ach ik voel me weer lekker,  dus dan geniet je er ook veel meer van.

De laptop heeft ook niet veel aangestaan deze week, het was telkens ff snel overal bijlezen en weer verder. Als ik namelijk te lang blijf zitten komt

er verder zo weinig van.

Ik merk wel dat ik door al die activiteit s avonds echt doodop ben, en ook

last van mijn rug heb, maar ja tis ook wel weer lekker om je huissie

schoon te hebben zeg maar.

Eigenlijk zou ik nog naar een verjaardag gaan, maar heb ik maar ff afgezegd omdat mijn rug niet echt veel zin had, om weer zolang in de auto te zitten.dus toen heeft vriendlief even de vitrage opgehangen in de babykamer. Hij is wel te lang, maar ik kort ze pas in, als er nog 1 haakje bijhangt. Hij hangt nu in het midden een beetje door namelijk.

Vanaf volgende week vrijdag ga ik ook weer part-time werken. Ik werk dan woe-do-vrij dus daar heb ik ook wel weer zin in. Van de week al een dagje kleuters gedraaid omdat er een directeur ontzettend omhoog zat. Dat was wel wat heftig aangezien je toch vaker moet bukken,maar ook wel weer erg gezellig.Daardoor heb ik echt zin om komende week te beginnen.

Hoewel ik wel weer zal moeten wennen aan het vroege opstaan, aangezien

ik normaal altijd nog ff bleef liggen als vriendlief eruit ging. Maar dat komt

vast snel genoeg weer goed.

Zo weer even genoeg ego, nu jullie:

Laguna meid wat ontzettend balen is dit zeg, ben je bijna bij de 12 weken grens krijg je dit. Ik wens je veel sterkte meid!!

Brechje welkom, zou je wat meer gegevens kunnen vertellen voor de tabel.

Mirjam en ben je er nog een beetje uitgekomen qua kinderopvang??

Rosi ik heb idd ook het idee dat de weken nu voorbij vliegen, echt heerlijk.

Aankomende dinsdag ben ik al 15 weken!.

Al weer wat beterder?

Nietje ik herken die moeheid wel hoor. Maar geef er gewoon aan toe, zo lag ik afgelopen vrijdag al om 9 uur te slapen tot 7 uur s ochtends heerlijk.

Floor je bent nu vast heerlijk aan het genieten op bali, ben wel jaloers hoor!!

Kaatje ik typ mijn bericht altijd eerst in kladblok, dan moet ik het wel kopieren, voordat ik het plaats. Als het dan fout gaat, heb ik in ieder geval mijn tekst nog. Ik heb idd vanaf de 3de week van januari niet gewerkt vanwege het feit dat ik me zo belabberd voelde. Heb er maar gewoon aan toegegeven en dat is toch goed voor me geweest denk ik.

Nummer 3 wat een mooie echos zeg! Echt geweldig om te zien he.

Tot snel weer meiden

Liefs Rens
ik bof dat ik vandaag weer eens een ADV dag heb. :R Snel even een berichtje tikken, en dan gaat de computer uit. Heb ook zin om te soppen enzo. Ben ergens wel een beetje jaloers op je hoor Renske. Wat heb jij al veel gedaan zeg!! Onze babykamer staat nog vol met gereedschap en bende. Je kunt je nog niet echt een voorstelling van gaan maken dat er over een half jaar een kindje in ligt. De zolder moet ook maar eens opgeruimd worden, het is nu echt een rommelzolder met spulletjes waar je nooit meer iets mee gaat doen. Denk dat ik met koninginnedag maar eens wat spulletjes ga verkopen. Heb ik nog nooit gedaan, lijkt me dit jaar helemaal leuk. Kan ik van dat geld weer babyspulletjes gaan kopen.

Rosi, ben je alweer beter of lig je nog ziek in bed?

Lagune, ik weet niet of je nog met ons meeleest, maar ik wil je zeggen dat ik dit weekend wel vaak even aan je moest denken. *;

Nr3, wat zie je het kindje toch goed he? wat een verschil zeg met de vorige echo. Het is zo bijzonder!!!

Ik kan trouwens mijn baarmoeder nu ook zelf voelen, zo grappig. Voelen jullie die ook al? Ik kan niet wachten op het moment dat je het kindje voelt bewegen.

Vraagje: hebben jullie er al over nagedacht om iets van zwangerschapsgymnastiek/yoga o.i.d. te gaan volgen? Ik weet het nog niet, ergens vind ik het zo suf, maar ja het kan wel nuttig zijn en het zal ook vast wel heel gezellig zijn met een club zwangere dames.

En nu snel de computer  uit, sopje maken, stofzuigen en vanmiddag ga ik misschien nog even op de fiets naar het strand. hhmmmm genieten van het zonnetje!

liefs Mirjam
Hoi meiden,

Daar ben ik ook weer eens. Ik ben net weer terug van vakantie en het was erg leuk! Wat lees ik nu over Lagune....... Wat vreselijk.... Sterkte als je dit leest en een hele dikke knuffel! *;

Als je zo kijkt naar dit topic, besef je wel dat zwangerschappen dus ook vaak misgaan :( Echt heel rot........

Vind het nu een beetje raar om verder te schrijven, maar doe het toch maar. Vandaag ben ik precies 15 weken en vanochtend voor het eerst het hartje gehoord. We hadden 'm op de echo al wel gezien, maar nog niet gehoord. Echt bijzonder hoor, het hartje tikt heel snel. Vond het echt te gek om te horen.

Ik heb ook nog helemaal niks aan het kamertje gedaan :$ en alleen nog maar 1 knuffel aangeschaft. Heb al wel een heleboel kadootjes gekregen. Ik wacht met de aanschaffen nog een paar weken tot ik weet wat het wordt.

Hebben jullie al nagedacht over een kinderwagen? Ik ben ineens helemaal weg van de Joolz Bloom.

Zal volgende keer op jullie reageren, moet nu weer rennen (gelukkig heb ik weer wat meer energie).

Dikke *; voor jullie allemaal
Heeey meiden,

Zo vandaag een ochtendje gedraaid op de school waar ik vrijdag officieel begin met werken. En het was echt een lief klasje. Lekker rustig ochtendje gehad,en de kinderen een beetje leren kennen.

De kinderen vonden het gelijk al jammer dat ik morgen niet kwam, dus dat is toch positief. Ik heb in ieder geval al veel zin om te beginnen.

Morgen lekker nog een dagje thuis, en ik ga er echt proberen een relax dagje van te maken. Maar mij kennende gaat dat toch niet lukken haha. Vervroegde nesteldrang denk ik.

Gisteren ook bericht gehad dat we de babykamer kunnen ophalen, dit stond eerst op zaterdag 14 april gepland maar nu wordt het dinsdag 17 april. Die zaterdag gaat mijn zus namelijk verhuizen, dus daar moet vriendlief mee tillen en ik koffie zetten haha.

En op dinsdag kan er waarschijnlijk een vriend mee van vriendlief die heeft een grote bus, dus daar past alles makkelijk in. Met een beetje geluk komt die dan ook meehelpen met het in elkaar zetten. Dus ik ben benieuwd.

Mirjam ik was gewoon iemand die heel snel alles klaar wilde hebben. Vooral omdat ik weet dat ik met de zon altijd vrij snel ga zweten, dus dat is wel lekker als de kamer dan zo vroeg al  klaar is. En ik vind het nu ook al leuk om lekker te dagdromen daar binnen hihi.

En spullen verkopen op koninginnendag is ideaal natuurlijk.

Ik wil wel een cursus gaan volgen hoor, vooral omdat vriendlief dat idee prettiger vindt. En hoop zo wat leeftijdsgenoten in de buurt te leren kennen.

Kessie wat fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad zeg. Waar was je naartoe gegaan? En het is inderdaad iedere keer slikken toen ik las dat het mis was gegaan, dat gun je echt niemand hoor.

Leuk zeg het hartje horen, ik hoop dat ik dat maandag ook te horen krijg.

Wij hebben de quinny speedi xs aangeschaft.

Voor meer nieuws over de kleine en een blik in hoe de kamer nu is:

[fgcolor=#9900cc]www.babiezeestraten.beebiesite.nl[/fgcolor]

Tot snel weer meiden

Liefs Rens
Hee renske,

heb even op je site gekeken. Wat grappig, onze babykamer krijgt ongeveer dezelfde kleur. Misschien is ie bij ons iets donkerder olijfgroen, maar de kleur komt wel heel dichtbij. De muur heb ik vorig jaar die kleur geverfd en het was een rotmuur om te verven. Heb geen zin om het nog een keer te doen, vandaar dat het dus een groene kamer wordt. De meubeltjes zijn volgens mij ook erg mooi. Leuk hoor om het al in te gaan richten. Ik denk dat het bij ons pas ergens in juni wordt gedaan, duurt nog even. Maar ja, ik ben altijd iemand van het  laatste moment, komt dus wel goed.

groetjes!
Hoi allemaal,

Leuke web-site Renske! Kamertje ziet er mooi uit en jullie hebben al veel kleertjes!!

Je hebt je energie lekker terug gevonden lees ik, fijn hoor. En weer aan het werk, lijkt me ook wel lekker na een tijd thuis te zijn geweest.

Mirjam, ik ben denk ik net als jij haha. De kamer van ons zoontje hadden we ook pas op het laatste moment klaar (of eigenlijk nog net niet, maar hij kon er al prima in slapen hoor bovendien lag hij eerst toch bij ons op de kamer), ik heb jet gevoel dat het bij deze weer hetzelfde zal gaan.

Pfff, hier een mindere dag. Ik ben sinds ik ziek ben geweest nog niet helemaal de oude, ik ben toch nog veel moe. En mijn zoontje had vandaag uitgekozen om zijn dag niet te hebben, dus extra vermoeiend. Nou ja ik ben de dag toch goed doorgekomen en mijn zoontje ligt lekker te slapen, dus hebben ik en mijn man lekker even tijd voor onszelf.

xx Rosi
Sorry meiden dat ik zolang niet heb geschreven. Heb een paar rare weken achter de rug.

Allereerst Lagune; ik weet niet of je nog wel eens mee leest, maar ik vind het zo erg voor je. Sterkte de komende tijd en ik hoop dat je snel opnieuw zwanger raakt.

Ik ben zelf inmiddels ruim 13 weken zwanger (13 weken en 3 dagen) en mijn ochtendmisselijkheid is eindelijk over! Drie weken terug ben ik door mijn werk met ziekteverlof gestuurd omdat ik toen nog wel erg last had van misselijkheid en ontzettend moe was. Daarnaast kwam ik elke dag met hoofdpijn thuis. Ik heb vervolgens anderhalve week thuis gezeten; met name veel geslapen en uitgerust. Sinds afgelopen maandag ben ik weer aan het werk, zij het wat minder uren dan normaal.

@Renske: Jij zal ook weer terug aan het werk las ik. Fijn dat de oefendag zo goed is bevallen. Leuke website trouwens!

@Mirjam: het klinkt herkenbaar dat de toekomstige babykamer nog zo'n rommeltje is. Zo is het hier ook. Zo nu en dan beland ik in een bui waarin ik alles liefst zo snel mogelijk op orde breng, maar ik denk toch dat we er nog even mee wachten. (tijdgebrek)

@Kessie: volgende week vrijdag mag ik ook voor het eerst naar het hartje gaan luisteren. Ben ook heeel nieuwsgierig.

@rosi: ik hoop dat je je snel wat minder moe voelt. In "de boeken" staat zo leuk beschreven dat je huishoudelijke klusjes zo veel mogelijk moet uitbesteden aan je partner en dat je indien mogelijk een middagslaapje in kan roosteren. Dit allles is echter makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik was zo net nog wat drinken met collega's toen het gesprek op 'zeurende zwangeren' terecht kwam. Sommige zwangeren kunnen en doen alles nog, terwijl anderen continu zeuren over moeheid, misselijkheid en andere kwaaltjes. Ik moet zeggen dat ik me behoorlijk aangevallen voelde. Nu zijn het voornamelijk mensen die zelf nog nooit zwanger zijn geweest die dat zeggen, maar ik vind het zo gemeen. Als je misselijk/moe bent functioneer je toch gewoon niet hetzelfde dan wanneer je je fantastisch voelt? En als mensen vragen hoe ik me voel dan zeg ik meestal de waarheid en op dit moment voel ik me MOE. Ik werd er echt een beetje boos van; als je niet wil weten hoe ik me echt voel, vraag het dan niet.

Zo, dat was mijn frustratie voor vandaag!

Verder gaat alles gelukkig heel goed. Ik ben nu op het punt beland dat mijn broeken beginnen te knellen en het echt al een beetje zichtbaar wordt dat er iets aan de gang is, tenminste als je het weet....

Nou ja, sterkte iedereen en veel plezier met het uitzoeken van alle leuke babyspulletjes! Wij hebben inmiddels de maxi-cosi binnen: Joepie, er is een begin!

groetjes tinkerbellen
Tinkerbellen, ik zou ook kwaad zijn geworden hoor. Het is sowieso zo makkelijk praten als je het zelf nog nooit hebt meegemaakt. Bij zwangerschap en kinderen denkt ineens iedereen dat je op de ongezouten mening en alle adviezen van iedereen zit te wachten of ze er nou verstand van hebben of niet. "Zeur" jij maar lekker, als je je rot voelt voel je je nou eenmaal rot. Sommigen zijn gezegend met een makkelijke zwangerschap en anderen gewoon niet!

Middagslaapje is soms inderdaad moeilijk te plannen. Zoontje slaapt niet altijd op het tijdstip dat ik ook kan gaan liggen, bovendien is zijn middagslaapje ook de tijd dat ik aan andere dingen toekom, die ook moeten gebeuren. Vandaag lag ik eindelijk in bed een beetje weg te dommelen, wordt hij net wakker. Ga zo maar naar bed!

Bij mij zie je nu al dat ik zwanger ben, ben ook 13 weken en 2 dagen. Gaat nu echt een stuk sneller dan bij de eerste. 2 van de ouders van kinderen op mijn werk hebben al gevraagd of ik zwanger was (zou ik zelf niet zo snel doen als iemand zelf niks zegt, voor hetzelfde geld heb ik gewoon wat teveel gegeten haha). Maar ik vind het wel heel leuk dat het nu al zichtbaar is, bij mijn eerste zwangerschap hadden sommigen met 16 weken nog niks door.

xx Rosi
Hoi allemaal,

al lang niks gepost en niet eens alles gelezen :$

Nu zo'n 16 weken, afgelopen woensdag bij vk geweest, nu konden ze het hartje wel vinden. Echt leuk om het voor het eerst te horen.

Hier gaat alles heel goed, wel wat last van mijn rug gehad, maar een nieuw kussen op bed doet wonderen.

Ook bij mij begint de 'voorkant' duidelijk te groeien. Broeken pasten al lang niet meer, maar nu gaat het wel wat opvallen, trouwens, ook mijn BH's beginnen wat uit te puilen:D. Duidelijke veranderingen!

Over een maandje verhuizen we naar een grotere woning, en dan lekker beginnen met spulletjes aanschaffen.
Hoi meiden,

@Rosi vervelend dat je nog niet de oude bent. En bij jou dus ook al duidelijk zichtbaar dat je zwanger bent. Bij mij ook hoor, heb al een flinke buik!!

@Renske, zo he jij bent al actief bezig geweest zeg!! Wel leuk hoor. Ik nog niet echt, maar ja kan ook nog niet want het kamertje staat nog vol rommel en er moet nog een dakkapel komen. Als dat af is kan ik eigenlijk pas beginnen. Ik heb even op je site gekeken, wordt echt een gaaf kamertje joh!! Die kleur wil ik ook gaan gebruiken. Gaaf!!!

@Denna, jij ook het hartje gehoord, leuk joh!! Hoe kan het dat jij al 16 weken bent als je 10 september bent uitgerekend??

Ik ben 4 september uitgerekend en ben 15 wkn en 3 dgn. Of is het vervroegd bij jou???

Hier gaat het eigenlijk supergoed. Voel me echt op en top zwanger, helemaal nu ik al een flinke buik begin te krijgen. Savons en snachts wel wat last van mijn bekken maar het is prima te doen zolang ik me overdag maar goed voel.

Ik heb inmiddels ook al heel wat aangeschaft. Heb van mijn man als verlaat verjaardagskado een wit schommelwiegje met hemeltje en bekleding gekregen!!

En we hebben via MP een bopita tripus box gekocht in koloniale kleur. Erg mooi modelletje. Een driehoekig model met ronde hoeken.

Zondag gaat mijn man een babykamertje ophalen die we via MP gekocht hebben. Een mooi wit met hout gecombineerd kamertje. Een ledikantje, commode, plankje en kleding kast. Voor maar 200 euro, echt een koopje/mazzeltje. Ze vroegen veel meer maar wilden er toch wel graag vanaf omdat het in de weg stond. Nou kom maar op haha.

Nou ik ga nog even werken en dan is het al weer bijna weekend. Nog even genieten van de laatste zonnestraaltjes want het schijnt vanaf morgen helaas weer om te slaan.

xxx

15 wkn 3 dgn

@Mirjam75 ha bij jullie de babykamer dus ook nog vol met gereedschap etc. Nou ja we hebben nog wel even toch??

Wat betreft je vraag over zwangerschapsgym of iets dergelijks. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap zwangerschapsgym gevolgd. Nou ik vond het 10 keer niks hoor. Beetje met z'n allen op een matje zitten, en allemaal maar vertellen wat je deze week weer voor kwaaltjes hebt en de laatste 5 minuten een beetje puffen whhahah. Ach voor een keer was het leuk maar ik heb het bij de 2e zw. niet gedaan en nu ook weer niet hoor.

@Kessie78, gaaf dat jullie het hartje hebben gehoord. Apart is dat he??

Die kinderwagen die jij wilt is erg mooi, heb hem ook gezien. Maar helaas wij hebben er nog eentje. Een x-adventure zonder zwenkwiel, een oudje maar ja hij is nog goed. Is een beetje zonde om dan een nieuwe te kopen. Of mijn schoonvader moet nog in een gulle bui komen maar daar reken ik maar niet op haha.

@Tinkerbellen, fijn dat je misselijkheid eindelijk over is!! En wat gemeen zeg van je collega's om zo te praten. jeetje alsof je er als zwangere om vraagt om je zo beroerd te voelen.
huh wat vreemd, hij plaatst mijn verhaal een beetje door elkaar heen.

Nou ja..............
Hii allemaal,

Ik heb lang niks van mezelf laten horen maar ehm ik leef nog hihi.

Ik heb maandag 19 maart de echo en dan ben ik ook om precies te zijn 13 weken zwanger :D.

De afgelopen 2 weken heb ik met de papa van mn kindje, een babykamertje gekocht, baby kleertjes, baby box heel veel dingentjes gekocht.

Het voelde zo goed. Mn eerste afspraak bij de verloskundige vorige week verliep ook prima. Im soo happyy :D

Wie heeft ook al een baby kamertje besteld ?

Liefs Ciao

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven