Sint - Hoe vaak schoentje zetten?
woensdag 19 november 2008 om 14:00
Ben ik dan echt de enige die van de intocht tot aan Sinterklaasavond 2 a 3 keer wel genoeg vindt? Ik zou 1 keer zelfs wel genoeg vinden. Gelukkig is mijn meisje pas 2 en hoeft het allemaal nog niet zo. Al heeft oma haar schoen al gezet, wil andere oma haar schoen zetten, zet ze op het kdv een zelfgemaakt schoentje, dat is wat mij betreft eigenlijk al genoeg. Mijn man wil het thuis graag ook een keer doen. Zelfs als ze straks ouders is lijkt me dit meer dan voldoende. Maar ja weet natuurlijk niet hoe ik er dan over denk.
woensdag 19 november 2008 om 14:59
woensdag 19 november 2008 om 15:56
Hoi, onze jongens ook 2 keer per week zoiets. Ben daar niet heel streng in ofzo.
Soms een klein dingetje erin (mini's van Ravensburger zijn hier een gigasucces) en anders pepernoten of chocosigaretten oid.
Op 6 december komt hier de enige echte (haha) Sint langs en dan krijgen ze een cadeautje van rond de 10 euro (zo afgesproken met alle andere kennissen, zodat de cadeaus niet teveel verschillen).
Er komen dan nog 4 stellen vrienden met hun kroost, dus dat is gezellig genoeg.
Verder zagen ze vorig jaar de Sint veel te veel, op de judoclub, op school, bij de Intratuin, bij de oma's (opa is ook nog 5 dec jarig) bij de intocht, thuis dus, bij mijn man op het werk etc.
Ik doe daar dit jaar niet meer aan mee. Dit jaar alleen de intocht gaan kijken en de sint komt dus thuis. That's it.
Verder "doen" wij meer aan kerst. Ben niet gelovig, maar die hele sfeer vind ik geweldig!!! (ligt er misschien ook aan dat we in Zuid-Limburg aan de grens van Duitsland wonen).
Dan staat er toch wel wat groters onder de kerstboom voor de mannen.
Soms een klein dingetje erin (mini's van Ravensburger zijn hier een gigasucces) en anders pepernoten of chocosigaretten oid.
Op 6 december komt hier de enige echte (haha) Sint langs en dan krijgen ze een cadeautje van rond de 10 euro (zo afgesproken met alle andere kennissen, zodat de cadeaus niet teveel verschillen).
Er komen dan nog 4 stellen vrienden met hun kroost, dus dat is gezellig genoeg.
Verder zagen ze vorig jaar de Sint veel te veel, op de judoclub, op school, bij de Intratuin, bij de oma's (opa is ook nog 5 dec jarig) bij de intocht, thuis dus, bij mijn man op het werk etc.
Ik doe daar dit jaar niet meer aan mee. Dit jaar alleen de intocht gaan kijken en de sint komt dus thuis. That's it.
Verder "doen" wij meer aan kerst. Ben niet gelovig, maar die hele sfeer vind ik geweldig!!! (ligt er misschien ook aan dat we in Zuid-Limburg aan de grens van Duitsland wonen).
Dan staat er toch wel wat groters onder de kerstboom voor de mannen.
woensdag 19 november 2008 om 16:37
Bij ons mogen ze vanaf de officiële intocht van Sinterklaas (op TV) de zaterdagen voor 5 december hun schoentje zetten. Dat is dus dit jaar 3 keer in totaal. Er komt alleen een kleinigheidje in, een paar zoete muizen of een chocoladeSint o.i.d. De rest volgt met Pakjesavond. Maar dat zijn ook allemaal kleine kadootjes.

woensdag 19 november 2008 om 16:39
Juíst voor kinderen is Sinterklaas véél leuker dan Kerst. Vind ik dan. Maar ik heb weer helemaal niets met Kerst. Ze krijgen dan ook geen cadeaus, dat vind ik nou weer onzin. Naast verjaardagen is Sint het enige moment in het jaar dat ze (grotere) cadeaus krijgen.
Hier zien ze Sint in 4 weken tijd 4 keer. Man's werk, mijn werk, school (alleen dochter) en bij ons thuis (hoewel, Piet is natuurlijk al weer gevlogen). De intocht hier in de stad en het dorp slaan we fijn over.
Hier zien ze Sint in 4 weken tijd 4 keer. Man's werk, mijn werk, school (alleen dochter) en bij ons thuis (hoewel, Piet is natuurlijk al weer gevlogen). De intocht hier in de stad en het dorp slaan we fijn over.
woensdag 19 november 2008 om 17:03
Mijn dochtertje mag op zaterdagavond haar schoentje zetten en op woensdagavond. Ze kijkt er wel helemaal naar uit, zei vanmorgen ook al, hoera, ik mag vannavond mijn schoen zetten he mamma?
Ze krijgtwel kleine dingetjes hoor. Ze kreeg zaterdag een zakje chocoladecentjes en vannavond krijgt ze een chocoladepiet. Het moet wel leuk blijven.
Ze krijgtwel kleine dingetjes hoor. Ze kreeg zaterdag een zakje chocoladecentjes en vannavond krijgt ze een chocoladepiet. Het moet wel leuk blijven.
woensdag 19 november 2008 om 20:06
quote:Noerie schreef op 19 november 2008 @ 14:59:
@ Sunlight: Ik probeer het wel een beetje af te stemmen. Je krijgt toch rare dingen als bijna alle kinderen 4 keer per week hun schoen mogen zetten en mijn zoon maar 1 keer. Dat snapt zo'n kleintje toch niet? Vandaar dat ik het wel een beetje gelijk wil trekken met de meerderheid.
Dat lukt je toch niet!
Afgelopen maandag vertelde een klasgenootje van dochter dat Sinterklaas alleen kadootjes geeft op pakjesavond en in de schoen alleen iets te snoepen; maar ze mag wel elke dag haar schoen zetten en er zit dan ook elke keer iets in!
Dat doe ik dus echt niet. Een keer per week op zaterdag, de schoenstickers zitten al op haar kalender en volgende week mag ze een keer extra (maar dat weet ze nog niet!).
En hier zit er wel een kadootje in, dochter is sowieso niet zo'n snoepkont en ik vind het leuker de kadootjes te verdelen.
@ Sunlight: Ik probeer het wel een beetje af te stemmen. Je krijgt toch rare dingen als bijna alle kinderen 4 keer per week hun schoen mogen zetten en mijn zoon maar 1 keer. Dat snapt zo'n kleintje toch niet? Vandaar dat ik het wel een beetje gelijk wil trekken met de meerderheid.
Dat lukt je toch niet!
Afgelopen maandag vertelde een klasgenootje van dochter dat Sinterklaas alleen kadootjes geeft op pakjesavond en in de schoen alleen iets te snoepen; maar ze mag wel elke dag haar schoen zetten en er zit dan ook elke keer iets in!
Dat doe ik dus echt niet. Een keer per week op zaterdag, de schoenstickers zitten al op haar kalender en volgende week mag ze een keer extra (maar dat weet ze nog niet!).
En hier zit er wel een kadootje in, dochter is sowieso niet zo'n snoepkont en ik vind het leuker de kadootjes te verdelen.
woensdag 19 november 2008 om 20:14
Als zoon er aan denkt, mag hij zijn schoen zetten. Wie ben ik om dat te verbieden, ik weet toch niet wanneer de Sint bij ons komt .
Maar ik ben van plan er 2 keer in de week iets in te doen. Dit betekent dat hij er vanochtend niets in had, hij had ook helemaal niet hard gezongen gisteren, hij had meer achteloos zijn schoen neergezet. Dat hoefde niet beloond te worden vond ik. Het was een grote teleurstelling, maar maakt het er voor morgen wel leuker op denk ik.
Vanavond heeft hij keihard gezongen, met de deur open, dus nu komt er wel iets in. Wat me er aan doet denken dat ik dat wel nog even moet gaan doen zo.
Maar ik ben van plan er 2 keer in de week iets in te doen. Dit betekent dat hij er vanochtend niets in had, hij had ook helemaal niet hard gezongen gisteren, hij had meer achteloos zijn schoen neergezet. Dat hoefde niet beloond te worden vond ik. Het was een grote teleurstelling, maar maakt het er voor morgen wel leuker op denk ik.
Vanavond heeft hij keihard gezongen, met de deur open, dus nu komt er wel iets in. Wat me er aan doet denken dat ik dat wel nog even moet gaan doen zo.

donderdag 20 november 2008 om 21:44
donderdag 20 november 2008 om 22:59
Dochterlief zet `m braaf iedere dag. Staat ook vol passie naast de schoen te zingen iedere avond. Schoen vol met tekeningen en gedichten (ze is 10 en gelooft niet meer) En dan toch vol verbazing en een beetje boosheid dat Sint niet ieder dag komt
5 euro haal ik nog niet eens voor een kadootje. Ik ga naar de action en haal voor een prikkie wat kleine dingen. Kind blij.
5 euro haal ik nog niet eens voor een kadootje. Ik ga naar de action en haal voor een prikkie wat kleine dingen. Kind blij.
donderdag 20 november 2008 om 23:03
Iedere avond zetten, is alleen de vraag of Sint langs komt natuurlijk want die heeft het heel druk.
Hoe weten de ouders nou welke avonden Sint langs komt en je dus je schoen mag zetten??
Kan me van vroeger herinneren dat het heel spannend was iedere ochtend als je beneden komt of het bingo was of niet....
Hoe weten de ouders nou welke avonden Sint langs komt en je dus je schoen mag zetten??
Kan me van vroeger herinneren dat het heel spannend was iedere ochtend als je beneden komt of het bingo was of niet....
donderdag 20 november 2008 om 23:11
zondag 23 november 2008 om 21:01
Het is nu zondag en zoonlief heeft 3 keer schoen gezet. We waren van plan alleen 1 x in weekend. Maar dit weekend heeft mazzelaar twee keer gezet en wat gekregen.
Maar hij had het wel over kinderen op school die door de week ook schoen zetten. Volgende keer zal ik zeggen dat hij het ook mag doen maar dat Piet wellicht niet langs komt.
Hij krijgt altijd een klein kadootje (leuk disneypuzzeltje van 1,75 of zo) en paar pepernoten. Echt snoep er in doen heb ik juist hekel aan. De sint Maartenpot is nog propvol (vergeet ie gelukkig).
Maar hij had het wel over kinderen op school die door de week ook schoen zetten. Volgende keer zal ik zeggen dat hij het ook mag doen maar dat Piet wellicht niet langs komt.
Hij krijgt altijd een klein kadootje (leuk disneypuzzeltje van 1,75 of zo) en paar pepernoten. Echt snoep er in doen heb ik juist hekel aan. De sint Maartenpot is nog propvol (vergeet ie gelukkig).

zondag 23 november 2008 om 21:12
Hier op zaterdag en woensdag. Afgelopen vrijdag ook de schoen gezet, want er lag zomaar een rooie ballon in de woonkamer vrijdagochtend, enja, die moest toch echt terug naar de ballonnenpiet! Zaterdagochtend echter geen snoepgoed of kadootje, maar een brief van de balonnenpiet, waarin hij sochter bedankte en uitlegde dat je niet elke keer als je je schoen zet iets krijgt.
Normaal gesproken krijgt ze op woensdag iets van snoepgoed, en in het weekend een klein kadootje (dochter is gek op klei, dus een klein potje klei is relatief nog goedkoper dan chocoladegeld, en ze vind het nog veel leuker ook!)
Normaal gesproken krijgt ze op woensdag iets van snoepgoed, en in het weekend een klein kadootje (dochter is gek op klei, dus een klein potje klei is relatief nog goedkoper dan chocoladegeld, en ze vind het nog veel leuker ook!)
zondag 23 november 2008 om 21:16
Hier vroeger ook iedere dag schoen zetten, en soms kwam SInt langs en soms niet. Ik denk dat ik het met Kruimel ook zo ga doen (nu is hij nog te klein om het echt te snappen). Ik heb dan weer nog nooit gehoord van cadeautjes in de schoen. Wij kregen strooigoed, of chocolade munten of een chocolade sinterklaas of zo. Pakjes inderdaad voor pakjesavond (of vroeger thuis eigenlijk ochtend 6 december, dan had Sinterklaas de cadeautjes op tafel onder een groot laken achtergelaten. Vraag me niet waarom )
Sinterklaas is voor kinderen inderdaad veel leuker dan kerst volgens mij. Bovendien vind ik het wel zo prettig dat de meeste kinderen bij Sinterklaas cadeautjes krijgen en niet met kerst, omdat dat gewoon makkelijker uitlegt en minder scheve gezichten geeft.
Sinterklaas is voor kinderen inderdaad veel leuker dan kerst volgens mij. Bovendien vind ik het wel zo prettig dat de meeste kinderen bij Sinterklaas cadeautjes krijgen en niet met kerst, omdat dat gewoon makkelijker uitlegt en minder scheve gezichten geeft.
zondag 23 november 2008 om 21:27
Hier mag zoon in totaal drie keer zijn schoen zetten. Oma vindt dat beláchelijk weinig haha. Er gaat geen snoep in. We vieren wel uitbundig pakjesavond (dat heb je met die opa's en oma's), en met Kerst doen we geen cadeautjes. Wel een kerstboom en gezelligheid.
Zoon heeft trouwens een keer z'n schoen gezet terwijl dat niet mocht. Had-ie er een gedicht van zwarte piet in. Vond-ie minstens even leuk als een cadeau. De spanning alleen al dat zwarte piet langsgeweest was was voldoende. Zoon is trouwens vier.
Zoon heeft trouwens een keer z'n schoen gezet terwijl dat niet mocht. Had-ie er een gedicht van zwarte piet in. Vond-ie minstens even leuk als een cadeau. De spanning alleen al dat zwarte piet langsgeweest was was voldoende. Zoon is trouwens vier.