Sint Maarten en storm!

11-11-2010 00:51 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het wordt weer echt ouderwets 11-november-weer: regen, wind en guur. Alleen worden onze kids deze keer met lampion en al weggeblazen:

KNMI verwacht onstuimige dagen

Uitgegeven: 10 november 2010 17:09

Laatst gewijzigd: 10 november 2010 20:48

DE BILT - Het KNMI verwacht donderdag en vrijdag stormachtig weer met veel regen. Het meteorologisch instituut meldt woensdag op zijn website dat Nederland te maken krijgt met een diepe stormdepressie.

Op de Noordzee is windkracht 9 voorzien, langs de kust wordt windkracht 8 bereikt. Het verkeer moet rekening houden met windstoten van 75 tot 90 kilometer per uur.

Volgens het KNMI is de boosdoener een zogenoemd windveld ten zuiden van de stormdepressie dat vanuit IJsland naar de Noordzee trekt.

''Het windveld is omvangrijk, zodat het onstuimige weer enkele dagen kan aanhouden. De meeste wind komt boven de Noordzee te staan, waar stormkracht wordt bereikt'', aldus het KNMI.

Zeer zwaar

De Verkeersinformatiedienst VID verwacht in verband met het slechte weer donderdag een ''zeer zware avondspits'' met ruim 360 kilometer aan files.

Wat de gevolgen van de storm zullen zijn voor het treinverkeer is nog ongewis. De NS laat woensdag weten dat niet te kunnen voorspellen.

hmmmzzzz, kan ik wel lampionlopen met de kids?
Natuurlijk kan dat! Kids goed inpakken en gaan met die banaan.

Ik heb al dat lekkers toch niet voor niets in huis gehaald?
Ja ik ga ook hoor, alleen is het wel echt minder leuk met zulk weer en zullen we denk ik korter lopen (zeker omdat peuter van 3 voor 't eerst mee gaat).
quote:a_nick_is_born schreef op 11 november 2010 @ 00:56:

Ja ik ga ook hoor, alleen is het wel echt minder leuk met zulk weer en zullen we denk ik korter lopen (zeker omdat peuter van 3 voor 't eerst mee gaat).

Ach als het echt niet kan, dan stuur ik mijn lekkers wel op :-)

Het is dan wel weer jammer voor de kids, buurkindjes hier zijn al de hele week liedjes aan het oefenen.

Zou het werkelijk waar heel sneu vinden als het niet door kan gaan door dat rotweer.
Oh! Was het bijna vergeten! Morgen snoep in huis halen. Thanks!

Vind het altijd zo leuk die kids die al graaien voordat het Sinte Sinte Maarten, de meisjes hebb......*graai* . En dat bedoel ik dit keer niet eens cynisch, ik vind het echt leuk! Maak er ook weer elk jaar een feestje van en haal veuls te veul in huis. Dat weten die etters, dus de hele avond bal. Leuk!
Toen ik van dit slechte weer hoorde dacht ik ook meteen aan al die kinderen met hun lampions! Ik denk dat je het beste op het moment zelf even naar het weer kunt kijken. Ik vind het zo sneu voor al die kinderen!

Ik zit er 11 november in ieder geval klaar voor met een grote bak snoep!
Gewoon gaan! Mams pakte mij ook flink in, de lampion ging mee zo lang ie het overleefde.. En anders slechts het stokkie..

Die nostalgie, héérlijk!
ja tuurlijk kan je lekker gaan lampionnen met je kids

Vaak zeggen ze noodweer weeralarm enz enz,en dan is de dag aangebroeken en dan valt het vet mee...

zou niet de eerste keer zijn

enjoy vanaaf!
Gewoon gaan! Zus en ik hebben wel eens met een uitgewaaide lampion (echt kaarsje erin!) en of compleet afgebrande lampion doorgelopen. Weer of geen weer: Sintere sintere Maarten, de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sintere Maarten aan..........
Wij gaan wel hoor... mijn dochter van 4 heeft een prachtige lampion op school gemaakt en mijn dochter van bijna 2 gaat ook mee hoor. We gaan gewoon een kort rondje en dan komt het wel goed.

En als de meiden zelf niet willen dan houdt het op, maar anders lekker zingen.
vroeg gaan lopen, event. lampion thuislaten maar gewoon gaan hoor.. super gezellig !
Kindjes goed vasthouden, goed verzwaren - met een tas met snoep bijvoorbeeld - en zingen! Zingen! En snoep halen!

Ik hou van Sinte Maarten!
Ik hoop meer dat de nieuwe prins niet wegwaait.
quote:tilalia2 schreef op 11 november 2010 @ 07:47:

Kindjes goed vasthouden, goed verzwaren - met een tas met snoep bijvoorbeeld - en zingen! Zingen! En snoep halen!

Ik hou van Sinte Maarten!Ik hou ook van Sint Maarten en word dan ook Heel Verdrietig als mijn kind wegwaait vanavond
Gewoon goed vasthouden, star, en bij erge windstoten schuilen bij de mensen bij wie je aanbelt
Doe je wel voorzichtig vrouw? Er zijn enorme windvlagen voorspeld, dakpannen en takken enzo
Kan je de kaarsjes niet verwisselen voor die nepwaxinelichtjes met een lampje erin? Dan waait ie niet uit en brand er niets af.
Wij lopen dit jaar voor het eerst met de kinderen. Ik vraag graag een tip aan de ervaren moeders:

Op school hebben ze een lampion gemaakt met een ijzerdraad als hengsel. Is dat goed, of wordt dat warm aan de kleine klauwtjes? Ik denk zelf het laatste, en ben dus van plan om er een stok of iets aan te maken, maar is dat wel brandveilig en zo? Wie helpt me hiermee?
Nevanka,bij diverse speelgoedwinkels kun je een plastic handvat voor lampions kopen, hier zit ook gelijk een gewoon lampje aan, gaan twee batterijen in, en de lampion kun je aan het haakje hangen. Stuk veiliger voor de kindjes
Er is toch niemand die met een echt kaarsje gaat lopen hoop ik...?

Onwijs sneu voor die kindjes vanavond. Vroeger was het ook áltíjd pokkeweer op 11 november...
Tuttjemeteenrietje (wat een naam!) bedankt voor je tip, maar ik ben helaas niet in de gelegenheid om zoiets te kopen vandaag....Eens kijken hoe we dit gaan oplossen dan.
Ik hou ook van Sint Maarten, maar hier doen ze er niet aan
quote:Miepje4 schreef op 11 november 2010 @ 01:18:

Toen ik van dit slechte weer hoorde dacht ik ook meteen aan al die kinderen met hun lampions! Ik denk dat je het beste op het moment zelf even naar het weer kunt kijken. Ik vind het zo sneu voor al die kinderen!

Ik zit er 11 november in ieder geval klaar voor met een grote bak snoep!Sneu? Die kinderen denken maar 1 ding hoor SNOEEEEPP
Mijn kinderen gaan vnavond ook gewoon lopen. Ook de jongste van bijna 2 gaat (voor het eerst) mee. heb zelf ook nog foto's van sint maarten en toen hagelde en stormde het ook zo lekker. Bij de heel dikke hagelbuien mochten we gewoon bij de mensen in de gang schuilen. Daarna thuis warme choco en je ongans eten aan al dat snoep, daarna moe en voldaan naar bed (wel met buikpijn, van al die zoetigheid)

Als de lampionnetjes van papier zijn, even een plasticzakje eromheen doen. en rugtasjes mee geven waar de snoepjes in kunnen....
Sinte Merte’s veugelke

haaj un roëd wit keugelke

haaj un roëd wit stèrtje

danke Sinte Merte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven