Sint Maarten en storm!

11-11-2010 00:51 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het wordt weer echt ouderwets 11-november-weer: regen, wind en guur. Alleen worden onze kids deze keer met lampion en al weggeblazen:

KNMI verwacht onstuimige dagen

Uitgegeven: 10 november 2010 17:09

Laatst gewijzigd: 10 november 2010 20:48

DE BILT - Het KNMI verwacht donderdag en vrijdag stormachtig weer met veel regen. Het meteorologisch instituut meldt woensdag op zijn website dat Nederland te maken krijgt met een diepe stormdepressie.

Op de Noordzee is windkracht 9 voorzien, langs de kust wordt windkracht 8 bereikt. Het verkeer moet rekening houden met windstoten van 75 tot 90 kilometer per uur.

Volgens het KNMI is de boosdoener een zogenoemd windveld ten zuiden van de stormdepressie dat vanuit IJsland naar de Noordzee trekt.

''Het windveld is omvangrijk, zodat het onstuimige weer enkele dagen kan aanhouden. De meeste wind komt boven de Noordzee te staan, waar stormkracht wordt bereikt'', aldus het KNMI.

Zeer zwaar

De Verkeersinformatiedienst VID verwacht in verband met het slechte weer donderdag een ''zeer zware avondspits'' met ruim 360 kilometer aan files.

Wat de gevolgen van de storm zullen zijn voor het treinverkeer is nog ongewis. De NS laat woensdag weten dat niet te kunnen voorspellen.

hmmmzzzz, kan ik wel lampionlopen met de kids?
quote:anastecia schreef op 11 november 2010 @ 10:24:

Voor alle Groningers!

Mien lutje lanteern,

ik zai die zo geern,

doe daanst deur de straot'n

dat kist ja nait loat'n

Mien lutje lanteern,

ik zai die zo geern

Tuurlijk ga ik met de kids op pad.

Regenjassen, winterlaarzen en handschoenen aan.

Muts op, sjaal om en gewoon gaan.

Ik denk dat de papa's en mama's meer last van de storm hebben dan de kids.

Volgens Buienradar hebben we vanaf half vier een "droge zone". Helaas moet ik Moppekind dus nog wel in de regen ophalenv van school.

Dan maar een beetje vroeger lopen, dit jaar, vanaf 16:45 uur ofzo, als het maar schemert. En reservelampions en stokjes mee.

Mien lutje lanteern

Ik zai die zo geern

Ik loop door de stroat'n

Dat ken'k ja nait loat'n

Nou mot ik weer loop´n

Mien laaidjes verkoop'n

Mien lutje lanteern

Ik zai die zo geern.

Het lijkt er op dat. we het hier vanaf een uur of 16.00 droger weer hebben. (hou m'n vingers gekruisd)

Afgesproken met de buren om rond 17.30 te gaan lopen, maar denk ook dat het een kort rondje gaat worden.....
quote:Ska schreef op 11 november 2010 @ 08:40:

Sinte Merte’s veugelke

haaj un roëd wit keugelke

haaj un roëd wit stèrtje

danke Sinte Merte

Vandaag is het sinter merte, morge sintekrukke

gaef die goojje herte .................. ( weet helaas niet hoe het verder gaat)
Nou, dróóg is anders... En de kinderen die aanbellen waaien hier zó naar binnen...

Maar die van mij zijn, met papa, dapper op pad gegaan!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Ik was na 2 huizen weer thuis, meneer van 2 was zelf weer naar huis gelopen

volgend jaar beter!
Hier in het noorden ook storm, en tot nu toe nog geen kindje aan de deur gehad..
ben blij dat de kinderen hier in de straat met halloween hebben gelopen. 11/11 zitten (te) veel mensen in de stad, opening van het carnavalsseizoen...
quote:_nut_ schreef op 11 november 2010 @ 17:23:

Ik was na 2 huizen weer thuis, meneer van 2 was zelf weer naar huis gelopen

volgend jaar beter!Maar 2 is toch ook nog erg jong om te lopen vind ik.
Wel komen hoor mensen! Heb ik anders voor niets al die snoep in huis gehaald!

Woont een van jullie in een dorp in de buurt van Schiphol toevallig ?

Ik heb makkelijk praten, het duurt zeker nog twee jaar voordat ik met mijn Uk kan gaan lopen.

Het stormt wel erg... Ik ben bang dat ik de snoep moet bewaren voor Uk zijn eerste verjaardag ofzo..
quote:a_nick_is_born schreef op 11 november 2010 @ 17:31:

[...]

Maar 2 is toch ook nog erg jong om te lopen vind ik.is ook hoor, hij begrijpt er nog niet veel van, tot er snoepjes tevoorschijn kwamen
Arme arme kinderen. Het ziet hier wit van de regen, vreselijke storm en het onweert. En ik kan mij ook niet heugen dat het redelijk weer was met Sint Maarten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Crini, ik vind dat je het gewoon beter moet organiseren. ;)

Hier loopt man met de jongens en ik ben thuis. Al twee kindjes aan de deur geweest, dus ondertussen kan ik lekker forummen.

De mannen hebben regenlaarzen en een waterdichte jas, en een doorzichtige vuilniszak om de lampionnen...

Succes he!
Zo'n rustige avond had ik ook niet verwacht, 6 kinderen maar! En we wonen in een hele kinderrijke buurt.... Jammer maar dat snoep komt wel op
Ik had een hele bak snoep en maar 2 kindjes. Kut, nu moet ik alles zelf opeten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wij zijn toch maar niet gegaan, heb wel aardig wat kindje zien lopen toen ik onderweg naar huis was.
Ja dat moet hè Mal, volgend jaar is het niet meer houdbaar
Mijn man had de bel uit gedaan, want hij had geen zin om in z'n uppie de deur op te doen (was een beetje pissig!). Was om kwart over 6 thuis en heb de bel direct weer aan gedaan! Toen kwamen er nog twee kids en was het klaar.

Ben benieuwd hoeveel kids voor de deur hebben gestaan...
Ook hier in het Noorden. Valt met het weer best mee vind ik (beetje regen maar, ietsje meer wind), ik liet me daar vroeger tenminste niet door weerhouden! We hebben tot nu toe 6 groepjes kinderen gehad, wel een stuk minder dan normaal. We houden dus aardig wat brosje en milkyways over...
Bij ons hebben de kinderen gelukkig geluk gehad qua weer, maar in het centrum heb ik geen kind zien lopen. Gelukkig maar want ik had niets in huis .
Ik heb geen kindje gezien. Was ook wel erg slecht weer hier.

Gelukkig niet zoveel snoep gehaald maar ja, dat moet ik nu zelf opeten....heel vervelend
Hier was het veel rustiger dan anders. (Friesland)

Veel regen en harde wind. Op het einde was het net eventjes droog maar niet lang. Er zijn 5 groepjes kinderen geweest waarvan de meesten hun lampion kwijt waren. Die hadden nog een stokje met een lampje.

Wel zielig dat ze zo ontzettend verregend waren. (Samen met enkele vaders en moeders.) Maar ze zetten dapper door! Dat was zeker wel iets lekkers waard!
ik ben misselijk van alle mini's die ik op moest eten......(heb er minstens 6 op)
Ja en daar zit ik dan met mijn potje augurken! Gelukkig geen kindjes aan de deur gehad. Soms kun je blijven hangen in tradities en weten maar weinig mensen hoe deze feestdag is ontstaan.
Nou, ik verwacht nu niemand meer... heb echt veel over. Maar daar kan ik mensen op het werk morgen wel weer blij mee maken.
quote:anastecia schreef op 11 november 2010 @ 10:24:

Voor alle Groningers!

Mien lutje lanteern,

ik zai die zo geern,

doe daanst deur de straot'n

dat kist ja nait loat'n

Mien lutje lanteern,

ik zai die zo geern

Tuurlijk ga ik met de kids op pad.

Regenjassen, winterlaarzen en handschoenen aan.

Muts op, sjaal om en gewoon gaan.

Ik denk dat de papa's en mama's meer last van de storm hebben dan de kids.

Nostalgie, wordt er wat emotioneel van. Mijn gelukkige vroege jeugd ligt in Groningen en met vlagen kan ik het bijjna voelen. Bij het kijken van de Poolse bruid, het wijdse land zit in mijn bloed. En bij Sint Maarten.

Ze vieren het hier in het westen anders, maar toen ik mijn kleine ventje met zijn zelfgemaakte lampion zijn liedje hoorde zingen, was ik weer even terig in het hoge noorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven