Sint Maarten en storm!
donderdag 11 november 2010 om 00:51
Het wordt weer echt ouderwets 11-november-weer: regen, wind en guur. Alleen worden onze kids deze keer met lampion en al weggeblazen:
KNMI verwacht onstuimige dagen
Uitgegeven: 10 november 2010 17:09
Laatst gewijzigd: 10 november 2010 20:48
DE BILT - Het KNMI verwacht donderdag en vrijdag stormachtig weer met veel regen. Het meteorologisch instituut meldt woensdag op zijn website dat Nederland te maken krijgt met een diepe stormdepressie.
Op de Noordzee is windkracht 9 voorzien, langs de kust wordt windkracht 8 bereikt. Het verkeer moet rekening houden met windstoten van 75 tot 90 kilometer per uur.
Volgens het KNMI is de boosdoener een zogenoemd windveld ten zuiden van de stormdepressie dat vanuit IJsland naar de Noordzee trekt.
''Het windveld is omvangrijk, zodat het onstuimige weer enkele dagen kan aanhouden. De meeste wind komt boven de Noordzee te staan, waar stormkracht wordt bereikt'', aldus het KNMI.
Zeer zwaar
De Verkeersinformatiedienst VID verwacht in verband met het slechte weer donderdag een ''zeer zware avondspits'' met ruim 360 kilometer aan files.
Wat de gevolgen van de storm zullen zijn voor het treinverkeer is nog ongewis. De NS laat woensdag weten dat niet te kunnen voorspellen.
hmmmzzzz, kan ik wel lampionlopen met de kids?
KNMI verwacht onstuimige dagen
Uitgegeven: 10 november 2010 17:09
Laatst gewijzigd: 10 november 2010 20:48
DE BILT - Het KNMI verwacht donderdag en vrijdag stormachtig weer met veel regen. Het meteorologisch instituut meldt woensdag op zijn website dat Nederland te maken krijgt met een diepe stormdepressie.
Op de Noordzee is windkracht 9 voorzien, langs de kust wordt windkracht 8 bereikt. Het verkeer moet rekening houden met windstoten van 75 tot 90 kilometer per uur.
Volgens het KNMI is de boosdoener een zogenoemd windveld ten zuiden van de stormdepressie dat vanuit IJsland naar de Noordzee trekt.
''Het windveld is omvangrijk, zodat het onstuimige weer enkele dagen kan aanhouden. De meeste wind komt boven de Noordzee te staan, waar stormkracht wordt bereikt'', aldus het KNMI.
Zeer zwaar
De Verkeersinformatiedienst VID verwacht in verband met het slechte weer donderdag een ''zeer zware avondspits'' met ruim 360 kilometer aan files.
Wat de gevolgen van de storm zullen zijn voor het treinverkeer is nog ongewis. De NS laat woensdag weten dat niet te kunnen voorspellen.
hmmmzzzz, kan ik wel lampionlopen met de kids?
donderdag 11 november 2010 om 14:13
quote:anastecia schreef op 11 november 2010 @ 10:24:
Voor alle Groningers!
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern,
doe daanst deur de straot'n
dat kist ja nait loat'n
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern
Tuurlijk ga ik met de kids op pad.
Regenjassen, winterlaarzen en handschoenen aan.
Muts op, sjaal om en gewoon gaan.
Ik denk dat de papa's en mama's meer last van de storm hebben dan de kids.
Volgens Buienradar hebben we vanaf half vier een "droge zone". Helaas moet ik Moppekind dus nog wel in de regen ophalenv van school.
Dan maar een beetje vroeger lopen, dit jaar, vanaf 16:45 uur ofzo, als het maar schemert. En reservelampions en stokjes mee.
Mien lutje lanteern
Ik zai die zo geern
Ik loop door de stroat'n
Dat ken'k ja nait loat'n
Nou mot ik weer loop´n
Mien laaidjes verkoop'n
Mien lutje lanteern
Ik zai die zo geern.
Voor alle Groningers!
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern,
dat kist ja nait loat'n
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern
Volgens Buienradar hebben we vanaf half vier een "droge zone". Helaas moet ik Moppekind dus nog wel in de regen ophalenv van school.
Dan maar een beetje vroeger lopen, dit jaar, vanaf 16:45 uur ofzo, als het maar schemert. En reservelampions en stokjes mee.
Mien lutje lanteern
Ik zai die zo geern
Ik loop door de stroat'n
Dat ken'k ja nait loat'n
Nou mot ik weer loop´n
Mien laaidjes verkoop'n
Mien lutje lanteern
Ik zai die zo geern.
donderdag 11 november 2010 om 14:44
donderdag 11 november 2010 om 17:32
Wel komen hoor mensen! Heb ik anders voor niets al die snoep in huis gehaald!
Woont een van jullie in een dorp in de buurt van Schiphol toevallig ?
Ik heb makkelijk praten, het duurt zeker nog twee jaar voordat ik met mijn Uk kan gaan lopen.
Het stormt wel erg... Ik ben bang dat ik de snoep moet bewaren voor Uk zijn eerste verjaardag ofzo..
Woont een van jullie in een dorp in de buurt van Schiphol toevallig ?
Ik heb makkelijk praten, het duurt zeker nog twee jaar voordat ik met mijn Uk kan gaan lopen.
Het stormt wel erg... Ik ben bang dat ik de snoep moet bewaren voor Uk zijn eerste verjaardag ofzo..
donderdag 11 november 2010 om 18:21
donderdag 11 november 2010 om 18:26
donderdag 11 november 2010 om 19:46
donderdag 11 november 2010 om 19:46
donderdag 11 november 2010 om 20:17
Hier was het veel rustiger dan anders. (Friesland)
Veel regen en harde wind. Op het einde was het net eventjes droog maar niet lang. Er zijn 5 groepjes kinderen geweest waarvan de meesten hun lampion kwijt waren. Die hadden nog een stokje met een lampje.
Wel zielig dat ze zo ontzettend verregend waren. (Samen met enkele vaders en moeders.) Maar ze zetten dapper door! Dat was zeker wel iets lekkers waard!
Veel regen en harde wind. Op het einde was het net eventjes droog maar niet lang. Er zijn 5 groepjes kinderen geweest waarvan de meesten hun lampion kwijt waren. Die hadden nog een stokje met een lampje.
Wel zielig dat ze zo ontzettend verregend waren. (Samen met enkele vaders en moeders.) Maar ze zetten dapper door! Dat was zeker wel iets lekkers waard!
donderdag 11 november 2010 om 20:48
quote:anastecia schreef op 11 november 2010 @ 10:24:
Voor alle Groningers!
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern,
dat kist ja nait loat'n
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern
Nostalgie, wordt er wat emotioneel van. Mijn gelukkige vroege jeugd ligt in Groningen en met vlagen kan ik het bijjna voelen. Bij het kijken van de Poolse bruid, het wijdse land zit in mijn bloed. En bij Sint Maarten.
Ze vieren het hier in het westen anders, maar toen ik mijn kleine ventje met zijn zelfgemaakte lampion zijn liedje hoorde zingen, was ik weer even terig in het hoge noorden.
Voor alle Groningers!
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern,
dat kist ja nait loat'n
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern
Nostalgie, wordt er wat emotioneel van. Mijn gelukkige vroege jeugd ligt in Groningen en met vlagen kan ik het bijjna voelen. Bij het kijken van de Poolse bruid, het wijdse land zit in mijn bloed. En bij Sint Maarten.
Ze vieren het hier in het westen anders, maar toen ik mijn kleine ventje met zijn zelfgemaakte lampion zijn liedje hoorde zingen, was ik weer even terig in het hoge noorden.