Sinterklaas niet/beperkt/anders vieren

18-11-2019 15:45 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het eerdere topic zag ik meerdere mensen schrijven dat Sinterklaas bij uitstek makkelijk is om maar beperkt of op je eigen manier aan mee te doen.

Mij lijkt dat juist bij Sinterklaas best lastig, omdat het zo zichtbaar is overal, met sintjournaal en op school en de hele mikmak.

Dus nu ben ik wel benieuwd of er hier mensen zijn die weinig aan Sinterklaas doen en hoe je dat dan aanpakt tov je kinderen?
Gewoon zeggen dat jullie met kerst kadootjes doen ipv sint. Dan zijn de kinderen die aan sinterklaas deden al weer uitgekeken op hun speelgoed terwijl jouw kinderen er de hele kerstvakantie mee kunnen spelen.
Tja het is maar net wat je ze meegeeft toch?

Wij kijken de intocht op tv, gaan soms naar Sint op werk en vieren t 1x op/rond 5 december. De kinderen weten niet beter.

Oh en ze weten tegenwoordig ook dat er voor sint wat speelgoed weggedaan moet worden, dat doen ze dus nu ook.
Wat wil je zelf dan?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-11-2019 15:47
Gewoon zeggen dat jullie met kerst kadootjes doen ipv sint. Dan zijn de kinderen die aan sinterklaas deden al weer uitgekeken op hun speelgoed terwijl jouw kinderen er de hele kerstvakantie mee kunnen spelen.
Ja dat is de reden dat we er een beetje over nadenken. Mijn familie heeft een nogal uitgebreide Kersttraditie met cadeaus en al.

Zoon en ik zijn ook beiden in de hersft nog jarig. En dan met het hele circus vanaf Halloween tot Sint tot Kerst tot Oud & Nieuw loopt het een beetje uit de hand.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen aandacht aan besteden/niet aanwakkeren bij je kind...
Ik heb zoon al best jong verteld over Sint Nicolaas etc. en dat we nu ieder jaar een feest vieren en iets leuks voor elkaar doen/kopen.
Wij kijken thuis geen intocht of Sinterklaasjournaal. Ik ga met zoon ook niet naar de fysieke intocht, tenzij hij er zelf om zou vragen of als we bij mijn ouders zijn en met de hele familie gaan.
Zoon krijgt het nu allemaal wel mee op school, maar ik hoor hem er eigenlijk niet echt over. Bij ons gaat het dus prima... Schoen zetten is ook prima te beperken (doen wij ook niet (meer) aan)..

We doen wel een pakjesmiddag, maar dat is ook omdat de rest van de familie dat leuk vindt (en ik ook graag cadeautjes voor anderen koop). Toen er geen kleine kinderen waren deden we dit ergens tussen Sint en Kerst in...
Hoe oud zijn ze? En kun je ze dit eens voorleggen, dat het wel erg veel is?
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas vonden wij de leukste periode. Onze dochter van 26 heeft het er nu nog over. Heerlijk zingen, schoen zetten, sinterklaasjournaal, en op pakjesavond Sinterklaas in Sesamstraat.
Met Kerst geen kadootjes, dat is een ander feest, met Pasen krijgen ze ook geen kado's hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 15:50
Wat wil je zelf dan?
Van mij hoeft het uberhaupt niet. Ik was zelf als kind doodsbang voor Sint & Piet en we hebben al genoeg leuke feesten in die periode.

Maar goed, ik wil mijn zoon ook Sinterklaas niet ontzeggen ofzo. Dus vandaar nu wat overpeinzingen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger thuis ook een "beperkte" Sinterklaas. De deurbel ging, er stond een zak met cadeautjes (ieder twee of drie kleine, denk aan een kleurboek en/of stiften ed)) en we zaten om de kleine tafel met een bekertje chocomel en wat snaaigoed.... Niet super uitgebreid, geen opa's en oma's, of een Sinterklaas of Pieten.

Zodra m'n jongste zusje niet meer geloofde (en dat was al snel), deden we die avond spelletjes met wat lekkers, maar geen surprises of zo.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 15:57
Hoe oud zijn ze? En kun je ze dit eens voorleggen, dat het wel erg veel is?
Zoon is 1 dus overleggen gaat nog niet :)
Misschien een cadeaufeestje in de zomer ;-D
redbulletje schreef:
18-11-2019 15:47
Gewoon zeggen dat jullie met kerst kadootjes doen ipv sint. Dan zijn de kinderen die aan sinterklaas deden al weer uitgekeken op hun speelgoed terwijl jouw kinderen er de hele kerstvakantie mee kunnen spelen.
Ben er niet meer opgegroeid maar snap dat hele cadeautjes met kerst niet. Wat zeg je dan van de kerstman?

Sinterklaas (Nicolaas) is op de geschiednis gebaseerd de kerstman is verzonnen door Coca Cola.
Vond zelf sinterklaas altijd super leuk. Jammer dat als ik kinderen krijg zij het niet meer zoals ik vroeger mee kunnen maken.

Maar wil je het niet meer omdat ze te oud zijn of gewoon geen zin? Nu in deze sferen kun je het makkelijk overslaan.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 18-11-2019 16:03
20.23% gewijzigd
Positivevibes schreef:
18-11-2019 15:59
Zoon is 1 dus overleggen gaat nog niet :)
Oh maar dan maakt het dus niks uit! Dan kun je vormgeven wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen:

Something they want
Something they need
Something to wear
Something to read.

4 pakjes met pakjesavond dus en dat meestal met een spel.

Verder doe ik niet zoveel. Ze zijn in de aanloop naar Sint hier 1 week, de andere twee bij hun vader. Ze mogen twee keer schoen zetten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oh ja wij doen ook something they want... need... etc.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wij doen ook niet aan Halloween en Sint Maarten. En Kerst gaat zonder cadeautjes. Dat is gewoon fijn samen zijn met de familie. Lekker eten en spelletjes spelen.

Je hoeft niet alles te doen...
Ik vind zelf Sinterklaas met cadeaus leuker dan kerst met cadeaus.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
18-11-2019 15:59
Zoon is 1 dus overleggen gaat nog niet :)
Nou, dan hoef je toch ook nog niets te doen :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-11-2019 15:58
Sinterklaas vonden wij de leukste periode. Onze dochter van 26 heeft het er nu nog over. Heerlijk zingen, schoen zetten, sinterklaasjournaal, en op pakjesavond Sinterklaas in Sesamstraat.
Met Kerst geen kadootjes, dat is een ander feest, met Pasen krijgen ze ook geen kado's hoor.
Met Kerst geen cadeaus krijg ik er nooit doorheen en dat wil ik ook niet. Dat is juist ons leukste familiefeest.
Biebeltje schreef:
18-11-2019 16:00
Oh, wij doen ook niet aan Halloween en Sint Maarten. En Kerst gaat zonder cadeautjes. Dat is gewoon fijn samen zijn met de familie. Lekker eten en spelletjes spelen.

Je hoeft niet alles te doen...
Nee wij doen geen halloween idd. Wel Sint Maarten maar dat is omdat ik dat zo leuk vind ;-D
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast hadden ze overal nog sinterklaasvieringen, op school, op de club, op de gym, bij papa op het werk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 15:59
Oh maar dan maakt het dus niks uit! Dan kun je vormgeven wat je wil.
Klopt. Daarom denken we daar nu een beetje over na :)
Doetje89 schreef:
18-11-2019 15:59
Ben er niet meer opgegroeid maar snap dat hele cadeautjes met kerst niet. Wat zeg je dan van de kerstman?
Sinterklaas (Nicolaas) is op de geschiednis gebaseerd de kerstman is verzonnen door Coca Cola.
Je hoeft toch niet te liegen over figuren die niet bestaan? Gewoon de traditie van kadootjes onder de boom beginnen en vertellen dat de kerstman net zoiets is als een kabouter/fee/elf etc, verzonnen sprookjesfiguren.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
18-11-2019 15:59
Wij hadden vroeger thuis ook een "beperkte" Sinterklaas. De deurbel ging, er stond een zak met cadeautjes (ieder twee of drie kleine, denk aan een kleurboek en/of stiften ed)) en we zaten om de kleine tafel met een bekertje chocomel en wat snaaigoed.... Niet super uitgebreid, geen opa's en oma's, of een Sinterklaas of Pieten.

Zodra m'n jongste zusje niet meer geloofde (en dat was al snel), deden we die avond spelletjes met wat lekkers, maar geen surprises of zo.
Dit klinkt leuk! Zoiets lijkt me wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven