Slaap gids

27-05-2020 16:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben even nieuwsgierig. Ben net mama van ons tweede kindje. Gezien de onrustige tijd met onze dochter mbt slapen wil ik dit nu anders aanpakken. Op internet kwam ik een slaap gids tegen van snugles and dreams. iemand ervaring mee? vind de aanschaf erg duur en zou zonde zijn als het niet aan te raden is.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring of verhalen met de gids die jij noemt. Maar in mijn omgeving zijn meerdere mensen heel blij met het boek Slaap! Is ook een stuk goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Als er een slaaphandleiding voor babies bestond,kreeg je het gratis op het CB
De meeste babies slapen bij voorkeur net als het niet uitkomt en op mama
En natuurlijk altijd zo kort, dat je ze wakker zijn zodra je ze net durft weg te leggen

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk altijd maar dat er zoveel boeken en cursussen en coaches op dit terrein zijn omdat bijna iedere ouder met dezelfde frustraties zit en op zoek is naar die heilige slaap graal :) En zeg nou zelf: zelfs voor volwassenen is het nog steeds soms moeilijk om zelf in slaap te vallen of de nacht door te slapen.

Na deze relativering: ik hoop dat je er iets aan hebt en dat de nachten snel makkelijker gaan worden!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-05-2020 16:49
Als er een slaaphandleiding voor babies bestond,kreeg je het gratis op het CB
De meeste babies slapen bij voorkeur net als het niet uitkomt en op mama
En natuurlijk altijd zo kort, dat je ze wakker zijn zodra je ze net durft weg te leggen

Sterkte!

Die handleiding geven ze ook gratis bij het cb. Volgens de methode van gecontroleerd huilen en Ria Blom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de slaapgids en ik ben er tevreden mee. Ik heb ook het boek baby in een droomritme. De beschrijving komt redelijk op hetzelfde neer, maar ik vind de slaapgids van Snuggles and dreams praktischer.

Ik vind de gids ook duur trouwens. Hij is maar voor 4 maanden, terwijl het boek tot 2 jaar is en volgens mij minder kost.
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 17:21
23.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Slaaptipsvoorbabys.nl is top, zelf heel veel aan gehad om baby zelf te laten slapen en ritme te krijgen en niet duur :-)
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op site
www.slaapbabyslaap.nl daar heb ik met een huilbaby erg veel aan gehad.

Ik heb geen ervaring met die gids
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die erbij zweert, zij heeft ook echt dat coaching traject gedaan.
Bij haar werkt het, maar zowel zij als haar zoontje hebben ook echt behoefte aan structuur en dat is precies waar dit op gebaseerd is.

Voor mij persoonlijk werkt het niet om zo vast te zitten aan een zeer strak patroon, en ik denk ook niet dat mijn zoontje zich op die manier in een schema laat drukken. Maar ik heb het niet geprobeerd, dus ik kan er zelf niet over oordelen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-05-2020 16:49
Als er een slaaphandleiding voor babies bestond,kreeg je het gratis op het CB
De meeste babies slapen bij voorkeur net als het niet uitkomt en op mama
En natuurlijk altijd zo kort, dat je ze wakker zijn zodra je ze net durft weg te leggen

Sterkte!
Dit!

Mijn persoonlijke ervaring is dat die slaapgidsen vooral een schema zijn en dat alle schema's waar ik mijn zoontje in probeerde te proppen averechts werken. Soms zijn er wel nuttige tips maar die kun je ook wel op een andere manier vinden, bv op dit forum. Achteraf vind ik het zonde van mijn geld (waren wel andere slaapgidsen dan deze maar klinkt vergelijkbaar).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Uiteindelijk is het met mijn dochter ook goed gekomen ;) maar dacht nu met al die lovende recensies, dit is het. Maar zoals jullie zeggen, het proppen in een ritme voegt vaak niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die slaapcoach is voor baby's, en zij geeft aan, dat je vooral de moeders helpt
De baby gaat niet beter slapen, mama leert er relaxter mee omgaan
Alle reacties Link kopieren
Ook hier gebruiker van baby in een droomritme. Ik heb er veel aan gehad, gaf echt inzicht en houvast. Dochter slaapt vanaf het begin heel goed, en of dat nou komt omdat ík relaxter was of het boek goed werkt, we zullen het nooit weten. Kan je de (tweedehands) aanschaf aanbevelen!

Oh, en wat mij hielp: iedere baby kan (mits natuurlijk geen medische belemmering) goed slapen. Alleen het is wel trainen en investeren. En nee, niet door te laten huilen.
Tinkeltje33 schreef:
27-05-2020 17:10
Die handleiding geven ze ook gratis bij het cb. Volgens de methode van gecontroleerd huilen en Ria Blom.
Gelukkig niet zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we wel veel aan snuggles en dreams. Heb ook het droomritme boek in huis, maar die werken zo lang met een wakkertijd van maar 60/90/120 min. Dat leverde hier veel huilbuien op met inslapen want niet moe genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Als je op zoek bent naar regelmaat en structuur:

https://www.isala.nl/patientenfolders/6 ... r-uw-baby/
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
27-05-2020 17:12
Ik heb de slaapgids en ik ben er tevreden mee. Ik heb ook het boek baby in een droomritme. De beschrijving komt redelijk op hetzelfde neer, maar ik vind de slaapgids van Snuggles and dreams praktischer.

Ik vind de gids ook duur trouwens. Hij is maar voor 4 maanden, terwijl het boek tot 2 jaar is en volgens mij minder kost.
Ik heb je een privé bericht verstuurd. Ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
pavo07 schreef:
28-05-2020 16:40
Hier hebben we wel veel aan snuggles en dreams. Heb ook het droomritme boek in huis, maar die werken zo lang met een wakkertijd van maar 60/90/120 min. Dat leverde hier veel huilbuien op met inslapen want niet moe genoeg.
Ik heb je een pb verstuurd. Gekregen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven