Slaaptips 11-jarige

07-11-2018 22:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon, overdag een behoorlijke stuiterbal, gaat tegen 20.30/20.45 uur naar bed. Mag dan nog even lezen. Vervolgens probeert hij te gaan slapen, maar ligt vaak nog tijden wakker. Hij begint dit nu vervelend te vinden, zegt overdag moe te zijn (merk hier zelf niet veel van) en vraagt wat hij hieraan kan doen. Heeft iemand tips? Bv. ontspanningsoefeningen of iets dergelijks?
nina1966 schreef:
08-11-2018 08:37
Waarom niet? Klinkt alsof hij dat niet genoeg aanmaakt wat veel voorkomt bij stuiterballen. Kun je gewoon kopen alleen hoge dosis via de huisarts.
Ja, je kunt het zo kopen, maar dat is niet verstandig. Als je een melatonine-onderzoek laat doen kunnen ze zien wanneer je het van nature (te weinig) aanmaakt. Afhankelijk daarvan is de dosering en tijd van inname. Neem je het te vroeg, dan werkt het niet. Neem je het te laat, dan ben je de volgende dag de hele dag slaperig. Zo ook met te lage of te hoge dosering. Is een tijd geleden ook aandacht aan besteed op tv, dat het eigenlijk niet verkocht zou moeten worden.
En to heb je al wat uitgeprobeerd met ontspanningsoefeningen en de schermen eerder gestopt avonds?
Ik heb recent ‘de regenboogtrap’ gekocht voor onze 8-jarige slechte slaper (soort kinder mindfullness met een rustig muziekje). Hij wordt er duidelijk rustiger van en viel de keren dat hij ernaar luisterde wat sneller in slaap.
En inderdaad na het avondeten geen beeldscherm activiteiten meer helpt hier ook.
Sonnemaatje schreef:
08-11-2018 18:09
Op YouTube vind je ook veel kindermeditaie. Via via hoorde ik van de 'regenboogtrap' en de 'piekerballon'. Ik hoor daar ook positieve verhalen over maar de prijs weerhoud mij ervan het zelf aan te schaffen.... maar misschien kun je er wat mee.
Ik heb de Piekerballon aangeschaft toen mijn dochter van 6 niet lekker in haar vel zat. Ze zat net in gr 3 en dat vond ze niet leuk. Ook had ze nachtmerries en daardoor bang om te gaan slapen. De Piekerballon heeft zeker geholpen alhoewel ik denk dat er op Youtube ook wel meditaties voor kinderen staan die kunnen helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven