slabbetje

30-07-2008 14:22 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, even een praktisch vraagje:

gebruik je wel eens zo'n plastic slab met zo'n omgekrulde rand (waar zooi invalt) voor je baby? Vind je ze handig?

Bij ons gaan de katoenen slabben er snel doorheen, en ik vraag me nu af wat voor soort slab ik nu het best bij kan kopen.
Ik gebruik gewoon die hydrofiel luiers om de nek geknoopt. Lekker groot en heb er tig van!
Wij hebben die gekocht, maar hij zat nooit goed om het nekje. Eerst dacht ik dat ze misschien nog te klein was, maar nu zit het nog steeds niet goed.

Wat ik heel handig vind zijn de slab-schortjes van de ikea. Ze komen per 2 en er zit een zakje aan de voorkant waar ook nog al eens wat eten in valt. Ze zijn van een soort polyester en je kan ze na het eten onder de kraan houden en als ze droog zijn weer gebruiken. Ook kunnen ze in de wasmachine, wat wij af en toe doen.

Oja, er zitten ook mouwen aan, waardoor er geen eten meer aan de mouwen van shirtjes ed. gesmeerd kan worden!
bedankt voor de tips!

ik houd het eerst ook maar op hydrofielluiers, en kijk de volgende keer in ikea naar die polyester dingen.
Nee, vindt het kind niet leuk. Eigenlijk hebben we nooit echt slabbetjes gebruikt, ook die van stof niet.
Ik heb 1 zo'n plastice en ik vind het juist weer wel heel handig.

hij is niet zo hard waardoor die goed zit, ik kan alleen geen tweede vinden :S

(wel van die stugge maar niet zo 1 als ik al heb)
Ik weet niet hoe groot/oud je kindje is, maar toen onze zoon begon met 'zelluf' eten (bij ongeveer een jaar) heb ik een verfschortje/knoeischortje gekocht.

schortje

Deze zijn wat groter dan die van de Ikea en kunnen ook in de wasmachine. Ik spoel 'm eigenlijk gewoon onder de kraan af na het eten en dan is hij voor de volgende maaltijd weer droog.

Ik heb 4 verschillende schorten gehad (gezellig opdruk etc) maar dit is de enige die niet binnen 1 a 2 maanden versleten was.

Deze valt, als hij zit, tot over zijn knieën dus alles wordt beschermd.

Superhandig, zoon mag nu heerlijk zelf aanklooien.
anoniem_69096 wijzigde dit bericht op 30-07-2008 14:51
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Hoi!

Wij gebruiken wel de plastic slab met "bakje". Ik dacht eerst dat het heel hard zou zijn en niet lekker zou zitten maar onze zoon heeft er helemaal geen last van. Vooral handig als ze leren drinken uit een beker. En zoonlief vind het fijn dat als er iets valt hij het gewoon nog uit zijn slab kan vissen, mmm.

Ze zijn niet zo duur trouwens dus je zou het ook gewoon kunnen proberen. We hebben ze bij de prenatal gekocht. Helaas hadden ze het oudere (grotere) model niet meer dus nu valt er af en toe wel wat tussen tafelblad en slab.

Zo'n short lijkt me trouwens ook wel handig.
Bij de Hema hebben ze ook extra grote slabbers van badstof. Die zijn zacht en erg effectief. En kunnen in de droger en zijn dus ook zo weer gebruiksklaar. Baby Choco wil ook niet zo'n hard plastic ding om.
De badstof slabjes zijn hier meest in trek. Die absorberen ook goed. Verder hebben wij ook van die schortslabjes van Ikea. Die zijn ideaal voor als ik wil dat ze echt even schoon blijft. Zijn ook niet zo stijf als die plastic slabjes.
voor grote knoeipartijen, zoals bietjes, rode kool, etc wat je slecht uit de kleding krijgt. Krijgt zoon een oud t-shirt van papa aan. Een wasknijper om de 'hals' wat kleiner te maken en de rest van het t-shirt trekken we zo over de (triptrap) stoel. Ideaal!

Wordt ook gebruikt bij schilderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven