Slechte moeder
maandag 25 mei 2020 om 14:25
Gewoon je best doen en zorgen dat er genoeg anderen zijn, die wat jij niet kunt op kunnen vangen.
Ben je alleen of heb je een partner?
Verder proberen je kind er zo min mogelijk last van te laten hebben, vooral van geestelijk niet in orde (geen idee waaraan ik in jouw geval moet denken) kan volgens mij soms vervelend binnenkomen bij kinderen, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
Ik kan lichamelijk ook niet alles meer. Heb minder energie dan veel andere mensen. Ik heb gedaan wat ik kon, heb gelukkig een man met veel meer energie, en volgens mij zijn ze allebei heel tevreden over mij.
Schuldig voelen is in elk geval nutteloos. Je kind kan er niets mee en het verandert de situatie niet. Als het kan zien dat jij je best doet om voor hem/haar te zorgen en dat zo goed mogelijk regelt, dan ben je al beter op weg.
Sterkte
Ben je alleen of heb je een partner?
Verder proberen je kind er zo min mogelijk last van te laten hebben, vooral van geestelijk niet in orde (geen idee waaraan ik in jouw geval moet denken) kan volgens mij soms vervelend binnenkomen bij kinderen, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
Ik kan lichamelijk ook niet alles meer. Heb minder energie dan veel andere mensen. Ik heb gedaan wat ik kon, heb gelukkig een man met veel meer energie, en volgens mij zijn ze allebei heel tevreden over mij.
Schuldig voelen is in elk geval nutteloos. Je kind kan er niets mee en het verandert de situatie niet. Als het kan zien dat jij je best doet om voor hem/haar te zorgen en dat zo goed mogelijk regelt, dan ben je al beter op weg.
Sterkte

Later is nu
maandag 25 mei 2020 om 14:32
Een kind heeft vooral veiligheid nodig, emotioneel en fysiek, eten en een dak boven het hoofd. Dus als jij er bent voor jouw kind is dat al heel wat. Probeer te kijken naar de dingen die je wel kan en leg de focus niet op de dingen die je niet kan. Probeer hulp in te schakelen voor dingen, zoals rijden naar een sportwedstrijd als je dat zelf niet meer kan. Wat bedoel je met tekortschieten op geestelijk vlak?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

maandag 25 mei 2020 om 14:36
Ik ken je situatie niet, waarom denk je dat je haar niet geeft wat ze verdient?
Weet wel dat je kind je de liefste moeder van de hele wereld vind!
Zo loyaal en liefdevol zijn kinderen, oprecht en puur.
Soms lijkt de put bodemloos, en omdat je een kind hebt, betekend het niet dat je er niet doorheen kan/mag zitten.
Weet dat je mogelijkheden hebt om hulp te zoeken, en dat je kind onvoorwaardelijk van je houd.
Soms lijkt de put bodemloos, en omdat je een kind hebt, betekend het niet dat je er niet doorheen kan/mag zitten.
Weet dat je mogelijkheden hebt om hulp te zoeken, en dat je kind onvoorwaardelijk van je houd.
maandag 25 mei 2020 om 14:36
Schakel anderen in. Praat met je partner, de huisarts, de leerkracht, een vriendin, je ouders etc. Vertel waar je tegenaan loopt en vraag hulp voor jezelf en voor je kind.
Een vriendinnetje van onze dochter heeft ook een moeder met dit soort issues. Haar moeder is in therapie, maar dat ligt momenteel stil, krijg ik het idee.
Een vriendinnetje van onze dochter heeft ook een moeder met dit soort issues. Haar moeder is in therapie, maar dat ligt momenteel stil, krijg ik het idee.

maandag 25 mei 2020 om 14:45
Voor TO niet leuk om te horen: maar dit is echt niet altijd zo. Mijn moeder had/heeft ook issues en ik heb geen leuke jeugd gehad (en daardoor ook geen goede band kunnen opbouwen). Onvoorwaardelijke liefde: nee.ecam2015 schreef: ↑25-05-2020 14:36Ik ken je situatie niet, waarom denk je dat je haar niet geeft wat ze verdient?

maandag 25 mei 2020 om 14:52
Ik heb dezelfde ervaring, maar als kind wist ik niet beter en hield onvoorwaardelijk van haar.
Mijn moeder heeft niets gedaan destijds om dit goed te maken, to kan dit misschien nog wel.
Pas toen ik ouder was besefte ik me dat het niet normaal was en hoe beschadigd ze me heeft.
Maar in mijn kinderjaren was ze mijn grote voorbeeld.
Had ze hulp gezocht en hersteld wat ze gedaan had, had ik haar dit vergeven.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 14:54
19.18% gewijzigd

maandag 25 mei 2020 om 14:53
Inderdaad, wat een aannames. En zelfs als vindt dat kind dat nu, dat wil niet zeggen dat ze. moeder later niets kwalijk neemt. Ik vond in mijn jeugd ook bepaalde dingen heel normaal omdat ik niet anders wist.

maandag 25 mei 2020 om 14:54
Zie dit nu pas, maar dit had ik kunnen schrijven.ecam2015 schreef: ↑25-05-2020 14:52Ik heb dezelfde ervaring, maar als kind wist ik niet beter en hield onvoorwaardelijk van haar.
Mijn moeder heeft niets gedaan destijds om dit goed te maken, to kan dit misschien nog wel.
Pas toen ik ouder was besefte ik me dat het niet normaal was en hoe beschadigd ze me heeft.
In mijn kinderjaren was ze mijn grote voorbeeld.

maandag 25 mei 2020 om 15:12
Maar het is wel rot, dat ze zich een slechte moeder voeltBetty_Slocombe schreef: ↑25-05-2020 15:05Nou ja, tot we weten waarom TO zichzelf een slechte moeder vindt, kan ze natuurlijk ook gewoon nog heel onzeker zijn en helemaal geen gemene vrouw.

maandag 25 mei 2020 om 15:23
Dat denk ik eigenlijk ook, veel slechte moeders hebben zelf geen benul van de impact van hun gedrag.Betty_Slocombe schreef: ↑25-05-2020 15:05Nou ja, tot we weten waarom TO zichzelf een slechte moeder vindt, kan ze natuurlijk ook gewoon nog heel onzeker zijn en helemaal geen gemene vrouw.

maandag 25 mei 2020 om 15:29
Ja, dat verschilt dus ook per kind. Ik besefte toen al dat het geen normaal gedrag was.ecam2015 schreef: ↑25-05-2020 14:52Ik heb dezelfde ervaring, maar als kind wist ik niet beter en hield onvoorwaardelijk van haar.

maandag 25 mei 2020 om 15:32
Is ook mijn verhaal.ecam2015 schreef: ↑25-05-2020 14:52Ik heb dezelfde ervaring, maar als kind wist ik niet beter en hield onvoorwaardelijk van haar.
TO, ga je in dit topic ook niet reageren?
maandag 25 mei 2020 om 15:35
Mag ik vragen op welke manier ze jou dan beschadigd heeft? Hoeft natuurlijk niet in detail!ecam2015 schreef: ↑25-05-2020 14:52Ik heb dezelfde ervaring, maar als kind wist ik niet beter en hield onvoorwaardelijk van haar.

maandag 25 mei 2020 om 15:37
Ervaring,
Fysiek issues en mentaal niet stabiel met uitschieters naar flinke depressies.
Zeker niet ideaal.
Maar.. Ik denk dat ik geen slechte moeder ben.
Ik ben erg alert op waar ik mogelijk in te kort schiet.
En zoon is absolute prioriteit.
Pak mijn rust op momenten dat hij op school of bij zijn vader is zodat ik er ben als hij bij mij thuis is.
En net als elke ouder maak ik fouten, heb ik tekortkomingen, wel eens een rot humeur.
Ja ik was liever gezond, nog een partner en het financieel beter maar of hij het perse slechter heeft dan bij een andere ouder? Ik denk van niet.
Ik weet je situatie niet, dus ook niet of je kind wel/ niet te kort komt. Beschadigd raakt.
Enige wat ik van mezelf weet is dat ik altijd 100% mijn best heb gedaan en blijf doen en mijn fouten niet te herhalen.
En mijn zoon lijkt het prima te doen. Heeft een standaard hekel aan school, huiswerk en nog veel meer stomme dingen.
Heeft vrienden, heeft veel lol met ze.
School gaat oké, heeft bijbaantje, heeft soms last van onzekerheid, maar meestal is hij niet ontevreden over zichzelf.
Fysiek issues en mentaal niet stabiel met uitschieters naar flinke depressies.
Zeker niet ideaal.
Maar.. Ik denk dat ik geen slechte moeder ben.
Ik ben erg alert op waar ik mogelijk in te kort schiet.
En zoon is absolute prioriteit.
Pak mijn rust op momenten dat hij op school of bij zijn vader is zodat ik er ben als hij bij mij thuis is.
En net als elke ouder maak ik fouten, heb ik tekortkomingen, wel eens een rot humeur.
Ja ik was liever gezond, nog een partner en het financieel beter maar of hij het perse slechter heeft dan bij een andere ouder? Ik denk van niet.
Ik weet je situatie niet, dus ook niet of je kind wel/ niet te kort komt. Beschadigd raakt.
Enige wat ik van mezelf weet is dat ik altijd 100% mijn best heb gedaan en blijf doen en mijn fouten niet te herhalen.
En mijn zoon lijkt het prima te doen. Heeft een standaard hekel aan school, huiswerk en nog veel meer stomme dingen.
Heeft vrienden, heeft veel lol met ze.
School gaat oké, heeft bijbaantje, heeft soms last van onzekerheid, maar meestal is hij niet ontevreden over zichzelf.