Slechte relatie

14-06-2019 11:58 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo,

Ik heb een schat van een dochter van 5 maanden. Elke vrijdag past opa (mijn schoonvader) op haar. Hartstikke leuk natuurlijk. Maar er zit me toch iets dwars.

De relatie tussen mijn partner en zijn zus is niet goed. Het is alsof zijn zus altijd ruzie in de familie moet hebben. Zelf neemt zij nooit het initiatief om even langs te komen of een berichtje te sturen. (alleen als ze iets van ons nodig heeft)

Nu woont mijn schoonvader op loopafstand van mijn schoonzus. En het is al een aantal keer voorgekomen dat hij met onze dochter daar langs gaat. In principe niks ergs, maar hij meld het niet aan ons.

Wij beginnen ons er aan te irriteren dat schoonzus naar ons geen initiatief toont voor een enigzins goed contact en dan wel bij mijn schoonvader gaat 'slijmen' of hij met onze dochter langs wil komen.

Hoe kunnen wij dit het beste voorleggen bij schoonvader?
En laat je man dit verder lekker uitzoeken. Misschien interesseert het hem geen klap. Mannen zijn daar over het algemeen vrij makkelijk in. Het zijn meestal de vrouwen die zich opwinden over (schoon)familieperikelen.
Alle reacties Link kopieren
wat vind je man er vooral van ?
vooral van jou "irritatie" ?

ik heb zelf geen contact met mijn schoonfamilie en de jongste hebben ze niet eens gezien, uit bescherming en teleurstelling kiezen we daar ook voor
dus misschien kan ik wel helemaal niet oordelen hierover maar wat maak het uit dat opa met jullie kind afentoe naar zijn dochter gaat..

er is toch geen sprake van een echte ruzie in de familie (hooguit een wat ongemakkelijk relatie tussen zus en broer (en jou) )
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Cleidy36 schreef:
14-06-2019 14:10
TO:


Je kunt je schoonvader toch niet dwingen om partij te kiezen?
Opa past alleen op vrijdag op.
Blijven er nog 6 dagen van de week over waarop opa en schoonzus elkaar kunnen zien.

Dus als to niet wil dat opa met dochter naar schoonzus gaat is het niet dat opa en schoonzus nou zo vreselijk belemmerd worden om elkaar te zien.
sugarmiss schreef:
14-06-2019 14:09
Je ontneemt een kind niets door het weg te houden van een famielid dat niet het fatsoen kan opbrengen om normaal met je om te gaan.

Kind wordt alleen maar opgezadeld met een loyaliteitsconflict als een familielid dat geen of weinig contact heeft met de ouders aan het kind gaat lopen trekken.
Wat een onzin van dat loyaliteitsconflict. Mijn dochter heeft er niets mee te maken waarom tante en mama niet met elkaar omgaan.
En dat mijn zus niet ''normaal'' met mij kan omgaan, hoeft niet te betekenen dat ze niet leuk en normaal met mijn dochter omgaat.
Ik zou het een rete kinderachtige actie van mezelf vinden om mijn dochter om deze reden bij haar tante weg te houden. Lekker je kind gebruiken als machtsmiddel in een conflict. Nee sorry, dat zit niet in me...
Ik vind absoluut niet dat je zeurt en ben het heel erg eens met sugarmiss!
suzyqfive schreef:
14-06-2019 13:54
Ik vind de reacties hier wel een beetje bijzonder eerlijk gezegd. Als ouder heb je wel degelijk iets te zeggen over met wie je je kinderen wil laten omgaan.
Nou idd.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
14-06-2019 14:21
Wat een onzin van dat loyaliteitsconflict. Mijn dochter heeft er niets mee te maken waarom tante en mama niet met elkaar omgaan.
En dat mijn zus niet ''normaal'' met mij kan omgaan, hoeft niet te betekenen dat ze niet leuk en normaal met mijn dochter omgaat.
Ik zou het een rete kinderachtige actie van mezelf vinden om mijn dochter om deze reden bij haar tante weg te houden. Lekker je kind gebruiken als machtsmiddel in een conflict. Nee sorry, dat zit niet in me...
En een paar jaar later, als je erachter komt dat zus dingen doet of kind dingen geeft wat jij niet wil, hoe ga je dat dan oplossen?
Ik vind het wel raar dat schoonzus TO ontwijkt door het via opa te spelen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-06-2019 13:16
Waarom wil schoonzus dochter van TO in een spagaat leggen?

Jou mama en of papa vind ik niet leuk maar ik wil jou wel zien.

Dan komt kind toch ook in een ontzettend loyaliteitsconflict.

Zij vind mama en papa lief maar tante blijkbaar niet. Die wil haar alleen met opa zien.

Waarom maakt schoonzus het opa moeilijk door hem tussen to en haarzelf in te zetten.

Als tante behoeft heeft om kind van to te zien gaat ze z ich eerst maar fatsoefnlijk gedragen richting to.

Iemand die mij niet respecteert hoeft mijn kind ook niet te zien.

Dus als ik to was zou ik wel aangeven dat ik niet wil dat opa met kind naar schoonzus gaat.

Wil opa dat niet dan zou ik andere oppas zoeken.
Compleet mee eens. Vind het ook best vies dat kind alleen goed genoeg is als het met opa is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een non issue dit.
Wees blij dat ondanks dat de verhouding tussen jullie en zus partner wat moeilijk verloopt, dat ze een band kan opbouwen met jullie kind! Dan is er weer een persoon méér in de wereld die om jullie kind geeft. Ik dacht dat ouders dat altijd belangrijk vonden.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
14-06-2019 15:13
En een paar jaar later, als je erachter komt dat zus dingen doet of kind dingen geeft wat jij niet wil, hoe ga je dat dan oplossen?
Ik vind het wel raar dat schoonzus TO ontwijkt door het via opa te spelen.
Wie zegt dat zus TO of haar broer ontwijkt ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-06-2019 14:16
Opa past alleen op vrijdag op.
Blijven er nog 6 dagen van de week over waarop opa en schoonzus elkaar kunnen zien.

Dus als to niet wil dat opa met dochter naar schoonzus gaat is het niet dat opa en schoonzus nou zo vreselijk belemmerd worden om elkaar te zien.
Het is niet alsof opa standaard met zn kleinkind bij zijn dochter langsgaat, het is alleen 'een paar keer voorgekomen'. Daarnaast zegt TO zelf dat schoonzus wel degelijk ook contact met hen onderhoudt, zij vindt alleen dat het altijd is 'als ze iets nodig heeft'.
sugarmiss schreef:
14-06-2019 14:09
Je ontneemt een kind niets door het weg te houden van een famielid dat niet het fatsoen kan opbrengen om normaal met je om te gaan.

Kind wordt alleen maar opgezadeld met een loyaliteitsconflict als een familielid dat geen of weinig contact heeft met de ouders aan het kind gaat lopen trekken.
Helemaal mee eens. Als het kind zijn tante nooit leert kennen dan zal dat kind het zeker niet als een verlies ervaren, en je voorkomt een hoop gezeik ermee.

Wij hebben hier de situatie met mijn schoonvader. Mijn man heeft onlangs ruzie met hem (zijn vader) gekregen, dat komt ook zeker niet meer goed, en ons oudste kind kent opa dus nog wel. Onze baby die binnenkort geboren zal worden niet. Omdat oudste kind opa wel kent en hij dichtbij ons woont, gaat zij nog weleens langs opa (en dat vinden we prima, we kunnen het haar moeilijk verbieden vinden wij). Echter snapt zij er geen biet van waarom wij er niet komen en waarom opa niet op feestjes en de bruiloft is. Maar opa is toch wel lief, hij is altijd lief voor mij. Arm kind....ik had liever gewild dat ze hem helemaal niet kende, zoals een tante die ze niet kent. Dat vindt ze namelijk prima.

En dan zit ik er straks ook nog mee dat dochter opa wel kent en er mss nog komt, maar de andere kinderen niet....heel fijn allemaal (not)
sugarmiss schreef:
14-06-2019 14:09
Je ontneemt een kind niets door het weg te houden van een famielid dat niet het fatsoen kan opbrengen om normaal met je om te gaan.

Kind wordt alleen maar opgezadeld met een loyaliteitsconflict als een familielid dat geen of weinig contact heeft met de ouders aan het kind gaat lopen trekken.
Dit! Ik vind dat jij niet zeurt TO!
Daar is een heel simpele oplossing voor ...

Zoek een KDV voor kind of als je dat nu al hebt ... neem een dag extra af.
Daar kan je regels en wetten stellen en komt je kind niet buiten de deur.


Opa past waarschijnlijk gratis op, maar mag wel niet gaan en staan waar ie wil en notabene langs familie langs?

Kind beseft nog niet eens dat het familie is waar ze naar meegenomen wordt.
Net zoals ze op deze leeftijd ook niet zou beseffen als ie haar meeneemt naar de plaatselijke Albert Heijn en dat waarschijnlijk ook niet meldt aan jullie.



Als je bovendien 3 of 4 maand zwangerschapsverlof hebt gehad en kind nu 5 maanden is ...
Hoe vaak zou ie er geweest zijn? 3 keer? 5 keer?
Alle reacties Link kopieren
Als je rekenschap wil over de uren en indeling van die uren dat iemand op jouw kind past dan moet je ervoor betalen (als in: oppas, KDV). Dan kun je ieder vermeend loyaliteitsconflict vermijden en kun je ook een selectieprocedure toepassen wie tijd met jouw kind mag besteden.

Ik vind het heel bijzonder dat Sugarmiss het heeft over een loyaliteitsconflict en zes dagen waarop opa kindvrij ‘omgang’ kan hebben met zijn bloedeigen dochter. Schijnbaar is het geen punt om opa in een loyaliteitsconflict te plaatsen met zijn eigen kinderen. Opa, op loopafstand van zijn dochter, moet maar gaan uitleggen waarom hij op de vrijdag geen face to face contact kan onderhouden, zijn dochter uit zijn eigen huis moet weren, enz.

En voor wat? Omdat TO vindt dat schoonzus niet ‘genoeg initiatief neemt voor een goed contact’ met TO, ‘enkel wanneer ze iets nodig heeft’. Er is niet eens officieel heibel. En het gaat niet om een of andere onberekende alcoholiste, pedoseksueel, hoerenmadam, clubhuishuishoudster voor Satudarah of drugsdealster met drugslab aan huis ofzo.

Trek dan je grote meisjesbroek aan en ga langs bij die schoonzus en leg daar jouw onvrede neer. Je kunt toch echt niet met goed fatsoen van een oudere man gaan eisen dat hij de boodschapper moet worden en mag gaan kiezen tussen kleinkind en partner van kind A of kind B, in ruil voor gratis oppassen een vaste dag in de week.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Belg007 schreef:
16-06-2019 02:03
Daar is een heel simpele oplossing voor ...

Zoek een KDV voor kind of als je dat nu al hebt ... neem een dag extra af.
Daar kan je regels en wetten stellen en komt je kind niet buiten de deur.


Opa past waarschijnlijk gratis op, maar mag wel niet gaan en staan waar ie wil en notabene langs familie langs?

Kind beseft nog niet eens dat het familie is waar ze naar meegenomen wordt.
Net zoals ze op deze leeftijd ook niet zou beseffen als ie haar meeneemt naar de plaatselijke Albert Heijn en dat waarschijnlijk ook niet meldt aan jullie.



Als je bovendien 3 of 4 maand zwangerschapsverlof hebt gehad en kind nu 5 maanden is ...
Hoe vaak zou ie er geweest zijn? 3 keer? 5 keer?
:worship:
Nodig jij schoonzus wel eens uit? Of je man? Misschien heeft ze niet veel met jullie, maar is er verder weinig aan de hand?

Opa mag toch wel naar zijn eigen dochter zolang ze niets echt geks doet? Waarom moet hij dat melden? Moet hij ook melden als hij naar de kinderboederij of supermarkt gaat?
Alle reacties Link kopieren
TO durft niet meer te reageren?

Laat die man naar zijn dochter gaan. Hij zit toch helemaal niet te wachten op dit soort gezeik? En als het jou niet bevalt dat hij het niet meldt dan zorg je voortaan zelf op vrijdag voor je kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven