SleepyHead of ander merk babynestje?

09-05-2020 17:45 39 berichten
Hoi,

Wie heeft er een Sleepyhead babynestje?

Ik wil een babynestje en de Sleepyhead ziet er goed uit (ademend materiaal, geen touwtjes, wasbare hoes e.d.) maar is erg duur.

Als je een Sleepyhead hebt ben ik wel benieuwd of het je goed bevalt, of je je ook nog in andere merken verdiept had en dit merk er voor jou het beste uit kwam of dat je direct deze gekocht had.

Als ie echt beter/veiliger is dan andere merken dan wil ik voor deze gaan.

Er staat bij dat tot 8 maanden gebruikt kan worden, hangt natuurlijk van lengte van je kindje af, maar hopelijk niet veel korter dan 8 maanden bruikbaar.

BW
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf dag 1 samen met de baby in 1 bed geslapen.
Heerlijk, nooit gehuil, en ik vind het zelf ook fijn.
Helaas wil hij steeds vaker in zijn eigen bedje nu. 😢

Misschien dat samen veilig slapen ook iets voor jou is?
Wij hebben een sleepyhead gekocht in de kraamweek van de oudste. Super handig dat ze overal kon slapen en ze dicht bij me kon zijn. Had een keizersnee gehad en daardoor hoefde ik me niet teveel in te spannen om haar weg te leggen. Als ik in bed zat of op de bank.

Zij heeft er ruim een half jaar in gelegen, ze is wel lang zit in de bovenste curve van het consultatiebureau.

Nu in gebruik voor zoon die drie weken is, hij ligt ‘s nachts tussen ons in ingebakerd in een hydrofieldoek en dan in het nestje.
gsleutel schreef:
09-05-2020 21:56
Wij hebben ook een boxspring en een co-sleeper van Petit Amelie. Dat was de enige die hoog genoeg was voor ons bed. De co-sleeper staat klem tussen de muur en het bed en ik heb het gat tussen de matrassen gevuld met een tocht-rol :roll: Ik heb ook zo'n bednestje, maar de co-sleeper is me echt heilig. Het bednestje heb ik een paar maanden gebruikt 's avonds naast me op de bank.

Dochter heeft ook met periodes tegen mij aan in bed geslapen, omdat ik tijdens de voeding in slaap viel of omdat ik haar niet over kon leggen zonder dat ze wakker werd. Toen ze nog echt mini was vond ik dat wel spannend, maar het was al snel oké. Nu is ze 9 maanden en ligt ze sinds kort in haar eigen bed. Ook heel fijn moet ik zeggen!
Ok! Ik heb hetzelfde. Ik val vaak in slaap tijdens de voeding en de meeste keren dat ik hem daarna in de wieg leg, gaat hij huilen. Ik ben dus vooral aan het kijken hoe dit veilig kan.

Dat in slaap vallen doe ik niet bewust, maar kom ik achter als ik wakker word. Zal wel te maken hebben met dat stofje dat je aanmaakt als je borstvoeding geeft.

Ik neem dan wel de houding aan die ze ook aangeven bij samen slapen.

Het samen slapen spreekt mij erg aan, ik ga uitzoeken wat ik moet aanpassen om dat zo veilig mogelijk te doen.
Dubbeljus schreef:
09-05-2020 23:28
Met een co sleeper schuif je zo je kind naar zijn veilige plek als je voelt dat je in slaap valt.
Ik snap niet zo goed wat je argumenten zijn tegen een co sleeper. Je zegt dat je de wieg dan voor niks hebt gekocht. Nou en?

Of je nou 100,- uitgeeft aan een bednestje of aan een co sleeper, wat maakt dat nou uit? Het blijft 100,- en die wieg zet je gewoon op zolder.
Een Sleepyhead is ook nog bruikbaar in andere situaties: in de box, op de bank, mee naar visite.

Bij de co-sleeper van Amélie staat (en ik vermoed bij andere merken ook?) dat je als de baby er in ligt je het 'hekje' weer moet sluiten. Ik vraag me af wat dan het verschil maakt met mijn huidige wiegje. Alleen dat het inleggen makkelijker gaat dan eerst omhoog optillen om over de rand te komen en hem er in te leggen. Maar mijn baby is op dat moment vaak nog wel rustig, maar na een enkele minuut kan hij dan alsnog gaan huilen. En ik denk dat dat met een co-sleeper misschien hetzelfde is.
Doncorleone schreef:
10-05-2020 05:57
Ik heb vanaf dag 1 samen met de baby in 1 bed geslapen.
Heerlijk, nooit gehuil, en ik vind het zelf ook fijn.
Helaas wil hij steeds vaker in zijn eigen bedje nu. 😢

Misschien dat samen veilig slapen ook iets voor jou is?
Ik vind het idd ook heerlijk. Elke keer als hij terug in wiegje gaat, zijn het slapeloze uren/nachten (borstvoeding, verschonen, wiegje huilen, eruit, borstvoeding, verschonen, wiegje huilen etc.)

Als hij echter bij mij in bed in slaap valt (wat per ongeluk gebeurt) dan slaapt hij heerlijk lekker door en ik ook.

Dus dat vind ik superfijn, nu ben ik aan het inlezen wat ik kan doen om dat zo veilig mogelijk te maken.
Pip_pip schreef:
10-05-2020 06:12
Wij hebben een sleepyhead gekocht in de kraamweek van de oudste. Super handig dat ze overal kon slapen en ze dicht bij me kon zijn. Had een keizersnee gehad en daardoor hoefde ik me niet teveel in te spannen om haar weg te leggen. Als ik in bed zat of op de bank.

Zij heeft er ruim een half jaar in gelegen, ze is wel lang zit in de bovenste curve van het consultatiebureau.

Nu in gebruik voor zoon die drie weken is, hij ligt ‘s nachts tussen ons in ingebakerd in een hydrofieldoek en dan in het nestje.
Ah, een Sleepyhead in bed gebruiker. Hoe denk jij over de waarschuwende berichten van anderen om dit niet te gebruiken in je eigen bed als je aan het slapen bent?
Maak je je dan ook zorgen of je nu een onveilige situatie hebt of dat niet?
Ik kan geen plaatjes plakken, maar zag vandaag dit:

https://www.mamaloesbabysjop.nl/bo-jung ... mp-b181200

Bo Jungle B Babysleeper.

Nog weinig over te vinden op internet. Hier staat ook bij dat het in het bed van de ouders te gebruiken is (en handig om mee te nemen naar visite).

Het is een soort reiswiegje. Zijkanten van gaas-achtig spul i.p.v. dikke zijkanten.

Klinkt ook interessant.

Ik zou denken dat dit veilig is, maar misschien zit ik ernaast.

Vraag me wel af of het alsnog zo goed werkt als het samen slapen zonder 'scherm/rand' tussen moeder en baby in. (Dat zelfde geldt denk ik ook voor de Sleepyhead.)
bleekwater schreef:
10-05-2020 06:51
Ah, een Sleepyhead in bed gebruiker. Hoe denk jij over de waarschuwende berichten van anderen om dit niet te gebruiken in je eigen bed als je aan het slapen bent?
Maak je je dan ook zorgen of je nu een onveilige situatie hebt of dat niet?
Nou ik denk dat iedereen zijn eigen afweging maakt, dat vooropgesteld.
Ik heb voor een sleepyhead gekozen vanwege het ademende materiaal en omdat het een Amerikaans product betreft, die worden helemaal doorgetest vanwege de claimcultuur.

Zoon ligt er op zijn rug in en kan niet draaien.
Zoals eerder genoemd is kan je hem overal mee naartoe nemen en dat deden wij ook. Zoon ligt ermee op bed bij ons maar ook op de bank, in de box, in de tuin en als we op visite gaan nemen we hem ook mee.
Toen onze babies zo klein waren sliepen ze in de reiswieg naast ons bed. Zal ook wel niet mogen van instanties maar ze lagen daar lekker knus en geborgen

(Krijg warm heimwee gevoel in mijn buik als ik er aan denk, want nu voeren ze waterpistool ninja gevechten)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb een sleepyhead gebruikt voor inmiddels 2 kinderen. De jongste past met 8 maanden nog net (beentjes over de rand, baby zit op de +1 lijn qua lengte).

S nachts gebruikte ik een cosleeper (bednest). Babynestje was erg fijn voor overdag in box of op de bank en ging ook altijd mee op visite. Ik was zelf altijd wakker, maar liep heus wel even weg om iets in de keuken ofzo te doen.

Verschil tussen sleepyhead en andere babynestjes vond ik erin zitten dan bij de goedkopere de rand boller en zachter is. Ik kan me daar wel bij voorstellen dat een baby er met mond/neus tegenaan komt te liggen of te warm wordt. De randen van de sleepyhead zijn 'schuiner' waardoor het risico voor mij minder groot voelde.
Ik vond het een uitkomst! Het bood de kinderen veel geborgenheid.
Behoorlijk duur, maar nu al 2x een maand of 8 dagelijks gebruikt.
bleekwater schreef:
10-05-2020 06:42
Bij de co-sleeper van Amélie staat (en ik vermoed bij andere merken ook?) dat je als de baby er in ligt je het 'hekje' weer moet sluiten. Ik vraag me af wat dan het verschil maakt met mijn huidige wiegje. Alleen dat het inleggen makkelijker gaat dan eerst omhoog optillen om over de rand te komen en hem er in te leggen. Maar mijn baby is op dat moment vaak nog wel rustig, maar na een enkele minuut kan hij dan alsnog gaan huilen. En ik denk dat dat met een co-sleeper misschien hetzelfde is.
Ik laat de cosleeper altijd open als ik er zelf naast lig. Als je cosleeper goed vast staat, kan er weinig mis gaan. Of je baby moet gaan rollen terwijl je dat zelf niet merkt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
bleekwater schreef:
10-05-2020 06:42
Als ze er overdag in ging, dan deed ik het hekje wel dicht maar als ik er naast lag niet hoor (in ieder geval niet tot dat ze fanatiek ging rollen, maar toen werd ze 's nachts ook niet meer zo vaak wakker). Ik vind 'alleen het inleggen' echt een enorm verschil. Het is het verschil tussen zelf half kunnen blijven slapen en kind terug schuiven als je zelf wat meer bewegingsruimte wil of echt wakker moeten worden (want omhoog moeten, kindje goed vast moeten pakken, etc.). Daarnaast is de co-sleeper een soort verlenging van ons bed. Mijn jongste heeft uiteindelijk heel veel bij mij in bed geslapen, maar dat voelde veel veiliger omdat ze er nooit uit kon vallen of tussen mij en een muur kon komen te zitten. Er was namelijk nog 40 cm matras over aan die kant. Ook fijn om zelf je arm of hoofd in te leggen als man en baby weer een uitgestrekt liggen te slapen en mama nog precies 20 cm bed over heeft :roll:
Ligt enorm aan je kind wat je het beste kunt gebruiken denk ik. Bij onze eerste hebben wij de cosleeper nooit gebruikt. Hij werd op elke manier wakker als je hem erin legde, ik heb echt alle tips geprobeerd. Wanhopig werd ik ervan. Hij sliep echt alleen tegen ons aan geplakt en dat is dus uiteindelijk wat ik heb gedaan, zonder dekens. Kreeg wel spierpijn ervan want ik verkrampte helemaal uit angst dat ik over hem heen zou vallen. Is allemaal goed gegaan, maar ik vond het heel vervelend dat ik echt niets anders voor elkaar kreeg.

De tweede sliep overal, maar wel met veel geborgenheid. Die sliep vanaf dag 1 in de cosleeper en ik snapte ineens waarom mensen daar zo blij mee waren! Liet zich gewoon overleggen. Overdag sliep hij in de kinderwagenbak en in zo'n babynest als wat jij nu wilt kopen. Hij werd er heel rustig van en ik bleef erbij. Ik vond het een topding, maar voor 's nachts is het natuurlijk niet veilig. Maarja dat blijft een afweging, ik kan me voorstellen als je het wel doet (als je zo'n baby hebt als wij hadden als eerste).

Met 8 maanden sliep onze oudste allang alleen in een bed en sliep de jongste nog steeds in een kinderwagenbak onder de afzuigkap haha.
Ik had bij mn 2e een babynestje gekregen van Liewood. Mn zoontje heeft de 1e maand er dagelijks heerlijk in geslapen, op de bank in de woonkamer. Na die maand legde ik hem eigenlijk altijd in bed te slapen, dus toen ik hem er weer eens een keertje in wilde leggen toen hij 2 maanden was, was t al krap. Heb t babynestje toen maar gewassen en opgeborgen.
Ik wilde graag een babynestje, zodat ik hem dichtbij me kon hebben (heb nog een peuter rondrennen), makkelijk kan verplaatsen en ik hou niet zo van mn box.

Heb babynest alleen maar overdag gebruikt voor zn dutjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven