Smeltmomenten, ze bestaan!

23-09-2008 22:12 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms, heel soms, komen ze voor: van die momenten dat je kind zo iets liefs zegt, dat je al die discussies en achter-het-behang-plakmomenten in één klap weer vergeten bent.

Zo zei mijn zoon van 7 uit het niets:"Mamma, ik heb liever dat ik zelf dood ga, dan dat jij dood gaat." Ik vroeg hem waarom hij dat dacht, en toen zei hij:""Nou, als jij dood gaat, dan moet ik steeds aan je denken en dan word ik heel verdrietig omdat ik je dan zo mis, en als ik dood ga, nou dan ben ik zelf niet meer verdrietig"

Zo schattig!

En omdat ik steeds vergeet om uitspraken van mijn kinderen in een mooi boekje te zetten, zet ik het hier maar even neer, staat het toch zwart op wit.

Herkenbaar?

Heb jij ook van die heerlijke uitspraken gehoord?
Mijn dochter is 20 maanden oud en zegt dus nog niet zo veel. Maar als ik haar naar bed breng en zeg 'ik hou van jou', klinkt er uit dat kleine ledikantje van haar 'oowjfb jouuuuuu...'
M'n kleine meiske (2,5) lag vorige week in bed te oefenen voor de verjaardag van haar pappa: "Heppie beertje toe joe, heppie beertje toe joe, heppie beertje mij pappa, heppie beertje toe joe".
Mijn dochter van ruim 1 zegt nog niet niet zoveel maar als ze me even niet heeft geien en opeens ziet ze me weer dan kan ze met stralend gezicht en van geluk zuchtend maaaaama zeggen.

(zegt pas sinds een week of wat mama (eindelijk))!
Mijn dochter gaat soms, om het nog een beetje uit te smeren, zelf voorlezen. Ik ben dan klaar, en ze moet dan eigenlijk naar bed, maar dan 'moet' ik blijven liggen en pakt zij het grote Jip en Janneke boek.

Nou dan gaat het dus zo:

Jip en Janneke.... eh..... met een ballon.

Jip en Janneke.... neehee niet doen mama, nee.. eh...

Jip en janneke......*vingertje bij de lettertjes* Jip en Janneke gaan lopen. Jip en Janneke...... eh... Jip en Janneke....

enfin, zo'n kapotte LP die blijft hangen.. zoiets. Maar blijft lief.
In dezelfde categorie als die van TO:

"Mamma, als ik dood ga, dan ben ik niet meer bij jou."

Ik heb geantwoord: "Meis, als jij dood gaat, dan ga ik gewoon met je mee."

En dat vond ze goed. En het is ook nog waar,.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 23 september 2008 @ 22:57:

In dezelfde categorie als die van TO:

"Mamma, als ik dood ga, dan ben ik niet meer bij jou."

Ik heb geantwoord: "Meis, als jij dood gaat, dan ga ik gewoon met je mee."

En dat vond ze goed. En het is ook nog waar,.Poez, hiervan schieten de tranen me in de ogen, maar ik moet er tegelijkertijd ook om glimlachen. Wat vréselijk lief!
Dat is indd een smeltmoment.

Mijn kereltje is net twee en komt soms naar me toe en geeft me een kus en zegt lof joe mama.
Ik zat vorige week op de fiets met Wolkenmeisje (2,5 jaar) en ineens voel ik twee handjes in mijn rug duwen. Ze zegt "Zal ik je even helpen fietsen, mama?".
Mijn zoon 12 jaar; ik was een beetje achter met de was, dus die dag flink aan het wassen in de droger etc

Lag hij s'avonds nog even bij mij in bed zegt hij, bedankt mam dat je alles weer zo netjes in mijn kast hebt gemaakt.

Och wat is het ook een schat
Als mijn dochter van 18 zegt:

"mamaliefie" en daarbij even met twee handen in mijn arm knijpt.

Als ze voor mij gaat staan mijn hoofd vastpakt en zegt:mijn kleine mammie! (ik ben helemaal niet klein!)

Dat vind ik zo lief.

Als mijn kleine vent die al groot gaat worden(lees stoer) van 12 de kamer binnen komt vallen en zegt: hey mijn moeder!! ( met een karateslag erbij,het blijven vreemde wezens die knullen)

s'avonds nog steeds wil dat ik meega als hij naar bed gaat en dat krullenkoppie boven de dekens zijn lippen tuit en zegt:Kussie en truste mijn moedertje.

Dan smelt ik ook.

Als mijn kleine frummel van drie met zijn muizekoppie op schoot zit,mij omhelst met de bijbehorende natte zoenen en zegt:

Ik hou van jouw helemaal tot aan de maan......(nog een dikke natte kus).....en terug!!!!

Als ik een jurk aan heb en hij zegt: Oh mamma,wat ben je mooi!!! je lijkt wel een prinses!

"smelt"

Alledrie hebben ze geweldige droge humor.

Ze maken mij vaak aan het lachen (tussen de achterhetbehangplak momenten)

Dan smelt ik ook en vergeet ik weer dat ze het bloed onder mijn nagels vandaan haalde op een ander moment.
Poez, mooi, ik ben ontroerd....

Iry, wat lief, kleine mammie. Jij bent al niet klein maar ik ben echt enorm en mijn dochter (4) zegt 'kleine mammietje' als ze uit school naar me toe komt rennen met van die wijdopen armen en dan zo tegen je buik opknotsen. Dan duik ik altijd snel voorover om haar op d'r vermaledijde hoofd te zoenen, want het maakt me bijna iedere dag week in de knieholten.
Idd poez,heel ontroerend.

haha leo,wat schattig van je dochter.

Ik ken de smeltmomenten als je op het schoolplein staat en tussen al die hummeltjes je eigen kleine hummel op ziet duiken.

Nog een paar maanden en dan sta ik er ook weer.

Ik zal voor de derde keer weer huilend op de fiets stappen nadat ik hem voor het eerst in de klas achterlaat.

Maar weer met een brede glimlach op het plein staan als hij met ieniemienie rugzak en jas schreef aan de deur uit komt lopen.
Ach ja....mijn dochter is gewoon groter dan ik en ik ben gewoon.

Ik zat dit weekend met mijn vriendin op het terras en er kwam een vrouw aan fietsen.

Ik dacht nog,dat is een mooie meid...ze begon te zwaaien en toen zag ik het pas.....het was mijn dochter!

Ze is al zo groot (snif)
Elke dag. Over de sufste dingen. Zo'n moment dat mijn dochter me aankijkt en ik haar en we elkaar echt zien. En dat ik dan die glimlach in haar ogen zie. Of dat ze zegt dat ze me zooooo lief vindt (met uitgestrekte armen). Of een gekke, slimme opmerking. Wanneer ik haar nog een kus geef voor ik zelf ga slapen.

Tranen in mijn ogen krijg ik ervan.

Ik was voor haar al zo'n emotionele muts. Tis nu hopeloos.
Gek blijf ik dat vinden. Hoeveel ik van mijn kind houd. En die momenten dat ik dat besef, dat ik voel dat ik alles, ALLES, voor haar zou doen tot aan sterven toe als het van me gevraagd werd. En dat dat niet eens dramatisch voelt. Meer dat die liefde zo overweldigend is dat niets uiteindelijk zo belangrijk is als dat.

En dat ik dat dan deel met zoveel ouders. Mooi vind ik dat.
quote:Feliciaatje schreef op 24 september 2008 @ 00:39:

Gek blijf ik dat vinden. Hoeveel ik van mijn kind houd. En die momenten dat ik dat besef, dat ik voel dat ik alles, ALLES, voor haar zou doen tot aan sterven toe als het van me gevraagd werd. En dat dat niet eens dramatisch voelt. Meer dat die liefde zo overweldigend is dat niets uiteindelijk zo belangrijk is als dat.

En dat ik dat dan deel met zoveel ouders. Mooi vind ik dat.

Mooi gesproken, zo voel ik het ook.

Ik wordt ook altijd een beetje ontroerd als ik het liedje van Willy Alberti hoor 'een glimlach van een kind'. Vind ik zo'n mooi lied
"een glimlach van een kind doet je beseffen dat je leeft"

Dat is zo waar!
Wat een weekdieren zijn ouders toch
Ik was compleet van de kaart toen mijn zoon (autistisch ed.), toen 3, mij voor het eerst een kusje gaf. In de rij voor de kassa bestonden alleen wij nog maar.

Als hij ineens twee armen om mijn nek gooit en mij echt knuffelt... aaahhh. Al snapt hij het begrip houden van niet... het gevoel kent hij duidelijk wel.

Van de week midden in de nacht... paniek tand zit los. Toen vroeg hij om een pleister, omdat die helpen tegen alle pijntjes. En omdat de pleister natuurlijk niet bleef plakken in zijn mond... plakte hij het maar op zijn voorhoofd. Vond ik zelfs al slapend zeer vertederend.
mijn half spaanse achterneefje van net 1 jaar als je hem iets geeft:

gwajaaaaaas

(gracias)

Mijn kleine dochter van 2 jaar die net wakker wordt, dan heel stil bij ons in bed komt liggen en dan zegt, mamma wakker worden, lekker blapen? (lekker geslapen?) en dan krijg ik een dikke kus en zegt ze, mamma ik vind jou zooooooooooooo lief! en dan doet ze hetzelfde bij pappa.

Ach ja, dan kan je toch toch niet meer stuk?
Mijn zoontje van net 5, een echt denkertje.

We zaten in de auto onderweg naar school en ik zag hem al heel de tijd in mijn spiegel diep peinzen.

Toen we uitstapten, kwam het hoge woord eruit: "mama, vind je dat ik het goed doe op de wereld?"
mijn neefje van 5, die gisteren zijn handjes op mijn 7 maanden zwangere buik legt en zegt: zelfs met een dikke buik vind ik jou nog de mooiste van de wereld.....

en die daarna wanneer mijn moeder vraagt om een bijnaam voor de baby( hij heeft zelf ook een bijnaam) zegt: nee geen bijnaam das gewoon de lieve kleine baby, mijn baby....

dan wil ik hem vasthouden en nooit meer loslaten....maar dat wil hij dan weer niet :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn jongste van 4 maanden heeft met het borstvoeden nu in de gaten dat ik er aan vast zit... Na elke slok laat ze los, en dan straalt ze van oor tot oor met van die grote kraalogen, en dan drinkt ze tevreden nog een slok, om daarna weer naar mij te kijken en te glimlachen.

Soms vind ze het blijkbaar zo grappig dat ze moet schaterlachen.

Middelste van 5 zei dat als ze 18 is, een eigen huis heeft, en een eigen man, en dat ze dan wel haar baby zusje mee neemt, omdat ik dan al oud ben (en ik ben nu 29!) Haha

Oudste is 7, en is gewoon heel lief en zorgzaam, altijd!
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven