Speelgoed 3-jarige
maandag 11 april 2011 om 15:40
Ik heb nog geen dochter van 3, wel een van 2 en een zoon van 5. We hebben eigenlijk altijd gekeken naar wat ons kind op dat moment graag deed. Is het een fantasiespeler, een knutselaar, en rauwdouwer? Voor de een is een loopfiets hartstikke leuk, voor de ander een poppenhuis.
Zoon kreeg vooral fiets/step/duplo voor zijn 3e verjaardag. Dochter wil nu alleen maar kleien en kleuren, en buiten alleen in de zandbak. Voor haar verjaardag denken we bv over mozaiek, knutselspul, puzzels, boeken (scheelt dat ze de fietsen van haar broer kan gebruiken al interesseert ze zich daar totaal nog niet voor).
Zoon kreeg vooral fiets/step/duplo voor zijn 3e verjaardag. Dochter wil nu alleen maar kleien en kleuren, en buiten alleen in de zandbak. Voor haar verjaardag denken we bv over mozaiek, knutselspul, puzzels, boeken (scheelt dat ze de fietsen van haar broer kan gebruiken al interesseert ze zich daar totaal nog niet voor).
maandag 11 april 2011 om 15:41
wij hebben net de rennende cavia baan van furry frenzies, en ik moet zeggen het is een hit. Ik dacht eerst dat hij binnen de kortste keren als werkeloos in de hoek van de kamer zou staan, maar ze is er uren zoet mee. Ze is overigens ook 3 jaar. Haar grote broer van bijna zes vindt het ook nog erg leuk.
maandag 11 april 2011 om 15:43
Voor haar derde verjaardag heeft mijn dochter een aantal spelletjes gekregen (vooral Boomgaard en Nino Conillo zijn favoriet). Ook knutselspullen, daar hadden we om gevraagd. Wat we ook hebben gevraagd / gezegd: "Als je het niet weet, ga naar een speelgoedwinkel en koop wat je zelf leuk zou vinden." Dit werkte goed, daar kwamen dus de spelletjes van en o.a. keukenspullen en een skippy bal (kleine maat). Erg leuk dus!
Waar ze mee speelt? Alles met fases. Ze kan zo een poosje veel met de poppen in de keuken spelen, dan weer veel knutselen of met de duplo / lego bouwen. Buiten is het ook divers, maar stoepkrijt blijft favoriet.
Waar ze mee speelt? Alles met fases. Ze kan zo een poosje veel met de poppen in de keuken spelen, dan weer veel knutselen of met de duplo / lego bouwen. Buiten is het ook divers, maar stoepkrijt blijft favoriet.
maandag 11 april 2011 om 16:02
Mijn dochter van 3 en ook die van 5 spelen héél véél met Playmobil. Het is duurzaam, ze kunnen er alle kanten mee op en eindeloos verhaaltjes mee naspelen en het is altijd uit te breiden.
Vooral het zwembadje met water erin is heel erg favoriet.
Mijn dochter werd vorige week geopereerd en toen heeft ze een operatiekamer van me gehad. Vond ze echt geweldig.
Vooral het zwembadje met water erin is heel erg favoriet.
Mijn dochter werd vorige week geopereerd en toen heeft ze een operatiekamer van me gehad. Vond ze echt geweldig.
maandag 11 april 2011 om 16:50