speelgoed..... naam onbekend
woensdag 25 augustus 2010 om 17:12
Ik heb ergens heel leuk speelgoed gezien en nu wilde ik op internet erachter komen wat het kost en waar je het kunt kopen maar ik kan het niet vinden. Ik heb geen (merk) naam helaas.
Het zijn blokken met gaten met daarin de mogelijkheid staven te steken zodat je kunt bouwen. In ieder blok zitten 6 gaten. De blokken waren, schat ik, 15x15 cm. Is dit voor iemand herkenbaar. Ik kan echt niets vinden op internet helaas maar kan me voorstellen dat bovenstaande niet heel duidelijk is......
Het zijn blokken met gaten met daarin de mogelijkheid staven te steken zodat je kunt bouwen. In ieder blok zitten 6 gaten. De blokken waren, schat ik, 15x15 cm. Is dit voor iemand herkenbaar. Ik kan echt niets vinden op internet helaas maar kan me voorstellen dat bovenstaande niet heel duidelijk is......
woensdag 25 augustus 2010 om 22:22
woensdag 25 augustus 2010 om 22:35
woensdag 25 augustus 2010 om 22:37
Ik herinner me nu dat het een filmpje was van z@ppelin en ik zag het met m'n zoon, 's ochtend's, net na Sesamstraat. Op de site van z@ppelin kan ik alleen vinden dat dat onderdeel 'kleuterdocu' heet, maar het filmpje zelf kan ik nergens vinden. Ook niet op you tube. Jammer, anders kon iedereen even meekijken
woensdag 25 augustus 2010 om 22:41
Nee dat is het niet mimsey. Het was constructiespeelgoed wat alleen bestond uit lange dunne (grijze) kunststof staafjes en kleine kubusjes (ook grijs kunststof) met aan iedere zijde een gaatje. Door de staafjes in deze kubusgaatjes te stopen en aan de andere kant weer een kubus kun je alles doorkoppelen en groe kubussen bouwen, of zelfs hele (luchtige, want bijna geen materiaal) huizen e.d.
vrijdag 27 augustus 2010 om 17:42
maandag 6 september 2010 om 21:43
quote:Blug1000 schreef op 25 augustus 2010 @ 21:51:
Als ik het weet, laat ik het weten maar ikheb nog hoop in alles forummers
ben bang dat wat op cb staat uit de jaren 70 stampt en ben benieuwd of het logo/de merknaam nog de ontdekken valt....Haha, grappige typfout (neem tenminste aan dat het een typfout is)
Als ik het weet, laat ik het weten maar ikheb nog hoop in alles forummers
ben bang dat wat op cb staat uit de jaren 70 stampt en ben benieuwd of het logo/de merknaam nog de ontdekken valt....Haha, grappige typfout (neem tenminste aan dat het een typfout is)
maandag 6 september 2010 om 21:44
quote:Jonna schreef op 25 augustus 2010 @ 22:41:
Nee dat is het niet mimsey. Het was constructiespeelgoed wat alleen bestond uit lange dunne (grijze) kunststof staafjes en kleine kubusjes (ook grijs kunststof) met aan iedere zijde een gaatje. Door de staafjes in deze kubusgaatjes te stopen en aan de andere kant weer een kubus kun je alles doorkoppelen en groe kubussen bouwen, of zelfs hele (luchtige, want bijna geen materiaal) huizen e.d.
O dat hebben ze bij ons cb ook. Maar dan niet in 't grijs maar kleurtjes. Heel oud denk ik zelf.
Hoe het heet weet ik dan helaas weer niet.
O dat hebben ze bij ons cb ook. Maar dan niet in 't grijs maar kleurtjes. Heel oud denk ik zelf.
Hoe het heet weet ik dan helaas weer niet.
dinsdag 14 september 2010 om 11:08
sorry voor mijn late reactie. Op het speelgoed zelf staat geen merknaam, niks nakkes nada.
Ik heb daar een dame aangesproken van het cb en die had precies hetzelfde probleem. Omdat het al zo oud is willen ze graag het speelgoed vernieuwen maar het is niet meer te krijgen.......... snik.
Ik heb haar maar gezegd dat mochten ze het weggooien ze mij moeten bellen en helaas dan houdt het op, niets aan te doen. Toch bedankt voor ieders hulp!!!
Dan maar verder met de duplo bouwen.......
Ik heb daar een dame aangesproken van het cb en die had precies hetzelfde probleem. Omdat het al zo oud is willen ze graag het speelgoed vernieuwen maar het is niet meer te krijgen.......... snik.
Ik heb haar maar gezegd dat mochten ze het weggooien ze mij moeten bellen en helaas dan houdt het op, niets aan te doen. Toch bedankt voor ieders hulp!!!
Dan maar verder met de duplo bouwen.......