speelgoed..... naam onbekend

25-08-2010 17:12 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ergens heel leuk speelgoed gezien en nu wilde ik op internet erachter komen wat het kost en waar je het kunt kopen maar ik kan het niet vinden. Ik heb geen (merk) naam helaas.

Het zijn blokken met gaten met daarin de mogelijkheid staven te steken zodat je kunt bouwen. In ieder blok zitten 6 gaten. De blokken waren, schat ik, 15x15 cm. Is dit voor iemand herkenbaar. Ik kan echt niets vinden op internet helaas maar kan me voorstellen dat bovenstaande niet heel duidelijk is......
Sio-montage is weliswaar geen 15x15x15, maar een stuk hanteerbaarder. Niet meer regulier verkrijgbaar, wel via Marktplaats, waarschijnlijk.

Moppekind heeft drie Curverkratten vol, heerlijk spul.

Origineel.

Nog wel te koop, ook regelmatig bij Aldi / Lidl, merk Heros.

Hm, marktplaats wordt ook al schaars....(linkje)

Ik hoop van harte voor je dat je niet deze set bedoeld. Mocht dat namelijk wel zo zijn, dan benje bij deze dus blut....
mimsey wijzigde dit bericht op 25-08-2010 22:36
Reden: Kom op plaatje, je kunt het!!!!!
% gewijzigd
Wat wilde ik nou toch typen?
Ik herinner me nu dat het een filmpje was van z@ppelin en ik zag het met m'n zoon, 's ochtend's, net na Sesamstraat. Op de site van z@ppelin kan ik alleen vinden dat dat onderdeel 'kleuterdocu' heet, maar het filmpje zelf kan ik nergens vinden. Ook niet op you tube. Jammer, anders kon iedereen even meekijken
Nee dat is het niet mimsey. Het was constructiespeelgoed wat alleen bestond uit lange dunne (grijze) kunststof staafjes en kleine kubusjes (ook grijs kunststof) met aan iedere zijde een gaatje. Door de staafjes in deze kubusgaatjes te stopen en aan de andere kant weer een kubus kun je alles doorkoppelen en groe kubussen bouwen, of zelfs hele (luchtige, want bijna geen materiaal) huizen e.d.
Oooooh, grijs plastic. Zeg dat dan...

Nope sorry, dan heb ik werkelijk waar geen flauw idee. Succes!
Wat wilde ik nou toch typen?
Bouwen met grijs plastic........

Dan maar naar de scouting en leren pionieren ?

Daar bouwen ze complete speeltuinen van hout en touw.
En en en?
Ja idd GoS .... ik wil nu onderhand ook wel eens weten wat het voor speelgoed is. Ik heb me suf lopen googelen, maar helaas ook niets gevonden.

Meccano zal 't ook wel niet zijn. Het is wel grijs, maar dat zijn dunne staafjes en geen blokken.

Dus ... wie weet? Al navraag gedaan bij het cb?
ik heb gebeld naar cb maar krijg centraal punt. Vrijdag ga ik naar het weeguurtje en dan ga ik maar eens kijken naar het merk van de blokken. Nogmaals.... ik laat het weten!
Upperdepup.
quote:Blug1000 schreef op 25 augustus 2010 @ 21:51:

Als ik het weet, laat ik het weten maar ikheb nog hoop in alles forummers

ben bang dat wat op cb staat uit de jaren 70 stampt en ben benieuwd of het logo/de merknaam nog de ontdekken valt....Haha, grappige typfout (neem tenminste aan dat het een typfout is)
quote:Jonna schreef op 25 augustus 2010 @ 22:41:

Nee dat is het niet mimsey. Het was constructiespeelgoed wat alleen bestond uit lange dunne (grijze) kunststof staafjes en kleine kubusjes (ook grijs kunststof) met aan iedere zijde een gaatje. Door de staafjes in deze kubusgaatjes te stopen en aan de andere kant weer een kubus kun je alles doorkoppelen en groe kubussen bouwen, of zelfs hele (luchtige, want bijna geen materiaal) huizen e.d.

O dat hebben ze bij ons cb ook. Maar dan niet in 't grijs maar kleurtjes. Heel oud denk ik zelf.

Hoe het heet weet ik dan helaas weer niet.
Oeh ik ben ook nieuwsgierig. Hoe heet t nou?
En?
sorry voor mijn late reactie. Op het speelgoed zelf staat geen merknaam, niks nakkes nada.

Ik heb daar een dame aangesproken van het cb en die had precies hetzelfde probleem. Omdat het al zo oud is willen ze graag het speelgoed vernieuwen maar het is niet meer te krijgen.......... snik.

Ik heb haar maar gezegd dat mochten ze het weggooien ze mij moeten bellen en helaas dan houdt het op, niets aan te doen. Toch bedankt voor ieders hulp!!!

Dan maar verder met de duplo bouwen.......
Wat een deceptie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nog een poging, bedoel je niet Tinker Toys, maar dan Giant versie. Heb je nu nog te koop van Toobeez

Dit is de kleine versie

[
En dit de grote versie

Geen grijs plastic, maar wie weet is dit een nieuwere variant.
Mosterd...

Ik zie dat Tinkertoys al genoemd was en het echt kubussen moeten zijn...
Nog eentje dan

Dit zijn wel grijze staven en kubussen...

Haha..en nu ga ik weer nuttige dingen doen..[
Zoiets bouwde Moppekind in groep 1 van lolliestokjes en kleuterlijm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven