speeltuinconflicten
vrijdag 17 augustus 2012 om 15:13
Dit is het geval. Net terug uit de speeltuin met zoon en buurjongen. Zoon en buurjongen zijn 7 en 9. In die speeltuin waren een stuk of 8 andere kinderen nogal aan het klieren. Je kent het wel, zoon en buurjongen uitschelden, met zand gooien etc. Geen ouder van hen in de buurt om in te grijpen. Ik heb ze aangesproken op verschillende manieren, van vriendelijk tot strict. Maakte weinig indruk. Ze schelden er op los. Typsch geval van onopgevoed tuig.
Ben uiteindelijk maar met zoon een buurjongen weggegaan. Maar wat voel ik me toch gefaald hebben. Acht van die ***jochies die feitelijk voor elkaar krijgen dat wij degene zijn die weggaan. Maar ik weet gewoon niet wat in zo'n situatie te doen. Als kind al niet en nu eigenlijk nog steeds niet.
Voel me zo stom nu gewoon. Ik weet niet echt wat ik wil met dit topic. Ei kwijt maar misschien ook wel feedback over hoe je dit wel aan moet pakken. Alles is welkom.
Ben uiteindelijk maar met zoon een buurjongen weggegaan. Maar wat voel ik me toch gefaald hebben. Acht van die ***jochies die feitelijk voor elkaar krijgen dat wij degene zijn die weggaan. Maar ik weet gewoon niet wat in zo'n situatie te doen. Als kind al niet en nu eigenlijk nog steeds niet.
Voel me zo stom nu gewoon. Ik weet niet echt wat ik wil met dit topic. Ei kwijt maar misschien ook wel feedback over hoe je dit wel aan moet pakken. Alles is welkom.
vrijdag 17 augustus 2012 om 16:45
In eigen taal aanspreken moet ik niet aan beginnen. Stel je een van die Gooise meiden in Oh Oh Cherso taal voor, zeg maar. Dat wordt hem niet
Heb net buurman gesproken die vertelde dat ergste schoffies al verdwenen waren en dat hij vriendelijk tegen de rest heeft gezegd dat de eerstvolgende die met zand zou gooien levend begraven zou worden waarna ze allen naar mammie renden. Tja...dat is echt niet mijn methode hoor.
Ik kwam net nog bekenden tegen die ook vertelden daar altijd problemen te hebben met het tuig wat er rondloopt en ze er ook niet meer heengaan.
Ik las ook iets over conflictmijdend. Dat ben ik zeker niet. Maar dat moet ik wel te maken hebben met normale mensen die voor rede vatbaar zijn. En dat is een groot deel van de bevolking doch sommigen...grrrrrrrrr
Heb net buurman gesproken die vertelde dat ergste schoffies al verdwenen waren en dat hij vriendelijk tegen de rest heeft gezegd dat de eerstvolgende die met zand zou gooien levend begraven zou worden waarna ze allen naar mammie renden. Tja...dat is echt niet mijn methode hoor.
Ik kwam net nog bekenden tegen die ook vertelden daar altijd problemen te hebben met het tuig wat er rondloopt en ze er ook niet meer heengaan.
Ik las ook iets over conflictmijdend. Dat ben ik zeker niet. Maar dat moet ik wel te maken hebben met normale mensen die voor rede vatbaar zijn. En dat is een groot deel van de bevolking doch sommigen...grrrrrrrrr
vrijdag 17 augustus 2012 om 16:50
quote:lolapaloeza schreef op 17 augustus 2012 @ 16:11:
Eens met mamzelle.
De speeltuin is voor leuk, als het niet leuk is ga je weg.
Ik heb vanuit mijn werk te maken gehad met jongeren die een cursus deden voor meer weerbaarheid.
Een van de dingen die je moet leren is het verlaten van een negatieve situatie. Veel mensen blijven hangen omdat ze
vanuit ego of gevoel van gelijk niet weg willen lopen. Maar als je een negatieve situatie niet succesvol kunt beïnvloeden is weggaan een hele goeie stap!
Zelf vertel ik mijn kinderen juist dat ze nooit moeten vergeten dat gewoon weglopen of weggaan een optie is.
Goede.
Je kan andere mensen toch niet veranderen.
Eens met mamzelle.
De speeltuin is voor leuk, als het niet leuk is ga je weg.
Ik heb vanuit mijn werk te maken gehad met jongeren die een cursus deden voor meer weerbaarheid.
Een van de dingen die je moet leren is het verlaten van een negatieve situatie. Veel mensen blijven hangen omdat ze
vanuit ego of gevoel van gelijk niet weg willen lopen. Maar als je een negatieve situatie niet succesvol kunt beïnvloeden is weggaan een hele goeie stap!
Zelf vertel ik mijn kinderen juist dat ze nooit moeten vergeten dat gewoon weglopen of weggaan een optie is.
Goede.
Je kan andere mensen toch niet veranderen.