Speen difrax fles

19-12-2010 13:30 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochtertje van 2,5 maand gebruik ik Difrax S-flesjes. Deze bevallen op zich goed maar als ik geschud heb en de fles op de kop hou, STROOMT de melk er gewoon uit... Het is een 0-6 maanden flesje, dit hoort toch niet?

Als ik de fles geef en het flesje scheef houd voor de speen in haar mondje gaat, krijgt ze soms een hele straal tegen haar gezicht Ik begrijp er niks van. Op deze manier is het flesje erg snel leeg en verslikt dochterlief zich snel. Ik baal ervan... vorige week lekte een difrax flesje, ik heb hem omgeruild voor een nieuwe. Deze doet helaas precies hetzelfde.

Ik schud de fles met dat kleine dopje erin en draai altijd het speentje een keer los en weer vast voordat ik het geef.

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Niet meteen de fles geven als je de melk geschud hebt; laat de melk eerst even rusten. Of roer de melk, dan heb je het probleem waarschijnlijk niet.

Andere optie: Difrax-spenen vervangen door etos-eigenmerk spenen. Ander materiaal en kleiner gat
Wat is het nut van de melk eerst even laten rusten?

(best lastig met een krijsend kind trouwens :-) )
Hadden wij ook last van, daarom toen maar weer overgestapt op Aventflessen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kan Johannesbroodpitmeel erdoor doen (omdat ze erg veel honger heeft, dat raadden ze ons aan bij de drogist en dit maakt de voeding dikker) maar daar krijgt ze ontzettend diarree van...

Ik wil ook liever niet op een ander merk overstappen. Avent vind ik helemaal niet fijn, lekte bij mij steeds en ik heb 2 mooie difrax flessen staan...
Die flessen kunnen wel mooi zijn, maar ze blijken in jouw geval niet handig.

Avent heeft bij ons nog nooit gelekt.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nee, aan t mooie heb je niks.

Avent lekte telkens bij ons en dochter kreeg er niet genoeg uit, werd heel moe en viel in slaap voordat ze eigenlijk genoeg had gehad. Of werd heel boos. Drama dus.

Toen kochten we Difrax, dit ging in t begin geweldig. Gek genoeg stroomde de melk er toen niet uit zoals nu. Ze dronk m in de helft van de tijd leeg, was een hele opluchting toen. De difrax lekt ook niet en het model ervan vind ik erg fijn.

Vandaar dat ik eigenlijk hoop dat ik iets verkeerd doe waardoor dit gebeurt... dan kan ik er tenminste wat aan doen.
quote:chocolatelover schreef op 19 december 2010 @ 13:42:

Ik kan Johannesbroodpitmeel erdoor doen (omdat ze erg veel honger heeft, dat raadden ze ons aan bij de drogist en dit maakt de voeding dikker) maar daar krijgt ze ontzettend diarree van...

Ik wil ook liever niet op een ander merk overstappen. Avent vind ik helemaal niet fijn, lekte bij mij steeds en ik heb 2 mooie difrax flessen staan...Je kunt ze dan wel mooi vinden, maar die krengen lekten steeds bij mij. Nu zijn ze bij Difrax wel coulant qua omruilen, maar ik vond het toch knap irritant. Ik heb alle flessen die ik ooit gehad heb allemaal om moeten ruilen voor een nieuwe. Ik ben op een gegeven moment maar overgestapt op de Aventflessen van mijn oudste. Toen jongste net was geboren dronk ze alleen maar uit Difraxflessen maar toen ze wat ouder werd dronk ze ook uit Aventflessen en toen was de overstap snel gemaakt.
He wat prettig om te lezen dat meer mensen last hebben van een lekkende difrax fles. Even contact op nemen met de difrax dus?

Jammer genoeg drinkt mijn zoontje heel slecht uit de avent en moesten we overstappen.

Chocolatelover; je gebruikt dus wel een s speentje?
Ik heb echt nooit last van lekkage of wat dan ook met de difrax-flessen. En met de s-speen drupt hij ook zeker niet...

De enige keer dat ik lekkage had, was toen ik het rubbertje dat onderin zit was vergeten

Misschien moet je de bodem en het speengedeelte even wat strakker aandraaien?!
Na het schudden even de dop losdraaien en weer vast zodat de lucht die in de fles zit, er uit kan. Dan kas de fles geven. Wij hebben ook geen problemen hier
Slapen is goud
Ik heb deze problemen nooit gehad met de S-fles. Ik vond die flesjes super.

Heb je niet gewoon een te grote speen erop? Wij hadden gewoon altijd de nr. 1 type kers speen, omdat ik de flesjes alleen gebruikte voor borstvoeding.
Is de melk niet te heet?
The time is now
heb je nieuwe spenen gekocht? Per ongeluk de Medium ipv Small?
Ik vond de difrax-flessen erg handig (nooit lekkage gehad). Heb je de achterkant toevallig los zitten?
Mijn Difraxflessen lekken ook nooit. Letje vond de Difraxspenen wel erg vies (hard en inflexibel), dus we gebruiken etos-huismerkspenen op de Difraxflessen. Gaat prima.

Ik zou de melk even laten rusten omdat bij de melk eruit spuit als hij wat te warm is en als er nog luchtbelletjes in de melk zitten van het schudden. Het helpt om de melk even te laten staan, zodat hij een beetje kan afkoelen en de luchtbelletjes eruit trekken. Minuut of vijf is voldoende.
Maak je de fles altijd goed droog voor je hem weer in elkaar zet? Als het rubbertje of de speen nog vochtig is gaat hij eerder lekken.
Wat gek dat jullie nooit problemen hebben gehad. Ik was volgens de drogist waar ik ze terugbracht niet de enige. Het gekke is dat ik er met het oude model nooit last van heb gehad, maar daar had ik er maar 1 van.
Vraagje nav dit topic: ik dacht dat je de flesvoeding nooit mocht schudden ivm ontstaan luchtbellen (waardoor baby krampjes kan krijgen)? Klopt dit of toch niet? Ben gewoon even benieuwd.
Hier ook problemen met die flessen. Bij een stroomt het er zo uit. De anders is op de schroefdraad afgebroken toen ik de dop eraf probeerde te halen. Dat gebeurde zomaar zonder extreme kracht. Ik heb difrax een mail gestuurd maar nog niets gehoord. Vind het schandalig dat in vier weken er al twee flessen niet meer bruikbaar zijn.

To, ik denk ook dat je melk nog iets te warm is.

En je kun indd ls je kind gevoelig is voor krampjes de melk beter roeren dan schudden.
Hier ook 2 Difrax drinkers.

Ik heb met geen van de flesjes problemen gehad. Ben begonnen met de kleintjes en nu de grote, maar geen van mijn 8 flessen lekken. (veel flesje ivm tweeling)

Wat ik altijd doe, is water opwarmen dan melk erbij. Rustig schudden, beetje draaien en dan even ondersteboven boven de wasbak, zodat ik een 'spuitfles' voorkomen.

Heb je dat al geprobeerd?

Ik zit juist met een ander 'probleem', ben alvast opzoek naar een spaan waardor ze strak de papfles kunnen gaan drinken.

Mijn kinderen willen alleen uit de smalle difrax flessen drinken en daarvoor kan ik tot op heden nog geen echte papspeen vinden. Hebben jullie ervaring met papflessen en de difrax flessen en zo ja, welke speen gebruikte jullie daarvoor?

(sorry voor een vraag van mijn kant in jouw topic Chocolatelover)
Mijn kind doet niet aan pap uit de fles (kieskeurig mokkeltje), maar alle huismerk-spenen passen op een Difraxfles, dus je kunt er gewoon een huismerk papspeen opzetten.
ok dank je wel.

Ik wil wel flessen geen geven in eerste instantie. Anders moert ik 2 mini's lepeltjes gaan voeren die t verder nog moeten leren.

Gok dat dan echt alles onder komt te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven