Stél dat...

14-12-2010 13:07 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
...je hebt een puberende dochter van 13. Die nu op de middelbare school vriendinnetjes heeft, waar je als ouder niet zo blij mee bent. Vriendinnetjes die roken, die lagen makeup gebruiken, achter de jongens aan gaan, waardoor jouw dochter dit ook allemaal wil/gaat doen....

Dat vriendinnetjes heeft ouders die alles goedvinden....

Jouw dochter mag daar met oud en nieuw heen, evenals een vriendje van beide dametjes. En dan mogen ze gezellig op 1 kamer slapen....

Zou jij dat goedvinden??
quote:dreamer schreef op 14 december 2010 @ 14:03:

Fijn dat je dochter weer bij je thuis is! Thanx, ben ik ook heel erg blij mee.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Helaas zijn er trouwens wel 13 jarige jongens (en jónger) die meisjes in elk geval tegen hun zin betasten.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 14 december 2010 @ 14:03:

Ik denk dat het voor 16 jarigen ook nog wel wat anders is. Jongns van die leeftijd zijn over het algemeen zéker bezig met seks, al dan niet praktiserend, en ook sterker dan de meisjes. echt niet. Meisjes ontwikkelen lichamelijk (en dus ook de hormonen) eerder dan jongens en zijn eerder met sex bezig dan jongens. En vaak nog heftiger dan jongens ook. Jongens hebben alleen de reputatie.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 december 2010 @ 14:06:

[...]

Volgens mij zijn meisjes veel eerder rot rijp dan jongens, hoor.Maar volgens mij zijn jongens er, hormoongestuurd, wel meer mee bezig. Mogelijk ook doordat ze gewoon duidelijk aan de buitenkant kunnen merken, dat er lichamelijke reactie is. Zo zijn ze er op die manier meer mee bezig.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 14 december 2010 @ 14:07:

Helaas zijn er trouwens wel 13 jarige jongens (en jónger) die meisjes in elk geval tegen hun zin betasten.

Ach ja.....mijn zoon werd helemaal panisch van meiden die persé wilden tongzoenen en verkering wilden met 11 jaar.

Is net zo goed sneu.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:dreamer schreef op 14 december 2010 @ 14:07:

Helaas zijn er trouwens wel 13 jarige jongens (en jónger) die meisjes in elk geval tegen hun zin betasten.Ja en vijftien en vijfendertig jarigen. En er zijn ook meisjes die datzelfde bij jongens doen. Er zijn ook hele volksstammen waarbij die dingen niet gebeuren en waarbij een dertienjarige jongen nog niet eens bezig is met sex.
quote:dreamer schreef op 14 december 2010 @ 14:09:

[...]

Maar volgens mij zijn jongens er, hormoongestuurd, wel meer mee bezig. Mogelijk ook doordat ze gewoon duidelijk aan de buitenkant kunnen merken, dat er lichamelijke reactie is. Zo zijn ze er op die manier meer mee bezig.Nee, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee shahla, ik heb het over meerdere mensen... Je bent namelijk niet de enige die zegt dat ze haar dochter wel vertrouwt maar die jongen niet. De 13 van nu is niet te vergelijken met de 13 van 15 jaar geleden of 20 jaar of 30 jaar... En dat je zuinig bent op je dochter dat snap ik maar als je haar zo vertrouwt dan zou je er ook van uit moeten gaan dat haar vrienden/vriendinnen net zo zijn als zij is...

Dat vind ik ook met de zin: ze is gaan roken

door andere meisjes.. Want???ze heeft een Sigaret in haar mond gekregen en werd met een pistool op haar hoofd gedwongen om te roken?Keer op keer totdat ze het niet meer kon laten?

En shahla? Je hoeft niet zo aangevallen te reageren omdat ik een andere mening heb dan jij... Ik geef aan dat ik zoiets niet eens zou bedenken...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nammma, wat wil je met dit topic bereiken eigenlijk?
Stressed is just desserts spelled backwards
Nou, Dream... bij mij in de klas zaten op mijn 15de nog verdomd weinig maagden, hoor. En met name de meisjes wisten al van de hoed en de rand, met name dankzij hun aar jaar oudere vriendjes.

Zelf was ik heel braaf. Zeker als veertienjarige. Bleef nooit slapen bij vriendjes, vriendjes ook niet bij mij, en gedroeg me keurig. Sterker nog; 's middags zat ik met mijn paar jaar oudere vriendje op zijn kamer te schaken.

Dat dit stripschaken was (kinderen zijn creatief!) en de winnaar bovenop mocht liggen.. dat hefet mijn moeder nooit geweten!
Wat wilde ik nou toch typen?
Dan komt dat dus door mijn naive instelling van toen ik 16 was

Ik lees wel eens in boeken van mannelijke schrijvers over dat jongens speciaal wijde truien/overhemden dragen, niet op durven staan enz vanwege een erectie. Dit geeft mij het gevoel dat ze daardoor er meer mee bezig zullen zijn.
Later is nu
Nog geen reakties gelezen, maar van mij zou ze niet mogen.
Dream, echt; meisjes zijn er over het algemeen eerder en vaker mee bezig. Ze zijn hooguit wat geraffineerder.
Hmmm... ik ging op mijn 15e volgens mij met louter maagden om .. Goed he?
Later is nu
Overigens bedoel ik met dat roken ook de meerderheid die dat zegt... Dat hoor je namelijk heel vaak... Mijn zus zegt dat haar zoon zo vloekt omdat zijn vriendje hem daar toe aanzet... Ja daahaag... Dat zijn keuzes, net als het roken enz..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Botervliegje schreef op 14 december 2010 @ 14:06:

[...]

Dat is goed, dat ze een eigen mening heeft en keuzes maakt. Zo probeer ik mijn kinderstapel ook op te voeden. Ik reageerde vooral op het hele hoge dat-doet-mijn-dochter-niet-maar-anderen-laten-het-haar-doen-gehalte van de openingspost. Ik denk dat iedere tiener dingen probeert. En dat het dan heel makkelijk is om anderen de schuld te geven (slechte invloed etc).

Ja, snap ik en ergens schreef ik ook iets dergelijks over het roken van mijn dochter dus vond ik het nodig dat even te verduidelijken. Uiteindelijk kiest zo iemand zelf natuurlijk, eens maar een ander leeftijdsgenootje kan natuurlijk wel het verkeerde voorbeeld geven.

Dus die invloed is voor mij wel legitiem maar je kind kan ook nee zeggen. Jammer als je kind daar gevoelig voor is, die slechte invloed, maar ze kiezen wel zelf. Met je eens.
van mij had ze ook niet gemogen.

Dat is idd de kat op t spek binden.
quote:marsmellowwww schreef op 14 december 2010 @ 13:40:

[...]

Opgehitste puberJONGENGETJES?????

DIt geldt niet voor meisjes van 13? Dat is niet mogelijk?

Iedereen gaat ervan uit dat ze gaan neuken? Dat kan ook overdag hoor, als paps en mams aan het werk zijn en de kinderen 'braaf' thuis zitten, aan hun huiswerk.Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. En het woord ''jongen'' is inderdaad ook te vervangen voor ''meisje'', het stond er alleen niet zo expliciet bij.
quote:biol schreef op 14 december 2010 @ 14:11:

Nee shahla, ik heb het over meerdere mensen... Je bent namelijk niet de enige die zegt dat ze haar dochter wel vertrouwt maar die jongen niet. De 13 van nu is niet te vergelijken met de 13 van 15 jaar geleden of 20 jaar of 30 jaar... En dat je zuinig bent op je dochter dat snap ik maar als je haar zo vertrouwt dan zou je er ook van uit moeten gaan dat haar vrienden/vriendinnen net zo zijn als zij is...

Dat vind ik ook met de zin: ze is gaan roken

door andere meisjes.. Want???ze heeft een Sigaret in haar mond gekregen en werd met een pistool op haar hoofd gedwongen om te roken?Keer op keer totdat ze het niet meer kon laten?

En shahla? Je hoeft niet zo aangevallen te reageren omdat ik een andere mening heb dan jij... Ik geef aan dat ik zoiets niet eens zou bedenken...

Je gebruikte anders precies de woorden die ik ook net had getypt dus niet zo gek dat ik denk dat je alleen mij bedoelt.

En ik bepaal graag zelf of ik iets aanvallend opvat of niet, dank u.

Een andere mening als ik. Je had een mening o.a. over mij en die klopt niet dus ja, daar maak ik inderdaad bezwaar tegen. Ik weet namelijk zelf het beste of jouw mening o.a. over mij klopt of niet.
quote:dreamer schreef op 14 december 2010 @ 14:14:

Hmmm... ik ging op mijn 15e volgens mij met louter maagden om .. Goed he?

Same here. Ik zat blijkbaar in een vriendinnengroep die niet zo snel met dat soort dingen waren.

Maar ik ga er nu vandoor. Hang hier al veel te lang rond.
Ik snap dat je bezorgd bent, vanwege het roken en drinken, maar over die jongen dat snap ik minder. Je kunt toch aan je dochter vragen of dat een gewone vriend is of iets anders?

Ik heb altijd een gemengde vriendengroep gehad, wij bleven ook bij elkaar slapen, er is nooit wat gebeurd. Als mijn ouders dat verboden hadden, daar was ik echt niet blij mee geweest. Dan zou de vriendschap een stuk moeilijker gemaakt hebben: in de pubertijd zijn slaapfeestjes toch een behoorlijk essentieel deel van vriendschap.

Je helpt je kind ook niet echt door ze te leren dat alle mannen alleen maar uit zijn op seks en dat ze dat desnoods onvrijwillig doen. Vriendschappen tussen mannen en vrouwen zijn volledig normaal en kunnen gewoon goed werken.

Als er signalen zijn dat ze met zijn allen een orgie willen organiseren is het wat anders, maar dat lijkt me sterk op die leeftijd.
Nou ja, ik zou het dus denk ik niet goedvinden, juist omdat jongeren op die leeftijd lang niet allemaal zo onschuldig zijn.

Aan de andere kant; volgens mij hoef je hierbij geen kat op het spek te binden; volgens mij heeft de kat namelijk geen touw nodig hoor, om op dat spek te kruipen. Jongeren vinden hun tijd en ruimte toch wel om naar hun driften te luisteren,
Ja ik zou het goed vinden.

Het risico dat ze ontmaagd wordt in het fietsenhok is namelijk vele malen groter dan bij iemand thuis......

De stelling van mijn vader gold toen ik 14 was, en geldt nu nog.

Liever in een warm bed als een longontsteking door in de sneeuw tussen de struiken . (ontmaagd op mijn 17e omdat de mogelijk er was hoefde het van mij niet zo nodig)
Wordt er niet een beetje overdreven? In mijn ervaring waren de meiden in mijn klas rond die leeftijd véél eerder bezig met dat soort dingen dan de jongens. Waar de jongens meisjes nog eng en vies vonden waren de meisjes al druk bezig om voor het eerst te zoenen. En dat dan het liefst met oudere jongens (van die binken van 15 enzo..).

Daarbij: ze zijn met z'n drieen, wat gaat er dan gebeuren? Weinig toch, lijkt me? Of ben ik dan zo naief dat ik niet denk dat 13 jarigen meteen een trio doen.

Als die dochter in kwestie weerbaar is, voor zichzelf kan opkomen, voorlichting heeft gehad, enzovoorts, dan zie ik het punt niet. Zelfs al zóu de jongen in kwestie iets willen dan kan ze nog nee zeggen.

Daarbij, vroeger had ik ook een clubje vriendinnen en ik denk dat ik ook degene was die alles mocht, ik had meer vrijheid dan mijn vriendinnen, ik mocht al vrij vroeg drinken, uitgaan, had op mijn 14e mijn eerste vriendje, werd op mijn 15e ontmaagd, probeerde dingen als blowen enzo uit. Maar die vriendinnen, die dus op het oog veel braver waren en veel korter gehouden werden, die waren eigenlijk veel erger.

Ik kwam namelijk uit voor wat ik deed, stond daar achter en dacht er goed over na en heb dus ook nooit iets belachelijk onveiligs gedaan. Zij deden dingen stiekem. Waar ik gewoon zei op mijn 15e 'ik wil graag naar dat en dat concert, mag dat' en dan een antwoord kreeg en daarnaar luisterde (mijn ouders zeiden immers alleen nee met goede reden) vertelde vriendinntje van 15 aan haar ouders dat ze een nachtje bij een vriendin bleef logeren. Om vervolgens stiekem naar een concert aan de andere kant van het land te gaan en de rest van de nacht op straat door te brengen omdat er geen openbaar vervoer meer terug ging.

Ik zei op mijn 14e 'mam, ik wil aan de pil' en regelde dat, mijn vriendinnen rommelden maar wat aan met condooms met een tienermoeder tot gevolg. En zo zijn er nog 100 voorbeelden. Teveel vrijheid geven is niet goed, te strak houden ook niet, maar vooral openheid en vertrouwen is belangrijk.
Nee, ik zou het niet goed vinden. Waarom niet? Omdat ik er geen goed gevoel bij heb. En als het mijn kind was, zou ze dus thuis slapen. Ik kom haar wel halen om 0230u of zoveel eerder als ze zou willen, ben toch wakker. Mist ze niets en slaapt ze lekker thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven