strippen voor bevalling
woensdag 19 december 2007 om 01:11
dacht laat ik de titel maar iets uitgebreider maken dan alleen 'strippen'
maar mijn 1ste vraag is, wie heeft er ervaring mee,
vraag 2, bij wie is het ook echt tot een bevalling gekomen hierdoor en vraag 3 is dan, hoelang liet de bevalling op zich wachten na het strippen?
zelf ben ik nu 5 dagen 'te laat' (woensdag 19de) en donderdag ga ik gestript worden. als ik dat wil uiteraard.
maar ik zou het fijn vinden wat ervaringen te lezen.
maar mijn 1ste vraag is, wie heeft er ervaring mee,
vraag 2, bij wie is het ook echt tot een bevalling gekomen hierdoor en vraag 3 is dan, hoelang liet de bevalling op zich wachten na het strippen?
zelf ben ik nu 5 dagen 'te laat' (woensdag 19de) en donderdag ga ik gestript worden. als ik dat wil uiteraard.
maar ik zou het fijn vinden wat ervaringen te lezen.
vrijdag 21 december 2007 om 15:42
vrijdag 21 december 2007 om 16:27
Er is inderdaad geprikt op leverwaarden, maar alles is goed... snap het ook niet, maar is wel verdomd irriant! Gelukkig gaat het inderdaad weg, maar ik hoop niet dat ik 2 weken overtijd ga lopen, dat betekent nog ruim 2 weken superjeuk en niet slapen . Maar wat je zegt van die striae, dat klopt ook, misschien denk ik er straks (als de jeuk weg is) ook wel zo over. Maar het is nog maar afwachten of ik ze niet ook nog ga krijgen...
vrijdag 21 december 2007 om 19:52
Ik ben twee keer gestript. De eerste keer bij 39+4 dagen. (Er was een fikse hittegolf en ik was het gruwelijk zat.) Vond het best pijn doen. Die dag gewoon doorgebracht met van alles en niets doen. Geen effect gemerkt. Een week later hebben ze me weer gestript. Veel minder pijnlijk. En omdat ik hoorde dat je meer kans op een bevalling maakt als je je rustig en kalm houdt, heb ik die dag geen donder meer uitgevoerd.
Na een uurtje had ik iedere zoveel minuten (10 of zo) een menstruatieachtige kramp. Heb tegen 21u nog eens met de VK gebeld of het nog wat te betekenen had. Ze zei van niet. Film afgekeken en voor het slapen gaan onder de douche. Daaruitkomend had ik echte weeën. Binnen een half uur om de 2 minuten. Tegen tienen ben ik bevallen.
En wederom hoorde ik achteraf dat warm water je ontsluiting kan bevorderen. Kan, hoeft niet.
Heel veel succes met je bevalling en veel geluk daarna. Probeer ook te genieten van je laatste dagen als kindloze vrouw. Is best bijzonder.
groetjes Anouk
Na een uurtje had ik iedere zoveel minuten (10 of zo) een menstruatieachtige kramp. Heb tegen 21u nog eens met de VK gebeld of het nog wat te betekenen had. Ze zei van niet. Film afgekeken en voor het slapen gaan onder de douche. Daaruitkomend had ik echte weeën. Binnen een half uur om de 2 minuten. Tegen tienen ben ik bevallen.
En wederom hoorde ik achteraf dat warm water je ontsluiting kan bevorderen. Kan, hoeft niet.
Heel veel succes met je bevalling en veel geluk daarna. Probeer ook te genieten van je laatste dagen als kindloze vrouw. Is best bijzonder.
groetjes Anouk
vrijdag 21 december 2007 om 23:39
Ik ben toevallig vanmiddag rond 5 uur gestript. Bij mij deed het totaal niet pijn, maar de verloskundige zei dat dat kan komen omdat dit me tweede is.
Ik weet niet hoe lang het zou moeten duren voordat je er iets van merk maar op dit moment merk ik dus helemaal niks!
Nou ik ga zo lekker proberen te slapen, en dan zie ik het wel.
Groetjes Angelique
Ik weet niet hoe lang het zou moeten duren voordat je er iets van merk maar op dit moment merk ik dus helemaal niks!
Nou ik ga zo lekker proberen te slapen, en dan zie ik het wel.
Groetjes Angelique
zaterdag 22 december 2007 om 11:20
Ik ben ook gestript bij 40+3 dgn. Ik vond het strippen vervelend, maar niet bijster pijnlijk. Mijn dochter is uiteindelijk pas 4 dagen later geboren. Ik deed helemaal niets op het strippen. Ik was het zwanger zijn ook nog niet zat. Ik werd eigenlijk gestript omdat ik overtijd was en anders bij 41,5 week naar het z'huis had gemoeten. Ik had al wel 2 cm ontsluiting overigens, zonder dat ik daar wat van gemerkt had.
zaterdag 22 december 2007 om 17:54
Vandaag weer een poging gewaagd, maar nog geen ontsluiting en baarmoedermond zit nog heel hoog. Ze heeft haar best gedaan, was wel wat gevoelig, maar heeft nog niets opgeleverd behalve wat bloedverlies en een gevoelige baarmoedermond... ze gaan het nu elke controle proberen, is zo ongeveer om de dag. Ze zeggen dat er bij volle maan meer baby's geboren worden, dat is maandag . Ik vind 24 december wel een mooie datum...
vrijdag 4 januari 2008 om 23:18
Ik ben vandaag gestript, en was benieuwd of de to al bevallen is (vast wel!)
Ik vond het niet pijnlijk en had maar 1 cm ontsluiting, Heb verder ook niet gebloed ofzo maar heb al vanaf het strippen een zeurende pijn die niet echt doorzet, zeker geen echte weeen!
Zijn er meer ervaringen van anderen die gestript zijn? Zit zo te wachten tot er 'iets' gebeurd!
Ik vond het niet pijnlijk en had maar 1 cm ontsluiting, Heb verder ook niet gebloed ofzo maar heb al vanaf het strippen een zeurende pijn die niet echt doorzet, zeker geen echte weeen!
Zijn er meer ervaringen van anderen die gestript zijn? Zit zo te wachten tot er 'iets' gebeurd!