Subsidie oppas oma

11-05-2010 14:13 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van subsidie voor oppassende opa's en oma's?

Ik zit druk te googlen, maar ik snap er ff geen hout meer van.

Ik weet wel dat de regels aangescherpt zijn, maar mijn moeder is verpleegkundige, dus die zou wel in aanmerking komen.

Moeten mijn ouders zich aanmelden bij een gastouderbureau voordat we subsidie kunnen krijgen?

Het zou gaan om max 3 dagen in de week oppas, op 1 kind.
Ik zou zeggen wegwezen met je oppas oma. Dit kost ons klauwen vol met geld. Als je moeder wil oppassen kan ze het gratis doen, toch? Door dit soort oma's hebben wij, de mensen die afhankelijk zijn van de gastouder, de problemen.
Ook jou moeder zal niet zomaar kunnen cashen.

Moet idd via gastouderbureau en opleidingen etc. Gewoon een bureau bellen is dus het snelst lijkt me.
Sanmi zegt het nog onaardiger maar dat dekt de lading wel ja
Aanmelden via gastouderbureau.

Zij doen de intake met moeder en kijken of ze geschikt is.

Zij weten ook alles over de subsidie.

ViaViela is bv een goed gastouderbureau.

www.kinderopvangtoeslag.nl

En nee ik heb geen aandelen.
quote:Suze2hier schreef op 11 mei 2010 @ 14:17:

Sanmi zegt het nog onaardiger maar dat dekt de lading wel ja ik was nog onvriendelijker, maar dat heb ik maar weggepoetst. Ik kan me hier zo kwaad over maken. Gastouders en wij als vraagouders zijn de dupe terwijl oma lekker kan oppassen van onze belastingcenten. Gewoon oneerlijk.
Waarom moet oma het gratis doen? Misschien werkte ze eerst wel en wil ze nu daarvoor in de plaats oppassen.

Ik zou even bij een gastouderbureau informeren, voorheen konden zij makkelijk een contractje hiervoor opstellen, nu zijn er inderdaad meer regels. Wat deze precies inhouden weet ik niet.
quote:Britannia schreef op 11 mei 2010 @ 14:13:

Moeten mijn ouders zich aanmelden bij een gastouderbureau voordat we subsidie kunnen krijgen?

Ja.

En verder ben ik het eens met Sanmi
En ook al werkte oma eerst niet dan nog.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 11 mei 2010 @ 14:23:

En ook al werkte oma eerst niet dan nog.Precies, wanneer zij een cursus heeft gedaan, doet zij hetzelfde werk als een gastouder, daar mag ze ook voor beloond worden.
quote:keeprunning schreef op 11 mei 2010 @ 14:20:

Waarom moet oma het gratis doen? Misschien werkte ze eerst wel en wil ze nu daarvoor in de plaats oppassen.

Ik zou even bij een gastouderbureau informeren, voorheen konden zij makkelijk een contractje hiervoor opstellen, nu zijn er inderdaad meer regels. Wat deze precies inhouden weet ik niet.

Eigenlijk is dit toch krom? Tuurlijk kan ze haar baan hebben opgezegd, maar dan werkt ze toch op basis van onze belastingcenten. Ik ga toch ook niet stoppen met werken en een bijstandsuitkering aanvragen zodat ik bij mijn kinderen kan zijn?

Als ze het niet kan betalen, dan moet ze haar baan behouden en daarnaast proberen op te passen.
Eh... voor de duidelijkheid: mijn moeder wil absoluut niet betaald worden! Maar ik kreeg wel de tip om een keer te informeren naar de subsidie.

Maar goed, er moet gelijk een oordeel geveld worden als ik alleen maar advies vraag....
Zolang de mogelijkheid bestaat, waarom zou je er dan geen gebruik van maken?

Er zijn zoveel onzinnige subsidieregelingen waar Jan en Alleman gebruik van maken. Beetje raar om daar TO voor aan te vallen.

TO, je motto vind ik wel een beetje raar bij deze vraag..
quote:Sanmi schreef op 11 mei 2010 @ 14:19:

[...]

ik was nog onvriendelijker, maar dat heb ik maar weggepoetst. Ik kan me hier zo kwaad over maken. Gastouders en wij als vraagouders zijn de dupe terwijl oma lekker kan oppassen van onze belastingcenten. Gewoon oneerlijk.Zoek dan lekker zelf een gratis oma. Jij krijgt ook subsidie om die gastouder te betalen toch?
quote:misspoez schreef op 11 mei 2010 @ 14:26:

[...]

Zoek dan lekker zelf een gratis oma. Jij krijgt ook subsidie om die gastouder te betalen toch?Eens.
quote:keeprunning schreef op 11 mei 2010 @ 14:20:

Als je 'oma' vervangt door 'mama' wordt het ineens een heel andere situatie.

Vreemd.
Logisch toch dat er hier een oordeel over geveld wordt? Wij hebben de afgelopen maanden behoorlijk wat meer voor de opvang moeten betalen. En wij hebben zelf voor de kinderen gekozen dat hoort erbij, maar het is wel zuur dat dit mede veroorzaakt is door mazen in de wet en de mensen die daar gebruik van hebben gemaakt.
quote:louisavuitton schreef op 11 mei 2010 @ 14:26:

TO, je motto vind ik wel een beetje raar bij deze vraag..

Hahaha, true! Ik kan in dit geval goed googlen, maar misschien moet ik mn motto bijstellen:

'I know how to do anything, behalve subsidie info vinden!'
Ik verbaas me elke keer weer hoe makkelijk je hier subsidie voor kunt krijgen. Ook nu de regels aangescherpt zijn. En hoe veel er gefraudeerd wordt!
.
Bemiddeling gaat altijd via een gastouderbureau, zij kunnen zien of oma geschikt is...er is uitgebreide info en rekenmodule op www.gastouderservicenederland.nl

als ik de link weg moet halen hoor ik het graag, is niet als reclame bedoeld maar als info
Mijn moeder is indertijd minder gaan werken om op de twee kleinkinderen te passen. Dus voor haar is het ook een "gewone" baan net zoals voor een andere gastouder, dus waarom mag ze er niet voor betaald krijgen ? Anders moet ik de kinderen naar een kinderdagverblijf brengen, dat kost "de belastingbetaler" net zoveel geld. Of zelfs meer, want daar krijg je tegenwoordig meer vergoeding voor dan voor een gastouder... Dus zo zwart-wit is het niet....!
quote:Schravelvot schreef op 11 mei 2010 @ 14:27:

[...]

Als je 'oma' vervangt door 'mama' wordt het ineens een heel andere situatie.

Vreemd.Klopt, ben ik met je eens. Dit was echter een voorbeeld dat oma een betaalde baan gehad kan hebben en besloten heeft gastouder te worden. Daarnaast doet zij hiermee hetzelfde werk als een gastouder, waarom dan niet de beloning hiervoor? Omdat er een familieband is? Of omdat er verwacht wordt dat oma gratis werkt/oppast?
Als je moeder niet betaald wil worden is subsidie trekken natuurlijk wel raar. Of ben je dat niet met me eens?
Het zou veel eerlijker zijn om die regel helemaal af te schaffen, helaas wordt dat niet gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven