(Te) dun baarmoederslijmvlies :-(

27-06-2008 19:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb PCOS en spuit Puregon, maar mijn baarmoederslijmvlies blijft steeds (te) dun. Wie heeft/had dit ook, en wat is er aan te doen?
@Loessie, nee 2x mislukt. Overigens niet door dun bms, want dat was dus dik genoeg.
Clomid had bij mij ook een slechte invloed op het bmslijmvlies (toen was het maar 2mm ofzo!!) nu met Menopur is het 4 tot 5 mm wel verbetering dus maar niet voldoende. Mijn arts geeft aan het minimaal 8mm moet zijn wil het een goede kans van slagen hebben. Zij geeft overigens ook wel aan dat het niet onmogelijk is met mijn dikte maar dat wel een stuk moeilijker is. Ga aankomende maand voor de eerste keer met IUI beginnen.
Succes er maar mee!
quote:mariesophie schreef op 29 september 2009 @ 21:17:

@Loessie, nee 2x mislukt. Overigens niet door dun bms, want dat was dus dik genoeg.Ach nee he wat vreselijk :( ! Nu gaan jullie dus voor poging 3? Al 2nd opinion in Belgie overwogen? Het schijnt dat ze daar toch wel een stuk verder zijn dan hier. Heel veel sterkte in ieder geval.
Heb je dit trouwens altijd al gehad? Ik dus niet. Opeens was het gewoon zo, en soms een maandje ook weer niet, dan was het opeens 9, terwijl ik wel dezelfde hoeveelheid medicijnen gebruikte iedere maand.
Dat is vreemd dat het bij jou iedere keer wisselt. Bij mij is het al van begin af aan te dun helaas.
Ik vind het ook vreemd. Laatste 1,5 jaar is het trouwens dus hoor, behalve dus bij die IVF behandelingen.

Menstrueer jij dan ook zo weinig?
Nouja gelukkig is het dan niet bij die IVF behandelingen want dat kun je er zeker niet bij hebben dan. Maarre ik menstrueer dus helemaal niet uit mezelf.... heb medicatie nodig om het op te wekken.
Mariesophie, bij veel spuiten groeit het bms dus wel, maar had je dus ook teveel eitjes. Moest je de behandeling toen afbreken?

Loessie, wij kennen elkaar idd nog van het PCOS topic, waar je nog een tijdje hebt meegeschreven. Ook daar ben je trouwens van harte welkom om weer mee te schrijven, daar is ook iedereen bezig met Clomid en/of spuiten. Ik weet eigenlijk niet of daar meer meiden zijn met dun bms, zal het eens vragen. Bij Clomid in de hoogste dosering was mijn bms volgens mij 4 tot 6 mm, weet het niet meer zeker.

Aangezien ik nog niet eens begonnen met de injecties probeer ik maar positief te blijven! Hoop dat het voor jullie ook gaat lukken.

Wel fijn trouwens om te lezen over mogelijke behandelingen van dun bms (aspirine etc), heb me daar nog niet zo in verdiept. Goed ook om te lezen dat ze in België daar verder mee zijn, al is dat voor mij wel een heel eind weg!
@Loessie, je hebt ook PCOS he? Ik heb/had het ook. Ik menstrueer dus nu gewoon wel iedere maand, dus weet niet of ik het nog heb. Menstruatie is alleen super weinig.

@PurpleStar, alleen bij de IVF behandeling moest ik veel spuiten, juist om veel eitjes te krijgen. Ik heb ook een jaar lang ovulatie inductie gedaan. Toen spoot ik 50 eenheden Puregon, en kreeg 1 ei, maar dus bijna iedere keer te dun bms.
@Purplestar: ik was een hele tijd niet op het Vivaforum (zowel PCOS topic als januari 2009 topic waar ik op mee schrijf) geweest omdat er toen een periode was van veel slecht nieuws en ik er zodoende niet zo 'n behoefte aan had. Toen ik na weken (misschien wel een paar maanden) weer eens kwam kijken zag ik dat ik uit de tabel verwijdert was vandaar dat ik nu alleen nog op het januari topic schrijf. Maar ik zal eens kijken bedankt in ieder geval!
@Purplestar: zit jij nu nog aan de Clomid eigenlijk omdat je schrijft dat je nog geen injecties hebt. Van hormoonspuiten moet je normaal gesproken een dikker bmslijmvlies krijgen (behalve ik dan)

@MS: ik heb idd ook PCOS... nooit geweten tot ik na tien jaar stopte met de pil en na drie maanden en een negatieve zwangerschapstest nog niet ongesteld was. Toen is de medische molen begonnen en nu ben ik op dit punt beland. Heb onder invloed van de hormooninjecties nu wel een menstruatie trouwens. Maar menstrueer jij ook zonder medicatie of ook alleen met? En mijn menstruatie is ook altijd heel weinig (2 dagen ofzo ipv 5)
Mijn collega hebben ze ook een extra hoge dosis foliumzuur voorgeschreven ivm het te dunnen bms... Snap niet waarom Nederland zo achterloopt?
Foliumzuur? Dat is nieuw voor mij zal ik ook eens opzoeken. Bedankt Enigme!
@Enigme, dat van dat extra foliumzuur, zoiets heb ik idd ook wel eens gelezen. Zal d'r nog eens induiken.

@ Loessie, ik menstrueer gewoon iedere maand zonder medicatie.

Ik had volgens mij ook nooit PCOS, want voor de pil nooit problemen met m'n menstruatie gehad. Daarna heel nare dingen meegemaakt en toen we er weer voor wilde gaan werd ik niet meer ongesteld. Ik dacht dat het psychisch was, maar ik bleek dus PCOS te hebben. Menstrueerde dus niet zonder medicijnen en nu al bijna een jaar wel. Is toch raar?
@MS: wat vreemd zeg dat je nu in een keer wel gewoon menstrueert???! Je hebt geen problemen met je gewicht? (te zwaar of de licht kunnen ook oorzaken zijn van PCOS schijnt) Ik heb zelf gewoon normaal gewicht en BMI dus dat is bij mij niet de oorzaak (soms denk ik weleens helaas want dan kun je afvallen of bijeten)
Loessie, wanneer iemand langere tijd niet meer schrijft wordt diegene inderdaad uit de tabel gehaald maar mocht je weer mee willen schrijven dan word je er zo weer ingezet hoor! Kan me wel voorstellen dat je even niet zoveel behoefte hebt aan het forum als je veel slecht nieuws te verwerken krijgt.

Ik gebruik geen Clomid meer, dit slaat in de hoogste dosering niet aan. We hebben nu even pauze omdat we volgende week nog even er tussenuit willen. Ondertussen begin ik dan met Provera (heb van mezelf ook geen menstruatie) en half oktober begin ik dan waarschijnlijk met injecties.

Bij mij is trouwens niet duidelijk of ik PCOS heb, heb geen kralenkrans (wel meer follikels dan normaal) en ook geen andere kenmerken van PCOS.

Dat van dat foliumzuur wist ik ook niet! Ga me daar ook maar eens in verdiepen.
@Purplestar: dat begrijp ik hoor anders krijg je van die 'tabelvervuiling' met mensen die nooit meer terugkomen om te schrijven... ik bedoelde het ook niet verwijtend ofzo

Maar jij gaat dus ook beginnen met hormooninjecties. Wat krijg je Fostimon of Menopur of wat anders of weet je het niet? Ik zit nu zelf ook weer aan de Provera om menstruatie op te wekken omdat we ook een pauze hebben gehad van een maand. Vond het zelf wel even lekker even helemaal niets jullie ook? Hebben ze bij jou geen onderzoek gedaan naar PCOS dan? Kan via bloedonderzoek zo gedaan worden namelijk. Ik heb wel PCOS en als kenmerken: geen menstruatie, kralenkrans en een beetje acne maar verder ook niets. Maar je gaat er dus lekker een weekje tussenuit veel plezier alvast!

Dat van dat foliumzuur kan er niet iets over vinden op het net dat het gunstige invloed zou hebben. Wel over de apirine en tarwekiemolietabletten.
Loessie, nee helemaal geen problemen met gewicht. Heb alleen wel een tijdje acupunctuur gehad. Misschien heeft dat geholpen (ik betwijfel het trouwens).

Had jij het voor de pil ook al?

PS, wat bedoel je met kralenkrans?
Hmmm accupunctuur zou kunnen misschien maar ben er ook niet zo van (ben ik te nuchter voor denk ik). Nou ik was voor de pil wel onregelmatig ongesteld maar ik werd in ieder geval ongesteld nu helemaal niets meer! En een kralenkrans is een typisch kenmerk van PCOS. Je kunt het zien op een inwendige echo die ze maken van je eierstokken. Je ziet dan een soort krans/ketting van follikels wat een beetje op een kralenketting lijkt vandaar de naam 'kralenkrans'. Maar heb jij nog nooit zo 'n echo gehad?? Hoe weten ze dan wat je hebt?????
Ik ben ook vrij nuchter hoor, maar ja, ik wilde wat doen, dus toen maar dat. En dan ga je toch denken dat die regelmatige menstruatie daar door komt.

Ik heb wel een echo gehad, en toen zagen ze dus idd heel veel eitjes zitten. Verder bloedonderzoek en toen bleek ik dus PCOS te hebben. Dat onderzoek is trouwens al een paar jaar geleden.
Tja niets is onmogelijk natuurlijk. Maar misschien is het een idee om nog eens een onderzoek te doen?
quote:Loesssie schreef op 30 september 2009 @ 14:43:

Tja niets is onmogelijk natuurlijk. Maar misschien is het een idee om nog eens een onderzoek te doen?Dat wil ik ook wel, alleen mijn ziekenhuis is een beetje passief .
Wat een wonder...Mijn collega waarover ik vertelde heeft gister positief getest
Wat goed Enigme!

Op Freya staat ook heel veel info over extra foliumzuur. Als je bij het forum kijkt en dan naar een onderwerp met ongeveer de titel:

Verminderd vruchtbaar zonder oorzaak

Het is al een oud onderwerp maar er wordt nog af en toe gereageerd. Of het te maken heeft met dun baarmoederslijmvlies weet ik niet maar misschien kunnen jullie daar eens lezen. Moet er aan denken omdat Enigme over foliumzuur begon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven