tekort witte bloedlichaampjes, tips/ervaring?

23-02-2009 15:36 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een week of 6 zit ik thuis met dit probleem en ik begin er flink van te balen, elk virusje pak ik op, ben dus al 6 weken verkouden, heb diarree, rugpijn, moeheid etc. etc. Daarbij ben ik nog 26 weken zwanger ook.....

Uit het bloedonderzoek van vorige week bleek inderdaad dat de hoeveelheid witte bloedlichaampjes erg laag waren, maar helaas ben ik allergisch voor Amoxicicline, daar krijg ik brandwonden van, dus daar ben ik jammer genoeg niet mee geholpen.

Iemand tips? Ik gebruik al vitaminepillen, eet me scheel aan groente en fruit en mijdt zoveel mogelijk drukke gelegenheden waar veel virusjes kunnen rondzwerven en houdt rust.....op doktersadvies....

Eigenlijk lees ik hier weinig over, helemaal al niet in combinatie met zwangerschap.

Wie herkent dit? En hoe lang duurde het bij jou? Ik hoor graag wat ervaringsverhalen!
hoe laag is laag? en bij virus infecties helpt anti biotica niet, dus dan heeft amoxicilline sowieso geen zin. Veel slapen, gezond eten en meer kan je niet doen vrees ik. Sterkte
Maakt je beenmerg nog wel witte bloedlichaampjes aan?
Oei, goeie vraag eigenlijk!

Heb afgelopen vrijdag de uitslag van de vervangassistent vernomen, eigen huisdokter is met vakantie jammer genoeg.

Had geen bloedarmoede en leverwaardes waren ook ok.

Mijn eigen huisarts had er als commentaar bij geschreven dat ik volgende week terug moest komen bij haar en deze week weer rustig aan moest doen, drukke gelegenheden moest vermijden en dat ik allergisch ben voor de Amoxicilline.

Had gehoopt dat iemand hier misschien ervaring mee had en ook zo lang al aan het rommelen is?

Bedankt voor jullie reacties overigens!
dat van die allergie heeft hij er standaard bij geschreven, dat doe je altijd bij een allergie, ook al kom je bij wijze van spreken voor aambeien.

Dat ze laag zijn kan ook komen door al die infecties, dat je lichaam ze opgebruikt zeg maar. Dat is vaak een eerste reactie, even later zie je vaak dat ze stijgen omdat je lichaam bezig is met de infectie te bestrijden. Als je lichaam ze niet aan zou maken, dat geloof ik niet, dan is er meestal iets heel ernstigs aan de hand en was jij wel meteen gebeld. Ik gok dat je door vermoeidheid veel mee pikt en dat kost je lichaam erg veel energie. Ben je normaal gesproken ook bevattelijk? en bel anders volgende week je eigen dokter, die kan je vast wat meer vertellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven