temperatuurtrubbels
dinsdag 17 februari 2009 om 11:07
Sinds afgelopen cyclus ben ik aan het temperturen om mijn eisprong te bepalen. Ik word er echter een beetje kriegel van. Nadat ik eerst een bijna doodervaring had met een temp van 35,2 heb ik maar een nieuwe thermometer aangeschaft. Deze deed het gelukkig beter. Ik had omstreeks dag 16 een temp stijging van zo'n 0,3 graden. niet super veel,maar ok. Normaliter duurt mijn cyclus zo'n 26 dagen, maar deze keer kreeg ik op dag 24 een temperatuur daling en meteen een bloeding (wel minder heftig dan normaal, maar rood bloed (sorry) dus volgens mij geen innstelingsbloeding). Baal, baal, want we gingen een weekendje weg en ik had nu echt geen zin een een menstruatie. Uit boosheid thermometer thuisgelaten en vanaf gisteren weer gaan tempen. Wat blijkt: is mijn temperatuur weer gestegen naar ovulatieniveau. Kan dit of doe ik iets verkeerd? Of is er iets anders aan de hand (hele vroege miskraam ofzo?)
dinsdag 17 februari 2009 om 16:34
getverderrie: lotgenotencontact! Mag ik vragen hoe lang je al aan het wachten bent en heb je al kinderen of zou dit de eerste keer zijn?
Vreselijk hè dat wachten! En dan al die mensen die roepen dat "je eerst maar eens op vakantie moet gaan en er niet zo mee bezig moet zijn". Of: zeggen dat mijn zoontje wel al 2 is en dat we niet zo lang moeten wachten want anders is er zo'n groot leeftijdsverschil.
Vreselijk hè dat wachten! En dan al die mensen die roepen dat "je eerst maar eens op vakantie moet gaan en er niet zo mee bezig moet zijn". Of: zeggen dat mijn zoontje wel al 2 is en dat we niet zo lang moeten wachten want anders is er zo'n groot leeftijdsverschil.
dinsdag 17 februari 2009 om 17:25
De ovulatietesten mag je niet met ochtendurine doen, de kruidvat heeft prima testen en zijn niet duur 5 stuks voor 10 euro.
Geeft denk ik meer rust dan temperaturen.
Ik deed het elke middag tussen 15 uur en 18 uur.
Het is wel goed omdat regelmatig en op de zelfde tijd te doen.
En als je het in de ochtond doet, en je ziet man vriend pas in de avond. Geeft dat ook weer onrust. Dus s'middags doen, en als test postief is. Dan doe je het paar uur later. Je hebt dan 2 dagen positiefe test en kans op zwanger worden.
Als je eenmaal weet wanneer je altijd eisprong hebt, en het is regelmatig heb je testen niet meer nodig. Ik wist vandaag precies dat ik een deze dagen eisprong zou hebben.
Je kunt het ook zien aan je slijm, als er veel slijm, melkachtig/glazig is dan naderd de eisprong.
Hmmm meer tips heb ik zo even niet.
Behalve veel hopsen dan maar.
Succes
Geeft denk ik meer rust dan temperaturen.
Ik deed het elke middag tussen 15 uur en 18 uur.
Het is wel goed omdat regelmatig en op de zelfde tijd te doen.
En als je het in de ochtond doet, en je ziet man vriend pas in de avond. Geeft dat ook weer onrust. Dus s'middags doen, en als test postief is. Dan doe je het paar uur later. Je hebt dan 2 dagen positiefe test en kans op zwanger worden.
Als je eenmaal weet wanneer je altijd eisprong hebt, en het is regelmatig heb je testen niet meer nodig. Ik wist vandaag precies dat ik een deze dagen eisprong zou hebben.
Je kunt het ook zien aan je slijm, als er veel slijm, melkachtig/glazig is dan naderd de eisprong.
Hmmm meer tips heb ik zo even niet.
Behalve veel hopsen dan maar.
Succes

dinsdag 17 februari 2009 om 17:30
We zijn nu bijna drie jaar bezig voor de eerste. Eerst zelf, toen wat onderzoeken gehad, niks gevonden. De eileiders zijn toen doorgespoeld en dan heb je meer kans dus een half jaar zelf proberen. Daarna zijn we zelf niet terug gegaan omdat we ons op onze bruiloft wilden richten. Sinds september vorig jaar zijn we bezig met IUI (inseminaties) met lichte hormoonstimulatie omdat de kans op zwangerschap dan ietsje toeneemt. Dit hebben we nu 5 keer gedaan. De zaadkwaliteit van mijn man is niet supergoed maar zou op zich geen obstakel moeten vormen. Gisteren het laatste onderzoek gehad, een kijkoperatie. Weer niks gevonden. We gaan nog een keer of 3 IUI doen en dan uiteindelijke IVF maar het hoeft van ons niet zo snel allemaal.
dinsdag 17 februari 2009 om 17:46
dinsdag 17 februari 2009 om 17:57
quote:kaetje schreef op 17 februari 2009 @ 17:30:
We zijn nu bijna drie jaar bezig voor de eerste. Eerst zelf, toen wat onderzoeken gehad, niks gevonden. De eileiders zijn toen doorgespoeld en dan heb je meer kans dus een half jaar zelf proberen. Daarna zijn we zelf niet terug gegaan omdat we ons op onze bruiloft wilden richten. Sinds september vorig jaar zijn we bezig met IUI (inseminaties) met lichte hormoonstimulatie omdat de kans op zwangerschap dan ietsje toeneemt. Dit hebben we nu 5 keer gedaan. De zaadkwaliteit van mijn man is niet supergoed maar zou op zich geen obstakel moeten vormen. Gisteren het laatste onderzoek gehad, een kijkoperatie. Weer niks gevonden. We gaan nog een keer of 3 IUI doen en dan uiteindelijke IVF maar het hoeft van ons niet zo snel allemaal.pfff wat een verhaal. Dan ga ik me maar eens heel hard schamen met mijn 8 maanden bezig zijn en dan ook nog wel voor een 2e.....
We zijn nu bijna drie jaar bezig voor de eerste. Eerst zelf, toen wat onderzoeken gehad, niks gevonden. De eileiders zijn toen doorgespoeld en dan heb je meer kans dus een half jaar zelf proberen. Daarna zijn we zelf niet terug gegaan omdat we ons op onze bruiloft wilden richten. Sinds september vorig jaar zijn we bezig met IUI (inseminaties) met lichte hormoonstimulatie omdat de kans op zwangerschap dan ietsje toeneemt. Dit hebben we nu 5 keer gedaan. De zaadkwaliteit van mijn man is niet supergoed maar zou op zich geen obstakel moeten vormen. Gisteren het laatste onderzoek gehad, een kijkoperatie. Weer niks gevonden. We gaan nog een keer of 3 IUI doen en dan uiteindelijke IVF maar het hoeft van ons niet zo snel allemaal.pfff wat een verhaal. Dan ga ik me maar eens heel hard schamen met mijn 8 maanden bezig zijn en dan ook nog wel voor een 2e.....