temperatuurtrubbels

17-02-2009 11:07 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen cyclus ben ik aan het temperturen om mijn eisprong te bepalen. Ik word er echter een beetje kriegel van. Nadat ik eerst een bijna doodervaring had met een temp van 35,2 heb ik maar een nieuwe thermometer aangeschaft. Deze deed het gelukkig beter. Ik had omstreeks dag 16 een temp stijging van zo'n 0,3 graden. niet super veel,maar ok. Normaliter duurt mijn cyclus zo'n 26 dagen, maar deze keer kreeg ik op dag 24 een temperatuur daling en meteen een bloeding (wel minder heftig dan normaal, maar rood bloed (sorry) dus volgens mij geen innstelingsbloeding). Baal, baal, want we gingen een weekendje weg en ik had nu echt geen zin een een menstruatie. Uit boosheid thermometer thuisgelaten en vanaf gisteren weer gaan tempen. Wat blijkt: is mijn temperatuur weer gestegen naar ovulatieniveau. Kan dit of doe ik iets verkeerd? Of is er iets anders aan de hand (hele vroege miskraam ofzo?)
Temperaturen is nogal onnauwkeurig. Je lichaamstemperatuur kan door heel veel zaken schommelen: slaapgebrek, drank, verkoudheid, het moment waarop je meet, en al die factoren zorgen ervoor dat het heel moeilijk is om exacte stijgingen te bepalen.

Heb je wel eens gedacht aan ovulatietesten? Deze werken ook niet bij iedereen, maar ze zijn wel wat nauwkeuriger dan tempen.
Je cyclus zal ongeveer op dag 12 zitten; als je het op dag 8 - 10 - 12 - 14 en 16 doet, zit je waarschijnlijk wel goed.
bij mijn vorige zwnagerschap heb ik een fortuin aan ovulatietesten uitgegven en die gaven nooit wat aan. Toen ik ging temperaturen was ik binnen 1 maand zwanger. Ik hoopte dus op herhaling hiervan. Inmiddels is er dus ook een peuter in huis, wiens biologische klok mijn temperatuur inderdaad wel eens zou kunnen beinvloeden. Ik meet namelijk wel elke dag op hetzefde tijdstip, maar de nachten zelf zijn soms wel eens wat korter.....

Vanaf welke dag in je cyclus kun je de ovulatietesten het best starten?
je typt sneller dan ik! Het doen op die dagen of testen? (ja sorry beetje blond vrees ik...)
Je moet in ieder geval temperaturen meteen als je 's morgens wakker wordt en voordat je uit bed komt. Ik weet niet of je nu misschien voor je kindje vast uit bed gaat en dan later temperatuurt?

Ook zou ik een thermometer kopen met 2 cijfers achter de komma. Kan je toch wat nauwkeuriger meten.

Wat wil je precies bereiken met het temperaturen? Je zegt dat je de vorige keer meteen zwanger was maar dat komt natuurlijk omdat je voor de temperatuurstijging seks hebt gehad. Je meet namelijk alleen dat je eisprong geweest is. Met ovulatietesten kun je de eisprong voorspellen en dus gericht vrijen.
oh ja, vergeet nog wat. Een stijging van 0,3 graden is normaal, dit is niet te weinig. Daarom komt het ook allemaal zo precies, de stijging is amper waarneembaar.
Aangeraden wordt om te starten met de tests op dag 11 als je een 28-daagse cyclus hebt. Ik denk dat ik in jouw geval zou starten op dag 8, en minimaal zou doorgaan tot dag 16. Je zou het de eerste maand zelfs nog ietsje langer kunnen doen. Als je eenmaal weet wanneer je eisprong ongeveer is, kun je het daarna wel af met vier of vijf testjes.

Ik heb het zelf de eerste keer heel ruim genomen. Ik heb een cyclus van 40 dagen, en was wel benieuwd of en wanneer ik een eisprong had. Nu werd de test bij mij niet positief, maar ik merkte wel dat het lichtroze streepje dat ik altijd had ietsje donkerder werd (nog steeds heel licht, maar goed, je moet je ergens aan vasthouden ). Ik heb er maar op gegokt dat dat de eisprong was. Het was op dag 26, dus dat klopte wel ongeveer.

Ik heb dipsticks van internet gebruikt, de goedkoopste die ik kon vinden. Ze zijn niet heel gebruiksvriendelijk of duidelijk, maar wel lekker goedkoop. Inmiddels neem ik gewoon aan dat een donkerder lichtroze streepje bij mij een eisprong betekent; ik was zwanger na die keer. Het zou best toeval kunnen zijn, maar voor de volgende keer heb ik wel een indicatie wanneer mijn eisprong is.

Op welke dag was je eisprong bij je eerste kind? Best kan dat hij nog steeds rond die dag is.
quote:floep schreef op 17 februari 2009 @ 11:27:

je typt sneller dan ik! Het doen op die dagen of testen? (ja sorry beetje blond vrees ik...)Ja, seks. Zonder dat kun je temperaturen tot je een ons weegt, maar dan komen er zeker geen kindjes
ik wilde eigenlijk gewoon kijken of er uberhaupt een ovulatie is (je weet maar nooit wat er in die tussenliggende periode gebeurt is). Nu heb ik op zich een redelijk stabiele cyclus (behalve die laatste dus) , maar omdat die ovulatietesten de vorige keer dus niets opleverden had ik ze nog maar niet aangeschaft.
quote:Parnell schreef op 17 februari 2009 @ 11:38:

[...]

Ja, seks. Zonder dat kun je temperaturen tot je een ons weegt, maar dan komen er zeker geen kindjes

je hebt gelijk! Moet wel zeggen dat het spontane er dan een beetje (veel) vanaf gaat.

Vorige keer duurde het 8 maanden voordat ik zwanger was en nu gaan we weer die kant op, dus de onrust begint wel een beetje toe te nemen. Ik weet het dat is eigenlijk helemaal niet lang, maar ik kan het ikwilgraagzwangerworden knopje helaas niet uitzetten.
Sja, och, je kunt het zo spontaan maken als je wilt natuurlijk. Om de dag seks is het best voor een flukse zwangerschap.
(Niet tegen je zin doen hoor, zoek er een middenweg in. Dat het aangeraden wordt wil niet zeggen dat je niet prima zwanger kunt worden van een keer gezelligheid. De kans is alleen groter.)
Of je doet het gewoon elke dag, dan kan het haast niet misgaan

Gezellie
Floep; je kunt je temp. gratis bijhouden op fertilityfriend.com.

Zo nu en dan heb je een aantal extra vip dagen, als je begint ook geloof ik, erg handig!
quote:-xxx- schreef op 17 februari 2009 @ 13:48:

Of je doet het gewoon elke dag, dan kan het haast niet misgaan

Gezellie Na 8 maanden en een kleine in huis gezellig elke dag seks?
Elke dag sex komt de kwaliteit van het zaad ook niet ten goede staat me iets van bij...

Als je eens een maand lang om de dag sex en kijkt wat dr dan (is) gebeurd?

Werkte bij ons als een tierelier (en wij hebben al 2 kids in huis rondbanjeren maar die slapen rond 20:00 dus daarna tijd genoeg om te -en hoor )

Succes!
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 17-02-2009 14:26
Reden: verbetering
% gewijzigd
(even voor de duidelijkheid, ben nu zwanger van de 3e )
quote:kaetje schreef op 17 februari 2009 @ 14:15:

[...]

Na 8 maanden en een kleine in huis gezellig elke dag seks?jij snapt het!
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik kom net van de gynecoloog.

Ik heb bezegd dat ik ovulatietesten heb gebruikt, en hij zei als je maar niet begint met temperaturen is veek ste veel toestanden en had hij weinig goede ervaringen mee.

En ik kreeg inwendige echo het is vandaag dag 11 en ik had ei klaar staan. Vandaag, morgen en overmorgen moest manlief aan de bak.

Ik heb toen gevraagd, wat moet je nu doen om de dag of elke dag ik weet het niet meer. Hij zegt elke dag, in deze dagen voor het beste resultaat. Had was door een man bedacht ofzo dat om de dag zei hij, hij mompelde er wat over dat het onzin was om de dag sexen.

Succes en groetjes Ana
nog effe iets anders. Mocht ik die ovulatietesten gaan gebruiken moet dat dan 's ochtens of kan dat op elk moment van de dag.
als je zeker weet dat je ei klaar staat lijkt me elke dag inderdaad een optie, maar een hele maand lang elke dag....
o ja ana: succes trouwnes! zit je al lang in de mmm? Trouwens wel grappig dat de gyn dat zegt van dat temperaturen. Hier adviseren de husiartsen om eerst maar eens 3 maanden je temperatuur bij te houden voordat je naar de gyn gaat, omdat die dat daar altijd mee beginnen
quote:floep schreef op 17 februari 2009 @ 14:28:

[...]

jij snapt het!

Ja, ik snap het maar al te goed....

Ik ben zelf ook aan het temperaturen geweest en ook aan de ovutesten. Temperaturen vond ik een enorme inbreuk op mijn dagelijks leven en ook erg belastend. Een maand lang (of 3 zoals jij zegt) ben je er elke dag mee bezig. Ik kan daar zelf erg slecht tegen. Bij de ovutesten ben je er vooral mee bezig als je in de buurt van je vruchtbare periode komt. Ik heb 2 keer de digitale testen van clear blue gebruikt. Die kun je (volgens mij) als enige ook met ochtendurine gebruiken. Ze zijn heel duidelijk, als je gaat ovuleren krijg je een smiley, als je nog niet gaat ovuleren blijft het cirkeltje leeg. Ze zijn ook wel duur moet ik zeggen.

Er zijn veel gyneacologen die het temperaturen niet nodig vinden. Ze hebben daar namelijk veel eenvoudiger en duidelijkere methodes om te kijken of je een eisprong hebt. Met een paar echo's en een bloedtest zijn ze er zo achter. Mijn gyn heeft amper naar mijn temperatuurlijstje gekeken. Ik heb trouwens ook gebruik gemaakt van fertilityfriend.
kaetje: ben je inmiddels wel zwanger geraakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven