Term 'atlastoepassing' bekend?

20-01-2020 10:19 16 berichten
Ik zit een ondersteuningsprofiel van een school door te lezen en kom de term 'atlastoepassingen' tegen, dit zou een soort training of ondersteuning moeten zijn.

Ik ken het niet en kan er ook niets over vinden.

Iemand bekend met deze term? Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
Alle reacties Link kopieren
Atlasvaardigheden? Dus hoe je de atlas moet gebruiken? Of denk ik nu erg simpel?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
20-01-2020 10:21
Atlasvaardigheden? Dus hoe je de atlas moet gebruiken? Of denk ik nu erg simpel?
lijkt mij ook hoor:
Hoe gebruik je een atlas
Het staat in een opsomming waar ook sociale vaardigheden, executieve functies en faalangsttraining worden genoemd. Dacht dus dat ik het in de hoek moest zoeken maar misschien is het inderdaad gewoon zo simpel! :-D
Dit ben ik ooit tegengekomen in het LVS (leerlingvolgsysteem) van een leerling met ASS. Wat ik er uit kon opmaken, was het een kruising tussen psychoeducatie (waarom werkt dit voor mij zo) en de ‘geef mij de vijf’ methode (het handje met vijf stappen: wie, wat, waar, wanneer, hoe).
mockturtle wijzigde dit bericht op 20-01-2020 10:29
0.00% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Hetvrijewoord schreef:
20-01-2020 10:24
Het staat in een opsomming waar ook sociale vaardigheden, executieve functies en faalangsttraining worden genoemd. Dacht dus dat ik het in de hoek moest zoeken maar misschien is het inderdaad gewoon zo simpel! :-D
deze opsomming??
"een breed aanbodtrainingslessen zoals motorische remedial teaching, Engels, atlastoepassingen, executieve functies, faalangst, en extra taal-en rekenuren."

lijkt me echt duidelijk hoor: Werken-met-de-atlas
lemoos2 schreef:
20-01-2020 10:27
Dit ben ik ooit tegengekomen in het LVS (leerlingvolgsysteem) van een leerling met ASS. Wat ik er uit kon opmaken, was het een kruising tussen psychoeducatie (waarom werkt dit voor mij zo) en de ‘geef mij de vijf’ methode (het handje met vijf stappen: wie, wat, waar, wanneer, hoe).

Dat zou in dit geval dan wel weer heel goed passen.
Gaat het om PO of VO?
lemoos2 schreef:
20-01-2020 10:31
Gaat het om PO of VO?

VSO.
lemoos2 schreef:
20-01-2020 10:31
Gaat het om PO of VO?
ik gok deze:
https://www.samenwerkingsverband-zuid-k ... iel-DG.pdf
Ik ken het enkel van die ene keer dat ik dus door een LVS vanuit PO heb zitten grasduinen. Leerling was een instromer vanuit PO in België.

In NL ken ik het ook alleen maar als atlas- en kaartvaardigheden.
In die schoolgids zou een eventueel begeleidingsprogramma worden genoemd bij dat kopje ‘Aardig vaardig’ (leren leren). Ik denk in deze opzet ook aan een soort workshop ‘Hoe gebruik ik de Grote Bosatlas’.
Als docent aardrijkskunde zou ik ook zeggen: leren werken met de atlas. Niet alleen de atlas zelf maar ook bijbehorende zaken zoals GPS, kompaslezen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lilalinda schreef:
20-01-2020 10:28
deze opsomming??
"een breed aanbodtrainingslessen zoals motorische remedial teaching, Engels, atlastoepassingen, executieve functies, faalangst, en extra taal-en rekenuren."

lijkt me echt duidelijk hoor: Werken-met-de-atlas
Lijkt mij niet.
Luci_Morgenster schreef:
20-01-2020 11:25
Lijkt mij niet.
want?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven