Terug naar school !!!
maandag 11 mei 2020 om 08:53
Ben benieuwd naar de ervaringen van jullie kinderen vandaag.
Stonden ze te juichen dat ze weer mochten
wat zijn de lestijden vandaag, en vooral (als ze straks weer thuis zijn) hoe vonden ze het om een halve klas te hebben.
Mijn dochter heeft vandaag nog een dag vrij.
Voor de thuisblijvers is de eerste 2 dagen geen programma. Ze willen eerst grondig praten met de kinderen over hoe het met ze is.
Dochter (10) heeft daar nu al geen zin in. Die is niet zo'n prater over gevoelens.
Stonden ze te juichen dat ze weer mochten
wat zijn de lestijden vandaag, en vooral (als ze straks weer thuis zijn) hoe vonden ze het om een halve klas te hebben.
Mijn dochter heeft vandaag nog een dag vrij.
Voor de thuisblijvers is de eerste 2 dagen geen programma. Ze willen eerst grondig praten met de kinderen over hoe het met ze is.
Dochter (10) heeft daar nu al geen zin in. Die is niet zo'n prater over gevoelens.

maandag 11 mei 2020 om 10:02
Morgen ga ik lekker de kamer van de oudste uitmesten. Die is nogal van het bewaren en maakt drama bij alles wat ik weg wil gooien. (Kleding, kapot speelgoed en zelfs rommel waar ze nog van wil knutselen.) Dus ik ga met de stofzuiger en een rol vuilniszakken aan de slag en direct alles wegbrengen naar kringloop en afval.

maandag 11 mei 2020 om 10:15
Middelste van 12 was er klaar voor en geen probleem. Jongste van 9 vond het spannend, ook dat ik niet mee liep naar school vanmorgen was anders. Dat deed ik normaal wel, dat vindt ze erg gezellig. Toen ze op weg waren zag ik dat de jongste haar bril vergeten was, ik dacht ach, dan een dagje zonder. Maar 10 minuten later stond ze met tranen in haar ogen weer voor de deur om hem op te halen. Tranen van spanning, denk ik en omdat ze ze te laat zou komen. Toch de auto maar gepakt en gezegd tegen haar dat het echt niet erg is.
Nu zit ik met een onrustig gevoel thuis, ik vind het sneu voor haar. Zal vast verder goed gegaan zijn en als ze straks om 14.00 uur thuis is, zal ze het vast alweer vergeten zijn.
Nu zit ik met een onrustig gevoel thuis, ik vind het sneu voor haar. Zal vast verder goed gegaan zijn en als ze straks om 14.00 uur thuis is, zal ze het vast alweer vergeten zijn.
maandag 11 mei 2020 om 10:28
Ik vond het vreselijk. Zoon (13m) gaat sinds vorig jaar juli naar het kdv en niet een keer met tranen (ik ook niet), maar vanochtend moest ik hem bij de deur in een ledikantje zetten waar de leidsters hem vervolgens uitplukten en dat voelde zó onmenselijk. Hij overstuur en heel hard huilen, ik ben maar gauw snikkend naar de auto gelopen
Hopelijk heeft hij het fijn en kan ik het loslaten, ik twijfelde al om 'm te brengen ivm de risico's voor ons thuis (ik ben bijv. 36 weken zwanger) dus we zullen zien of hij volgende week weer gaat

maandag 11 mei 2020 om 10:34
Hier gaat de vlag uit als ze morgen heb afgeleverd.
En dan ga ik eerst eens genieten van alle rust om me heen voordat ik aan het werk ga.
En dan weer genieten dat het rustig is terwijl ik werk.
En dan weer genieten dat ik kan doorwerken zonder allemaal vragen tussendoor.
En dan haal ik ze rond half zes wel weer op op de bso. Komt helemaal goed hier
En dan ga ik eerst eens genieten van alle rust om me heen voordat ik aan het werk ga.
En dan weer genieten dat het rustig is terwijl ik werk.
En dan weer genieten dat ik kan doorwerken zonder allemaal vragen tussendoor.
En dan haal ik ze rond half zes wel weer op op de bso. Komt helemaal goed hier

maandag 11 mei 2020 om 10:35
Dat is mijn kind!!!Tiana_76 schreef: ↑11-05-2020 10:02Morgen ga ik lekker de kamer van de oudste uitmesten. Die is nogal van het bewaren en maakt drama bij alles wat ik weg wil gooien. (Kleding, kapot speelgoed en zelfs rommel waar ze nog van wil knutselen.) Dus ik ga met de stofzuiger en een rol vuilniszakken aan de slag en direct alles wegbrengen naar kringloop en afval.
maandag 11 mei 2020 om 10:36
Bij jou misschien. Hier gaat ze 5x een halve dag. Ik hoef niet per se zonder kinderen. We hebben het meer dan prima gehad de afgelopen maanden. Sta niet te juichen ofzo.Luci_Morgenster schreef: ↑11-05-2020 10:13Ik mis ze helemaal niet.
En die nu op school zijn zijn vanmiddag en morgen ook weer thuis hoor.
Kan niet wachten tot dat iedereen hier weer normaal naar school en werk kan. En dan geniet ik wel extra in de weekenden.

maandag 11 mei 2020 om 10:42
Als ze halve dagen gaan en nu op school zijn dan zijn ze er vanmiddag en morgen toch ook weer? ook jij jou toch?Subnautica schreef: ↑11-05-2020 10:36Bij jou misschien. Hier gaat ze 5x een halve dag. Ik hoef niet per se zonder kinderen. We hebben het meer dan prima gehad de afgelopen maanden. Sta niet te juichen ofzo.
Dus waarom zou je ze dan missen? Want daar reageerde ik op hoor. En ja hier ook prima en leuke lieve kinderen. Daar heb ik het niet over.

maandag 11 mei 2020 om 10:56
Je mist iemand omdat die er niet is. Dat ze er vanmiddag weer zijn heeft daar niks mee te maken.Luci_Morgenster schreef: ↑11-05-2020 10:42Als ze halve dagen gaan en nu op school zijn dan zijn ze er vanmiddag en morgen toch ook weer? ook jij jou toch?
Dus waarom zou je ze dan missen? Want daar reageerde ik op hoor. En ja hier ook prima en leuke lieve kinderen. Daar heb ik het niet over.
Dat jij ze niet mist is prima maar ik vind het gek dat je niet kunt begrijpen dat iemand zijn kinderen mist.
maandag 11 mei 2020 om 10:57
Dan ben ik zelf ook de hort op.
Ik doe het inderdaad altijd stiekem, en de kliko heeft ze nog niet door. Als ik iets in de prullenbak gooi vist ze het er gewoon weer uit.
maandag 11 mei 2020 om 10:58
Gaat het bij alle kdv zo? Ik snap dat dit niet leuk is.Meauve01 schreef: ↑11-05-2020 10:28Ik vond het vreselijk. Zoon (13m) gaat sinds vorig jaar juli naar het kdv en niet een keer met tranen (ik ook niet), maar vanochtend moest ik hem bij de deur in een ledikantje zetten waar de leidsters hem vervolgens uitplukten en dat voelde zó onmenselijk. Hij overstuur en heel hard huilen, ik ben maar gauw snikkend naar de auto gelopenHopelijk heeft hij het fijn en kan ik het loslaten, ik twijfelde al om 'm te brengen ivm de risico's voor ons thuis (ik ben bijv. 36 weken zwanger) dus we zullen zien of hij volgende week weer gaat
![]()
maandag 11 mei 2020 om 11:05
Deze manier is bedacht voor kinderen die (nog) niet (consequent) lopen en dus niet zelf naar binnen kunnen lopen. Ouders moeten voor de deur in een afgetapet vak blijven staan, één ouder per keer. Zoon kan al wel lopen, maar als hij iets spannend vindt zoals vanochtend verroert hij geen vin. Dus dan moest het zo, want overdragen aan leidster mag niet ivm contact. Rationeel begrijp ik het volkomen, emotioneel was het even lastig. Hij begreep er niks van, na twee maanden daar niet te zijn geweest.

maandag 11 mei 2020 om 11:06
Bij onze ook zoiets. Je mag als volwassenen niet te dicht bij elkaar staan, dus als een kind nog niet kan lopen moet je hem ergens neerleggen zodat de leidster hem kan oppakken

maandag 11 mei 2020 om 11:33
Ach nee... daar krijg ik zelfs tranen van in mijn ogen.Meauve01 schreef: ↑11-05-2020 10:28Ik vond het vreselijk. Zoon (13m) gaat sinds vorig jaar juli naar het kdv en niet een keer met tranen (ik ook niet), maar vanochtend moest ik hem bij de deur in een ledikantje zetten waar de leidsters hem vervolgens uitplukten en dat voelde zó onmenselijk. Hij overstuur en heel hard huilen, ik ben maar gauw snikkend naar de auto gelopenHopelijk heeft hij het fijn en kan ik het loslaten, ik twijfelde al om 'm te brengen ivm de risico's voor ons thuis (ik ben bijv. 36 weken zwanger) dus we zullen zien of hij volgende week weer gaat
![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 11 mei 2020 om 11:36
Ze hebben er gelukkig beide heel veel zin in.
Vandaag nog thuis. Ze zijn de B groep dus gaan di en vrij.
Ze hebben vanochtend gewoon huiswerk gemaakt. Dat wat zij nu hebben gedaan doet de A groep morgen thuis. Ze hebben morgenmiddag ook nog een soort van gymles op het plein dus jongste die kan echt bijna niet meer wachten.
Vandaag nog thuis. Ze zijn de B groep dus gaan di en vrij.
Ze hebben vanochtend gewoon huiswerk gemaakt. Dat wat zij nu hebben gedaan doet de A groep morgen thuis. Ze hebben morgenmiddag ook nog een soort van gymles op het plein dus jongste die kan echt bijna niet meer wachten.
maandag 11 mei 2020 om 11:40
Ze hadden er echt enorm zin in!
Ze gaan hier op maandag en donderdag en woensdag om de week en voor de tienjarige misschien ook nog om de dinsdag naar de bovenschoolse plusklas, dat horen we komende week.
Tijden van half 9 tot 13:00. Per drie klassen een ingang.
Ze zitten allemaal bij hun vriendinnen.
Ze hebben op de niet schooldagen werken in junior Einstein.
Mijn tienjarige had overigens wel veel zin maar zag er ook weer tegenop om de hele tijd naar meester te moeten luisteren (tsja, als je alles de eerste keer al snapt
). Zij zit met 14 kinderen. De andere twee met 10 en 9 kinderen.
Ik had me voorgenomen om lekker te gaan lezen maar mijn dochter op het mbo had computerproblemen dus dat eerst opgelost en toen verdwaalde ik hier.
Ze gaan hier op maandag en donderdag en woensdag om de week en voor de tienjarige misschien ook nog om de dinsdag naar de bovenschoolse plusklas, dat horen we komende week.
Tijden van half 9 tot 13:00. Per drie klassen een ingang.
Ze zitten allemaal bij hun vriendinnen.
Ze hebben op de niet schooldagen werken in junior Einstein.
Mijn tienjarige had overigens wel veel zin maar zag er ook weer tegenop om de hele tijd naar meester te moeten luisteren (tsja, als je alles de eerste keer al snapt

Ik had me voorgenomen om lekker te gaan lezen maar mijn dochter op het mbo had computerproblemen dus dat eerst opgelost en toen verdwaalde ik hier.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 11 mei 2020 om 11:42
Nee hoor hier niet. Mag de kids gewoon brengen. Wel mogen er maar max 2 ouders tegelijkertijd naar binneb en mogen er geen kletspraatjes gehouden worden.
maandag 11 mei 2020 om 12:40
Bij ons kinderdagverblijf mag je de baby's op de groep neerleggen en lopen dreumessen in principe zelf naar binnen. Als dreumes niet wil of kan mag je ze gewoon naar binnen brengen.
maandag 11 mei 2020 om 12:50
Hier mogen we tot aan de streep mee van de groep. Dan moet ze wel zelf de drempel over naar de leidster. Bij jonge kindjes moet de ouder de maxi cosi door de deur schuiven....