Terug naar school !!!

11-05-2020 08:53 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar de ervaringen van jullie kinderen vandaag.
Stonden ze te juichen dat ze weer mochten
wat zijn de lestijden vandaag, en vooral (als ze straks weer thuis zijn) hoe vonden ze het om een halve klas te hebben.

Mijn dochter heeft vandaag nog een dag vrij.
Voor de thuisblijvers is de eerste 2 dagen geen programma. Ze willen eerst grondig praten met de kinderen over hoe het met ze is.
Dochter (10) heeft daar nu al geen zin in. Die is niet zo'n prater over gevoelens.
Morgen ga ik lekker de kamer van de oudste uitmesten. Die is nogal van het bewaren en maakt drama bij alles wat ik weg wil gooien. (Kleding, kapot speelgoed en zelfs rommel waar ze nog van wil knutselen.) Dus ik ga met de stofzuiger en een rol vuilniszakken aan de slag en direct alles wegbrengen naar kringloop en afval.
Ik denk dat ik er meer moeite mee heb dan kind,haha
Ik mis ze helemaal niet.

En die nu op school zijn zijn vanmiddag en morgen ook weer thuis hoor.

Kan niet wachten tot dat iedereen hier weer normaal naar school en werk kan. En dan geniet ik wel extra in de weekenden.
Middelste van 12 was er klaar voor en geen probleem. Jongste van 9 vond het spannend, ook dat ik niet mee liep naar school vanmorgen was anders. Dat deed ik normaal wel, dat vindt ze erg gezellig. Toen ze op weg waren zag ik dat de jongste haar bril vergeten was, ik dacht ach, dan een dagje zonder. Maar 10 minuten later stond ze met tranen in haar ogen weer voor de deur om hem op te halen. Tranen van spanning, denk ik en omdat ze ze te laat zou komen. Toch de auto maar gepakt en gezegd tegen haar dat het echt niet erg is.
Nu zit ik met een onrustig gevoel thuis, ik vind het sneu voor haar. Zal vast verder goed gegaan zijn en als ze straks om 14.00 uur thuis is, zal ze het vast alweer vergeten zijn.
Ik vond het vreselijk. Zoon (13m) gaat sinds vorig jaar juli naar het kdv en niet een keer met tranen (ik ook niet), maar vanochtend moest ik hem bij de deur in een ledikantje zetten waar de leidsters hem vervolgens uitplukten en dat voelde zó onmenselijk. Hij overstuur en heel hard huilen, ik ben maar gauw snikkend naar de auto gelopen :P Hopelijk heeft hij het fijn en kan ik het loslaten, ik twijfelde al om 'm te brengen ivm de risico's voor ons thuis (ik ben bijv. 36 weken zwanger) dus we zullen zien of hij volgende week weer gaat :)
Hier gaat de vlag uit als ze morgen heb afgeleverd.
En dan ga ik eerst eens genieten van alle rust om me heen voordat ik aan het werk ga.
En dan weer genieten dat het rustig is terwijl ik werk.
En dan weer genieten dat ik kan doorwerken zonder allemaal vragen tussendoor.

En dan haal ik ze rond half zes wel weer op op de bso. Komt helemaal goed hier :yes:
Tiana_76 schreef:
11-05-2020 10:02
Morgen ga ik lekker de kamer van de oudste uitmesten. Die is nogal van het bewaren en maakt drama bij alles wat ik weg wil gooien. (Kleding, kapot speelgoed en zelfs rommel waar ze nog van wil knutselen.) Dus ik ga met de stofzuiger en een rol vuilniszakken aan de slag en direct alles wegbrengen naar kringloop en afval.
Dat is mijn kind!!!
Luci_Morgenster schreef:
11-05-2020 10:13
Ik mis ze helemaal niet.

En die nu op school zijn zijn vanmiddag en morgen ook weer thuis hoor.

Kan niet wachten tot dat iedereen hier weer normaal naar school en werk kan. En dan geniet ik wel extra in de weekenden.
Bij jou misschien. Hier gaat ze 5x een halve dag. Ik hoef niet per se zonder kinderen. We hebben het meer dan prima gehad de afgelopen maanden. Sta niet te juichen ofzo.
Mevrouw75 schreef:
11-05-2020 10:35
Dat is mijn kind!!!
Ik zou zeggen: grijp je kans als je deze week een vrije uurtje over hebt.

Normaal ruim ik altijd op als ze er niet is.
Subnautica schreef:
11-05-2020 10:36
Bij jou misschien. Hier gaat ze 5x een halve dag. Ik hoef niet per se zonder kinderen. We hebben het meer dan prima gehad de afgelopen maanden. Sta niet te juichen ofzo.
Als ze halve dagen gaan en nu op school zijn dan zijn ze er vanmiddag en morgen toch ook weer? ook jij jou toch?

Dus waarom zou je ze dan missen? Want daar reageerde ik op hoor. En ja hier ook prima en leuke lieve kinderen. Daar heb ik het niet over.
Luci_Morgenster schreef:
11-05-2020 10:42
Als ze halve dagen gaan en nu op school zijn dan zijn ze er vanmiddag en morgen toch ook weer? ook jij jou toch?

Dus waarom zou je ze dan missen? Want daar reageerde ik op hoor. En ja hier ook prima en leuke lieve kinderen. Daar heb ik het niet over.
Je mist iemand omdat die er niet is. Dat ze er vanmiddag weer zijn heeft daar niks mee te maken.
Dat jij ze niet mist is prima maar ik vind het gek dat je niet kunt begrijpen dat iemand zijn kinderen mist.
Tiana_76 schreef:
11-05-2020 10:38
Ik zou zeggen: grijp je kans als je deze week een vrije uurtje over hebt.

Normaal ruim ik altijd op als ze er niet is.
Dan ben ik zelf ook de hort op.

Ik doe het inderdaad altijd stiekem, en de kliko heeft ze nog niet door. Als ik iets in de prullenbak gooi vist ze het er gewoon weer uit.
Meauve01 schreef:
11-05-2020 10:28
Ik vond het vreselijk. Zoon (13m) gaat sinds vorig jaar juli naar het kdv en niet een keer met tranen (ik ook niet), maar vanochtend moest ik hem bij de deur in een ledikantje zetten waar de leidsters hem vervolgens uitplukten en dat voelde zó onmenselijk. Hij overstuur en heel hard huilen, ik ben maar gauw snikkend naar de auto gelopen :P Hopelijk heeft hij het fijn en kan ik het loslaten, ik twijfelde al om 'm te brengen ivm de risico's voor ons thuis (ik ben bijv. 36 weken zwanger) dus we zullen zien of hij volgende week weer gaat :)
Gaat het bij alle kdv zo? Ik snap dat dit niet leuk is.
Gatinmijnsok schreef:
11-05-2020 10:58
Deze manier is bedacht voor kinderen die (nog) niet (consequent) lopen en dus niet zelf naar binnen kunnen lopen. Ouders moeten voor de deur in een afgetapet vak blijven staan, één ouder per keer. Zoon kan al wel lopen, maar als hij iets spannend vindt zoals vanochtend verroert hij geen vin. Dus dan moest het zo, want overdragen aan leidster mag niet ivm contact. Rationeel begrijp ik het volkomen, emotioneel was het even lastig. Hij begreep er niks van, na twee maanden daar niet te zijn geweest.
Gatinmijnsok schreef:
Bij onze ook zoiets. Je mag als volwassenen niet te dicht bij elkaar staan, dus als een kind nog niet kan lopen moet je hem ergens neerleggen zodat de leidster hem kan oppakken :-(.
Meauve01 schreef:
11-05-2020 10:28
Ach nee... daar krijg ik zelfs tranen van in mijn ogen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ze hebben er gelukkig beide heel veel zin in.
Vandaag nog thuis. Ze zijn de B groep dus gaan di en vrij.
Ze hebben vanochtend gewoon huiswerk gemaakt. Dat wat zij nu hebben gedaan doet de A groep morgen thuis. Ze hebben morgenmiddag ook nog een soort van gymles op het plein dus jongste die kan echt bijna niet meer wachten.
Ze hadden er echt enorm zin in!

Ze gaan hier op maandag en donderdag en woensdag om de week en voor de tienjarige misschien ook nog om de dinsdag naar de bovenschoolse plusklas, dat horen we komende week.
Tijden van half 9 tot 13:00. Per drie klassen een ingang.

Ze zitten allemaal bij hun vriendinnen.
Ze hebben op de niet schooldagen werken in junior Einstein.

Mijn tienjarige had overigens wel veel zin maar zag er ook weer tegenop om de hele tijd naar meester te moeten luisteren (tsja, als je alles de eerste keer al snapt ;)). Zij zit met 14 kinderen. De andere twee met 10 en 9 kinderen.

Ik had me voorgenomen om lekker te gaan lezen maar mijn dochter op het mbo had computerproblemen dus dat eerst opgelost en toen verdwaalde ik hier.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Gatinmijnsok schreef:
Nee hoor hier niet. Mag de kids gewoon brengen. Wel mogen er maar max 2 ouders tegelijkertijd naar binneb en mogen er geen kletspraatjes gehouden worden.
Gatinmijnsok schreef:
Bij ons kinderdagverblijf mag je de baby's op de groep neerleggen en lopen dreumessen in principe zelf naar binnen. Als dreumes niet wil of kan mag je ze gewoon naar binnen brengen.
Gatinmijnsok schreef:
Hier mogen we tot aan de streep mee van de groep. Dan moet ze wel zelf de drempel over naar de leidster. Bij jonge kindjes moet de ouder de maxi cosi door de deur schuiven....
Nou, kind weer thuis (ze gaan 4 halve dagen hier): helemaal blij! Klas in u-vorm, tafeltjes gewoon aan elkaar en juf zonder mondkapje en ze kwam ook gewoon dichterbij staan.

Morgen weer, fijn!
Chocolade, altijd goed!
Hier zijn ze ook weer thuis. Het was leuk en raar.
Mijn hemel. Kind heeft al een uur overdreven hysterisch de slappe lach. Zenuwen en opwinding denk ik. Gelukkig hoef ik haar vandaag niet naar bed te brengen.

Opgewekt kind is het en het is natuurlijk beter dan huilen van de zenuwen.
Dochter vond vandaag GE-WEL-DIG, MAM! GE-WEL-DIG! IEDEREEN WILDE MET ME SPELEN! IE-DE-REEN! GE-WEL-DIG! :rofl: (ze doen dus aan groepsvorming door middel van Kanjertraining dus ze zal lekker veel samen hebben gedaan, haar grootste wens...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven