Thuisblijfmoeders
dinsdag 18 november 2008 om 11:48
Hoi allemaal,
Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
vrijdag 19 december 2008 om 23:16
Hoi meisjevandertig,
Mijn 1e is ruim 2 en de 2e 5 mnd en inderdaad: in het begin zit je alleen maar thuis, maar langzaam kun je langer/verder weg merk ik. Ik vond het ook enorm wennen, qua wat ik ineens minder kon:( Is een kwestie van opnieuw een ritme vinden bij mij geweest en dat was nog niet bij 2 maanden, dus misschien gewoon geduld?
Mijn 1e is ruim 2 en de 2e 5 mnd en inderdaad: in het begin zit je alleen maar thuis, maar langzaam kun je langer/verder weg merk ik. Ik vond het ook enorm wennen, qua wat ik ineens minder kon:( Is een kwestie van opnieuw een ritme vinden bij mij geweest en dat was nog niet bij 2 maanden, dus misschien gewoon geduld?
zaterdag 20 december 2008 om 09:31
Hi Meisjevandertig welkom! Ik heb er maar eentje, een zoon, dus met twee geen ervaring Maar ik kan me wel iets voorstellen bij wat Eendtje zegt. Misschien ben je nu na twee maanden nog niet gewend. Gewoon ook nog niet aan de hele situatie. En aan de andere kant als die onrust zo groot is om te gaan werken, kan het ook geen kwaad om om je heen te kijken natuurlijk of je een baan ziet die je leuk vindt?
Ik zit een beetje in een andere situatie, wat ik heb in principe nog een baan waar ik naar terug kan keren volgend jaar oktober. Maar wat voor mij helpt is mezelf een termijn te stellen. Ik heb nu in maart weer een gesprek met mijn baas en tot die tijd wil ik eigenlijk niet te veel nadenken over werk, maar vooral genieten van de tijd thuis. Wel ook mijn ogen open houden voor het geval dat ik een andere baan zie, maar niet heel actief op zoek. Misschien dat het helpt om ook zoiets te doen. Jezelf gewoon nog wat maanden te geven. Misschien ben je dan gewend en wie weet wel niet. Dan kun je op zoek gaan naar een baan toch?
Ik zit een beetje in een andere situatie, wat ik heb in principe nog een baan waar ik naar terug kan keren volgend jaar oktober. Maar wat voor mij helpt is mezelf een termijn te stellen. Ik heb nu in maart weer een gesprek met mijn baas en tot die tijd wil ik eigenlijk niet te veel nadenken over werk, maar vooral genieten van de tijd thuis. Wel ook mijn ogen open houden voor het geval dat ik een andere baan zie, maar niet heel actief op zoek. Misschien dat het helpt om ook zoiets te doen. Jezelf gewoon nog wat maanden te geven. Misschien ben je dan gewend en wie weet wel niet. Dan kun je op zoek gaan naar een baan toch?
zaterdag 20 december 2008 om 10:13
Meisjevan dertig, ik denk inderdaad dat het een kwestie is van weer een ritme vinden. Ik vond, eerlijk gezegd, een tweede kind veel heftiger dan de eerste. Met een ben je nog best flexibel, met twee toch een stuk minder. Mijn oudste twee schelen ook maar weinig in leeftijd dus eigenlijk heb je twee babies die niets zelf kunnen. Dat wordt later wel makkelijker. Met drie is het nog lastiger, er is ook niemand die op alle drie wil passen (ook de oma's niet overdag dan).
En daarbij werkt het weer ook niet mee. Zomers kun je meer naar buiten.
Ik zou zowiezo wel de advertenties in de gaten houden, misschien komt er toch iets heel leuks voorbij. Als ik iets zag, werkte het meestal andersom, dan werd ik al moe van het vooruitzicht van het geregel.
Ik heb dat gevoel wat jij beschrijft Wat Nu? heel lang gehad. En eigenlijk is het pas een paar maanden weg en ben ik tevreden thuis. Ik ben sindsdien ook heel veel afgevallen en zit eindelijk weer lekker in mijn vel. Je bent ook nog aan het ontzwangeren (bij mij ging het pas beter toen de jonste 9 maanden was). Dus misschien nog even geduld hebben.
En daarbij werkt het weer ook niet mee. Zomers kun je meer naar buiten.
Ik zou zowiezo wel de advertenties in de gaten houden, misschien komt er toch iets heel leuks voorbij. Als ik iets zag, werkte het meestal andersom, dan werd ik al moe van het vooruitzicht van het geregel.
Ik heb dat gevoel wat jij beschrijft Wat Nu? heel lang gehad. En eigenlijk is het pas een paar maanden weg en ben ik tevreden thuis. Ik ben sindsdien ook heel veel afgevallen en zit eindelijk weer lekker in mijn vel. Je bent ook nog aan het ontzwangeren (bij mij ging het pas beter toen de jonste 9 maanden was). Dus misschien nog even geduld hebben.
zaterdag 20 december 2008 om 11:53
Welkom meisjevandertig, leuk dat je bij ons komt schrijven! Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de reacties van mijn medeforumsters. Gebruik deze wintertijd om lekker te genieten van je kleintjes en in je ritme te komen (heeft ook tijd nodig). Voer in de tussentijd gesprekken met je vriendinnen en partner over wat jij leuk en belangrijk vindt in jou leven en probeer er zo achter te komen wat jou ding is. Zelf doe ik in het voorjaar altijd weer nieuwe energie op. De dagen worden weer langer, je kan er weer lekker op uit. Verder kan ik me voorstellen dat het met twee kinderen, waarvan één zo klein, erg druk en vol is op een dag. Je bent alleen maar aan het zorgen en komt nauwelijks aan jezelf toe. Misschien is het goed om één avond in de week echt iets voor jezelf te doen. Thuis of buitenshuis.
zaterdag 20 december 2008 om 19:37
zaterdag 20 december 2008 om 19:48
Hé Evi82 haha, Ik las gewoon Evi hoor en geen Evil. Heb net uit nieuwsgierigheid ook de posting ff gelezen bij het topic van meisjevandertig. Kan inderdaad heel veel rust geven als je bijv. (dat is voor mij eigenlijk de grootste beer op de weg) vantevoren weet of je opvang hebt voor de dagen dat je graag zou willen werken. Dat is ook één van de redenen dat we de dag op het KDV hebben doorlaten gaan. Anders zou ik mijn dochter weer opnieuw op de wachtlijst moeten zetten en kan het heel lang duren voor ze terecht kan. Nu weet ik dat ik die ene dag iig opvang heb en eventuele overige dagen kunnen oma's oppassen. Dat regelen we wel als het zover is.
anoniem_42650 wijzigde dit bericht op 20-12-2008 19:51
Reden: kleine toevoeging
Reden: kleine toevoeging
% gewijzigd
zaterdag 20 december 2008 om 20:04
Hihi gelukkig, maar toch... ik bleef het zelf wel zo lezen Ja inderdaad dat is voor mij nu juist een onrustige factor.. Wij hebben de creche opgezegd, omdat ik ging stoppen voor een jaar, maar ook omdat dat kdv echt niet beviel. Dus waren we op dat moment gewoon blij dat we ervan af waren. Maar nu hebben we dus weer opvang nodig voor straks. En als je de wachtlijsten hier ziet En zoals kleine Evi-man zich nu ontwikkelt, denk ik dat hij het echt wel heel leuk zou vinden samen met andere kindjes op het kdv. Hij is zo bezig met iedereen om zich heen. Als ik op het moment met hem boodschappen ga doen roept hij iedereen toe en zwaait en lacht naar iedereen. Soms wel eens tot vervelens toe hoor trouwens. Vaak zit er alweer iemand aan hem vastgeklit als ik me net twee seconden even heb omgedraaid..
zaterdag 20 december 2008 om 20:19
zaterdag 20 december 2008 om 20:38
Dat roepen doet Evi-mannetje nu trouwens ook. Het is nog geen woordje ofzo, maar tegen iedereen die we op straat tegenkomen roept hij 'hé, hé!' en dan met dat zwaaihandje erbij of soms een wijzend vingertje hahaha! Tja dan kan ik ook moeilijk boos worden als hij aandacht krijgt he. Hij 'lokt' ze ook naar zich toe
zondag 21 december 2008 om 12:00
Ik ben even vergeten hoe oud Broer is, maar is hij al zindelijk ?
Mijn kids zijn ook naar de peuterspeelzaal geweest. De oudste vanaf 2 jaar maar dat ging helemaal niet dus toen heb ik hem er weer afgehaald. Hij gilde de heleboel bij elkaar als ik wegging en was niet te troosten. Toen hij bijna 3 was, ging hij weer en toen ging het beter.
Zoon 2 is wel vanaf 2 jaar geweest en had ook wat moeite met afscheid nemen maar dat was snel over. Hij huilde als ik wegging en zo gauw ik uit beeld was, zei hij 'zo, wat gaan we nu eens doen'. Nu vind hij het echt leuk, en gaat meteen spelen als we binnenkomen.
Hier is een wachtlijst voor de peuterspeelzaal en moet je ze zeker met 1 jaar wel opgeven. Zoon 3 staat al ingeschreven voor volgend jaar.
Hier ook een rustig weekend zonder afspraken. Manlief is even met de oudste twee wandelen en de jongste slaapt nog (al vanaf 9.45!) dus even een momentje vrij.
Vrijdag was er een herderstocht bij zoon 1 op school. Om 17.00 in het donker gingen we langs allemaal lampjes en vuurkorven op zoek naar het kindje Jezus. Via herders en schapen en drie koningen vonden we uiteindelijk het stalletje met echte ezel en het kindje. Daarna nog poffertjes en erwtensoep. Beide zonen vonden het erg leuk en spannend zo in het donker. Mijn ouders waren gelukkig mee want ik red het niet in mijn eentje met twee lopende kids en een in de wagen.
Ik ga mijn kinderen maar namen geven want 1,2 en 3 klinkt ook niet leuk. Is wel eens leuk om dat nogmaals te doen. Zoon 1 heet Thomas, zoon 2 heet Wouter en zoon 3 heet Job (nu nog onthouden).
Mijn kids zijn ook naar de peuterspeelzaal geweest. De oudste vanaf 2 jaar maar dat ging helemaal niet dus toen heb ik hem er weer afgehaald. Hij gilde de heleboel bij elkaar als ik wegging en was niet te troosten. Toen hij bijna 3 was, ging hij weer en toen ging het beter.
Zoon 2 is wel vanaf 2 jaar geweest en had ook wat moeite met afscheid nemen maar dat was snel over. Hij huilde als ik wegging en zo gauw ik uit beeld was, zei hij 'zo, wat gaan we nu eens doen'. Nu vind hij het echt leuk, en gaat meteen spelen als we binnenkomen.
Hier is een wachtlijst voor de peuterspeelzaal en moet je ze zeker met 1 jaar wel opgeven. Zoon 3 staat al ingeschreven voor volgend jaar.
Hier ook een rustig weekend zonder afspraken. Manlief is even met de oudste twee wandelen en de jongste slaapt nog (al vanaf 9.45!) dus even een momentje vrij.
Vrijdag was er een herderstocht bij zoon 1 op school. Om 17.00 in het donker gingen we langs allemaal lampjes en vuurkorven op zoek naar het kindje Jezus. Via herders en schapen en drie koningen vonden we uiteindelijk het stalletje met echte ezel en het kindje. Daarna nog poffertjes en erwtensoep. Beide zonen vonden het erg leuk en spannend zo in het donker. Mijn ouders waren gelukkig mee want ik red het niet in mijn eentje met twee lopende kids en een in de wagen.
Ik ga mijn kinderen maar namen geven want 1,2 en 3 klinkt ook niet leuk. Is wel eens leuk om dat nogmaals te doen. Zoon 1 heet Thomas, zoon 2 heet Wouter en zoon 3 heet Job (nu nog onthouden).
zondag 21 december 2008 om 17:59
Jammie, lekker een relaxed weekend dus. En lekker dat Thomas zo lang geslapen heeft vanochtend. Toch altijd genieten dan he! Leuk vrijdag op school. Klinkt echt heel gezellig allemaal. Hihi ik zie die jongens al voor me. Is natuurlijk ook allemaal spannend in het donker. Kan me trouwens voorstellen dat het met z'n vieren te druk is, dat het dan fijn is als je ouders kunnen helpen.
Hier vanmiddag mijn schoonouders op bezoek gehad, was gezellig. En zoonlief heeft zojuist besloten te weigeren om zich te laten voeren. Dus ik heb me maar over mijn 'smetvrees' heen gezet en nu zit alles dus onder de boerenkool Moet echt maar eens snel zo'n kliederschort aanschaffen. Moet wel zeggen dat hij helemaal in z'n element is nu hij z'n eigen lepeltje mag vasthouden. Alleen ligt de helft nu voor op het blad in plaats van in z'n mond hihi!
Nou wij gaan nu zelf eten. Fijne avond en tot snel maar weer!
Hier vanmiddag mijn schoonouders op bezoek gehad, was gezellig. En zoonlief heeft zojuist besloten te weigeren om zich te laten voeren. Dus ik heb me maar over mijn 'smetvrees' heen gezet en nu zit alles dus onder de boerenkool Moet echt maar eens snel zo'n kliederschort aanschaffen. Moet wel zeggen dat hij helemaal in z'n element is nu hij z'n eigen lepeltje mag vasthouden. Alleen ligt de helft nu voor op het blad in plaats van in z'n mond hihi!
Nou wij gaan nu zelf eten. Fijne avond en tot snel maar weer!
zondag 21 december 2008 om 18:33
Broer is 2 jr en 3 mnd en is incidenteel zindelijk: soms geeft hij het aan, soms doet hij iets als we hem op het potje zetten of wc en meestal in zijn luier dus:) Geeft niet, ik ben het nog niet echt aan het oefenen, geef zusje nog borstvoeding en dan kan ik niet steeds Broer helpen met plassen, dus we laten het maar even op zijn beloop. De eerste keer dat hij op het potje ging, gaf hij het trouwens zelf aan, dus hij voelt 'iets' aankomen, soms:)
Evi, kliederschortje van de prenatal (6 of 7 euro) is ideaal. Makkleijk te wassen, snel droog en heeft lange mouwen, dus houdt kleding schoon. Oud tafelkleed onder de stoel is ook handig, dat klop je uit na het eten.
Evi, kliederschortje van de prenatal (6 of 7 euro) is ideaal. Makkleijk te wassen, snel droog en heeft lange mouwen, dus houdt kleding schoon. Oud tafelkleed onder de stoel is ook handig, dat klop je uit na het eten.
zondag 21 december 2008 om 18:39
maandag 22 december 2008 om 08:11
Job wil ook graag zelf eten ineens. Meestal neemt hij er genoegen mee om het vlees zelf te doen met zijn handjes en dan kan ik de rest er zo inscheppen. Gewoon vaak sperciebonen of worteltjes eten dat gaat best goed met de handjes.
2 jr en 3 maanden is ook nog best vroeg om zindelijk te zijn. Ik ging in een maand van 3 in de luier naar 1 in de luier. Thomas was toen 4,5 en Wouter bijna 3. We waren zo druk met Thomas geweest dat het bij Wouter vanzelf ging, die is ook dag en nacht zindelijk. Thomas heeft snachts nog een luier aan en overdag gaat het nog heel vaak mis, vooral poepen (helaas!). Maar dat is wel iets wat bij kinderen met autisme hoort.
2 jr en 3 maanden is ook nog best vroeg om zindelijk te zijn. Ik ging in een maand van 3 in de luier naar 1 in de luier. Thomas was toen 4,5 en Wouter bijna 3. We waren zo druk met Thomas geweest dat het bij Wouter vanzelf ging, die is ook dag en nacht zindelijk. Thomas heeft snachts nog een luier aan en overdag gaat het nog heel vaak mis, vooral poepen (helaas!). Maar dat is wel iets wat bij kinderen met autisme hoort.
maandag 22 december 2008 om 08:30
maandag 22 december 2008 om 08:55
Dat zeggen ze ja !
Maar dan zijn ze niet zindelijk, dan worden ze gewoon ieder uur op de wc gezet. Zindelijk zijn ze als ze het zelf aangeven en zelf doen. Ik heb nog geen kind van 7 maanden zelf naar de wc zien gaan, jij ?
Zolang ze het zelf willen, vooral doen en erg enthousiast reageren als er iets gebeurd.
Maar dan zijn ze niet zindelijk, dan worden ze gewoon ieder uur op de wc gezet. Zindelijk zijn ze als ze het zelf aangeven en zelf doen. Ik heb nog geen kind van 7 maanden zelf naar de wc zien gaan, jij ?
Zolang ze het zelf willen, vooral doen en erg enthousiast reageren als er iets gebeurd.