Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
@Miku Zie jij mijn avatar? Want ik zie nog steeds bij mezelf Dora Behalve als ik op mijn profiel klik zie ik wel mijn nieuwe avatar. Maar deze kun je maken op http://www.faceyourmanga.it
Robijntje ik zie jou toffe avatar. Misschien even op F5 klikken. Heb nl. dat probleem ook wel es gehad! Ik ga eens even die link bekijken.
hahahah nou ja zeg! Ik druk idd op F5 en nu zie ik mijn coole avatar wel, thanx
He Robijntje, wat een goede tip! Ga ik ook eens kijken of ik een net zo coole avatar kan maken, in plaats van mijn onschuldige Dikkie
Wist je dat er een speciale site is voor Thuisblijfmoeders?

Kijk maar op http://www.thuisblijfmoeders.nl !

Thuis moederen is echt wat je er zelf van maakt. Het is een echte uitdaging, want het word je niet bepaald aangereikt, en je moet stevig in je schoenen staan.

Jezelf kunnen motiveren, je eigen dag kunnen indelen, intiatiefrijk zijn, kortom het is een uitdagende baan!

Het is een beetje zoals de reclame van de landmacht: Kun jij het thuisblijfmoederschap aan?!

groetjes,

Nicole
Bedankt voor de felicitaties ! Doordat ik mijn verjaardag niet echt vierde, was er wel de hele dag bezoek. Iedereen kwam om de beurt, maar wel gezellig.

Schaatsen was trouwens ook leuk. Thomas vond glijden op zijn schoenen achter een stoel aan leuker dan met schaatsjes aan, maar Wouter heeft wel geschaatst op van die dubbele ijzertjes. Ik had van iemand Noren geleend maar daar had ik nog nooit op geschaatst, vroeger alleen op kunstschaatsen. Maar echt schaatsen als je twee kinderen bij je hebt lukt toch niet. Gelukkig was er gluhwein. Ik vond het wel eens leuk dat de jongens op echt natuurijs hebben gestaan.

Nicole, bedankt voor de tip, zal de site eens bekijken.
Jammie, klinkt als een leuke dag! En schaatsen was dus een succes. Ik krijg er helemaal de kriebels van! Gisteren ook al dat schaatsen op tv. Hoorde dat het nog wel even blijft vriezen en dan ga ik dus ook mijn noren opzoeken op zolder. Hier is er heel veel water om de buurt heen, kun je echt een stuk wegschaatsen, heb ik zo'n zin in! Baal er wel een beetje van dat vriendlief nu niet kan schaatsen, want ze hebben er hier echt helemaal iets van gemaakt. Overal staan grote schijnwerpers, vuurkorven en stalletjes met koek en zopie. Echt wel heel erg gezellig.

Nicole bedankt voor de tip. Ga eens kijken!
Wat een rust hier ! Stiekum ben ik wel blij dat het gewone leven weer begonnen is. Kids naar school en thuis alles weer op orde. Jullie ook ?
Ja, hier ook. Vandaag weer met de kinderen thuis. Feestdagen waren leuk, maar lekker weer gewone dagen is ook leuk:) Vanmorgen met zusje naar de fysio geweest. Haar hoofdje is afgeplat door de voorkeurshouding tgv reflux. Overdag gaat het wel maar as ze slaapt ligt ze standaard naar links->afplatting wordt niet minder. Iemand ervaring met zo'n helmpje?

Broer gaat morgen weer naar de peuters. Hij heeft er zin in! Zusje mag dan even bij onze buurvrouw blijven (want het is koud morgen verwacht ik) en neem ik haar zoontje mee naar school in de bakfiets. O ja, broer kan tot 15 tellen (slaat alleen de 4 over). Vind ik echt knap van hem!
Heerlijk, weer lekker in het ritme. Geen ervaring met helmpjes, heb wel op een ander forum gelezen dat kindertjes er een mooi rond bolletje van krijgen. Is het echt zo erg dat er een helmpje nodig is dan?

Enneeuuhh.. applaus voor Broer. Wat schattig dat ie tot 15 kan tellen Eendtje!
Kanp hoor dat hij tot 15 kan tellen !

Geen ervaring met zo'n helmpje. Wel met fysio vanwege een voorkeurshouding. Ik heb met Thomas van 3 maanden tot 1 jaar bij de kinderfysio gelopen. Hij deed alles ook echt maar een kant op, alleen naar rechts omrollen etc. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en was een helmpje gelukkig niet nodig. Ik geloof dat de kindertjes daar niet eens zo'n last van hebben ( de ouders meer). En dat het resultaat prima is.
Ik vind het ook lekker weer het normale ritme hoor! Moet wel nog een hoop in huis doen. Is er de afgelopen dagen niet van gekomen toen ik zelf ziek was en nu heb ik een hoop achterstallig onderhoud te doen en daar kan ik me niet toe zetten. Vandaar dat ik mijn toevlucht neem tot jullie

Eendtje, wat knap van broer zeg! Echt goed! Hier geen ervaring met een helmpje. Wel met een mannetje dat de eerste maanden ook een behoorlijke voorkeurshouding heeft gehad. Maar eigenlijk loste zich dat vanzelf op. Zijn hoofdje is nog steeds niet helemaal rond. Waarschijnlijk heb je het al lang geprobeerd hoor, maar zou je haar bedje de andere kant op kunnen maken, zodat ze naar de andere kant gaat liggen?

Hier ligt Evi-mannetje heerlijk te slapen. Ga zometeen even lekker met hem naar buiten. Lekker helemaal ingepakt even een frisse neus halen. Da's al zoooooooo lang geleden echt erg. Verder heb ik zaterdag onze kinderstoel verkocht via marktplaats. We hadden een Chicco en bij nader inzien vond ik hem helemaal niet leuk. Weet het, heel stom en ook zonde van het geld, maar vond het gewoon meer stoel dan kind. Heel stom eigenlijk, maar hij werd dus zaterdag opgehaald en nu hebben we helemaal geen stoel meer. Had ik niet echt goed over nagedacht...Wil nu eigenlijk graag een tripp trapp. Hebben jullie daar ervaring mee?
Bedankt voor de tip, maar ook dat werkt niet. Ze gaat gewoon naar links liggen in haar slaap. Ik moet straks even bellen.

Wij hebben de stokke, inmiddels 2. Hij bevalt prima. Bij skandic punt de zijn ze voordelig en bezorgen ze gratis thuis. Goede service ook als er toch iets mis is.

Wij hebben die van Ikea voor onderweg, bij vrienden etc. Die is ook fijn, maar grote nadeel vind ik de wijde poten: ik e(en vele met mij) struikelen steeds over die poten:(
Wij hebben hier ook drie tripp trapps staan (zwart, rood en wit). Ik vind het zo handig dat je ze zolang kunt gebruiken. Helaas klimt Job er tegenwoordig bovenop (die van zijn broers) en uit die van hemzelf. Moet maar even het voetenplanje wat lager gaan zetten.

Eendtje, heb je al zo'n kussen geprobeerd waar ze tussen moet liggen. Lang aan de achterkant en kort aan de voorkant ? Op een gegeven moment kunnen ze daar overeen draaien als ze heel sterk zijn. Maar meestal liggen ze dan toch op hun verkeerde kant en zijn daar minder sterk. Je kunt ze gewoon kopen bij Prenetal (ik heb er ook nog een liggen voor je).
Hoi jammie,

In zo'n kussen heeft ze gelegen maar ze is er al te sterk voor. Heb al een paar gebeld naar het ziekenhuis maar het antwoordapparaat staat er nog steeds op. Ze zouden vanaf 14 uur beriekbaar moeten zijn.
Hoi allemaal,

Ik lees al een poos mee (hoop dat ik mee mag schrijven)

Ook ik ben een thuisblijfmoeder. En vind het geweldig.

Was tot een paar maanden geleden Docent in het voorgezet onderwijs.

Heb er voor gekozen om thuis te blijven voor mijn dochter en de andere babie(s) die nog komen gaan. ( we zijn aan het oefenen).

Heeft iedereen er hier ook bewust voor gekozen? Of zijn er ook werkeloze moeders?

Ook ik heb toevallig de oude kinderstoel verrolen voor een Tripp Trapp..hopelijk komt hij over 2 dagen binnen.

Heb hem voor 165 incl babyset...vond ik toch wel goedkoop!

Want op de koopjes let ik wel nu ik niet meer werk

Hoe oud zijn/ is jullie/je kindje(s)? Mijn dochter is 2 jaar. En gaat 2 dagen naar de peuterspeelzaal..
Ik heb een vraagje voor oa de thuisblijfmoeders op de pijler Geld en Recht gezet. Zouden jullie willen reageren? Het topic heet 'gezinnen die van 1 salaris leven'.

Alvast bedankt!
Vina welkom. Mijn dochter is bijna 16 maanden.

Evi goed vooruit gedacht met die kinderstoel . Hier ook tripp trapp en een Ikea stoel en ook wij struikelen over de poten ghehe....

Goh Eendtje dus je moet echt een afspraak maken met het ziekenhuis voor het bolletje van je dochter. Hopelijk valt het allemaal wel mee. Bij ons heeft de osteopaat destijds de voorkeurshouding van onze dochter verholpen. Bij haar was het zo dat de heupjes ongelijk waren doordat ze vaak dezelfde kant op lag. Haar ene beentje was ook wat langer als het andere. Na één behandeling was het weg en bij de volgende controle waren de heupjes ook weer helemaal in orde.
Haha ja ik weet het Miku, 't was niet al te slim

Maar zo te horen is de keuze voor een tripp trapp geen slechte. En thanks Eendtje, ga zo eens even kijken of ik hem zo kan bestellen. Ikea stoel vind ik ook prima trouwens. Er staat er een bij mijn moeder een een bij mijn schoonouders. En eigenlijk zou eentje hier dus ook geen kwaad kunnen haha!

Jammie, Job kan eruit klimmen dus. Job is iets ouder dan Evi-mannetje toch? Heb jij voor Job ook nog zo'n rugleuning? Heb het idee dat ik die voor Evi-mannetje niet meer echt nodig heb. Wel die beugel met het leertje natuurlijk.

Hmmm.. Eendtje, irritant dan eigenlijk dat je het ziekenhuis niet kunt bereiken. En je hebt dus al een helehoop geprobeerd.

Vina, welkom. Gezellig als je meeschrijft. Hier trouwens een bewuste keuze om thuis te blijven. Voorlopig is het een jaar, ouderschapsverlof. En ik weet nog niet precies hoe ik het wil gaan doen. Leuk dat jullie aan het oefenen zijn voor een volgende. O ja ons zoontje is trouwens bijna 1 jaar.
Evi, ik heb zo'n rugleuning nooit gekocht omdat ik nog twee beugels had van de andere twee. Dat eruit klimmen doet hij al een tijdje. Ik heb het voetenplankje nu lager gezet zodat hij er niet heel makkelijk meer op kan staan. Je hebt ook gewoon tuigje als het echt nodig is.

Vina, welkom bij de groep. Ik heb 3 zonen van 5,3.5 en 1 jaar oud. De oudste zit op school, de tweede gaat 3 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Van mij was het geen bewuste keuze, gewoon werkeloos en toen zwanger (van de derde).
Ok Jammie, dus zonder rugleuning is op zich ook prima. Ik heb hem nu besteld via het internet en de aanbieding was inclusief beugel en rugleuning. Nou we zien wel, kan de leuning er altijd afhalen natuurlijk, maar beugel is sowieso nog wel een hele tijd nodig. Denk trouwens dat het hier nog wel mee zal vallen. Zie Evi-mannetje er nog niet heel snel uit klimmen, die vindt z'n eten veel te lekker

Eendtje, heb hem trouwens op het internet besteld, thanks voor de tip!

Ben wel benieuwd, heb een witte besteld. Ik wilde eigenlijk een rode, maar vriendlief had liever iets neutralers, nou ja prima. Vind ik ook geen probleem. Hebben jullie er ook de kussentjes in zitten trouwens, want die heb ik nu niet besteld? Blijf wel vragen he haha!
Had bij broer geen kussentje (zelf iets gemaakt), bij zusje nu wel (vond die zwart/witte met stippen zo mooi) maar de hele stoel nog niet gebruikt want ze zit nog niet.
Ik vind ze ook leuk! Vraag me alleen af of Evi-mannetje er nog in past inclusief kussentje
heb je het ziekenhuis nog kunnen bereiken Eendtje?
quote:Vina2009 schreef op 06 januari 2009 @ 15:31:

Hoi allemaal,

Ik lees al een poos mee (hoop dat ik mee mag schrijven)

Ook ik ben een thuisblijfmoeder. En vind het geweldig.

Was tot een paar maanden geleden Docent in het voorgezet onderwijs.

Heb er voor gekozen om thuis te blijven voor mijn dochter en de andere babie(s) die nog komen gaan. ( we zijn aan het oefenen).

(...)

Hoe oud zijn/ is jullie/je kindje(s)? Mijn dochter is 2 jaar. En gaat 2 dagen naar de peuterspeelzaal..

Ik zeg niet graag dat NL vrouwen lui of gemakzuchtig zijn (dat lijkt te veel op nestvervuiling). Maar hier krijg ik toch wel wat kriebels bij.

Je had een goede baan in het onderwijs, waarvoor je waarschijnlijk ook jarenlang een opleiding hebt gevolgd. Er is in NL ook veel behoefte aan leraren, want lerarentekort etc.

Als er nou één sector is waar kinderen en werk makkelijk te combineren zijn, is het wel het onderwijs: deeltijdmogelijkheden, vergelijkbare vakanties, goed te combineren met halen & brengen van opvang etc.

Niettemin ga je liever full-time moederen, terwijl je nota bene één kindje hebt dat inmiddels twee dagen naar de peuterspeelzaal gaat. En geloof me voor 'oefenen' voor andere babies hoef je echt je baan niet op te zeggen. Tenzij je na de daad standaard een dag met je benen omhoog gaat liggen om de bevruchtingskans wat te vergroten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven