Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Woehaha, Jammie die mannen ook!! Waarom lopen als je gedragen kunt worden? Heerlijk hé!
Broertje liep met 9 maanden langs de bank en met 11 maanden los... Ook niet altijd handig, want hij schoot overal op af, zag nergens gevaar in. Zusje is heel erg lenig, die zal ook wel langer niet lopen. Zitten duurt ook al langer vanwege de lenigheid. Je zet haar neer en hup neus op haar tenen en giechelen:)
De verkoop van het huis gaat waarschijnlijk niet door. De kopers zijn aan het twijfelen geslagen. Ze hebben de koopakte ook niet getekend. Zij zijn er al een jaar meebezig en nu hebben ze het en dan weten ze het niet meer. Ik haat zulke mensen. Vanmiddag is er in ieder geval weer een nieuwe bezichtiging.

Wouter is weer naar school vandaag. En Job ligt lekker in bed dus moeders kan even computeren. We hebben een koper voor manlief zijn motor maar kunnen het overschrijvingsbewijs niet meer vinden (de andere twee delen hebben we wel). Dus ik moet een nieuwe aanvragen, denk ik.
Wat een ontzettende baal voor jullie, Jammie!!!! Tjeetje denk je dat je je huis kwijt bent.. Wat rot zeg!
Miku, volgens mij was die arts van ons gewoon een supermuts. Want inderdaad tussen de 15 en 16 maanden is gemiddeld. Maar goed, ik vind dat gewoon irritant als ze zo zenuwachtig gaan lopen doen, terwijl het nergens op slaat. Het komt gewoon inderdaad vanzelf. Ik heb een paar vriendinnen hier via het forum, met allemaal dochters van rond de zestien maanden nu en daarvan loopt er nog geen een los. Ze staan inderdaad wel los af en toe, maar daar blijft het ook bij.

Oh Eendtje, Broer was echt al vroeg zeg. Inderdaad wat Jammie ook zegt, leuk om die verschillen te zien.

Jammie, wat ontzettend ellendig dat de kopers nu zo vervelend doen. Denk je dat je ervan af bent. Raar hoor.. En dat graag laten tillen, dat herken ik maar al te goed. Hier ook een mannetje dat graag gedragen wil worden. Volgens mij zijn er een hoop overeenkomsten tussen Job en Evi-mannetje. Ze klinken vwb veel dingen best een beetje hetzelfde.

Nou hier vandaag een mooi kloppend hartje gezien. En ben 9 weken en 2 dagen. Klopt wel, iets korter dan ik in eerste instantie had bekeken, maar dat was op basis van een cyclus van 28 dagen en die van mij is wat langer. Alles zag er prima uit. Verder hoopte de gyn met mij mee dat dit kindje niet zwaarder zal worden dan Evi-mannetje. Die was bij zijn geboorte 4680 gram. Best raar eigenlijk want ik was een heel kleintje bij mijn geboorte en Evi-man ook. Maar goed. We zullen zien.

Nou fijne avond weer en tot snel!
Super voor jullie Evi dat het allemaal goed was bij de echo! Hoe was het gisteren op je eerste naailes?
Fijn he! En naailes.. denk dat het leuk wordt, maar gisteren was ik helemaal oververhit haha! Ik heb een patroon uitgezocht voor een broekje. Heb het patroon overgetrokken, uitgeknipt en op de stof gespeld. Dat omgetrokken met kleermakerskrijt en uitgeknipt en een klein beginnetje gemaakt met rijgen. Maar goed, toen was ik wel een half uur uitgelopen haha! Heb helemaal zin om het in elkaar te gaan zetten, dus denk dat het wel leuk wordt. Vond alleen het geklets wat minder. Ik was koud binnen en toen werd even de lijst van mensen die in de omgeving allemaal kanker hadden even afgewerkt. En daar kan ik me heel slecht voor afsluiten. Eigenlijk heb ik dan de neiging om meteen op te staan en weg te lopen, vind ik zo irritant. Maar goed, dat vinden mensen nou eenmaal interessant om over te praten en ik zal toch een manier moeten vinden om me ervoor af te sluiten. In ieder geval, wordt vervolgd
Dus je hebt Evi-baby goed kunnen zien en horen? Fijn is dat he, om het echt even te zien dat je zwanger bent! Wanneer ben je nu uitgerekend?

Gezellig even de patientenlijst afwerken. Bij mijn naailes werd niet veel gekletst, warenw e te druk voor. Er werd wel precies uitgelegd wie-van-wie was: mijn vader was die van die etc.

Vandaag naar de orthopeed geweest voor Zusjes helmpje. Is weer iets aangepast, maar het gaat goed. Over 6 weken terug naar het ziekenhuis, dan heeft ze hem 3 maanden. We denken dat het al wel minder wordt:) Vanmiidag was broer bij opa en hij was daarna uitgelaten. Hij lwam steeds weer uit bed. Zusje had weer koorts net en pijn, ze huilde maar. Uiteindelijk paractamol gegeven en laten drinken. Lang leve de borstvoeding, toen stopte ze met huilen en werd het snikken en tenslotte slapen). Voroge week naar de huisarts geweest met de vraag: dit is toch niet normaal elke 4 dagen koorts, maar voor ik mijn verhaal kon doen, ging ze al neusdruppels halen. Had niet het gevoel serieus genomen te worden:( Hebben jullie kindjes ook zo snel koorts of moet ik gewoon naar de kinderarts gaan, wat vinden jullie?
Eendtje, ik vind eerlijk gezegd wel dat zusje vaak koorts heeft. Nu is koorts gewoon een afweer van het lichaam tegen virussen ofzo dus Zusje heeft volgens mij wel iets onder de leden. Helaas moet dat meestal vanzelf over gaan. Ik vind dat je HA de boel niet echt serieus neemt. Ik denk dat ik wel even langs de kinderarts zal willen als is het maar voor de zekerheid.

Evi, fijn dat je een echo hebt gehad dan wordt het eindelijk echt. Mooi dat alles er weer goed uitzag. Ik hoop ook de evibaby niet te zwaar wordt maar ja daar kun je weinig aan doen. Bij mij waren ze alledrie gelukkig klein en licht (3100). Maar ja ik ben ook maar klein. Ik denk altijd maar, je krijgt wat je aankan.

Wouter heeft vandaag paasontbijt op de PSZ, zag er erg gezellig uit de gedekte tafel met allemaal paaseieren. Gisteren met Wouter schoenen gekocht. Hij kiest de saaiste beige schoenen uit de winkel. Je had allemaal leuke met zilver en kleuren maar nee meneer wilde de beige. Gelukkig kan ik voor Job nog wel beslissen. Vrijdag ga ik even met Thomas, eens kijken waar hij mee aankomt.
Eendtje, voor Zusjes helmpje geweest dus. Jeetje wat gaat de tijd snel. Heeft ze hem nu alweer zo lang! En inderdaad op zulk soort momenten is borstvoeding echt ideaal. Ik kan me trouwens voorstellen dat je er enorm onzeker van wordt. Denk dat het begint dat je huisarts je dus blijkbaar niet serieus neemt. Wat dat betreft ben ik enorm blij met die van mij. Ben van te voren altijd bang dat hij me een muts vindt, maar als ik er ben is dat gevoel weer helemaal weg. Ik weet niet hoe makkelijk het is om een verwijsbrief te krijgen, maar als jij twijfelt dan zou ik het gewoon proberen. Ik vind ook dat Zusje vaak koorts heeft en ze is nog zo klein. Verder heb ik niet gevraagd wanneer ik uitgerekend ben. Erg he! Maar goed, het is ergens begin november. Dus zal het volgende keer nog even aan de vk vragen.

Haha Jammie, Wouter heeft dus een behouden smaak. Lachen joh! En inderdaad spannend wat Thomas dan mooi vindt Heb je trouwens nog iets gehoord van de 'kopers' van jullie huis. Gaat het nu echt niet door? En nog iets van die andere bezichtiging gehoord? Je hebt trouwens wel gelijk. Op zich is de bevalling van Evi-mannetje vrijwel vlekkeloos verlopen. Alleen ik ben er gewoon zo verbaasd over. Ik bedoel ik ben niet heel klein, 1.75, maar ook niet dik met 62 kilo en dan zo'n groot kind, had ik gewoon echt niet verwacht, maar goed.

Miku, leuk de foto's op de website. Moet wel even mijn nicht bellen vanavond, want die weet op zich niet van de foto's die ik van mijn nichtje heb gemaakt en ook niet dat ik ze naar jou heb gestuurd. Dus moet haar wel even vragen of ze er geen probleem mee heeft, want zou een beetje vreemd zijn als ze haar daar bij toeval op ziet staan.

Nou hier gaat alles eigenlijk wel goed. Ik ga vanmiddag sushi maken. Toch even nagekeken en rauwe vis is beter van niet als je zwanger bent, dus voor mij wordt het tonijn uit blik, komkommer en wortel. Ben benieuwd of het wat wordt, maar heb wel zin om lekker te freubelen.

Nou dames tot later weer!
Nog niets gehoord van de makelaar. Inmiddels heeft het niet eens zin meer als ze de koopakte nog zouden tekenen want daarin staat dat de bankgarantie 11 april moet zijn voldaan en dat redden ze niet eens meer. Dus mochten ze nog willen dan zal de overdracht wel later worden dan 1 mei.

Vanmorgen weer leker wezen zwemmen met Wouter en Job. Oma was er ook met haar vrienden clubje dus kon ze mooi haar kleinkinderen showen.

Ik dacht dat rauwe vis als hij vers is geen probleem is. Maar sushi is altijd lekker ook zonder vis.
quote:evi82 schreef op 09 april 2009 @ 13:24:

Miku, leuk de foto's op de website. Moet wel even mijn nicht bellen vanavond, want die weet op zich niet van de foto's die ik van mijn nichtje heb gemaakt en ook niet dat ik ze naar jou heb gestuurd. Dus moet haar wel even vragen of ze er geen probleem mee heeft, want zou een beetje vreemd zijn als ze haar daar bij toeval op ziet staan.

Ach ja, dat dacht ik al, daarom heb ik je maar even gemaild. Als je nicht het niet wilt is het geen probleem hoor, dan haal ik haar foto er direct weer vanaf. Als ze een andere erop wil hebben dan kan dat trouwens ook, moet ze me gewoon even een nieuwe mailen.

Nou vanochtend werd Mikuutje wakker met een heel dik linker ooglid. Wat nu weer... Wij naar de dokter. Niets aan de hand natuurllijk, waarschijnlijk geprikt door een mug of verkeer gelegen. Met haar oog zelf is niets aan de hand en ze kan m inmiddels ook al wel weer verder opendoen. Arm schaap.. heeft zij weer!

Hebben jullie dat topic hier op de pijler trouwens gezien over die babypoppen. Brrrrr... die lijken gewoon levensecht heel creepy
quote:Jammie schreef op 09 april 2009 @ 13:36:

Nog niets gehoord van de makelaar. Inmiddels heeft het niet eens zin meer als ze de koopakte nog zouden tekenen want daarin staat dat de bankgarantie 11 april moet zijn voldaan en dat redden ze niet eens meer. Dus mochten ze nog willen dan zal de overdracht wel later worden dan 1 mei.

Zit er dan toch nog een klein kansje in dat ze het huis nemen?
Misschien wel omdat ze de koopakte nog steeds niet terug hebben gegeven.
Miku, vind het ook fijn hoor dat je even gemaild hebt. En ik denk dat ze zich vereerd voelt (tenminste zou ik doen), alleen ik moet het inderdaad gewoon even zeggen. En arm Mikuutje. Kan me wel voorstellen dat je dan even schrikt zeg. Maar gelukkig niets ernstigs dus. Maar wel vervelend lijkt me met zo'n dicht oogje dan.

Jammie, kan best heel goed hoor vwb de sushi, maar dan ben ik gewoon een schijterd. Wel jammer aan de ene kant, want Evi-man gaat ze wel eten met verse tonijn en zalm. Begin nu toch een beetje te twijfelen Haha leuk dat oma haar kleinkinderen heeft kunnen showen vanochtend haha! En het huis, wel jammer hoor. Maar hopen dan dat het misschien toch nog wat wordt.

Hmm.. hoor Evi-mannetje wakker worden. Die heeft wel lekker een tijd geslapen. Had ik om elf uur op bed gelegd en wordt nu wakker. Althans, nu is hij weer stil. Wie weet ligt hij nog even lekker.
Arme Mikuutje, met een dik oog.

Ik heb even gekeken bij die babypoppen. Bah, lijken net dode babies ofzo. Ik vind het niks.
Eng hé, die poppen. Ik heb trouwens wel eens gezien dat de moeder van Frans Bauer van haar kinderen ook 'levensechte' babypoppen heeft laten maken. Brrrr...

Ben benieuwd hoe het af gaat lopen met je huis. Wie weet krijgen ze de financiering toch rond?
We wachten maar weer af. De mensen die dinsdag zijn geweest komen zaterdag weer dus dat is wel positief. Duimen !
Nou, hier weer terug van het ziekenhuis. Gelukkig niets ernstigs, maar wat het dan wel is dat weten ze ook niet precies. Vanmiddag om 14.30 begon zusje met huilen, gaan wandelen hielp niks. Om 15.30 de huisarts gebeld, want ze had weer 39 (ik huilde inmiddels ook). Om 17 uur konden we terecht (=17.45) en deze plaatsvervanger nam het heel serieus dat ze steeds weer koorts krijgt met steeds kortere koortsvrije dagen en stuurde ons door naar de EHBO. Daar bloedwaarden en longfoto. Conclusie: het is geen longontsteking, maar ze heeft wel last van haar bronchiën. Of het door een bacterie is of virus konden ze aan de hand van de bloedwaarden niet met zekerheid zeggen (11 of lager=virus, 75 of hoger=bacterie, Zusje had 48. Kan zijn dat het een bacterie is die net begint of afneemt). Nu een andere antibiotica die na 5 dagen kuur twee weken werkzaam is en over 3 weken terug komen op de poli voor controle. Pffffff. Aan de ene kant blij dat ze geen longontsteking heeft maar aan de andere kant is dit ook weer een losse flodder die antibiotica. Zusje ligt nu uitgeput te slapen. Zo eerst eens wat eten en dan slapen, ik hoop dat het een goede nacht wordt.
Ach eendtje wat vervelend zeg. Ontzettend dikke . Kan me helemaal voorstellen dat je zelf ook op een gegeven moment huilt. Ze is nog zo klein en kan ook niet zeggen wat er is. Ik hoop echt voor jullie (en voor haar!) dat ze snel weer beter is.
He bah Eendtje, het lijkt wel alsof je gewoon geen hoop mag hebben dat Zusje gewoon lekker beter wordt. Elke keer als het lijkt dat ze beter wordt...Ik heb zo met jullie te doen. Dat arme meisje en voor jou en je vriend wordt het er natuurlijk ook niet makkelijker op. Van mij ook een heel dikke knuffel.

Ik ga trouwens ook eens kijken bij die poppen. Had ik nog niet gedaan maar ben benieuwd.

Jammie, de kijkers komen dus opnieuw. Hopen dat het wat wordt!
Eendtje, gaat het wat beter met kleine Zus vandaag?

x
Eendtje, arme zusje en arme jij, kan me voorstellen dat je er zelf ook van moet huilen. Laten we hopen dat de antibiotica de bacterie voor eens en voor altijd uitroeit. Wel fijn dat de vervanger jullie wel serieus nam en naar het ziekenhuis stuurde, lijkt mij.

Wat een heerlijk weertje !! Fijne paasdagen voor iedereen.
Vandaag geen koorts en rustig maar vrolijk zusje. Ik zag vanmorgen bij het huilen een boventandje doorkomen, maar ja: daar neemt het aantal witte boedcellen niet van toe tot 48 he, dus dat zal het wel niet zijn geweest. Als het een bacterie is, moet hij met antibiotica weg kunnen, maar als het een virus is is het gewoon uitzieken, alweer. 1 mei tegrug naar de kinderarts om te kijken hoe het dan de afgelopen drie weken gegaan is.

Prachtig weer he:) Lekker in de tuin en straks naar de speeltuin, jippie:)
Het is inderdaad heerlijk weer!

Eendtje, gelukkig een koortsvrij meisje. En dus lekker naar de speeltuin zometeen. Ik zit ook lekker in de tuin.

Vanochtend met Evi-mannetje op de fiets boodschappen gaan doen. Die ligt nu lekker te slapen. Zometeen komt mijn vriendin en gaan we lekker naar buiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven