Tijd tussen eten en naar bed kinderen
dinsdag 4 februari 2020 om 13:49
İk weet soms niet op welke verantwoorde manier ik mijn kimderen tussen de tijd na het eten en bedtijd moet bezig houden.
Ze mogen na het eten niet meer op de tablet.
Als we klaar zijn met het eten (rond 18:00)ga ik afruimen en de keuken doen.
Zij gaan als een stel wilde dieren monsterlijk vervelend doen.
Vervolgens denk ik om 18:30 dat ze maar naar bed moeten.
Dit moet anders op te lossen zijn tot 19:30
Hoe doen jullie dit?
Ze mogen na het eten niet meer op de tablet.
Als we klaar zijn met het eten (rond 18:00)ga ik afruimen en de keuken doen.
Zij gaan als een stel wilde dieren monsterlijk vervelend doen.
Vervolgens denk ik om 18:30 dat ze maar naar bed moeten.
Dit moet anders op te lossen zijn tot 19:30
Hoe doen jullie dit?
woensdag 5 februari 2020 om 07:50
Huh?
Heb ik iets stoms gezegd

Voorlezen en spelen zijn toch niet heel raar, en best een goede tip?!?!
Zo was het bedoeld.... TO vroeg om tips...
woensdag 5 februari 2020 om 07:51
Ja tuurlijk, samen. Vond het niet zo relevant om onze ouderlijke verdeling precies op te schrijven...Luci_Morgenster schreef: ↑04-02-2020 21:09Ik hoop dat permis haar man/partner ook wat laat doen waardoor die kon voorlezen en spelen met de kinderen na het eten.
Ik lees hier echt alleen maar 'supermoeders' die alles in hun eentje blijken te doen. Waarom?
woensdag 5 februari 2020 om 07:56
woensdag 5 februari 2020 om 09:15
De mijnes zijn soms ook heel wild met elkaar. Dan zijn ze Powerrangers. Ik vind het juist wel makkelijk dat ze lekker samen hun energie kwijt kunnen.
‘s Avonds doen we ook veel spelletjes, vooral de oudste is daar dol op, maar dat gaat niet altijd makkelijk als we niet met 2 ouders zijn (kleuter, peuter en een baby).
Voorlezen doen we ook, vooral tijdschriften en encyclopedieën, want dat vinden ze allebei leuk.
Er wordt ook veel gedanst en gezongen. Nog even naar buiten...
Bij ons is er eigenlijk niet zoveel verschil met ‘s middags en ‘s avonds. We kijken ook wel eens samen een film of dat er eentje iets op Netflix kijkt of op de tablet zit.
‘s Avonds doen we ook veel spelletjes, vooral de oudste is daar dol op, maar dat gaat niet altijd makkelijk als we niet met 2 ouders zijn (kleuter, peuter en een baby).
Voorlezen doen we ook, vooral tijdschriften en encyclopedieën, want dat vinden ze allebei leuk.
Er wordt ook veel gedanst en gezongen. Nog even naar buiten...
Bij ons is er eigenlijk niet zoveel verschil met ‘s middags en ‘s avonds. We kijken ook wel eens samen een film of dat er eentje iets op Netflix kijkt of op de tablet zit.
woensdag 5 februari 2020 om 09:24
Wat doen je kinderen na school? Want, de hele middag op een tablet, daar word je niet echt moe van.... En 18.30 uur naar bed is sowieso erg vroeg voor een kind op school....
Na School lekker laten spelen, met vriendjes, vriendinnetjes, en nadat er gegeten is, en meegeholpen is met afruimen, nog even tv kijken of op de tablet....
Daarna voorlezen en naar bed....
Na School lekker laten spelen, met vriendjes, vriendinnetjes, en nadat er gegeten is, en meegeholpen is met afruimen, nog even tv kijken of op de tablet....

woensdag 5 februari 2020 om 16:00
Ligt aan aan kind-leeftijd-combinatie denk ik.JobEva schreef: ↑05-02-2020 09:24Wat doen je kinderen na school? Want, de hele middag op een tablet, daar word je niet echt moe van.... En 18.30 uur naar bed is sowieso erg vroeg voor een kind op school....
Weet niet of leeftijd van kind al genoemd is door TO, maar mijn kleuters gingen voor school rond 19:30 naar bed. Sinds de kleuterklas is het na het eten echt een strijd om ze beneden te houden. We proberen ze om 18:30 naar bed te brengen, maar het is ook vaak zo dat ze er tegen die tijd al in liggen. Heb twee echte ochtend kinderen, dus eind van de middag zijn ze helemaal uitgeblust
woensdag 5 februari 2020 om 16:18
Nu eten wij wel iets later (18.15u), maar ik heb altijd moeite om ze echt om 19.30u in bed te hebben.
Samen de keuken opruimen, evt. de kamers nog opruimen, douchen, tandenpoetsen, haren uitkammen, kleding klaarleggen voor de volgende ochtend, kletsen, boekje lezen en eventueel nog even stoeien (voor het boekje lezen, anders zijn ze te druk).
Oudste van 10 mag dan altijd nog lezen tot 20u of 20.15u., maar ze ligt dan wel al in bed.
Samen de keuken opruimen, evt. de kamers nog opruimen, douchen, tandenpoetsen, haren uitkammen, kleding klaarleggen voor de volgende ochtend, kletsen, boekje lezen en eventueel nog even stoeien (voor het boekje lezen, anders zijn ze te druk).
Oudste van 10 mag dan altijd nog lezen tot 20u of 20.15u., maar ze ligt dan wel al in bed.

woensdag 5 februari 2020 om 17:59
Het uur luisteren zou nog wel gaan, maar het uur voorlezen zou ik echt niet kunnen.

woensdag 5 februari 2020 om 18:27

woensdag 5 februari 2020 om 18:40
Hier 1 van 6 en 1 van 9.
We eten vroeg tussen 17:20 en 17:30. Dan is het voor ons afwassen.
Dit doen we al zo vanaf dat de kinderen zo klein zijn. Is voor ons dus ook normaal.
Man en ik samen opruimen/afwassen. Iedereen brengt zijn eigen bordje naar de keuken. Soms wil dochter even helpen met afwassen (ja uit zichzelf
) dus dat kan dan ook nog wel even. Binnen 10 min is de keuken aan de kant
De oudste heeft bijna elke week een toets en leert daar iedere avond na het eten even voor. De jongste gaat of spelen/kleuren/bovenspelen of na het afwassen met ons een spelletje doen. Oudste sluit meestal aan. Om de dag gaan ze in bad en daar zitten ze gerust een half uurtje / uurtje in. Vaak kijken ze daarna of samen of oménom een serie op netflix. Die van 6 gaat om half 8 op bed en die van 9 om 8 uur. Beide krijgen nog een verhaaltje en dan gaan ze meestal zelf nog wat lezen.
We eten vroeg tussen 17:20 en 17:30. Dan is het voor ons afwassen.
Dit doen we al zo vanaf dat de kinderen zo klein zijn. Is voor ons dus ook normaal.
Man en ik samen opruimen/afwassen. Iedereen brengt zijn eigen bordje naar de keuken. Soms wil dochter even helpen met afwassen (ja uit zichzelf

De oudste heeft bijna elke week een toets en leert daar iedere avond na het eten even voor. De jongste gaat of spelen/kleuren/bovenspelen of na het afwassen met ons een spelletje doen. Oudste sluit meestal aan. Om de dag gaan ze in bad en daar zitten ze gerust een half uurtje / uurtje in. Vaak kijken ze daarna of samen of oménom een serie op netflix. Die van 6 gaat om half 8 op bed en die van 9 om 8 uur. Beide krijgen nog een verhaaltje en dan gaan ze meestal zelf nog wat lezen.