Tijd tussen slapen en voeden
donderdag 18 december 2008 om 09:28
Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die dit (luxe) probleem herkennen. Ik heb een zoontje van 16 weken en de tijden tussen het slapen en voeden zijn moeilijk te overbruggen. Hij kan een poosje in de box en of wipstoeltje maar is dit op een bepaald moment helemaal zat. Toen hij kleiner was hadden we dit probleem ook maar dan wilde hij nog wel rustig bij je op schoot zitten. Nu wil hij het liefst dat je dan met hem loopt. Heeft iemand ideeen om deze tijden te overbruggen? Huilend wegleggen en een poos laten huilen doe ik niet aan, dit kan ik echt niet.
donderdag 18 december 2008 om 09:47
onze kleine sliep met 4 maanden nog enorm veel ( en nu nog) dus als hij nog een half uur wakker was na een fles was het veel. Nu is hij 8.5 maand en slaapt nog steeds 3-4 keer 1.5 uur op een dag.
Hoe lang probeer je hem wakker te houden tussen eten en slapen? Misschien is hij wel gewoon moe genoeg om nog lekker een tukkie te doen in bed. Anders idd maar gaan lopen dan slapen ze meestal toch wel in de bak.......
Hoe lang probeer je hem wakker te houden tussen eten en slapen? Misschien is hij wel gewoon moe genoeg om nog lekker een tukkie te doen in bed. Anders idd maar gaan lopen dan slapen ze meestal toch wel in de bak.......
donderdag 18 december 2008 om 09:51
Ik probeer hem eigenlijk nooit wakker te houden, zodra hij moe wordt leg ik hem op bedje, dit is meestal vrij snel na de fles. maar dan wordt hij na anderhalf uur wakker en hebben we tijd tot de volgende fles. Wandelen is een goede optie, maar dan in de draagzak, de kinderwagen bak kan meneer niet waarderen, omdat hij dan niet genoeg ziet. Honger heeft hij ook niet want heb geprobeert de fles eerder te geven. Ach het is echt een luxe probleem want het is echt een top kereltje lachen en blij, ben zo verliefd, maar soms is het even moeilijk.
donderdag 18 december 2008 om 10:05
hoi! ik herken je ' probleem' heb ik ook met mijn dochter van 10 weken. lijkt me heerlijk als ze veel zou slapen, maar helaas slaapt ze soms overdag helemaal niet. In het boek' oei ik groei' staan dingen die je met je kindje kunt doen.
Ik zet haar ook weleens op schoot en ga dan liedjes zingen ( al is 1,5 uur wel lang, zoveel liedjes ken ik ook weer niet )
of ik zet haar in haar wippertje bij me tijdens het strijken en klets ondertussen tegen haar
succes ermee!
Ik zet haar ook weleens op schoot en ga dan liedjes zingen ( al is 1,5 uur wel lang, zoveel liedjes ken ik ook weer niet )
of ik zet haar in haar wippertje bij me tijdens het strijken en klets ondertussen tegen haar
succes ermee!
donderdag 18 december 2008 om 12:15
Ook wij hebben een weinig slapend meisje van nu een jaar. Wat ik deed was inderdaad in het wipstoeltje zetten, liedjes zingen, wandelen (kun je niet iets bedenken met een verkleiner in de buggyzit? Wij konden onze wagen, een Stokke, al vanaf 3 maanden in de buggy gebruiken. Want ook hier een kijkend meisje.), de babygym in de box. En ze gaan steeds meer leuk vinden in de box. Piepdingen, ritselboekjes, dat soort dingen. Experimenteer! Wij hadden ook een autostuurtje van Vtech. Dat kan vanaf 3 maanden. Vond ze geweldig!
donderdag 18 december 2008 om 14:14
quote:origineel schreef op 18 december 2008 @ 12:15:
(kun je niet iets bedenken met een verkleiner in de buggyzit? Wij konden onze wagen, een Stokke, al vanaf 3 maanden in de buggy gebruiken. Want ook hier een kijkend meisjeBestaat er ook zoiets voor de bugaboo? Hier namelijk ook een bijna 16 weken oud kereltje die op zijn rug liggen maar niets vindt. Hij slaapt ook maar maximaal een uur per keer en kan zichzelf nog niet zo heel goed vermaken. Strijken en koken in de wipstoel zijn echter wel favoriet maar ik ben jammergenoeg niet zo strijk en kokerig.
(kun je niet iets bedenken met een verkleiner in de buggyzit? Wij konden onze wagen, een Stokke, al vanaf 3 maanden in de buggy gebruiken. Want ook hier een kijkend meisjeBestaat er ook zoiets voor de bugaboo? Hier namelijk ook een bijna 16 weken oud kereltje die op zijn rug liggen maar niets vindt. Hij slaapt ook maar maximaal een uur per keer en kan zichzelf nog niet zo heel goed vermaken. Strijken en koken in de wipstoel zijn echter wel favoriet maar ik ben jammergenoeg niet zo strijk en kokerig.
donderdag 18 december 2008 om 14:41
Change of scenery? Hier is spelen op een kleed op de vloer sinds een paar weken heel erg populair. Tijdje op de buik, en als Minismollie dat zat is draai ik haar weer om (tegenwoordig help ik haar, denk dat ze binnenkort zelf draait) en dan speelt ze een tijdje op haar rug. Ik leg wat speeltjes in haar bereik en ze pakt dat wat haar leuk lijkt (ik merk echt voorkeuren voor bepaalde speeltjes) en dan is de kunst er zo veel mogelijk van in je mond te stoppen...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.