Tijdschriften voor meisje van 8

dinsdag 5 november 2019 om 19:42
Geinspireerd door het topic over tijdschriften, ben ik op zoek naar tips over leuke tijdschriften voor een jong meisje.
Ze is 8, slim en verveelt zich thuis (en op school) nogal. Ze zoekt uitdaging maar vindt het lastig om dat ergens uit te halen. Lezen doet ze heel graag, heeft ondertussen meer dan 200 boeken die ze allemaal gelezen heeft en herleest.
Spelletjes houdt ze niet echt van, gamen ook niet, het is echt vooral lezen (en huiswerk maken maar zoveel heeft ze nog niet in groep 5
)
Ze is momenteel lid van de Penny en de Donald Duck. De Penny is ze wat op uitgekeken.
Wat zijn jullie tips?
Ze is 8, slim en verveelt zich thuis (en op school) nogal. Ze zoekt uitdaging maar vindt het lastig om dat ergens uit te halen. Lezen doet ze heel graag, heeft ondertussen meer dan 200 boeken die ze allemaal gelezen heeft en herleest.
Spelletjes houdt ze niet echt van, gamen ook niet, het is echt vooral lezen (en huiswerk maken maar zoveel heeft ze nog niet in groep 5

Ze is momenteel lid van de Penny en de Donald Duck. De Penny is ze wat op uitgekeken.
Wat zijn jullie tips?

dinsdag 5 november 2019 om 19:45
Ik heb de “zo zit dat” bij de DD genomen voor mijn 8 jarige dochter.
Is maandblad, luchtig geschreven met veel natuur en techniek weetjes.
Ze vreet hem iedere maand op.
Volgens mij is er ook de quest junior, maar aangezien ik hem gratis kreeg door combi van abo donald duck en donald duck extra heb ik deze keuze gemaakt!
Is maandblad, luchtig geschreven met veel natuur en techniek weetjes.
Ze vreet hem iedere maand op.
Volgens mij is er ook de quest junior, maar aangezien ik hem gratis kreeg door combi van abo donald duck en donald duck extra heb ik deze keuze gemaakt!
dinsdag 5 november 2019 om 19:49
Ik wilde idd de DD en Penny zeggen..
Waarom 'heeft' ze 200 boeken? Is het niet handiger om naar de bieb te gaan? Een boek hebben ze zo uit, vind wel handig dat je m dan gewoon weer kan inleveren en wat anders uit kan zoeken. Boeken kopen vind ik zelf best zonde vh geld, behalve de echte bestsellers die leuk blijven, zoals Pluk of Jip en Janneke.
In de bieb is vast genoeg te vinden wat bij haar interesses aansluit en er zijn wellicht ook wel tijdschriften? Bij ons wel.
Waarom 'heeft' ze 200 boeken? Is het niet handiger om naar de bieb te gaan? Een boek hebben ze zo uit, vind wel handig dat je m dan gewoon weer kan inleveren en wat anders uit kan zoeken. Boeken kopen vind ik zelf best zonde vh geld, behalve de echte bestsellers die leuk blijven, zoals Pluk of Jip en Janneke.
In de bieb is vast genoeg te vinden wat bij haar interesses aansluit en er zijn wellicht ook wel tijdschriften? Bij ons wel.

dinsdag 5 november 2019 om 19:56
Zo zit dat! ga ik eens naar kijken. Wel jammer dat het een maandblad is.
Tulpje21, ze heeft een aantal boeken van haarzelf, mijn kinderboeken en de kinderboeken van mijn zus gekregen. Verder mag ze af en toe een stapeltje bij de kringloop halen. Ik ga niet iedere keer nieuwe boeken halen
De bieb is opzich een goed idee. Ze leest wel erg snel en de bieb is een eind weg, dus ze kan niet zelf even heen en weer. Maar 1x per week moet vast lukken.
Quest Junior en National Geographic Junior ga ik ook bekijken. Misschien wat proefabbo's nemen om te kijken wat ze leuk vindt.
Tulpje21, ze heeft een aantal boeken van haarzelf, mijn kinderboeken en de kinderboeken van mijn zus gekregen. Verder mag ze af en toe een stapeltje bij de kringloop halen. Ik ga niet iedere keer nieuwe boeken halen

De bieb is opzich een goed idee. Ze leest wel erg snel en de bieb is een eind weg, dus ze kan niet zelf even heen en weer. Maar 1x per week moet vast lukken.
Quest Junior en National Geographic Junior ga ik ook bekijken. Misschien wat proefabbo's nemen om te kijken wat ze leuk vindt.

dinsdag 5 november 2019 om 20:14
Dit.redbulletje schreef: ↑05-11-2019 20:00Een e-reader met echte boeken.
Tijdschriften zijn gewoon reclamebladen, zonde van 't geld.

dinsdag 5 november 2019 om 20:21
Is er geen bibliobus in de buurt? Onze grote bieb is ook een eind weg, maar er komt wel wekelijks een bus in het dorp.lilyjo schreef: ↑05-11-2019 19:56Zo zit dat! ga ik eens naar kijken. Wel jammer dat het een maandblad is.
Tulpje21, ze heeft een aantal boeken van haarzelf, mijn kinderboeken en de kinderboeken van mijn zus gekregen. Verder mag ze af en toe een stapeltje bij de kringloop halen. Ik ga niet iedere keer nieuwe boeken halen![]()

dinsdag 5 november 2019 om 20:23
Kan ze ook lekker digitaal boeken lenen bij de bieb en hoeft ze niet steeds heen en weer te fietsen aangezien je aangeeft dat de fysieke bieb relatief ver is. En veel tijdschriftabonnementen kun je ook digitaal lezen (bv de Donald Duck, terecht genoemd al een paar keer

Hmm, edit: zit net te bedenken dat die tijdschriften misschien alleen op een tablet kunnen en niet op een ereader?
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 20:24
11.79% gewijzigd

dinsdag 5 november 2019 om 20:24
Ik vind het digitale aanbod van de bibliotheken echt slecht. Een strip leest nog altijd het lekkerst op papierShaunTheSheep schreef: ↑05-11-2019 20:23Kan ze ook lekker digitaal boeken lenen bij de bieb en hoeft ze niet steeds heen en weer te fietsen aangezien je aangeeft dat de fysieke bieb relatief ver is. En veel tijdschriftabonnementen kun je ook digitaal lezen (bv de Donald Duck, terecht genoemd al een paar keer).

En kan idd niet op een ereader.

dinsdag 5 november 2019 om 20:25
Ik denk aan de Waanzinnig om te Weten-serie van Kluitman.
Humoristische non-fictie voor kinderen. Ons kind heeft ze verslonden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Waanzinnig_om_te_weten
Het zijn er tientallen

Het zijn er tientallen

dinsdag 5 november 2019 om 20:28
Off topic, maar is dat echt zo of zou het een generatiedingetje zijn? Ik denk dat de meesten hier opgegroeid zijn en gewend zijn aan papieren tijdschriften. Zou de generatie die er nu aankomt niet zo digitaal ingesteld zijn dat ze ons straks uitlachen met dat ouderwetse papier? Ben benieuwd.... we gaan t wel zien tzt!

dinsdag 5 november 2019 om 20:31
Ik vind het echt zo. Kind ook, maar die is mss wel geïndoctrineerdShaunTheSheep schreef: ↑05-11-2019 20:28Off topic, maar is dat echt zo of zou het een generatiedingetje zijn? Ik denk dat de meesten hier opgegroeid zijn en gewend zijn aan papieren tijdschriften. Zou de generatie die er nu aankomt niet zo digitaal ingesteld zijn dat ze ons straks uitlachen met dat ouderwetse papier? Ben benieuwd.... we gaan t wel zien tzt!

Ik vind de tekeningen mooier, sprekender. Zeker van echt mooie comics.

dinsdag 5 november 2019 om 20:36
Oh dit ziet er uit als echt iets voor dochter! Vooral die over het menselijk lichaam. Ze wil heel graag arts worden en heeft mijn oude boeken van mijn verpleegkundige opleiding ook al helemaal doorgespitRoodhaarr schreef: ↑05-11-2019 20:25Ik denk aan de Waanzinnig om te Weten-serie van Kluitman.
Het zijn er tientallen

dinsdag 5 november 2019 om 20:38
Nooit van gehoord dus die zullen we hier niet hebben! Maar we kunnen best 1x per week naar de grote bieb, dan ga ik gewoon zelf mee. Is ongeveer 20 minuten fietsen dus dat is nog veel te ver weg voor in haar eentje.