Tips afbouwen inbakeren

15-11-2020 13:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand tips?

Mijn zoontje gaat vrijdag voor het eerst naar de opvang, waar ze absoluut niet inbakeren. Hij is bijna 10 weken oud.

De wendag is ook vreselijk gegaan, hij heeft heel slecht geslapen. Ofja, in 3 uur nog geen kwartier geslapen.. kind helemaal overstuur.

Nu ben ik vandaag één slaapje thuis gaan doen in de slaapzak en dan strak onder een laken. Hij heeft in totaal maar een half uurtje geslapen, te weinig. En ik zie nu al zo erg tegen op als hij aankomende vrijdag echt heel de dag zonder inbakeren daar naar toe gaat...

Tips zijn welkom!
Er niet teveel tegenop zien. Je zoontje zal jouw "stress" voelen, dat helpt sowieso niet ;)
De crèche is een nieuwe omgeving, met allerlei indrukken, dat is ook sowieso wennen.

Het komt echt wel goed :hug:
Het is ook niet niks voor jou, om je baby al met tien weken naar de crèche te moeten brengen, lijkt mij :hug:
Waarom niet inbakeren op de crèche? Vervelend dat ze dat niet willen doen.
Maar dat vroeg je natuurlijk niet.

De crèche moet je kindje ook leren kennen. Het komt vast goed.
Je zou het slaapzakje van Puckababy kunnen proberen. Is niet inbakeren maar geeft wel meer geborgenheid dan alleen een lakentje. En dan thuis doorgaan met afbouwen.

Veel sterkte en succes! Het is een nieuwe situatie voor jou en je baby, daar moeten jullie allbei aan wennen. Neem, en geef hem, daar de tijd voor.
AnnaElsa schreef:
15-11-2020 13:17
Je zou het slaapzakje van Puckababy kunnen proberen. Is niet inbakeren maar geeft wel meer geborgenheid dan alleen een lakentje. En dan thuis doorgaan met afbouwen.

Veel sterkte en succes! Het is een nieuwe situatie voor jou en je baby, daar moeten jullie allbei aan wennen. Neem, en geef hem, daar de tijd voor.
Jaa dat mag dus op de opvang ook niet :(
kaartje1 schreef:
15-11-2020 13:15
Waarom niet inbakeren op de crèche? Vervelend dat ze dat niet willen doen.
Maar dat vroeg je natuurlijk niet.

De crèche moet je kindje ook leren kennen. Het komt vast goed.
Ja ze geven aan dat dat niet meer mag van de ggd..
Mevrouw1990 schreef:
15-11-2020 13:41
Ja ze geven aan dat dat niet meer mag van de ggd..
Heeft idd met de veiligheid en aansprakelijkheid te maken. Was 20 jaar geleden al zo waar ik toen werkte.
Ze hebben daar denk ik wel een slaapzakje? Ik moest mijn oudste ook met 10 weken al naar de opvang brengen en maakte me heel druk, maar na 2x, ze ging 2x per week, ging het goed. Ik neem aan dat als het niet zo goed blijft gaan, het kdv dit ook echt wel aangeeft en wat dingen gaat proberen. Onze mocht bijvoorbeeld wel eens in zo'n hangwieg op de groep als er niemand anders in het slaapkamertje lag, want anders was het blijkbaar voor haar te stil om te gaan slapen. Succes!
Mevrouw1990 schreef:
15-11-2020 13:35
Jaa dat mag dus op de opvang ook niet :(
O dat vind ik best wel bijzonder.
Maar daar heb je dan niets aan...
Geven ze zelf nog tips?
Kan me voorstellen dat jii niet de enige bent die hier tegenaan loopt....

Nogmaals sterkte!
Eigenlijk de enige goede tip die ik kan geven (ik heb er ervaring mee😉) is: laat het los. Zorg ervoor dat de dagen rondom KDV rustig verlopen en dat je baby dan wel zijn slaap krijgt.
Mijn baby sliep ook niet zonder inbakeren, was goed moe na een dag KDV, en stopte ik gewoon vroeg ik bed ‘s avonds. Was niet heel ideaal, maar achteraf gezien duurde die hele periode (van het inbakeren nodig hebben) in verhouding eigenlijk maar zo kort. Mijn kind heeft niks overgehouden aan het slaapgebrek die dagen. En is uiteindelijk en goede slaper geworden zonder het inbakeren (al is slapen op KDV nooit haar hobby geworden). Succes!!
Zoon mocht ook niet worden ingebakerd, sowieso als ze kunnen omrollen wordt het thuis ook afgeraden.

Ik ben begonnen met thuis het overdag af te leren. Eerst 1 slaapje toen het tweede slaapje.
Eerst een armpje los in de zak. Toen twee armpjes los in de zak, toen zonder zak.
Daarbij de slaapmethodiek gebruikt uit het boek droomritme. Twee weken investeren, was best veel op en neer lopen maar het heeft veel opgeleverd.

Toen een tijdje gelaten en daarna de nacht ook zonder bakerdoek. Dat was gelukkig zo gepiept.

Sterkte! Het is ook gewoon zoeken bij die kleintjes!
Ga thuis in ieder geval over op de puckababy, dat ie niet meer helemaal strak ligt. En dan opbouwen met eerst 1 arm eruit.

Voor mijn jongste bleek de oplossing trouwens op haar buik slapen.

En lekker buiten slapen ging ook als een trein. Maar dat is het Noorden van Nederland wat meer normaal (Slapen in een Lutjepotje) dan elders.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Pff nou de eerste twee dagen opvang gehad
Het was drama! Hij is 10 weken en heeft van 8:00 tot 18:00 maar 1,5 uur geslapen..

Nu ben ik vandaag met een winterslaapzak bezig. Tot nu toe (2 slaapjes) nog geen succes. Amper geslapen en ik ga hem dadelijk dan ook maar weer inbakeren om wat rust weer te geven.

Ik denk dat hij er nog helemaal niet aan toe is! Maar ik krijg de opvang gewoon niet zo ver om hem toch in te bakeren.

Iemand toch nog tips voor mij?
Ach wat vervelend Mevrouw1980! Maar bedenk je ook, het waren pas de eerste 2 dagen, en hij heeft wél wat geslapen. Geef het de tijd.. Zei de opvang er zelf wat over?

*hier kwam het goede overdagslapen er pas écht met 14-15 weken, ook thuis. Mijn pukje ging ook met 10 weken al naar de opvang.
Pien252 schreef:
15-11-2020 14:24
Eigenlijk de enige goede tip die ik kan geven (ik heb er ervaring mee😉) is: laat het los.
Dit, echt.. die focus op hoe en hoelang slapen heeft echt geen zin, zeker niet met deze leeftijd.
Birdist schreef:
23-11-2020 14:26
Dit, echt.. die focus op hoe en hoelang slapen heeft echt geen zin, zeker niet met deze leeftijd.
Hij slaapt normaal in een ochtend al minimaal 2 uur. Vandaar. En ik haalde hem op en ik zag aan hem dat die er doorheen zat.. vindt dat zo zielig.
Wat wij deden: Thuis 'gewoon' blijven inbakeren, op de opvang niet. Na een week of 2 sliep ze daar ook goed (ze ging toen 3 dagen in de week naar de opvang). Toen gingen we thuis stoppen met inbakeren overdag, en na een tijdje ook 's nachts.

Ik zou dus thuis niet teveel stressen en focussen op afbouwen, maar gewoon: thuis inbakeren, op de opvang niet. Dan slaapt hij die dagen thuis wat bij, komt wel goed. Hij went er vanzelf aan, echt.
aliana schreef:
23-11-2020 14:39
Wat wij deden: Thuis 'gewoon' blijven inbakeren, op de opvang niet. Na een week of 2 sliep ze daar ook goed (ze ging toen 3 dagen in de week naar de opvang). Toen gingen we thuis stoppen met inbakeren overdag, en na een tijdje ook 's nachts.

Ik zou dus thuis niet teveel stressen en focussen op afbouwen, maar gewoon: thuis inbakeren, op de opvang niet. Dan slaapt hij die dagen thuis wat bij, komt wel goed. Hij went er vanzelf aan, echt.
Dit, echt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven