Tips gevraagd voor zomervakantie met peuter

01-12-2008 14:00 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorig jaar heb ik er zelf ook een aantal voorbij zien komen (topics over vakanties met kleine kinderen) maar nu heb ik zelf even hulp nodig. Ik heb al een paar uur zitten surfen, maar het aanbod is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wij zoeken:

- een huurcaravan, een vakantiehuis of een gite.

- in Frankrijk, geen voorkeur voor een streek maar het moet goed te rijden zijn in 1 dag en we willen een goede kans op zon. Verder willen we er wel wat te doen hebben (leuke stadjes bekijken, mooie natuur zien, etc)

- Liever geen enorme grote campings. Een kleine, gezellige camping vinden wij wel leuk, maar we willen voornamelijk rust en geen karaoke en kinderdisco's.

- gezien de leeftijd van onze zoon (dan 2,5) hebben we een grote voorkeur voor een accomodatie met een grote omheinde tuin, zonder zwembad (i.v.m. erin-val-gevaar) waar hij veilig kan spelen.

- Als er beesten zijn, geiten, kippen ofzo, of anders wat speeltoestellen zou dat geweldig zijn. Een zwembad is natuurlijk ook leuk, maar dan niet direct voor de deur van de accomodatie.

- we willen al in juni gaan, omdat het dan goedkoper is. We denken aan een bedrag per week tussen de 200 en 350 euro.

Wie heeft zelf een leuke ervaring met een accomodatie die (ongeveer) aan onze eisen voldoet? Of wie heeft er gewoon een leuke tip voor een website waar ik verder kan zoeken?
Ik zou naar campings kijken waar je een (sta)carvan kan huren. Vaak genoeg ruimte, kindvriendelijk en ook kinderen leggen snel contact. Ook heb je campings met kinderanimatie, zodat je ook een paar uurtjes vrij hebt om wat voor jezelf te doen.
moi_eva, ik ben juist op zoek naar een concrete tip. Er zijn zoek-sites genoeg maar daar kom ik juist niet uit. Ik hoor daarom liever eigen ervaringen van jullie.
Ik kan je wel tips geven voor leuke kleine campings in Frankrijk, maar voor het mooie weer moet je wel een eind rijden. Of je dat in 1 dag wilt/kunt doen is de vraag. Verder is er op bijna alle campings een zwembad aanwezig.

Een kleine campings:

Le Vianon, deze camping ligt in de Correze (bij de Dordogne). Een kleine, gezellige camping, website: www.levianon.com Deze camping wordt gerund door een Nederlands echtpaar. Het zwembad ligt achter een hek. Wij zijn hier zelf geweest. Het weer is niet helemaal zonzeker. Als je dat wilt moet je echt naar het Zuiden van Frankrijk gaan. Hier weet ik misschien ook nog wel een kleine camping, zal ik later doorgeven, moet ik even opzoeken.
Dank je, Bikefa,n ziet er best leuk uit. Ben je zelf op deze camping geweest? En wat voor accomodatie had je daar? Weet je bijvoorbeeld hoeveel (speel)ruimte er rond de chalets is?

Vorige zomer hadden we een bungalowtent gehuurd op een camping en toen hadden we een doorgaande weg voor de tent. Weliswaar bedoeld voor auto's van camping-gasten, maar helaas hield niet iedereen zich aan de limiet van 10 km per/uur. Geen goed plan met een peuter van 1,5 met wegloop-pogingen. Dat willen we dus echt niet meer.
In Saumur (Loire - 700 km. rijden ongeveer) is een leuke kleine camping (L'Etang de la Breche) met een omheind zwembad, een enorm groot speelveld met speeltoestellen en prachtig, grote plekken volledig in de schaduw. Wij hadden daar een Eurocamptent en waren daar 2,5 jaar terug met onze destijds bijna 3-jarige dochter en 9 maanden oude zoon.

Een zwembad op het terrein is toch wel erg prettig, wij waren daar in juni en het was 35 graden. Voor de slaapjes gingen we even zwemmen voor de nodige afkoeling. Dochter holde de hele dag over het grasveld heen en weer van het ene speeltuintje naar het andere en ik kon haar vanuit mijn stoel in de gaten houden.

de camping
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 01-12-2008 15:12
Reden: linkje erbij is wel makkelijk
% gewijzigd
wij waren in september in Bretagne in Erquy, camping Yelloh Village.

Nette camping, rustig. kwartiertje lopen van het strand. zwembad met een groot hek erom heen.

veel natuur en cultuur in de buurt (stadjes, Mont St Michel, enzovoort). klein, heel klein campingwinkeltje. en Erquy zit een grotere supermarkt. wij hadden trouwens stacaravantype 200. netjes en verzorgd.Yelloh Village
Hier op dezelfde camping geweest als Pammie en het was idd heerlijk. Niet al te toeristisch maar toch genoeg te doen. Bij ons was het weer wat wisselvallig, maar genoeg mooie dagen voor een geslaagde vakantie. De mindere dagen zijn we naar de dierentuin geweest (was dichtbij) of een leuk stadje.

Wij zaten in een stacaravan die wel wat ver weg van de receptie en het winkeltje was. De tenten staan dichterbij. Al met al was het een heerlijke vakantie.

Oja we waren met een peuter van 1 1/2
Hoi wij zijn vorig jaar naar deze camping geweest: http://www.easycamp.nl/in...iew&ver=67&Mastercode=853

Onze zoon was toen ong. 1,5 jaar.

Het is er lekker rustig en een mooi zwembad, ook voor kleine kinderen.

En voor wat meer "drukte" annimatie is er tegenover de camping nog een camping petit camarque. Daar is een hele leuke speeltuin etc.En ook de zee was vlakbij.

De stacaravan vonden wij ideaal, ook al paste er geen campingbedje in de slaapkamer (hebben we dus maar op het bed gezet )

Maar het was echt een leuke vakantie.

Groetjes IM
Fijn meiden, ik ga vanavond op mijn gemakje alle links bekijken (ben nu op mijn werk)

Meer tips zijn welkom hoor!
huttopia al gezien?
Nee, wasda?
Inniemama: Ziet er geweldig uit, maar veels te duur voor ons: 700 euro voor een weekje. Voor die prijs willen wij 2 weken weg.
www.huttopia.com ( of je "googled" even,...) Maar is ook best aan de prijs. Er is ook een leuke camping in de dordogne www.campinglesormes.com maar ook niet de voordeligste. Ik ben toch bang dat je met een eigen tent op pad moet voor dat bedrag,..

Vorig jaar hebben wij een huisje gehuurd in mei voor zo'n 280,00 per week in Bretagne. (zie www.interhome.nl ) Als je maar 200 euro per week wilt uitgeven betekent dit dat je nog geen 10 euro per dag wilt besteden per persoon aan je accommodatie. Met een eigen tent ben je soms al meer kwijt,...
Dat huttopia ziet er ook leuk uit zeg! Het is dat we deze zomer niet gaan, anders.... Misschien 2010. Ook een mooie afstand om in 1 keer te doen.
Kijk eens op www.petitparadis.nl Dit is een onderdeel van Eurocamp. Deze campings zijn gericht op ouders met een baby of peuter. En dus afgeschermde plekken, geen open water etc. Ze hebben iets van 80 campings geloof ik. Genoeg keus dus :-)
En het handige van "petit paradis" is dat je direct de namen en locaties hebt van campings, en vervolgens ga je gewoon kijken wat die campings zélf aanbieden aan mogelijkheden / accommodaties, of de "concollega's" van Eurocamp.

Eurocamp is namelijk stinkend duur, aldus deze ex-campsite-courrier.

En check ook "commentaarsites" op internet. Zoover geeft misschien ook wel inzicht in kampeerterreinen. Die gebruik ik voor hotelletjes en bungalowparken.
Je moet even kijken bij aanbiedingen, daar staan wel een aantal campings binnen jouw budget!
Even de site van petit paradis bekeken. Ik weet zeker dat daar een paar megagrote terreinen bijzitten.

Mijn tip: Bepaal je gebied, en ga vervolgens via bijvoorbeeld ACSI of een andere campinggids kijken naar mogelijkheden. Kijk ook op Google Earth om een idee te krijgen van de omgeving (industrieterreinen, lunaparken etc.)

Gerichte tips heb ik -helaas ?- alleen over naturistenterreinen.
Eigenlijk is dit het belangrijkste voor een peuter. Zand, water, bakjes en plastic flesjes.

En aanspraak van andere peuters. Oh, wat waren wij blij toen Moppekind na 2,5 week huilen en heimwee eindelijk een andere peuter ontmoette. Taal doet er niet toe, als het maar kan spelen.
Kijk op de site van de vekabo. Zeer goedkope vakantiehuizen. Zo kun je voor 250 euro per week een gite boeken in het hoogseizoen.

Je moet wel van het boerenleven houden, maar dat is vaak juist leuk met een peuter
en zie ook: www.lamontgarnie.com
dankjewel Tinus voor het openen van dit topic! Ik kijk lekker mee naar stacaravans in Frankrijk
Hoi allemaal

Thanks voor alle tips! Ik ga (wederom vanavond thuis) alles eens rustig bekijken.

La India: Ik weet echt dat ik voor het genoemde bedrag wat moet kunnen vinden, want ik heb voor dat ik dit topic opende al flink rond lopen googlen. In de voor-kindse-dagen gingen we ook altijd met een eigen tentje maar die is nu te klein geworden. Een stacaravan of huisje vind ik prettiger met een ukkie, zeker als je een dagje wat slechter weer hebt.

Moppetoet en Falcon: Hoooi!
(kon het even niet laten om toch te kijken tijdens het werk:)

Sosofie: Dat ziet er heeeel leuk uit! Ik krijg spontaan veel zin in vakantie!! Ben je er zelf ook geweest? Wil je je ervaring delen?

Dit is een absolute kanshebber voor de Tinusvakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven