Tips gevraagd voor zomervakantie met peuter

01-12-2008 14:00 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorig jaar heb ik er zelf ook een aantal voorbij zien komen (topics over vakanties met kleine kinderen) maar nu heb ik zelf even hulp nodig. Ik heb al een paar uur zitten surfen, maar het aanbod is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wij zoeken:

- een huurcaravan, een vakantiehuis of een gite.

- in Frankrijk, geen voorkeur voor een streek maar het moet goed te rijden zijn in 1 dag en we willen een goede kans op zon. Verder willen we er wel wat te doen hebben (leuke stadjes bekijken, mooie natuur zien, etc)

- Liever geen enorme grote campings. Een kleine, gezellige camping vinden wij wel leuk, maar we willen voornamelijk rust en geen karaoke en kinderdisco's.

- gezien de leeftijd van onze zoon (dan 2,5) hebben we een grote voorkeur voor een accomodatie met een grote omheinde tuin, zonder zwembad (i.v.m. erin-val-gevaar) waar hij veilig kan spelen.

- Als er beesten zijn, geiten, kippen ofzo, of anders wat speeltoestellen zou dat geweldig zijn. Een zwembad is natuurlijk ook leuk, maar dan niet direct voor de deur van de accomodatie.

- we willen al in juni gaan, omdat het dan goedkoper is. We denken aan een bedrag per week tussen de 200 en 350 euro.

Wie heeft zelf een leuke ervaring met een accomodatie die (ongeveer) aan onze eisen voldoet? Of wie heeft er gewoon een leuke tip voor een website waar ik verder kan zoeken?
Deze lijkt me ook erg leuk www.lesvoisins.info .

Ik ben er zelf nog nooit geweest maar staat nog steeds in mijn favorieten lijst omdat het er wel erg leuk uit ziet.
Jaaaaaa Pruts, helemaaaaaaal leuk!
Ik vind 'm d'r ook helemaal geweldig uitzien. Alleen mijn vriend heeft liever iets groters en iets minder "kneuterig" zeg maar.

Maar ik hou 'm nog steeds in gedachte. Ben benieuwd of dit 'm gaat worden.
Kneuterig is juist waar ik naar op zoek ben (geloof ik... haha!)

Gelukkig vond mijn man beide campings ook heel erg leuk. Ik ga nog wel even de websites uitgebreid bekijken en een mailtje sturen naar beide organisaties met wat vragen.

Bedankt!
www.lemialaret.com,

mooie camping in de auvergne, midden in de bossen, vlakbij een meer met speeltuin. Wij zijn er 5 jaar geleden geweest, er was toen een Nederlandse eigenaar.
Ja, ben zelf ook op lamontgarnie geweest. Kamperen. (onze enige kampeervakantie ooit) Heerlijk. Lieve eigenaren die hun vak zeer serieus nemen (elke ochtend vers brood, zeer schoon sanitair, paar keer per week wordt er gekookt, staan altijd voor je klaar). En verder zoveel ruimte en zo weinig tenten (12) dat je je kind zeer gemakkelijk in de gaten kunt houden. De onze was toen 20 maanden en rende overal heen. We hebben het daar heeeel relaxed gehad.
Hoi,

hier misschien nog een ideetje, hier willen wij volgend jaar wel boeken.

Een Ingerichte tent. Maar wel stukken goedkoper!

http://www.eurosporvac.nl/

Groetjes IM
Ik ben inmiddels nog veel meer opties aan het onderzoeken geweest. Maar er is nu sprake van dat we misschien samen met het gezin van mijn zus op vakantie gaan. Dus onze eisen worden weer een beetje anders. Voordeel is wel dat we met 2 gezinnen misschien een vakantiehuis kunnen huren en de kosten dan kunnen delen. Nadeel is dat zus waarschijnlijk alleen in hoogseizoen weg kan... Dus tot dat zeker is orïenteer ik me verder en wacht nog even met boeken.

Maar blijf tips sturen hoor! Ik bekijk alles en wie weet heeft er iemand anders nog wat aan.

LaMontgarnie is afgekeurd door manlief helaas. HIj vond de gites te ouderwets. Alleen gites 3 kon aan zijn eisen voldoen, maar die kost 500 euro p/w.
Inniemama: Ik zie dat je via jouw link kan zoeken op campings voor kleine kinderen. Als je daarna googelt op de naam van de camping kom je vanzelf op de website van die camping en nu zie ik dus dat er bij zommigen ook stacaravans te huur zijn!

Dat vind ik aantrekkelijker dan een huurtent, dus wie weet is het wel wat voor ons.
Wij zijn vorig jaar met onze dochter naar deze camping geweest: http://www.la-tuque.info/

We hebben de stacaravan via vrijuit geboekt. Voor een week in de laatste week van augustus waren we toen volgens mij rond de 200 euro kwijt.

De camping is heel ruim opgezet en de vrijuit stacaravans liggen wat achterop het park waar nauwelijks (eigenlijk geen) verkeer is.

Heel gemoedelijk en vriendelijk allemaal met een nederlandse eigenaar die veel tips over de omgeving kan geven.

We zoeken zelf net zoiets als jullie maar dan bij voorkeur in de Provence vanwege de hoge "goed weer" kansen en de mogelijkheid om een dagje naar het strand te gaan.
Wij zijn hier geweest: http://www.mathoniere.nl/camping.html

Klein, gemoedelijk en met zeer gastvrije eigenaren. De grootste gite, de 6-persoons, is ook meteen de mooiste vind ik.
Mies: Zoiets vind ik echt heel leuk!! Ik heb meteen een mail gestuurd met wat vragen en de gite is nog vrij. Nou alleen nog mijn man overhalen, want die twijfelt of we niet toch naar een grote camping met meer voorzieningen moeten gaan. Maar aangezien we twee weken op vakantie willen, wil ik hem voorstellen dat we een weekje naar een kleine camping gaan met rust en natuur, en een weekje naar een grote camping met een groot zwembadcomplex ofzo.
Mies: Ik heb gereserveerd voor een (hopelijk) heerlijke week op de camping die jij doorgaf.

Nu zoeken we nog wat leuks voor de tweede week.
Naar aanleiding van dit topic gaan we waarschijnlijk naar Les Voisins.

Ik ben blij dat ik dit topic even heb bekeken.

Die tip van Mies vond ik ook super. Ze liggen ook wel bij elkaar in de buurt maar uiteindelijk heeft het zwembad de doorslag gegeven.
Hee Pebbles: ik was ook erg enthousiast over Les Voisins. Maar mijn man vond het niet zo. Die gaat liever naar een grotere camping met meer voorzieningen. Omdat ik dagenlang aan zijn kop heb lopen zeuren heb ik hem toch enthousiast gekregen voor La Mathoniere. Wel afgesproken dat we voor de 2e week iets kiezen wat meer aan zijn wensen voldoet.
Le Mathoniere leek me ook heel leuk, ze liggen ook in dezelfde regio. Uiteindelijk heeft het lekkere restaurantje en het zwembad de doorslag gegeven voor Les Voisins.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven