Tips voor extra kinderwagen?

25-07-2011 16:21 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb spijt van mijn kinderwagen... in gebruik ervaar ik steeds meer dingen die mij tegenvallen. Als je alles van tevoren weet als aanstaande ouder...

Wij hebben na heeeel lang wikken en wegen een EasyWalker Sky gekocht en tot nu ook naar tevredenheid gebruikt. We kozen voor deze wagen omdat hij een grote bak heeft en groot en stevig is voor wandelingen en nog lang gebruikt kan worden. Nu is mijn dochter 6 maanden oud en hebben we de wagen omgebouwd met het zitje. De grote bak was achteraf dus niet zo nuttig want ze wil al maanden niet meer in de bak (laatste 2 maanden alleen op de buik zodat ze rond kon kijken). Eigenlijk hebben we meer gehad aan de draagzak (Bondolino).

Nu is mijn probleem het volgende: wij hadden van tevoren nooit kunnen bedenken dat we het belangrijk zouden vinden dat ons toch nog steeds wel kleine meisje voorlopig nog naar ons toe zit. Dat kan niet met de EasyWalker. Nu zit ik er aan te denken om via Marktplaats voor het komende jaar (denk ik) een andere wagen aan te schaffen totdat de EasyWalker "goed voelt". Ik zit te kijken naar de Bugaboo, maar die zie ik voor prijzen van 300-350 euro staan. Als het moet, dan moet het, maar heeft er iemand nog andere tips of alternatieven waar ik niet aan gedacht heb? Ik zou ook graag de boodschappen wat makkelijker mee willen nemen.

Welke wagen gebruik(te) jij en was je tevreden? Of is dat misschien ook wel een utopie, is er altijd wel "iets"?
Wij hebben een maxi cosi mura en daar kun je ook je kindje met je gezicht naar je toe zetten. Wagens bestaan al een aantal jaar dus zullen ook vast op MP of zo te vinden zijn.
Maxi Cosi Mura 3, heb ik erg veel plezier van gehad. En het zitje kan naar je toe én van je af.

De boodschappen kunnen in een klein mandje eronder, maar je hebt niet ontzettend veel ruimte.

Verder ontzettend tevreden!
Als je toch 300 euro wilt uitgeven kan je ook deze kopen "Safety 1st roadmaster" Die kost nieuw 300 euro en daar kan je het zitje ook naar je toe en van je af zetten.
Wij hebben een Mouse stroller van 2njoy (geloof ik). Gekocht bij het dumpgedeelte van babypark kesteren. Deze was goedkoop, nog geen 300 nieuw. Je kunt de maxi-cosi erop zetten, grote bak, en t zitje naar je toe of van je af. En een ruime boodschappenmand! Daarbij kun je de voorwielen laten zwenken of vastzetten! Hij is alleen (vergeleken bij de bugaboo) wat minder klein als je m inklapt. En je moet t zitje er dan wel afhalen.Weet niet of dat bij andere kinderwagens ook zo is. Daarbij vinden we het een mooie kinderwagen, hij oogt ons inziens niet cheapy.
Vier maanden oud en iets niet willen e dan op zo'n manier dat papa en mama er een nieuwe wagen om gaan kopen, knappe baby!
Mamalief, ik lees niet dat die baby specifiek die kinderwagen niet wil, maar dat TO liever andere mogelijkheden op die kinderwagen had gezien (zoals buggygedeelte ook andersom).
Ik vond de Bugaboo fantastisch, maar niet voor 'erbij.' Daar is 'ie te duur voor.
Bedankt voor de tips, die Maxi Cosi lijkt wel een beetje op de Bugaboo, maar dan met 3 wielen. Hoe bevalt de zonnekap? Bij de Easywalker zit mijn popje nog steeds in de zon namelijk.
Easy Walker verkopen en een Bugaboo kopen. Als je eenmaal een Bugaboo geprobeerd hebt, zal de Easy Walker nooit meer zo fijn voelen!
Beste Mardi, ik kan me bij overgang van wagenbak naar zit ook herinneren dat ik het niet leuk vond dat ik mijn kindje niet kon zien. Wij gebruikten echter ook vaak de maxi cosi, die we op de wagen konden zetten en waar ik hem in wat meer tussen zit en lig stand kon zetten ipv alleen maar zit. Vanaf moment dat hij niet meer in maxi cosi pastte en we die in de auto ook niet meer gebruikten, moest ik echt over naar zit gedeelte. In begin vond ik dat dus gek. Maar ik weet ook dat toen vrij snel het moment kwam dat mijn zoontje voor zich uit kijken erg leuk begon te vinden en hij heel veel aandacht kreeg voor alles wat er om zich heen afspeelde. Het was dus meer voor mijzelf dat ik het niet leuk vond, dan dat hij het niet leuk vond. Zou als ik jou was nu een wagen kiezen waarbij je kindje zowel naar je toe als van je af kan zitten, zodat je straks weer kunt wisselen.
Dat is wel een optie Kezz.
quote:mardi schreef op 25 juli 2011 @ 16:52:

Bedankt voor de tips, die Maxi Cosi lijkt wel een beetje op de Bugaboo, maar dan met 3 wielen. Hoe bevalt de zonnekap? Bij de Easywalker zit mijn popje nog steeds in de zon namelijk.Mardi, de Easy Walker heeft toch juist zo'n extra zonnewerende flap die je naar beneden kunt trekken?
Mamalief hier ook zo'n knappe baby. Alleen kopen wij geen andere wagen omdat hij er niet in wil. Als hij alleen maar krijst in dat ding, ja dan gebruik ik em dus niet meer.

TO wij hebben een stokke en die bevalt goed, maar die zijn ook duur dus zullen 2e hands ook wel wat kosten. Zitje kan van je af en naar je toe en in hoogte verstelbaar. Handig voor bijvoorbeeld op een terras, dan zit ze niet tegen het tafelblad aan te kijken maar op dezelfde hoogte als jullie.
quote:koukla08 schreef op 25 juli 2011 @ 16:56:

[...]

Mardi, de Easy Walker heeft toch juist zo'n extra zonnewerende flap die je naar beneden kunt trekken?In mijn model nog niet helaas... Kan de kap wel los erbij bestellen en een beter mandje kopen, maar als je dat bij elkaar optelt kan ik ook meteen een andere wagen kopen en helemaal blij zijn (hoop ik).
Ik heb mijn tweeling ook met het gezicht naar voren zitten en ik vind dat niet zo prettig, maar de kinderen des te meer.

Die kunnen lekker kijken.

Want heb ik ze nu in een winkelwagen, dan heb ik ze steeds achterstevoren in het zitje zitten. Moet ze dus constant vasthouden en goed zetten, want tja ze hebben geen zin naar mij te kijken maar wel voor zich uit.

Mocht ik nu een enkele wagen moeten kopen zou ik ook gaan voor de bugaboo
Ik heb ook de maxi cosi mura 3 en die bevalt prima. Zitje is heel comfortabel (dochter is ruim 2 en zit er heerlijk in, maar nr 2 komt over 8 weken dus gaat de bak er weer op) en kan beide kanten op (gaat ook supersnel, ook even onderweg als de zon vekeerd staat). Zonnekap is niet groot, maar kan gekanteld worden en er zit een losse 'flap' aan, waardoor je hem makkelijk meer naar voren zet, Parasolletjes zijn op elke wagen een drama, is mijn ervaring.

Ik denk dat ie wel een stuk groter en zwaarder is dan de bugaboo. Maar hij is vaak in de aanbieding, misschien ook wel zonder de bak, als je dat zou willen. Dat weet ik eigenlijk niet. Even zoeken op internet loont, ik heb een nieuwe (compleet) voor zo'n 400 euro goedkoper dan standaard.
quote:mamalief schreef op 25 juli 2011 @ 16:49:

Vier maanden oud en iets niet willen e dan op zo'n manier dat papa en mama er een nieuwe wagen om gaan kopen, knappe baby!Ehm, dat zeg ik toch niet? Ze heeft juist 2 maanden het er maar mee moeten doen. Nu ze 6 maanden is, ben ik degene die zich bedenkt.
quote:Erwt schreef op 25 juli 2011 @ 16:51:

Mamalief, ik lees niet dat die baby specifiek die kinderwagen niet wil, maar dat TO liever andere mogelijkheden op die kinderwagen had gezien (zoals buggygedeelte ook andersom).juist...
Ik heb vorige week een wandelwagen gekocht voor erbij. Ik draag B veel en voor de eerste periode hadden we een ouderwetse kinderwagen. Maar nu hij 8 maanden is, is een wandelwagen soms toch wel handig. Voorwaarde voor ons was dat hij met zijn gezicht naar ons toe kon zitten.

We hebben nu een mutsy urban rider gekocht via marktplaats, voor 85 euro, prima wagen.
quote:Kezz schreef op 25 juli 2011 @ 16:53:

Easy Walker verkopen en een Bugaboo kopen. Als je eenmaal een Bugaboo geprobeerd hebt, zal de Easy Walker nooit meer zo fijn voelen! Ja, daar ben ik ook bang voor, of eigenlijk maakt dat ook niet uit dan. Ik blijf waarschijnlijk weer eeuwig twijfelen. Want wat als ik bijv. een Mura koop en nooit meer de Easywalker gebruik, dan kan ik net zo goed een Bugaboo kopen. Wie weet komt er nog een tweede kindje, etc etc ...
TO: wij hebben ook een bugaboo, maar ik zou wel het volgende in overweging nemen; je schrijft dat je oa voor de easywalker hebt gekozen ivm groot en stevig voor wandelingen. Als je daarmee bos/duinen/ander ruig terrein bedoelt, dan zou ik voor de maxi cosi mura (4, dus niet de 3 wieler. Al is dat natuurlijk persoonlijk) gaan. Is een stuk robuuster en door de grotere voorwielen rijdt hij fijner op dit soort terrein. Hij is wel zwaarder dan de bugaboo (een nadeel als je 6 hoog zonder lift woont, een voordeel omdat het stabieler rijdt), en klapt iets groter op, maar afhankelijk van de auto die je hebt hoeft dat ook niet zo'n probleem te zijn.

Misschien een idee om bij een grote Babywinkel een aantal modellen uit te gaan proberen? Kun je daarna op mp kijken.
Keeprunning, die Mutsy ziet er inderdaad goed uit! Is hij een beetje wendbaar met die vier grote wielen?
Tmaar, ja, ik denk dat we het hele uitprobeerproces maar opnieuw in moeten gaan, nu met wat meer achtergrondkennis

Maar ik heb van jullie toch wel bruikbare tips gekregen, die Mura klinkt goed, die Mutsy ook en ziet er ook goed uit.

Zit het verschil tussen die Mura's alleen in de hoeveelheid wielen?
Volgens mij wel mardi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven