tips voor gips

21-12-2008 19:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen vrijdag zit mijn guppie (4,5 maand) van halverwege haar buik tot aan haar enkels in een gipsbroek (na 1 week in tractie te hebben gehangen) en ik wil graag wat practische tips om er mee om te gaan. Ook verhalen van ervaringsdeskundigen zijn zeer welkom. Ik realiseerde vandaag pas dat ik voor de komende 3 maanden een gipsen baby heb en werd daar op slag verdrietig van.(heb het de afgelopen week maar even weggedrukt waren al indrukken genoeg)

Ze is op het moment haar vrolijke zelf helemaal niet (en geef haar eens ongelijk) en heeft overduidelijk last van het feit dat ze helemaal niet meer mobiel is.

Iemand??
http://www.heupafwijkingen.nl/forum/index.php

Ik denk dat je daar meer antwoorden vind dan je aan vragen dacht te hebben!! Een vriendin van mij had een kindje, zoon, met een gispbroek. Zij zwoer bij oliedoekjes, omdat dat de huid onder het gips (waar je bij kan dan) vetter houdt. Door het gips droogt de huis behoorlijk namelijk.

Let er op de je commode écht hoog genoeg is. Je gaat veel langer doen over wassen/verschonen, en je rug gaat het al zwaar genoeg krijgen. Neem aan dat je al te horen gekregen hebt dat je je kind niet bij de oksels mag optillen, maar dat je bij de billen moet ondersteunen (anders wordt de rug van het kindje véél te veel belast), niet bij de spalk optillen en dat soort dingen.

Het zal een paar dagen kosten voor je kindje er aan gewend is, en zo wie zo zal het regelmatig in de weg zitten. Nu hebben ze op deze leeftijd zo wie zo dat ze steeds meer gaan bewegen, willen bewegen en gefrustreerd zijn als dat (nog) niet lukt, voor jouw kind is dit alleen meer.
Om een kort verhaal lang te maken...
Sorry meid, geen ervaring, wel een

Drie maanden???! Pfffff... sterkte!
Ah gossie, arm wurm. Kan me voorstellen dat het verdriet even toesloeg zeg, drie maanden! Gelukkig wennen kleintjes snel aan ongemak, sneller dan jij in ieder geval... Sterkte en beterschap!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Klinkt heel flauw maar je kindje zal er na de gewenning niet veel last van hebben, die past zich echt prima aan aan deze nieuwe situatie en in no-time zal ze weer lachen en spelen en doen alsof er niets aan de hand is.

Het moeilijkst is het voor jou en je man vanwege de emoties en daarnaast voor jullie en de verzorgers (van het kdv bijvoorbeeld) omdat het zorgen even wat meer tijd nodig heeft en wat aanpassingen.

Heb je al handigheid met luiers omdoen? Koop wat grotere maten broekjes van joggingstof.
Ik kan me je gevoel wel een beetje voorstellen. Mijn dochter heeft een spreidbroek gehad. Weliswaar een stuk minder ingrijpend als een gipsbroek maar toch ook aardig wennen in het begin.

Mijn dochter heeft een dag of 2 a 3 moeite gehad met het feit dat haar beentje vast zaten maar daarna heb ik nooit meer wat van haar gemerkt.

Op het heupafwijkingen forum heb ik veel informatie kunnen halen over practische zaken.

Gelukkig zijn jullie er vroeg bij. Hopelijk is ze dan van alle hulpmiddelen af als ze gaat kruipen en lopen.

Succes de komende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven