Tips voor kinderfeestje!!!

03-05-2011 17:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste dochter wordt al bijna weer 6 en natuurlijk moet er dan ook weer een kinderfeestje komen.

Ik kom er alleen niet uit wat te doen. Vorig jaar zijn we naar een buitenspeeltuin geweest wat een groot succes was met 4/5 jarigen ideaal weer geen gedoe thuis en toch lekker overzichtelijk.

Ik wil nu eigenlijk wat anders en overdekte speelparadijzen vallen af omdat de kids (hoe verwend) nu al zeggen van alweer daar ...(dochter heeft laatst 3 zaterdagen achter elkaar een feestje gehad bij dezelfde binnenspeeltuin). Zwemmen vind ik nog te eng met 5/6 jarigen .

Nu twijfel ik thuis maar wat te doen (heb al websites gezien met kisten die je kunt lenen maar bijna alles is op Of alleen meisjes gericht Of alleen jongens... En hier moet het weer door elkaar natuurlijk. Kookfeestje ook gezien leuk maar weet niet of ze te jong zijn.......knutselfeestje ergens maar dat is ook zo binnen. en eind mei is het wel lekker weer. . help iemand tips in Twente? of tips voor thuis wat deze leeftijd leuk vind? het gaat dus om jongens en meisjes die na de vakantie naar groep 3 gaan bijna allemaal 6 dus.

alvast bedankt
Puck
'maar met zijn allen naar de mac enz....wordt hier GELUKKIG niet gedaan'.....waarom 'gelukkig'? Daar klinkt wel degelijk een waardeoordeel uit. Ouders die anders kiezen, doen het dan blijkbaar in jouw ogen niet goed.
Inderdaad, een waarde-oordeel. Maar geen veroordeling!

Ik mag toch wel vinden dat IK een leuk verjaardagspartijtje bij iemand thuis, met veel samen spelen en spelletjes leuker VIND dan met zn allen naar de Mac?

Laatst ging mijn zoon naar een feestje. Ze hadden de hele middag gecomputerd en daarna gingen ze naar de Mac. Daar vond hij geen klap aan.... (en ik ook niet)

Ik vind die moeder geen slechte moeder, of een naar mens, of wat dan ook. Ik vind alleen het feestje niet leuk....
quote:sofi2010 schreef op 03 mei 2011 @ 19:27:

in een bos is inderdaad ook leuk . Waar ik vandaag kom hadden ze idd een zandvlakte/bos met een blokhut.mss kunnen we daar wel heen. Oma/opa even mobiliseren voor het vervoer cq extra handen...is wel leuk.

Thuis lijkt mij leuk,,maar het zijn net stuiterballen bij elkaar en dan denk ik help..maar mss gaat het wel hartstikke goed. 2 kleinsten uitbesteden zodat ik daar geen omkijken naar heb. ben dan 23 weken zwanger dus ook nog alle energie. mm ook wel een idee.spelletjes,speurtoch met thema...

ik ben helemaal niet tegen speelparadijzen feestje hoor integendeel als mijn zoontje 5 wordt mag hij ook volgende jaar ook zijn eerste feestje geven en dat is eind winter begin lente dus ligt aan het weer. Eind mei vind ik het eigenlijk zonde om binnen te zitten en bioscoop vind ik ze nog persoonlijk te klein voor..als ik zie hoe mijn dochter in de bios zit en dan x 10 den k ik laat maar haha

Ik weet niet waar in Twente je woont, maar in Nijverdal zit het Speelbos, van staatsbosbeheer, allemaal speeldingen gemaakt van bomen, op een route die ze zelf kunnen volgen, aan het einde een groot veld (dus voetbal, badminton etc mee!! en koelbox)

Volgens mij kun je ook met een auto vlakbij dit veld, dus je "hulp" kan daar dan alvast naartoe gaan...

Ook leuk is Tjoeketjoek in Daarle, speeltuintje/minidierentuin/spinnen en slangen enzo...die doen ook kinderfeestjes met knutsel enzo, wel kleinschalinger dan zo'n speelhel...
Als ik eerlijk ben ben ik het met Sosofie eens...

Als ik aan mijn eigen basisschooltijd terug denk heb ik de leukste herinneringen aan de partijtjes dat we gingen wandelen/speurtocht in het moeras en dat we in de zomer (toen was ik jaar of 11/12) naar een strandje gingen om te zwemmen met zijn allen. Lekker buiten, ouders hadden allerlei spullen mee als badminton, volleybal etc. Ben ook naar zwembaden geweest e.d. maar dat vond ik ook minder.

Tips voor zelf feestjes (ben ik ook voorstander van): tasjes knutselen/verven, schilderijtjes maken, suikerspinnen maken (zou ik wel in de tuin en in de zomer doen haha!), speurtocht verzinnen, broodjes/koekjes bakken (als je broodjes doet heb je meteen een maaltijd geregeld)
Wat een leuke tips hier, zal ze eens onthouden voor volgend jaar!

Dochter (5) heeft vorige maand haar eerste eigen feestje gehad. We hebben toen houten doosjes van de Xenos versierd met juwelenstickers (ik had de doosjes eerst roze geverfd), stopdans gedaan en verkleed. Aan het einde pannenkoeken gegeten, was een groot succes allemaal.

Er afgelopen zondag was dochter op een feestje waar ze een speurtocht gingen doen, dat was ook erg leuk. Er waren daar ook vrij veel kinderen, ik denk een stuk of 10 ook. Ging prima zo (ik ben een stukje mee geweest, omdat dochter gevallen was).

Vroeger hadden wij altijd het feestje thuis. Ik ben met mijn feestje maar 1 keer ergens heen geweest, dat was toen ik 10 werd en vooral omdat we vlak daarna 150 km verderop zouden verhuizen. Dat was naar een zwemparadijs met 3 vriendinnetjes.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ze is er al uit dat ze een heksen en tovenaarsfeestje wil. Nu heb ik gezien dat je daar zo'n kist voor kunt huren. helemaal leuk. Ook organiseren 2 meiden in de buurt dit voor hun werk erbij. Achter een boerderij. Ook een heksenfeestje. ben ik in 1x klaar. maar moet ik alleen 3 auto's zien te regelen. Dus een van die twee wordt het denk ik.

Nijverdal klinkt leuk alleen is dat net iets te ver voor een feestje (buurt hengelo/enschede).
Puck

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven