Tips voor leuke auto-cadeautjes

26-04-2009 10:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar leuke auto-cadeautjes voor op vakantie. Maar kan niet zoveel vinden...

Wie heeft er leuke ideeen waar kind (1 1/2) ook nog tijdens het rijden mee kan spelen, wat niet tig kleine onderdeeltjes heeft die op de grond kunnen vallen en die niet al te duur zijn?

1.autoraam-stickers

2.

3.

4.

etc
Reisspelletjes, zoals mens-ergerje-niet of ganzenbord. De heb je ook met magneetjes, zodat de pionnetjes niet steeds onder de stoel donderen.

En van die kleur- en doeboeken. Staan allerlei spelletjes en puzzels in.

Bij de anwb-winkel kun je van sommige landen ook kinderlandkaarten kopen. Daarop kunnen ze meekijken waar jullie rijden en er staan allerlei weetjes en spelletjes op over de plaatsen waar je langskomt.
The time is now
Voor een kind van anderhalf..

Misschien plastic dieren, stickerboekje (maar dan wel samen doen), handpoppen, cd met leuke kinderliedjes, stoepkrijt voor tijdens een stop.

Ik denk nog even verder.
@Banba: het betreffende kind is 1,5, dus ik denk niet dat die al gezellig gaan mens-erger-je-nieten...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
klein autootje, zodat je tijdens de reis op zoek kan gaan naar de echte uitvoering buiten?

poppetje om aan- en uit te kleden?
Eigen speelgoedstuur, magnetisch tekenbord.
Met nieuwe boekjes zijn ze hier uren zoet (ook al op die leeftijd, gewoon plaatjes kijken). Of een nieuwe cd met leuke kinderliedjes of verhaaltjes, wij hebben een cd met Jip en Janneke verhaaltjes die al jaren een groot succes is. En nog een tip; de kadootjes inpakken, dan ben je zo alweer 5 tot 10 minuten verder voordat ze het uit het papier gewurmd hebben
Mijn jongste vorig jaar uren zoet geweest met een teletubbie met een muziekje erin. Je moest in zn handje knijpen en dan draaide er een 'filmpje' op z'n buik met muziek. Bij Bart Smit. Niet eens zo duur, geloof twintig euro ofzo. Is bij ons z'n geld dubbel en dwars waard geweest! Ook een favo was een dora plastic thee serviesje van 't Kruitvat. Je bent dan alleen wel continue kopjes, schoteltjes en vorkjes aan het 'rapen'.
En niet te vergeten keek onze jongste toch echt al de DVD-tjes met de oudste twee mee!
Wij hadden vorig jaar (kind 2 jr):

- 2 x een klein boekje met uitklapdingetjes (1 euro bij Zeeman)

- 2 x een autootje

- een krijtbordje en krijt

- mondharmonica (pas op het einde laten uitpakken :-) )

En op de terugweg wat meuk uit de super U.
Er is hier 1 autocadeau geweest en dat was de dvd speler. Ideaal. Hiermee houden onze dochters het wel een 1000 km uit. En erg rustig voor ons.
Toen onze dochter die leeftijd had, had ik ook leuke spulletjes gekocht maar heeft ze zich uuuuren vermaakt met een flesje water met 'klikdop'. En flink wat soepstengels.

Voor dit jaar (nu dochter 4 en zoon 2 en we gaan 1400 klm afleggen) heb ik al paar leuke goedkope spelletjes. Een klein caleidoscoopje die met touwtje om nek zit. Zo'n tekenbordje wat je uit kunt wissen (je weet wel met zo'n heen en weer ding) en zo'n ding waar je balletjes in een gaatje moet hebben. Van vorige jaren weet ik dat een leuk cd tje ook altijd goed is en tja ook wij zijn sinds vorig jaar aan de dvd speler.
oja, inderdaad zo'n boekje met uitklapdingen van zeeman voor 1 euro heeft bij ons in het verleden ook al leuke speeluurtjes opgelverd. En vorig jaar had ik ook bij de etos ofzo een pen gekocht met minipropellortje gekocht. Was ook erg leuk, totdat dochter hem in haar haar draaide
quote:himalaya schreef op 26 april 2009 @ 11:09:

@Banba: het betreffende kind is 1,5, dus ik denk niet dat die al gezellig gaan mens-erger-je-nieten... Whahaha, daar heb ik helemaal overheen gelezen. Nou ja, wellicht een leuk idee voor toekomstige vakanties .
The time is now
Haha, mens erger je niet, is dan handiger voor mezelf, als er twee krijsen op de achterbank

Zit nu eigenlijk ook wel te denken aan dvd...die gaat er waarschijnlijk toch ooit komen, dus tja, waarom dan niet nu al. Scheelt idd veel denk ik.

Maar er zitten zeker leuke ideetjes bij voor cadeautjes, dus daar ga ik er alvast een paar van kopen!

Thanks!

NJB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven