TOG-regeling, wie helpt?

25-06-2010 22:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu met de aangescherpte regelingen voor wat betreft een TOG-aanvraag, ben ik er altijd van uit gegaan dat wij niet in aanmerking zouden komen, aangezien wij niet voldeden aan het minimum van 10 uur per week aan AWBZ-zorg voor onze zoon van 3,5 met ASS. Echter, nu zoon binnenkort voor drie dagen per week geplaatst wordt op een medisch kinderdagverblijf, twijfel ik. Ik kom er niet uit: Via CIZ hebben wij AWBZ-zorg toegekend gekregen in de vorm van 'Behandeling', (de plaatsing op het MKD) voor drie hele dagen. Je zou dus kunnen zeggen dat dat ruim boven het minimum van 10 uur per week uitkomt. Maar op de site van het CIZ lees ik weer dat de functie 'Behandeling' niet wordt meegerekend in minimum aantal uren zorg waar je aan moet voldoen. Ik maak hieruit op dat wij dus niet in aanmerking komen, maar zeker weten doe ik het niet. Wie heeft ervaring en kan hier meer over vertellen? uiteraard kan ik met het CIZ bellen, maar dat kan maandag pas weer..
Overigens ook nog gekeken voor dat spul voor de trap, maar blijkbaar heb ik het toch weggegooid (mag ook wel na 3 jaar).

Het was volgens mij een groenige bus, gekocht bij de fixet.
welsie post in verkeerd topic?

TO, ik zou het niet weten (ben zelf nog bezig met pgb-aanvraag), dus CIZ bellen is denk ik een goede zet.
De TOG gaat toch via de SVB? Kun je beter daar contact mee opnemen.

Wat ik begrepen heb is dat er een puntensysteem is, en dat voor iedere leeftijd een minimaal aantal punten moet hebben wil je in aanmerking kunnen komen voor TOG.

Ik zou maandag even bellen met de SVB, wellicht zij je meer informatie kunnen geven. Of het formulier gewoon invullen, zit je in ieder geval in de molen.
Wellicht is de indicatie een combinatie van behandeling en begeleiding groep (BG)? Gezien het type zorg dat je krijgt (MKD) zou dat goed kunnen. De indicatie behandeling wordt dan gebruikt om de uren gedragswetenschapper en therapeuten te betalen naast de begeleiding groep (waarmee de rest van de tijd betaald wordt en eventueel het vervoer). In dat geval zou je namelijk boven de minimale norm uitkomen. Of dit het geval is zou je op het toekenningsformulier van het CIZ moeten kunnen zien.
ik bedacht het me vandaag...volgens mij valt een MKD inderdaad niet onder het PGB. Mijn zoon gaat bv naar speciaal onderwijs en dat wordt er ook niet in meegenomen.

Oja, het heeft nu geen zin meer om PGB aan te vragen; ik las vandaag in de krant dat het potje leeg is en vanaf 1 juli wordt er geen PGB meer toegekend aan nieuwe aanvragers. (van de gekke als je het mij vraagt).

http://www.telegraaf.nl/b ... voor_pgb_op__.html?p=12,2
PGB bedoel ik niet, Starshine (wij krijgen de zorg die zoon nu krijgt (spelbegeleiding e.d.) in natura). Het gaat mij met name om de TOG regeling. Hoe dan ook, 'k ga morgen dan toch maar even bellen. Bedankt voor de reacties!
Inderdaad SVB bellen en anders BJZ; die kunnen je verder helpen
ja maar je krijgt geen TOG meer als je geen 10 uur pgb per week krijgt. Als het mkd niet onder pgb valt haal je de 10 uurs-norm niet. Extra pgb aanvragen voor andere dingen om toch de norm te halen heeft geen zin omdat het potje plots leeg is.

Dat bedoelde ik er mee.

Maar ja die hele 10 uurs norm is ook zo belachelijk als het maar kan. Nu betaal ik extra hoge contributies voor aangepast sporten, spelmaterialen etc gewoon van de TOG. Dat krijgen we straks niet meer en moeten we ons in duizend bochten wringen om PGB te krijgen. En blijkbaar doet iedereen dat, anders was dat potje niet leeg. Nee, goede bezuinigingsmaatregel (not).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven