Tokkie namen

24-08-2014 23:18 405 berichten
Na een ander topic, waar ik de term 'tokkie naam' vaker voorbij zag komen: wat vindt je echt tokkie namen?

Ik verbaasde er mij namelijk om dat Wesley in de categorie valt, maar ik ken er eentje en vond dat eigenlijk een gewone naam. Is dat door de jaren gegroeid of heb ik nu wat gemist?

Ook Sharon heb ik hier op het forum voorbij zien komen, ook voor mij normaal, maar schijnbaar ook tokkie. Oké, niet namen die ik zelf zou kiezen, maar ook niet verafschuw. Ik denk dan eerder aan namen als Precious...
Nora valt idd wel mee, maar een naam als Nathalie klinkt hier toch wel snel vrij ordinair, zeker de afkorting: Naoat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madderijn schreef op 24 augustus 2014 @ 23:44:

Néé, Nora, dat is te kort.

Pfieuw

Moet je de namen van de drie A'tjes eens op zijn plat Utrechts of Amsterdams uitspreken.

Behoorlijk tokkie, daar heeft de koning niet echt goed over nagedacht.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Vrijwel elke naam valt te vernaggelen. Ik vind Ramona een hele normale naam bijvoorbeeld. Romana is weer een andere zaak .
quote:_nora_ schreef op 24 augustus 2014 @ 23:49:

[...]

Pfieuw

Moet je de namen van de drie A'tjes eens op zijn plat Utrechts of Amsterdams uitspreken.

Behoorlijk tokkie, daar heeft de koning niet echt goed over nagedacht.Of juist wel. Prinsesjes van't volk :P ?
Sharona

Romano

ramona

Samantha

Nick

Dennis

Danny

Anja

Corrie

Thea

Gerda
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Ephina schreef op 24 augustus 2014 @ 23:48:

[...]

[...]

Totdat een Groninger ze plat uit spreekt.. Dan zijn de o en de a ineens heul lang .
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:Vl43inder schreef op 24 augustus 2014 @ 23:49:

Nora valt idd wel mee, maar een naam als Nathalie klinkt hier toch wel snel vrij ordinair, zeker de afkorting: Naoat.Mijn moeder zegt altijd: Natte Alie . Ze vindt dat de lelijkste naam in history.
Ik ken iemand die haar naam heeft veranderd. Simpelweg omdat ze haar tweede naam veel mooier vond. Zie hier dat haar eerste naam als tokkie wordt beschouwd. Zal het haar zeggen
Mijn naam is trouwens ook wel eens voorbij gekomen in de tokkielijsten. Niet hier trouwens, maar toch. Achja, ik ben een nette vrouw, met het beeld erbij valt het mee .
Ik had ooit een gezin waarbij elke naam op een -y moest eindigen. Onder andere Charity en Vanity.

Verschrikkelijk.
She needed a hero. So that's what she became.
Roos

Charell

Anouk

Ilona

Nathalie

Natalia

ZO wat uit de losse pols.
Voor mij eigenlijk (vrijwel) alle jongensnamen met een -y (en vooral eindigend op -y). Jeffrey, joey, jordy, jessy, wesley... maar ook dylano, jayden, etc. (ik geloof dat de combinatie met een j als beginletter het niet beter maakt).
Roos en anouk vind ik geen tokkie namen

Demelsa/demelza

Latischa

Shaniqua/shanique

Djanella

Djeson/djason

Katinka/kalinka

Manuela
Nick en dennis vind ik normale namen
Roos, Rebecca, Deborah tokkie?

Totaal niet mee eens. En nee, het zijn niet de namen van mijn kinderen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Daarintegen, Djanivia....

Die zie ik niet zo snel rechter worden.
Wesley en dergelijke zijn trouwens erg jaren 80 namen.
quote:saaaaar81 schreef op 25 augustus 2014 @ 00:07:

Roos, Rebecca, Deborah tokkie?

Totaal niet mee eens. En nee, het zijn niet de namen van mijn kinderen.

Saar vind ik een mooie lieve naam!

Roos is inderdaad geen tokkienaam! Die naam hoort meer bij de Fleurtjes, Sophietjes en Bente's.
quote:gsleutel schreef op 25 augustus 2014 @ 00:05:

Voor mij eigenlijk (vrijwel) alle jongensnamen met een -y (en vooral eindigend op -y). Jeffrey, joey, jordy, jessy, wesley... maar ook dylano, jayden, etc. (ik geloof dat de combinatie met een j als beginletter het niet beter maakt).Johan, Joop, Jaap, Jan, Jeroen. Allemaal met een J maar wel normaal.
verba volant, scripta manent.
quote:Suze02 schreef op 24 augustus 2014 @ 23:22:

Rebecca?!?! Echt niet.

Rachel, die wel!

Rachel? Dan bedoel je zeker waarbij het uitgesproken wordt als Rasjel (of Raggel, nog erger ..)

Rachel is een oude, bijbelse naam en vind ik echt geen tokkienaam.
Gerda en thea tokkie? Huh? Ouderwets wel, maar tokkie vind ik het niet.

Samantha

Priscilla

Rachel (vooral de versie uitgesproken als raagel)

Ricardo

Leeroy
quote:Scamp schreef op 24 augustus 2014 @ 23:33:

Heel veel jaren 80 namen worden nu als tokkie genoemd maar dat waren toen hele normale namen.Jij zult Chantal, Mariska, Belinda, Kelly, Anita en Debby misschien hele normale jaren '80 namen vinden, maar bij ons op school waren dat echt wel de wat ordinaire meisjes hoor. De niet-ordinaire meisjes heetten bijvoorbeeld Esther, Marieke, Janneke, Marlies, Annemarie. Bij de jongens was het Danny, Marco, Patrick, Johnny, Michael en Wesley versus bijvoorbeeld Martijn, Jeroen, Mark, Maarten en Pieter.
quote:LoiseauCoureur schreef op 25 augustus 2014 @ 00:13:

[...]

Rachel? Dan bedoel je zeker waarbij het uitgesproken wordt als Rasjel (of Raggel, nog erger ..)

Rachel is een oude, bijbelse naam en vind ik echt geen tokkienaam.Die dus inderdaad
[quote/] MarianneDavids, 2 minuten geleden

quote:

gsleutel schreef op 25 augustus 2014 @ 00:05:

Voor mij eigenlijk (vrijwel) alle jongensnamen met een -y (en vooral eindigend op -y). Jeffrey, joey, jordy, jessy, wesley... maar ook dylano, jayden, etc. (ik geloof dat de combinatie met een j als beginletter het niet beter maakt).

Johan, Joop, Jaap, Jan, Jeroen. Allemaal met een J maar wel normaal.[\qoute]

Daarom zei ik ook "de combinatie met..."
quote:Java schreef op 25 augustus 2014 @ 00:16:

[...]

Jij zult Chantal, Mariska, Belinda, Kelly, Anita en Debby misschien hele normale jaren '80 namen vinden, maar bij ons op school waren dat echt wel de wat ordinaire meisjes hoor. De niet-ordinaire meisjes heetten bijvoorbeeld Esther, Marieke, Janneke, Marlies, Annemarie. Bij de jongens was het Danny, Marco, Patrick, Johnny, Michael en Wesley versus bijvoorbeeld Martijn, Jeroen, Mark, Maarten en Pieter.Ik vind Esther een tokkie-naam. Kan ook komen door het feit dat ik een asociale Esther ken uit een tokkie gezin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven