Toxoplasmose begin zwangerschap
dinsdag 14 juli 2009 om 15:57
Hallo,
Ik heb net ontdekt dat ik 4,5 week zwanger ben. Nou wil ik graag een onbezorgde zwangerschap, maar ik maak me nu al zorgen. Heb ongeveer 2 weken lekker in de tuin gewerkt zonder handschoenen en nou ben ik heel bang voor toxoplasmose. Ik heb op internet gekeken, maar daar zijn zoveel verschillende berichten. Naar mijn idee zou je een miskraam krijgen als de parasiet de ongeboren vrucht bereikt, maar is de kans dat die hem bereikt heel klein.
Heeft iemand dit wel eens aan haar verloskundige gevraagd?
Ik heb net ontdekt dat ik 4,5 week zwanger ben. Nou wil ik graag een onbezorgde zwangerschap, maar ik maak me nu al zorgen. Heb ongeveer 2 weken lekker in de tuin gewerkt zonder handschoenen en nou ben ik heel bang voor toxoplasmose. Ik heb op internet gekeken, maar daar zijn zoveel verschillende berichten. Naar mijn idee zou je een miskraam krijgen als de parasiet de ongeboren vrucht bereikt, maar is de kans dat die hem bereikt heel klein.
Heeft iemand dit wel eens aan haar verloskundige gevraagd?

dinsdag 14 juli 2009 om 16:00
Niet op internet kijken, Lego, word je alleen maar onzeker van. Gewoon vanaf nu je aan de adviezen van het voedingscentrum houden, handschoenen aan als je in de tuin werkt en de kattenbak verschoont en binnenkort een afspraak maken bij je verloskundige voor je eerste intake.
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
dinsdag 14 juli 2009 om 16:01
dinsdag 14 juli 2009 om 16:02
dinsdag 14 juli 2009 om 16:06

dinsdag 14 juli 2009 om 16:17
Echt geen zorgen maken.
Dit is hoe je toxo krijgt:
Jij werkt in de tuin met blote handen - check
Jij komt in aanraking met kattenpoep - onzeker
Die kat had die parasiet in zijn lijf - onzeker
Die parasiet is ook daadwerkelijk op jouw hand gekomen - onzeker
Jij hebt via je handen die parasiet in je mond (of oog?) gekregen - onzeker
Dussss
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dit is hoe je toxo krijgt:
Jij werkt in de tuin met blote handen - check
Jij komt in aanraking met kattenpoep - onzeker
Die kat had die parasiet in zijn lijf - onzeker
Die parasiet is ook daadwerkelijk op jouw hand gekomen - onzeker
Jij hebt via je handen die parasiet in je mond (of oog?) gekregen - onzeker
Dussss
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

dinsdag 14 juli 2009 om 16:21
Ik denk dat de kans ook vrij klein is, ik ging er zelf nl. eigenlijk wel vanuit dat ik al resistent was (opgegroeid op het platteland, altijd katten gehad) en heb me dus laten testen toen ik zwanger was (nu nog steeds een kat en ik dacht dan kan ik er iets minder spastisch mee omgaan), maar ik blijf dus gewoon negatief te zijn en nog nooit in aanraking te zijn gekomen met toxoplasmose.
Dus de kans dat jij het nu toevallig van die ene keer in de tuin werken gekregen hebt lijkt me erg klein.
Dus de kans dat jij het nu toevallig van die ene keer in de tuin werken gekregen hebt lijkt me erg klein.