Tracteren op het kinderdagverblijf, niet doen?

20-02-2009 11:08 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren haalde ik Mini op van het kdv en in haar bakje lagen een paar tractaties van kindjes die 1 jaar waren geworden. Noeste arbeid van de moeders van de 1-jarigen. Mini is nog te jong voor deze tractaties en ze komt nog niet zo lang op het kdv, daar zal het vast ook mee te maken hebben, want de namen van de kindjes zeiden me helemaal niets. Maar ik vroeg me dus wel af waarom je nou precies zou tracteren voor zulke kleintjes. Snappen die 1-jarigen hier iets van? Doe je dit voor je eigen plezier? Of voor dat van de leidsters? Of voor de ouders van de andere kindjes?

Ik overweeg serieus om tegen die tijd Mini's eerste verjaardag zonder zelfgefröbelde ellende voorbij te laten gaan.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nou, dan krijgen we vanaf nu louter topics met 1 of 2 berichten, want dan mag er maar 1 iemand zeggen dat hij het ermee eens is en één dat hij het ermee oneens is, en dan ben je weer uitgeluld. Wel lekker overzichtelijk.
Nou,hermoine komt op mij totaal niet over als een moeder uit wassenaar oid.Gewoon iemand die veel plezier heeft aan een leuke tractatie maken.

Bij ons op school loopt het ook erg uiteen,sommigen pleuren en mand chips op de tafel van juf en anderen maken lekker over the top tractaties,ik word daar echt niet zenuwachtig van hoor.

Heb al 2 jaar gewoon de ouwe vertrouwde halve meloenen met folie erom en dan 30 prikkertjes met kaas,worst,ananas

Lekkere makkelijk en iedereen lust het.

Vind wel dat er enorm gezeken word over iemand die het anders doet,laat elkaar in zijn waarde zeg..

En al geeft iemand anders 1000 euro uit,ik word er niet warm of koud van hoor...
[quote]Eowynn_ schreef op 22 februari 2009 @ 16:18:

Vela, wat denk je zelf?

En Hermoine, ookal is het een drieling en zijn ze tegelijk met de koningin jarig, een placemat, een pakje drinken, een zakje chips en een bellenblaas vind ik gewoon een achterlijk grote traktatie, in welk geval dan ook.

Traktaties horen mi een leuk kleinigheidje te zijn, een bellenblaas óf een zakje chips óf een danoontje óf een stokje met kaas en worst of een minimarsje. Dat je daar iets leuks omheen wilt knutselen zodat de mandarijn eruit ziet als een spook, prima, doen! Maar kinderen in groep 1 en 2 een complete mand met traktaties geven voor 1 verjaardag.... Sorry, maar dat blijf ik achterlijk vinden. Net als een clown inhuren voor de hele klas en met de hele klas naar het zwembad. Al vermoed ik eigenlijk dat je óf in een dure wijk woont óf die andere voorbeelden er ter plekke bij verzint.

Ja JIJ vind het niet nodig,is jouw mening de maatstaf voor heel nederland?

Heb je toch kak aan hoe een ander het doet?
quote:mormeltje schreef op 22 februari 2009 @ 20:31:

[quote]Eowynn_ schreef op 22 februari 2009 @ 16:18:

Vela, wat denk je zelf?

En Hermoine, ookal is het een drieling en zijn ze tegelijk met de koningin jarig, een placemat, een pakje drinken, een zakje chips en een bellenblaas vind ik gewoon een achterlijk grote traktatie, in welk geval dan ook.

Traktaties horen mi een leuk kleinigheidje te zijn, een bellenblaas óf een zakje chips óf een danoontje óf een stokje met kaas en worst of een minimarsje. Dat je daar iets leuks omheen wilt knutselen zodat de mandarijn eruit ziet als een spook, prima, doen! Maar kinderen in groep 1 en 2 een complete mand met traktaties geven voor 1 verjaardag.... Sorry, maar dat blijf ik achterlijk vinden. Net als een clown inhuren voor de hele klas en met de hele klas naar het zwembad. Al vermoed ik eigenlijk dat je óf in een dure wijk woont óf die andere voorbeelden er ter plekke bij verzint.

Ja JIJ vind het niet nodig,is jouw mening de maatstaf voor heel nederland?

Heb je toch kak aan hoe een ander het doet?Nee, want als het mijn kind betreft die dat allemaal op moet eten, gaat het mij wel aan. Ik stel me gelijk voor, wat als Zwiepje bij Hermione's tweeling (laten we ze even Fred en George noemen) in de klas had gezeten. Fred of George deelt uit: een pakje drinken (hebben de kinderen toch al mee van huis dus onnodig), een belleblaas (hartstikke cool, gegarandeerd succes), een placemat (tja...vraag is of die het haalt tot thuis) en chips in groep 1/2! Dat laatste vind ik dus niet kunnen en ik had zeker niet blij geweest als ze dat uitgedeeld krijgen, standaard bij elke verjaardag. Ik ben best relaxed hoor, chips, snoep, ik doe er thuis echt niet moeilijk over, maar chips horen nog niet als uitdeelmateriaal in groep 1-2 thuis.
quote:Zwieber schreef op 22 februari 2009 @ 20:06:

[...]

Het is een forum en een van de taken van een forum is de algemene maatschappelijke opvattingen te peilen.

Sjit, ik dacht dat het forum was om dat te zeggen wat je op het schoolplein niet dùrft te zeggen...

Ik blijf het totaal bezopen vinden.

In Belgie mocht MK een cake meenemen, en de werd dan in de klas versierd en bekaarsd en dan was het klaar. Toen ze van school ging omdat we naar NL gingen verhuizen, heb ik haar een 'leitje' laten uitdelen met daar een stickertje op met haar foto en een lief tekstje. Zei de juf dat dat eigenlijk niet mocht, cadeautjes geven. Heb ik gevraagd of ze haar dan van school zouden sturen, want dan zou ik het haar op de laatste dag laten doen. Dat leitje was trouwens 25 cent per stuk. Dat vond ik een mooi bedrag voor een uitspatting

In NL heeft ze nog niet getrakteerd, maar ik zie hier al wel totaal over the top dingen binnenkomen. Een uitdeelzakje met en twee snoepen, en een zakje chips, en een pakje drinken en een cadeautje. :-o Zelfs al een traktatie zie langskomen omdat een klasgenootje de trouwdag van haar ouders vierde. No bloody way dat ik daar aan mee doe!
[...]

Nee, want als het mijn kind betreft die dat allemaal op moet eten, gaat het mij wel aan. Ik stel me gelijk voor, wat als Zwiepje bij Hermione's tweeling (laten we ze even Fred en George noemen) in de klas had gezeten. Fred of George deelt uit: een pakje drinken (hebben de kinderen toch al mee van huis dus onnodig), een belleblaas (hartstikke cool, gegarandeerd succes), een placemat (tja...vraag is of die het haalt tot thuis) en chips in groep 1/2! Dat laatste vind ik dus niet kunnen en ik had zeker niet blij geweest als ze dat uitgedeeld krijgen, standaard bij elke verjaardag. Ik ben best relaxed hoor, chips, snoep, ik doe er thuis echt niet moeilijk over, maar chips horen nog niet als uitdeelmateriaal in groep 1-2 thuis.[/quote]

Nou dan bewaard ie dat andere pakje toch?

En die placemat,tja,als ie het niet haalt jammer dan,is dan het probleem van degeen die het maakt,het gaat om hoe het gepresenteerd word,ik zou het leuk vinden voor mijn dochter,is toch echt feest?

En tja,bij ons word ook echt chips getracteerd hoor,ik doe het zelf ook niet maar mijn dochter eet toch thuis ook echt chips.

Nee,ik zie het probleem echt niet,wij haden vroeder een jongen in de klas en die ouders hadden een cafetaria,ik wilde altijjd dat ie 6 keer per jaar jarig was
@ tilalia,daar HOEF je toch niet aan mee te doen?

Ik doe het ook niet hoor maar vind het wel leuk als een ander het doet
O, ik raadde meer Wassenaar omdat Hermoine (ik wil de hele tijd Hermione tikken...) aangeeft dat haar traktatie in het niets valt, andere ouders een clown uitnodigen voor de hele klas, de babies merkkleding aanhebben enzovoorts... In een doorsneewijk kom je dat niet zo snel tegen. Het ging niet over het knutselen dus.
quote:roque schreef op 22 februari 2009 @ 20:47:

O, ik raadde meer Wassenaar omdat Hermoine (ik wil de hele tijd Hermione tikken...) aangeeft dat haar traktatie in het niets valt, andere ouders een clown uitnodigen voor de hele klas, de babies merkkleding aanhebben enzovoorts... In een doorsneewijk kom je dat niet zo snel tegen. Het ging niet over het knutselen dus.

Roque,geloof me,ik woon in een volkswijk van hier tot tokio,hele springkussens worden er afgehuurd,waar doen ze het van??

Weedplantages?
quote:roque schreef op 22 februari 2009 @ 20:47:

O, ik raadde meer Wassenaar omdat Hermoine (ik wil de hele tijd Hermione tikken...) aangeeft dat haar traktatie in het niets valt, andere ouders een clown uitnodigen voor de hele klas, de babies merkkleding aanhebben enzovoorts... In een doorsneewijk kom je dat niet zo snel tegen. Het ging niet over het knutselen dus.Oh ik dacht ook dat het Hermione was (vandaar mijn voorbeeld van Fred en George)
Ik zag laatst op de basisschool een meisje die (door moeder) zelfgemaakte etuis uitdeelde met daarin 3 gelpennen. De etuis waren van stof met groot de naam van elk kind erop geborduurd. Moeder zei dat ze er een week mee bezig was geweest... 28 van die etuis, in geen 28 jaar! Ben je mal!

Ik hou ook best van een klein fröbeltje/orginele traktatie maar zonder teveel werk hoor. Ik heb nog meer te doen.

Smollie, houdt je dochter van piraten? Ik kwam nog een leuke tegen:

Wel leuk die etuis eigenlijk. Maar wat bezield zo'n moeder om er een week mee bezig te zijn? (ik vind het knap, ik had er drie jaar over gedaan, op zijn minst).
Ik heb geen flauw idee, ik gok op 'kijk eens wat ik heb gemaakt en hoe lang ik er mee bezig was geweest'. Ze verkondigde het namelijk luid en duidelijk aan alles en iedereen die ze tegenkwam.

Het resultaat mocht er zeker zijn, het was hartstikke mooi maar door die heul irritante houding van haar vond ik ze meteen wat minder leuk...
Meen je dat nou Smollie? Staat me nog iets te wachten als zoon straks wat ouder is
Selma, die bananen zijn leuk! Ga ik onthouden, volgende maand is dochter jarig en het is weer eens iets anders als cakejes.
Op deze site staan erg leuke traktaties:

Tadaaaaa
Lampone, die site ken ik, heeft idd veel leuke traktaties, hoewel sommige wel veel werk zijn.
quote:hermoine schreef op 22 februari 2009 @ 09:04:

sommige ouders doen het idd om de ander de loef af te steken.

ik heb van 1 ouder een keer comentaar gehad dat het belachelijk was dat ik 50 persoonlijke kadootjes had gemaakt en 5 voor de juffen. volgens haar was het namelijk veel te duur en dat vond ze niet nodig want ze kon dat niet betalen.

ik had placemats gemaakt van a4tjes die ik gelamineerd had met een zakje erbij met een pakje drinken en een zakje chips en een belleblaas

ik was per kind 50 euro kwijt en ik heb een tweeling dus dan kom je op 100 euro.

ik vind dat wel meevallen en zei niet want dat was te duur.

vervolgens gaat ze dan wel met haar dochter en 5 vriendinnetjes naar het speelkasteel in hoofddorp met traktatie en alles erop en eraan.

dan ben je echt wel veel meer kwijt dan 100 euro als je ook nog eens naar de mac gaat aan het einde van de dag.

maar goed, sommigen doen het om elkaar de loef af te steken, ik doe het omdat ik het leuk vind en omdat mijn kinderen mee kunnen helpen met klaarmaken.

ik denk dat je dit discussiepunt eeuwig houdt, je wordt het nooit eensZo'n budget en dan zo slecht spellen....
ik denk dat hermoine een rijkelijke fantasie heeft
Leuk zeg, een heuse discussie over trakteren op het kdv, met dank aan Hermoine.

Vela, ja, mijn kind heet echt Mini. Dat is wel afgekort hoor, ze heet Minismollie. Ik heet Supersmollie in het echt. Jij heet toch ook echt Vela?

Selma, die piratenbananen zijn ook leuk, zeg. Maar al wel weer flink meer werk dan de confettibananen van Moep. (Sprak luie Smol).
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Niet dus!

Pff...

Gewoon antwoorden was ook goed, hoor.

Succes met traKteren.
quote:Vela schreef op 23 februari 2009 @ 11:34:

Niet dus!

Pff...

Gewoon antwoorden was ook goed, hoor.

Succes met traKteren. Juist ja, want jij bent echt super aardig altijd op het forum....

Groetjes en kusjes,

Borodini.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:borodini schreef op 23 februari 2009 @ 11:56:

[...]

Juist ja, want jij bent echt super aardig altijd op het forum....

Groetjes en kusjes,

Borodini. Oh? Heb ik weer wat gemist? Ik ken heel Vela niet eigenlijk.
Je mist er weinig aan zwiep Maar de afgelopen dagen valt het me op dat als er een sneer is, dat het dan vaak Vela is.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:borodini schreef op 23 februari 2009 @ 12:23:

Je mist er weinig aan zwiep Maar de afgelopen dagen valt het me op dat als er een sneer is, dat het dan vaak Vela is.Volgens mij ben jij die borderliner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven