Traktaties op het kdv
woensdag 25 januari 2012 om 09:43
Ik heb zojuist mijn zoon weggebracht naar het kinderdagverblijf. Een van de kindjes was jarig (is 1 geworden) en die trakteerde natuurlijk iets lekkers. Nu ben ik op zich sowieso niet zo'n voorstander van allerlei snoep en chips, maar ala, het hoort er nou eenmaal bij en die ene keer daar krijgt ie echt niets van. Maar dit was niet normaal. Moeder van het kindje had een mandje gemaakt met daarin: een zakje chips, een kinderchocola, rozijntjes, winegums, wicky en een mandarijn. De chips (was hamkaas) en chocola heb ik eruit gevist want mijn zoon heeft koemelkallergie. Tuurlijk mag hij mee snoepen (anders is t ook zielig), maar dit was toch echt wel een hele berg.
Sneu voor de leidsters ook want alle kinderen mochten maar 1 ding uitkiezen om te eten (van de leidsters zelf) en tja dat vonden ze natuurlijk niet leuk.
Mijn zoon is trouwens bijna 14 maanden en krijgt thuis nooit chips, chocola of snoep. Dus die ene keer, daar ga ik niet moeilijk over doen.
Hoe is dat bij jullie op het kdv geregeld? En dit was toch geen normale traktatie of overdrijf ik?
Sneu voor de leidsters ook want alle kinderen mochten maar 1 ding uitkiezen om te eten (van de leidsters zelf) en tja dat vonden ze natuurlijk niet leuk.
Mijn zoon is trouwens bijna 14 maanden en krijgt thuis nooit chips, chocola of snoep. Dus die ene keer, daar ga ik niet moeilijk over doen.
Hoe is dat bij jullie op het kdv geregeld? En dit was toch geen normale traktatie of overdrijf ik?
woensdag 25 januari 2012 om 17:13
quote:Ksenija schreef op 25 januari 2012 @ 14:18:
Vroeger werd er helemaal niet opgelet en is er ook niks mis gegaan.
Da's altijd zo'n dooddoener, vroeger zaten er ook geen gordels op de achterbank, rookten moeders terwijl ze zwanger waren, waren er geen maxicosi's enzo.
Maar vroeger waren er ook niet zoveel dikke kinderen als nu, dus ergens was het toch wel zeker anders.
Vroeger werd er helemaal niet opgelet en is er ook niks mis gegaan.
Da's altijd zo'n dooddoener, vroeger zaten er ook geen gordels op de achterbank, rookten moeders terwijl ze zwanger waren, waren er geen maxicosi's enzo.
Maar vroeger waren er ook niet zoveel dikke kinderen als nu, dus ergens was het toch wel zeker anders.
donderdag 26 januari 2012 om 08:50
Bij ons op de creche halen ze tussen de middag heel af en toe patat en frikandellen. Ik stond er wel even raar van te kijken, maar ach, ik vond het ook wel weer heel leuk voor de kinderen. En het gebeurt maar heel af en toe.
En zo'n moeder die kroketten haalt; dat is toch wel heel uniek. Elke andere weldenkende ouder zou dat nooit doen. Daarom zou ik er ook geen moeite mee hebben, als dat 1 x per jaar gebeurt.
En zo'n moeder die kroketten haalt; dat is toch wel heel uniek. Elke andere weldenkende ouder zou dat nooit doen. Daarom zou ik er ook geen moeite mee hebben, als dat 1 x per jaar gebeurt.