Traphekje vergeten dicht te doen.

26-10-2019 22:45 28 berichten
Mijn hart stond even stil vanmiddag en ik moet het even van mij afschrijven.
Gelukkig is het goed afgelopen maar oh als ik eraan denk..
Vanmiddag liep ik naar beneden met dochter van 16 maanden, heb haar op haar speelkleed gezet en ik ben gaan stofzuigen, ik keek om het hoekje wat ze aan het doen was, zie ik het traphekje open staan.
Wist niet hoe snel ik naar boven moest rennen.
Thank god zie ik dat puber zijn zusje vast had, was ze helemaal naar boven geklommen en stond ze haar broer te roepen vanaf de bovenste traptrede.
En ik dacht echt dat ik het traphekje dicht gedaan had.. :-(
Alle reacties Link kopieren
Ja, schrikken. Maar om daar nou een topic over te openen...
Dat soort dingen gebeuren, gelukkig liep het goed af. Er is hier ergens een heel topic over dingen die ouders hun kinderen per ongeluk aan hebben gedaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ja schrikken, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. En dat gaat de komende jaren nog wel even door. Geef je kind ook die ruimte, want hij/zij leert dingen door vallen en opstaan. Maar dan moet je wel de ruimte krijgen om te vallen.
Niet van de trap natuurlijk 🤣
Tja dat gebeurt
Kan gebeuren en weer doorrrrr
Je hebt al een puber dus dan ken je die momenten toch al. Met peuters zit een ongeluk in een klein hoekje.
pamelacourson schreef:
26-10-2019 22:48
Dit dus.

Mijn oudste was heel voorzichtig, dus was ik bij mijn jongste soms wat laks.
Daar heb ik het traphekje pas weer geïnstalleerd toen hij met 14 maanden ineens boven aan de trap zat.......
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Heftig....!
What have we done....
Poe poe...
Ja de achteraf schrik. Wat als... maar dat is niet gebeurd. De dreumes kon goed klimmen en de puber des huizes reageerde adequaat. Dit overkomt de meeste ouders wel eens.

En al maak je dat kreng wel iedere keer dicht, dan nog kunnen er dingen gebeuren. Mijn nichtje zat vast tussen de spijlen van dat ding in een poging zichzelf er overheen te werpen. Mijn zoon bleek het kinderslot beter te begrijpen dan zijn moeder en besloot midden in de nacht te gaan ‘schommelen’ op dat ding, zwaaiend heen en weer boven een trapgat. En neefje bleek zeer behendig in het zichzelf over blokkades aan de achterkant persen tussen de traptredes door (open trap).
Traphekje 2019, we survived.

Sorry, maar als je dit al heftig vindt, dan kun je misschien beter preventief therapie gaan volgen voor de komende 20 jaar.
Je titel doet vermoeden dat het ernstig mis ging. Op zich wel lief dat je er nog steeds mee bezig bent, maar wat schiet je ermee op?

Ik liet vanmorgen de chocopasta vallen en vanmiddag zag ik een auto van rechts over het hoofd. Beiden liepen net zo af als jouw verhaal: schrik, maar geen schade. Als jij dit topic niet had geopend, zou ik er nooit meer aan hebben gedacht.
Hier was het traphek gevaarlijker want daar klom hij erover heen. Dus weggehaald dat enge ding.
pamelacourson schreef:
26-10-2019 22:48

Inderdaad. En elke ouder overkomt wel eens wat, maar moet iedereen daar een topic over schrijven?
De eerste keer dat je meemaakt dat je kind zo kwetsbaar is, is gewoon schrikken.
Snap wel dat het even duurt voordat je die schrik weer uit je systeem hebt.
Toverspiegel schreef:
27-10-2019 06:54
De eerste keer dat je meemaakt dat je kind zo kwetsbaar is, is gewoon schrikken.
Snap wel dat het even duurt voordat je die schrik weer uit je systeem hebt.

Dat is ook zo.
Maar wat is dan de reden of het doel van een topic openen erover?
LAgirl82 schreef:
27-10-2019 06:56
Dat is ook zo.
Maar wat is dan de reden of het doel van een topic openen erover?
weet ik niet. Gewoon even van zich afschrijven. Dat is ook een manier om de schrik kwijt te raken.
Zanahoria schreef:
27-10-2019 00:31
Traphekje 2019, we survived.

Sorry, maar als je dit al heftig vindt, dan kun je misschien beter preventief therapie gaan volgen voor de komende 20 jaar.
En dit.
Er zullen nog legio situaties komen waarbij je na afloop denkt: dat is maar net goed gegaan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Snap dat je geschrokken bent en van je af wilt schrijven.

Zulke dingen gebeuren. Je leert er alleen maar van.
Gelukkig is er niks gebeurd.
Om deze reden hebben wij de kinderen al op jonge leeftijd (vanaf dat ze zelf konden lopen zeg maar) geleerd hoe je op een goede manier op en van de trap gaat. Ik hoor/lees zo vaak verhalen over kinderen die óver zo'n traphekje heen klimmen (met slaapzak en al) dat me dat nog veel gevaarlijker lijkt. Traphekje hebben we zelf alleen bovenaan de trap maar deze zit er eigenlijk gewoon voor de sier, heb hem nooit dicht bedenk ik nu.
Sojasaus schreef:
27-10-2019 07:40
Om deze reden hebben wij de kinderen al op jonge leeftijd (vanaf dat ze zelf konden lopen zeg maar) geleerd hoe je op een goede manier op en van de trap gaat. Ik hoor/lees zo vaak verhalen over kinderen die óver zo'n traphekje heen klimmen (met slaapzak en al) dat me dat nog veel gevaarlijker lijkt. Traphekje hebben we zelf alleen bovenaan de trap maar deze zit er eigenlijk gewoon voor de sier, heb hem nooit dicht bedenk ik nu.
Ook zo gedaan.
Bij de eerste hadden we een trap rekje, wat ik inderdaad vaak vergat dicht te doen. Bij de tweede geen trap rekje.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Solomio schreef:
27-10-2019 07:10
En dit.
Er zullen nog legio situaties komen waarbij je na afloop denkt: dat is maar net goed gegaan.
En situaties waarbij het net niét goed is gegaan, en dan zit je met een kind met gipsarm. Overleeft ie ook wel weer.
Het leven van een moeder gaat niet over rozen. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gelukkig viel het mee ;)

Ik vind een traphekje altijd een soort schijnveiligheid geven...

Ik heb hem bij de jongste drie ook niet meer gehad na een incident met de tweede:

We waren boven en ik dacht dat mijn vriend het hekje dicht had gedaan en hij dacht dat ik hem had dichtgedaan. Dochter liep nog niet maar was een kontschuiver dus die was lekker aan het rondhupsen terwijl ik de was aan het opvouwen was. Ineens zie ik vanuit mijn ooghoek het traphekje open zwaaien en voor ik kon reageren deed dochter ‘hip’, met een grote grijns op haar gezicht naar voren en dondert zo van boven naar beneden, ze raakte halverwege één traptrede met haar dikke luierkont en lag vervolgens beneden. Na bijna 18 jaar zie ik dat nog steeds precies voor me. Ook wat ze aan had. Gelukkig had ze helemaal niets maar pfff. Daarna geen traphekjes meer gehad.

Zijn sowieso ondingen want je gaat maar zelden de trap op met lege handen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven