Traphekje vergeten dicht te doen.

zaterdag 26 oktober 2019 om 22:45
Mijn hart stond even stil vanmiddag en ik moet het even van mij afschrijven.
Gelukkig is het goed afgelopen maar oh als ik eraan denk..
Vanmiddag liep ik naar beneden met dochter van 16 maanden, heb haar op haar speelkleed gezet en ik ben gaan stofzuigen, ik keek om het hoekje wat ze aan het doen was, zie ik het traphekje open staan.
Wist niet hoe snel ik naar boven moest rennen.
Thank god zie ik dat puber zijn zusje vast had, was ze helemaal naar boven geklommen en stond ze haar broer te roepen vanaf de bovenste traptrede.
En ik dacht echt dat ik het traphekje dicht gedaan had..
Gelukkig is het goed afgelopen maar oh als ik eraan denk..
Vanmiddag liep ik naar beneden met dochter van 16 maanden, heb haar op haar speelkleed gezet en ik ben gaan stofzuigen, ik keek om het hoekje wat ze aan het doen was, zie ik het traphekje open staan.
Wist niet hoe snel ik naar boven moest rennen.
Thank god zie ik dat puber zijn zusje vast had, was ze helemaal naar boven geklommen en stond ze haar broer te roepen vanaf de bovenste traptrede.
En ik dacht echt dat ik het traphekje dicht gedaan had..

maandag 28 oktober 2019 om 06:48
Kan gebeuren, ze vallen ook echt nog wel een keer van de trap. Hier de regel als je ergens op kan leer je ook hoe je eraf kan. Dus leer je kind hoe het de trap af kan gaan. Op je billen of op handen en voeten achteruit. Dat leer je ze het makkelijkste aan door eerst te leren hoe ze van een bed kunnen kruipen, via hun buik naar beneden.
maandag 28 oktober 2019 om 13:49
Dat laatste deed mijn jongste ook. Dus toen was mijn oplossing om het traphek maar gewoon weg te halen beneden en boven was altijd open als kind beneden was. En meestal liet ik mijn kinderen op die leeftijd ook onder begeleiding zelf de trap op en afgaan als we naar boven/naar beneden moesten.lemoos2 schreef: ↑27-10-2019 00:31Ja de achteraf schrik. Wat als... maar dat is niet gebeurd. De dreumes kon goed klimmen en de puber des huizes reageerde adequaat. Dit overkomt de meeste ouders wel eens.
En al maak je dat kreng wel iedere keer dicht, dan nog kunnen er dingen gebeuren. Mijn nichtje zat vast tussen de spijlen van dat ding in een poging zichzelf er overheen te werpen. Mijn zoon bleek het kinderslot beter te begrijpen dan zijn moeder en besloot midden in de nacht te gaan ‘schommelen’ op dat ding, zwaaiend heen en weer boven een trapgat. En neefje bleek zeer behendig in het zichzelf over blokkades aan de achterkant persen tussen de traptredes door (open trap).
maandag 28 oktober 2019 om 17:10
Ik heb een open trap in de woonkamer en mijn dreumes presteerde het on door de treden heen de trap op te klimmen. Nu hebben we er dus een plank tegenaan gemaakt zodat dat niet meer kan.
Nu kan ze sinds vorige week het traphekje zelf openmaken en dat doet ze dus ook tig keer per dag. Meestal als ze boos wordt rukt ze dat ding open en gaat ze de trap op. Ze is nog snel ook.
Gewoon goed op blijven letten en nooit alleen laten. Onderschat een dreumes niet. Mijn neefje klom er gewoon met slaapzak en al overheen.
Nu kan ze sinds vorige week het traphekje zelf openmaken en dat doet ze dus ook tig keer per dag. Meestal als ze boos wordt rukt ze dat ding open en gaat ze de trap op. Ze is nog snel ook.
Gewoon goed op blijven letten en nooit alleen laten. Onderschat een dreumes niet. Mijn neefje klom er gewoon met slaapzak en al overheen.