traphekje

02-01-2020 12:37 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een prachtig nieuw huis gekocht en een klein kindje van bijna 23 maanden. Hiervoor woonde we gelijkvloers dus geen traphekjes nodig. Nu in dit huis hebben we wel trappen, en wat voor één.

Dit is mijn trap van beneden maar deze heb ik ook op de bovenste verdieping (naar zolder). De trappen lopen smal af dus ik kan boven aan de trap een traphekje plaatsen van max 100 cm. Beneden aan beide trappen heb ik het probleem dat je aan de zijkanten niks kan bevestigen. Welke traphekjes zijn geschikt hiervoor? Ik kan ook het traphekje niet plaatsen een paar tredes hoger want a het is lelijk en b bij de trap boven is het het open dus valt mijn kindje alsnog naar beneden als ik het hekje plaats op de derde trede. #HELP
https://www.mupload.nl/img/4xxspk3u43.jpg
De afbeelding doet het niet. Maar traphekjes zijn er niet voor de mooiheid natuurlijk.
Ik zie via google legio oplossingen als ik zoek op 'traphekje open trap'. En ja, dan heb je een hek in het zicht, maar een gat in het hoofd van je kind en je shirt vol bloed is ook erg lelijk weet ik uit ervaring ;-D
Je kind is bijna 2 dus.
Je zou ook alleen boven een hekje kunnen plaatsen.
Ik denk dat ik vanaf 1,5 of 2 jaar de hekjes niet meer gebruikte omdat ze dan goed zelf de trap op kunnen en boven waren ze toch nooit zonder 1 van ons.
Wij hadden alleen een traphekje bovenaan de trap, omdat je daar in een onbewaakt ogenblik heel makkelijk een eind naar beneden kon kukelen als je even niet oplette waar je liep. Onderaan de trap hadden we niks, wij konden het ook aan 1 kant nergens aan vast maken en het risico vond ik daar veel kleiner. Je kind moet dan eerst naar boven klimmen én dan weer naar beneden vallen, een veel kleinere kans dan bij wild gedrag in het gat van de trap vallen. We zorgden verder dat we de deur van de woonkamer altijd dicht deden en dat de kleine niet alleen in de gang of boven was.

Verder vooral meteen je kind leren traplopen, waarbij je zelf eronder blijft. Kruipend de trap op en achteruit eraf, dan kan er weinig gebeuren.
nicole123 schreef:
02-01-2020 13:58

Verder vooral meteen je kind leren traplopen, waarbij je zelf eronder blijft. Kruipend de trap op en achteruit eraf, dan kan er weinig gebeuren.
Dit. Ik zou nu geen traphekje meer aanschaffen. Bij een eventuele tweede zie je dan wel weer.
nicole123 schreef:
02-01-2020 13:58

Dit inderdaad.

Wij hebben alleen boven een hekje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven