traphekje
woensdag 15 juli 2009 om 14:43
Onze uk is 1,5 en kan nu de trap opkruipen. Niet zo handig dus dus we willen voor beneden een traphekje aanschaffen.
Het liefst eentje die je kunt klemmen dus waarvoor je niet hoeft te boren. Iemand ervaring met bv die van Ikea?
(patrul smidig)
Voor boven lijkt het ons nog niet echt nodig aangezien hij daar nooit echt los kruipt.
Het liefst eentje die je kunt klemmen dus waarvoor je niet hoeft te boren. Iemand ervaring met bv die van Ikea?
(patrul smidig)
Voor boven lijkt het ons nog niet echt nodig aangezien hij daar nooit echt los kruipt.
woensdag 15 juli 2009 om 14:47
Geen ervaring met Ikea. Hier overal traphekjes van de Praxis.
Als ik jou was zou ik er boven ook meteen een plaatsen; voor je het weet kruipen/lopen ze toch een keer zelfstandig weg als je boven bent. Ze zijn sneller dan je denkt!
Op een extra traphekje nooit bezuinigen; ik ken een peuter die tot 2 keer toe (!) haar armpje heeft gebroken door van de trap te vallen! Ook omdat de ouders te laks waren met een traphekje boven.
Als ik jou was zou ik er boven ook meteen een plaatsen; voor je het weet kruipen/lopen ze toch een keer zelfstandig weg als je boven bent. Ze zijn sneller dan je denkt!
Op een extra traphekje nooit bezuinigen; ik ken een peuter die tot 2 keer toe (!) haar armpje heeft gebroken door van de trap te vallen! Ook omdat de ouders te laks waren met een traphekje boven.

woensdag 15 juli 2009 om 17:01
Wij hebben boven een traphekje voor de trap en een voor dochters eigen kamer. Die vond het eng om met een dichte deur op haar kamer te spelen. Beneden hebben we niet omdat de kamerdeur zorgt dat ze er niet bij kan. Wel de deurklink omhoog gezet. We hebben er wel een in de doorgang naar de keuken. Zorgde ervoor dat we niet alle kastjes etc hoefden te beveiligen.
Mijn schoonouders hebben zo'n klemhekje van de IKEA en dat is een mooi hekje. Maar ook voor de kinderkamer en niet voor de trap.
Mijn schoonouders hebben zo'n klemhekje van de IKEA en dat is een mooi hekje. Maar ook voor de kinderkamer en niet voor de trap.
woensdag 15 juli 2009 om 21:08
Wij hebben boven op de gang een traphekje, zodat dochter als ze boven speelt niet naar beneden kan en ook niet de zoldertrap op kan. Daar klom met nog geen 9 maanden al op terwijl ik aan het douchen was.... en ze kroop regelmatig de hoek om waardoor ik snel uit de douche moest springen om te voorkomen dat ze naar beneden zou vallen (was nog wel een paar meter om de hoek hoor ).
Onderaan de trap hebben wij geen hekje, dochter (nu ruim 18 maanden) weet gewoon dat ze er niet op mag alleen. En daarbij letten we natuurlijk ook goed op.
En alle kastjes in de keuken beveiligen is toch niet nodig? Wij hebben alleen die met de schoonmaakmiddelen beveiligd en verder kan ze overal bij, ze pakt soms een paar deksels om mee te spelen, maar van de rest blijft ze af.
Onderaan de trap hebben wij geen hekje, dochter (nu ruim 18 maanden) weet gewoon dat ze er niet op mag alleen. En daarbij letten we natuurlijk ook goed op.
En alle kastjes in de keuken beveiligen is toch niet nodig? Wij hebben alleen die met de schoonmaakmiddelen beveiligd en verder kan ze overal bij, ze pakt soms een paar deksels om mee te spelen, maar van de rest blijft ze af.