Trots op coming out zoon.

02-06-2020 17:17 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Happy pride month :-)

Ik ben enorm trots op mijn zoon! Hij is (paar maanden terug) uit de kast gekomen en eindelijk gelukkig met zichzelf! Hij heeft een lastige tijd gehad en nu valt alles op zijn plek.Wat een opluchting!

Voor mij was het geen verrassing, voorgevoel ? Geen idee. Toen hij het mij vertelde was ik iig niet verrast.

Ik hoop dat de buitenwereld ook zo blij is voor hem :-) Dat is het enige waar ik me zorgen om maak; de intolerantie die er helaas nog steeds is naar LGBTQ community.

Voor mij veranderd er niets. Zijn broer en zus reageerden ook positief en de mensen die het zo langzamerhand weten ook.

Hij vroeg mij vandaag of ik het oke vond als hij de vlag op zou hangen (regenboog vlag) . En ik ben daar compleet oke mee.. En wat de rest (lees buren en alles wat er bij komt) ervan zal vinden, zal me een zorg zijn..

Dus nu wappert de vlag trots aan mijn gevel.

Wat ik hiermee wil ? Niets.. ben gewoon trots op mijn zoon dat hij zo blij is en zo open tegen mij. De goede gesprekken die we hebben..zo waardevol.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 02-06-2020 17:18
0.83% gewijzigd
poldervrouw schreef:
02-06-2020 17:31
ik kan ook haast niet begrijpen dat je er als ouder zoveel moeite mee hebt.. je wil toch alleen maar dat je kind gelukkig is ? Zijn geaardheid doet er voor mij niet toe. Ik hoop dat ik straks een leuke schoonzoon erbij krijg :-)
Niet iedereen is ruimdenkend opgevoed en dat gedachtengoed lijkt me enorm lastig van je af te werpen.


Fijn dat jouw zoon alle ruimte heeft om zichzelf te zijn. 🏳️‍🌈
KamilleT schreef:
02-06-2020 17:39
Hoezo?
Omdat het 'coming out day' wordt genoemd en dat dat eigenlijk niet echt van deze tijd is. Er werd gevraagd waarom hetero's zelf niet uit de kast gaan komen.
Why is straight the default?
https://www.youtube.com/watch?v=0tW_Xl8yokA
Murrmurr schreef:
02-06-2020 17:40
Hier heb je wel een punt. Het doet niet toe wat je geaardheid is maar ben je homo en durf je ervoor uit te komen dan is dat heel knap. Maar als we dat zo blijven benoemen zeg je eigenlijk 'soww jij durft, dit is nog helemaal niet geaccepteerd'. Waarmee je dat aspect alleen maar benadrukt.

Nou ja zolang er nog (jonge) homo's in elkaar gemept worden op straat, vind ik het best wel 'knap', al dekt dat woord misschien niet helemaal de lading.
Odense* schreef:
02-06-2020 17:41
Why is straight the default?
https://www.youtube.com/watch?v=0tW_Xl8yokA
dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
02-06-2020 17:41
Omdat het 'coming out day' wordt genoemd en dat dat eigenlijk niet echt van deze tijd is. Er werd gevraagd waarom hetero's zelf niet uit de kast gaan komen.
Oh vandaar. Ik zag het meer als solidariteitsdag. Het is natuurlijk voor ons allemaal van belang dat we ieders gender en seksuele voorkeur accepteren. Ik heb een collega die op haar 44e met een hoop tamtam uit de kast is gekomen. Er zijn wel wat mensen die daar iets van vinden, maar als je het zo lang hebt willen onderdrukken snap ik wel dat je het groots wilt aankondigen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-06-2020 17:37
Dit.

En hoezo trots? Nou heb ik daar sowieso wat tegen, maar dit topic klinkt mij bijna als 'kijk mij eens een goede moeder zijn, ik omarm het homo-zijn van mijn zoon'.

Ik word er een beetje kriegel van eerlijk gezegd.

Maar goed, toen mijn zoon vertelde dat ie homo is heb ik helemaal niet gereageerd, want ik vind het zo niet boeiend. Was ook niet goed, zei hij later.
Misschien is trots niet juiste woord. Ik ben gewoon enorm blij dat hij eindelijk gelukkig is. We hebben zoveel mee gemaakt. Hij is zo verdrietig en ongelukkig geweest. En nu ? Hij is zo ongelooflijk veranderd. Zo fijn voor hem. Dus het is niet voor mij zo belangrijk. Het boeit me niet in die zin. En ik wist het al zeg maar. Dus nee. Niet van kijk mij goede moeder zijn. Maar kijk mij blij zijn dat eindelijk voor hem alles op zijn plek valt en hij voor zichzelf uit het hele diepe dal is gekomen.

Mij maakt het idd niet uit. En hij was enorm blij dat ik blij was voor hem. Blijkbaar (en helaas ) is het voor velen toch nog altijd een ding om dat met je ouders te delen.

Hij zou helemaal niet uit de kast hoeven te komen. Werd het maar gewoon geaccepteerd dat iemand is wie hij/zij is en who cares op wie iemand verliefd is.
"met een hoop tamtam"? Ik weet niet hoor. Voor mij mag die hele retoriek weg en misschien komt er ooit een dag dat zoiets helemaal niet meer aangekondigd hoeft te worden.

Mijn moeder vindt homo's ook haske leuk en gezellig maar komt gewoon niet voorbij dat punt dat ze altijd moet zeggen 'mijn collega Jordy (jeweetwel, die is gay) zei laatst ...' Dat is het punt van 'tolereren' waarvan ik toch hoop dat we daar snel voorbij zijn
Alle reacties Link kopieren
Denk dat zoon net zo trots is op z'n moeder, wat fijn dat je hem zo support en zo blij voor hem bent! :heart:
poldervrouw schreef:
02-06-2020 17:46
Misschien is trots niet juiste woord. Ik ben gewoon enorm blij dat hij eindelijk gelukkig is. We hebben zoveel mee gemaakt. Hij is zo verdrietig en ongelukkig geweest. En nu ? Hij is zo ongelooflijk veranderd. Zo fijn voor hem.
Dit snap ik helemaal, fijn TO :rose:
Murrmurr schreef:
02-06-2020 17:37
Bij ons doen ze dat ook sinds dit jaar, en de negatieve reacties kwamen juist uit de LGBTQetc hoek zelf.
Dat snap ik wel. Mijn werkgever heeft geen reet te maken met mijn seksuele voorkeur en hoeft derhalve ook echt de vlag niet voor me uit te hangen. Maar zo'n jongen die heel blij de vlag uithangt voor zichzelf vind ik hartstikke aandoenlijk.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
02-06-2020 17:40
Die kinderen willen daar een reactie op want voor hen is het wel groot. Ik reageerde in eerste instantie ook wat lauwtjes ‘oh, ok’, maar moest er toch meer woorden aan wijden en een steunbetuiging en zo.

Voor hem was het heel belangrijk dat hij het mij vertelde en dat ik er oké mee was. Hij vond het eerst moeilijk. Omdat hij dácht dat hij dan niet aan het perfecte plaatje zou voldoen. Alsof ik een plaatje überhaupt in mijn hoofd had ? Geluk dat is wat ik al mijn kinderen gun.

Hij had er zelf moeite mee, het proces er naar toe. De twijfels en alles wat ermee samenhangt. Puberteit die voor hem beladen was. Zijn autisme. Alles bij elkaar was het niet makkelijk voor hem.

En nu ? Die vlag is voor hem een soort einde van een voor hem hele lange reis. Dus wapperen maar !
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-06-2020 17:48
Dat snap ik wel. Mijn werkgever heeft geen reet te maken met mijn seksuele voorkeur en hoeft derhalve ook echt de vlag niet voor me uit te hangen. Maar zo'n jongen die heel blij de vlag uithangt voor zichzelf vind ik hartstikke aandoenlijk.

Natuurlijk. Hij zal het heus niet te pas en te onpas verkondigen. Net zo min als ik constant roep dat ik hetero ben. Maar nu , pride maand is voor hem nú even belangrijk en dat mag.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
02-06-2020 17:47
"met een hoop tamtam"? Ik weet niet hoor. Voor mij mag die hele retoriek weg en misschien komt er ooit een dag dat zoiets helemaal niet meer aangekondigd hoeft te worden.

Mijn moeder vindt homo's ook haske leuk en gezellig maar komt gewoon niet voorbij dat punt dat ze altijd moet zeggen 'mijn collega Jordy (jeweetwel, die is gay) zei laatst ...' Dat is het punt van 'tolereren' waarvan ik toch hoop dat we daar snel voorbij zijn
Hoop tamtam was het zeker niet :).
Astromeria schreef:
02-06-2020 17:21
Persoonlijk vind ik het jammer dat kinderen nog steeds "uit de kast" moeten komen. Ik zou liever willen dat het gewoon vanzelfsprekend was; dat ze op een gegeven moment net zo makkelijk met een vriendje als met een vriendinnetje aan zouden komen.
dit. En dan ook nog een topic er voor openen :D
Wat mijn kind wil of waar hij op valt vind ik niet topic waardig, hij is zoals hij is.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
02-06-2020 17:55
dit. En dan ook nog een topic er voor openen :D
Wat mijn kind wil of waar hij op valt vind ik niet topic waardig, hij is zoals hij is.

Ik wilde alleen maar delen hoe blij ik ben voor hem. Meer niet :(
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
02-06-2020 17:50
Voor hem was het heel belangrijk dat hij het mij vertelde en dat ik er oké mee was. Hij vond het eerst moeilijk. Omdat hij dácht dat hij dan niet aan het perfecte plaatje zou voldoen. Alsof ik een plaatje überhaupt in mijn hoofd had ? Geluk dat is wat ik al mijn kinderen gun.

Hij had er zelf moeite mee, het proces er naar toe. De twijfels en alles wat ermee samenhangt. Puberteit die voor hem beladen was. Zijn autisme. Alles bij elkaar was het niet makkelijk voor hem.

En nu ? Die vlag is voor hem een soort einde van een voor hem hele lange reis. Dus wapperen maar !
Dan begin ik die vlag voor hem iets meer te begrijpen. Wij praten sinds de kinderen jonger waren al over: met wie kom jij later thuis, met een jongen of meisje. We hebben ook genoeg vrienden en familie van allerlei soorten en maten, dus het is hier niet zo'n issue. Ik kan me er gewoon niks bij bedenken dat als mijn zoon op jongens valt, dat dat officieel medegedeeld wordt en dat dat bejubeld wordt.

Maar nogmaals fijn voor je kind dat hij happy is.
poldervrouw schreef:
02-06-2020 17:59
Ik wilde alleen maar delen hoe blij ik ben voor hem. Meer niet :(
Joh, laat toch. Sommige mensen maken er een dagtaak van om in ieder topic te komen melden dat ze het een stom topic vinden, maar dat zegt meer over die mensen dan over de topics.
KamilleT schreef:
02-06-2020 17:36
Bij ons gaat op het werk jaarlijks op een bepaalde dag de regenboogvlag uit. Daar komen altijd nare reacties op van relitypes die vinden dat het openlijk steunen van de LGBTQ+ community per definitie een inbreuk is op hun vrijheid van meningsuiting (of zo). Jammer is dat.
@(

Dus zij willen zelf vrijheid van meningsuiting maar anderen moeten hun mening voor zich houden?

In onze gemeente gaat ook de regenboogvlag uit op 'n bepaalde dag en dat vind ik 'n mooi initiatief. Heb nog niet gehoord dat onze kerken tegen zijn. Maar ze zijn hier sowieso behoorlijk gematigd heb ik 't idee (geen bible belt)
poldervrouw schreef:
02-06-2020 17:59
Ik wilde alleen maar delen hoe blij ik ben voor hem. Meer niet :(
En dat mag gewoon.
Fijn TO, alles wat je wilt is dat je kinderen gelukkig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
02-06-2020 17:47
"met een hoop tamtam"? Ik weet niet hoor. Voor mij mag die hele retoriek weg en misschien komt er ooit een dag dat zoiets helemaal niet meer aangekondigd hoeft te worden.

Mijn moeder vindt homo's ook haske leuk en gezellig maar komt gewoon niet voorbij dat punt dat ze altijd moet zeggen 'mijn collega Jordy (jeweetwel, die is gay) zei laatst ...' Dat is het punt van 'tolereren' waarvan ik toch hoop dat we daar snel voorbij zijn
tja als ze meer collega's heeft die Jordy heten kan het gewoon een aanduiding zijn zodat je meteen weet wie bedoeld wordt: die lange/rooie /dikke die met die BMW of lelijke eend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
02-06-2020 18:01
Dan begin ik die vlag voor hem iets meer te begrijpen. Wij praten sinds de kinderen jonger waren al over: met wie kom jij later thuis, met een jongen of meisje. We hebben ook genoeg vrienden en familie van allerlei soorten en maten, dus het is hier niet zo'n issue. Ik kan me er gewoon niks bij bedenken dat als mijn zoon op jongens valt, dat dat officieel medegedeeld wordt en dat dat bejubeld wordt.

Maar nogmaals fijn voor je kind dat hij happy is.
Zo werkt dat niet altijd. Ik heb dat precies zo gedaan als jij en we hebben in de familie- en kennissenkring ook alle varianten, maar toch kwam er een officiële mededeling. Van mij had het niet gehoeven, maar zoals ik zei is het voor een jongere toch een ‘groot ding’.
.
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 02-06-2020 19:19
Reden: niet van belang / raining on a gay parade :)
99.64% gewijzigd
poldervrouw schreef:
02-06-2020 17:59
Ik wilde alleen maar delen hoe blij ik ben voor hem. Meer niet :(
Joh, doe ik lekker mee. Ik lees vooral dat je kind nu weer lekker in zijn vel zit en blij is met zichzelf. Lijkt me een goede reden om blij te zijn!
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
02-06-2020 17:59
Ik wilde alleen maar delen hoe blij ik ben voor hem. Meer niet :(
Boeien wat je buren vinden en dus ook boeien wat men hier vindt. Wees blij trots en alles erop en eraan. :cheer:

Ik wist niet dat het vandaag een speciale dag was. Morgen direct op school in de groep gooien! Dan heb ik direct een goede reden om het stukje van Splinter Chabot bij dwdd te laten zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven