Trots op coming out zoon.

02-06-2020 17:17 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Happy pride month :-)

Ik ben enorm trots op mijn zoon! Hij is (paar maanden terug) uit de kast gekomen en eindelijk gelukkig met zichzelf! Hij heeft een lastige tijd gehad en nu valt alles op zijn plek.Wat een opluchting!

Voor mij was het geen verrassing, voorgevoel ? Geen idee. Toen hij het mij vertelde was ik iig niet verrast.

Ik hoop dat de buitenwereld ook zo blij is voor hem :-) Dat is het enige waar ik me zorgen om maak; de intolerantie die er helaas nog steeds is naar LGBTQ community.

Voor mij veranderd er niets. Zijn broer en zus reageerden ook positief en de mensen die het zo langzamerhand weten ook.

Hij vroeg mij vandaag of ik het oke vond als hij de vlag op zou hangen (regenboog vlag) . En ik ben daar compleet oke mee.. En wat de rest (lees buren en alles wat er bij komt) ervan zal vinden, zal me een zorg zijn..

Dus nu wappert de vlag trots aan mijn gevel.

Wat ik hiermee wil ? Niets.. ben gewoon trots op mijn zoon dat hij zo blij is en zo open tegen mij. De goede gesprekken die we hebben..zo waardevol.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 02-06-2020 17:18
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
02-06-2020 18:01
Dan begin ik die vlag voor hem iets meer te begrijpen. Wij praten sinds de kinderen jonger waren al over: met wie kom jij later thuis, met een jongen of meisje. We hebben ook genoeg vrienden en familie van allerlei soorten en maten, dus het is hier niet zo'n issue. Ik kan me er gewoon niks bij bedenken dat als mijn zoon op jongens valt, dat dat officieel medegedeeld wordt en dat dat bejubeld wordt.

Maar nogmaals fijn voor je kind dat hij happy is.
Dit hebben wij ook altijd gedaan en ook
Altijd duidelijk gemaakt dat het ons niet uitmaakt. Wij zijn qua seksuele opvoeding altijd erg relaxed geweest en nooit in hokjes denkend geweest. Alle drie onze kinderen zijn ook best open over van alles. Maar dit was toch blijkbaar een ding.


Maar dan is het voor het kind blijkbaar toch een ding. En dat komt door de buitenwereld. Die maakt je aan het twijfelen. Die zorgt
Ervoor dat het niet als normaal / standaard wordt gezien waardoor het een ding is. De homo haat die in het nieuws is. De opmerkingen die gemaakt worden op school. Dát maakte het voor hém een ding. Hij wist heus wel dat het voor mij niet van belang was. Dat zei hij zelf

Maar toch , aldus zoon, was het best een ding voor hém. En dat ik reageerde zoals hij eigenlijk al gedacht had was zo’n opluchting voor hem.

En mag ik alsjeblieft blij zijn dat hij nu eindelijk gelukkig is ? En of dat nu is omdat hij homo is of dat hij eindelijk spruitjes lust. Mag ik ?
poldervrouw schreef:
02-06-2020 17:59
Ik wilde alleen maar delen hoe blij ik ben voor hem. Meer niet :(
Lijkt mij heel leuk, een homo in de familie. Toch een andere dynamiek dan bij de standaard man/vrouw/(kindjes) samenstelling.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
02-06-2020 17:59
Ik wilde alleen maar delen hoe blij ik ben voor hem. Meer niet :(
:hug: Groot gelijk hoor! Het zóu niet zo moeten zijn dat je kinderen uit de kast moeten komen, maar dat het volledig oke is dat iemand homoseksueel is, of bi of trans of non-binair of hetero. Helaas is het nog niet zo'n feest en is het voor veel mensen die 'buiten de norm' vallen nog steeds retemoeilijk om dat aan te geven. Ik ben ook trots op je zoon, fijn dat hij nu zo gelukkig is! :heart:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-06-2020 18:10
Lijkt mij heel leuk, een homo in de familie. Toch een andere dynamiek dan bij de standaard man/vrouw/(kindjes) samenstelling.

Ik ga het zien. Ik hoop op een leuke partner voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is hij?
apestaartje30 schreef:
02-06-2020 18:08
Boeien wat je buren vinden en dus ook boeien wat men hier vindt. Wees blij trots en alles erop en eraan. :cheer:

Ik wist niet dat het vandaag een speciale dag was.
Morgen direct op school in de groep gooien! Dan heb ik direct een goede reden om het stukje van Splinter Chabot bij dwdd te laten zien.

Het is Pride Month.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
02-06-2020 18:09
Dit hebben wij ook altijd gedaan en ook
Altijd duidelijk gemaakt dat het ons niet uitmaakt. Wij zijn qua seksuele opvoeding altijd erg relaxed geweest en nooit in hokjes denkend geweest. Alle drie onze kinderen zijn ook best open over van alles. Maar dit was toch blijkbaar een ding.


Maar dan is het voor het kind blijkbaar toch een ding. En dat komt door de buitenwereld. Die maakt je aan het twijfelen. Die zorgt
Ervoor dat het niet als normaal / standaard wordt gezien waardoor het een ding is. De homo haat die in het nieuws is. De opmerkingen die gemaakt worden op school. Dát maakte het voor hém een ding. Hij wist heus wel dat het voor mij niet van belang was. Dat zei hij zelf

Maar toch , aldus zoon, was het best een ding voor hém. En dat ik reageerde zoals hij eigenlijk al gedacht had was zo’n opluchting voor hem.

En mag ik alsjeblieft blij zijn dat hij nu eindelijk gelukkig is ? En of dat nu is omdat hij homo is of dat hij eindelijk spruitjes lust. Mag ik ?
Herkenbaar hoor en je mag ontzettend blij/trots zijn. Mooi dat zoon nu gelukkig is!

Dochter kwam het ook “officieel” vertellen. Hier thuis is en was het ook absoluut geen ding maar voor haar wel. Vriendjes en vriendinnetjes vol verliefdheden op het andere geslacht waardoor ze toch voelde anders te zijn dan de rest. Bij dochter merkte ik dat het voor haarzelf fijn was er eindelijk een benaming aan te kunnen geven, in plaats van het “ik voel me anders maar kan zelf niet exact aangeven waarin” Veel vragen zich af waarom er een naam/hokje gegeven moet worden. Voor mij hoeft het niet maar voor dochter was dat dus wel belangrijk.

Bij dochter hangt de vlag op haar slaapkamer 🏳️‍🌈
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
02-06-2020 17:25
Ik snap dat het heel fijn is om je kind weer gelukkig te zien.

Maar dat de buitenwereld ook zo blij moet zijn en dat er een vlag wordt opgehangen, die snap ik niet helemaal.

Maar ieder zijn ding.

Dit idd
Alle reacties Link kopieren
Wat ook scheelt: ik ben zelf bi en heb zowel bij mijn hetero- als bij mijn homozoon de gedachte: wacht nou gewoon es af, leg je nog niet vast op het ene of het andere geslacht.

Ik ben te bi voor een keuze.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-06-2020 18:10
Lijkt mij heel leuk, een homo in de familie. Toch een andere dynamiek dan bij de standaard man/vrouw/(kindjes) samenstelling.
Dit is net zo hard een vooroordeel, realiseer je je dat?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Er wordt door sommigen gedaan alsof het niet iets is waar je trots op zou mogen zijn, je kind die uit de kast komt.
Maar echt..... het lijkt alsof dat hier in NL hartstikke geaccepteerd is, maar dat is het nog lang niet.
En ik vind dan ook dat je hartstikke trots op je zoon mag zijn. En ook heel trots op jezelf, want jij hebt er mede voor gezorgd dat hij uit de kast is gekomen. Hij komt in ieder geval uit een warm nest❤
Er zijn nog heel veel ouders die dit niet accepteren.
Solomio schreef:
02-06-2020 18:31
Dit is net zo hard een vooroordeel, realiseer je je dat?
Ik wilde het net typen. Ik ken twee gezinnen met ouders van dezelfde sekse en die zijn zo standaard als wat. Niks andere dynamiek.
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
02-06-2020 18:11
Hoe oud is hij?
Bijna 19
Alle reacties Link kopieren
Aneso schreef:
02-06-2020 18:18
Herkenbaar hoor en je mag ontzettend blij/trots zijn. Mooi dat zoon nu gelukkig is!

Dochter kwam het ook “officieel” vertellen. Hier thuis is en was het ook absoluut geen ding maar voor haar wel. Vriendjes en vriendinnetjes vol verliefdheden op het andere geslacht waardoor ze toch voelde anders te zijn dan de rest. Bij dochter merkte ik dat het voor haarzelf fijn was er eindelijk een benaming aan te kunnen geven, in plaats van het “ik voel me anders maar kan zelf niet exact aangeven waarin” Veel vragen zich af waarom er een naam/hokje gegeven moet worden. Voor mij hoeft het niet maar voor dochter was dat dus wel belangrijk.

Bij dochter hangt de vlag op haar slaapkamer 🏳️‍🌈
Precies dit.
Solomio schreef:
02-06-2020 18:31
Wat ook scheelt: ik ben zelf bi en heb zowel bij mijn hetero- als bij mijn homozoon de gedachte: wacht nou gewoon es af, leg je nog niet vast op het ene of het andere geslacht.

Ik ben te bi voor een keuze.
Ja precies :D

Maar ik heb het er intussen aardig in geramd geloof ik. Mijn kinderen roepen allebei dat ze op dit moment vallen op iemand van het andere geslacht, maar dat ze nog niet weten wat de toekomst gaat brengen. En zo is het ook maar net.
Je wil niet weten hoe vaak er nog terloops wordt aangenomen dat je hetero bent als je het niet expliciet benoemd. Zeker onder jongeren, die vaak nog erg extreem in jongens vs meisjes denken. Maar ik merk het nu nog - iemand vraagt: "komt uw man ook?" of "vind je dat geen lekkere man?" en als een moeder hier een topic opent, is vaak een van de eerste vragen: "waar is de vader in dit verhaal?" Elke keer is weer een mini-coming out, en elke keer weer dat moment van twijfel of ze je gaan accepteren, of anders gaat zien... Dus ja, uit de kast komen is nog steeds een belangrijk en spannend moment. Hoera voor jouw zoon!
Solomio schreef:
02-06-2020 18:31
Dit is net zo hard een vooroordeel, realiseer je je dat?
Zal vast. Maar mijn mening is gebaseerd op eigen positieve ervaringen met gay vrienden m/v waarbij ik me beter thuis voel dan bij menig hetero zodra ze een stelletje zijn.
Wat er stond is niet meer relevant.

Gefeliciteerd poldervrouw! Fijn dat je je zoon nu lekker in zijn vel ziet.

En het is gewoon zo; zelfs in de meest “vooruitstrevende/ruimdenkende” kringen wordt ook heteronormatief en is een uitleg of toelichting vaak toch wel even gewenst. Om daarna (nog ongemakkelijker) ook nog vaak te zeggen hoe fantastisch normaal het allemaal is en dat zij dat met hun kinderen ook zo aanpakken en de buurman en tante van...

Allemaal heel erg goed bedoeld, dus daarom knik ik vriendelijk, maar ook echt dodelijk vermoeiend na een jaar of 30.
anoniem_650568b69e036 wijzigde dit bericht op 02-06-2020 18:43
82.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-06-2020 18:31
Wat ook scheelt: ik ben zelf bi en heb zowel bij mijn hetero- als bij mijn homozoon de gedachte: wacht nou gewoon es af, leg je nog niet vast op het ene of het andere geslacht.

Ik ben te bi voor een keuze.
Ik weet niet wat ik ben ;). Ik ben nu hetero :). Ik geloof zelf dat je verliefd wordt op een persoon en niet op geslacht. Toevallig werd ik verliefd op man.

Hij vindt zelf dat hij homo is maar sluit niet uit dat hij eigenlijk pan seksueel is.

We merken het vanzelf wel. Ik kan er niet wakker van liggen. Hij is nog zo jong.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-06-2020 18:31
Dit is net zo hard een vooroordeel, realiseer je je dat?
Ik heb er geen last van als mensen dat zo ervaren. Ze gaan hun gang maar.

Als hij tzt met partner thuis komt
Is het voor mij net zo “spannend” als toen dochter met partner thuis kwam en straks andere zoon ook. En of dat man of vrouw is zal mij jeuken. En nieuwe aanvulling op je gezin is altijd spannend
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-06-2020 18:35
Ja precies :D

Maar ik heb het er intussen aardig in geramd geloof ik. Mijn kinderen roepen allebei dat ze op dit moment vallen op iemand van het andere geslacht, maar dat ze nog niet weten wat de toekomst gaat brengen. En zo is het ook maar net.
Heb ik toch wat steken laten vallen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
02-06-2020 18:12
Het is Pride Month.
Dank u!
Solomio schreef:
02-06-2020 18:45
Heb ik toch wat steken laten vallen.
Zo bedoelde ik het niet hoor :kiss:

Ik ben juist nog steeds een beetje verbaasd dat ze er allebei zo in staan.
redbulletje schreef:
02-06-2020 18:10
Lijkt mij heel leuk, een homo in de familie.
:hihi: Ik zie nou echt een Hallmark-kaart voor me
Alle reacties Link kopieren
Wat ongelooflijk fijn dat je kind is wie hij is, TO! :cheer2:
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven