Tuigje/riempje Triptrap

12-01-2020 19:45 23 berichten
Weet iemand of universele tuigjes ook goed werken in een traptrap van Stokje?
Onze dreumes klimpt continu uit de stoel dus we willen nu toch graag een riempje. Die van Stokje zelf zijn aardig aan de prijs! Universele een stuk goedkoper maar zit het net zo goed?

Ik hoor graag ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Stokke, wel met een vergelijkbare kinderstoel en hoe strak ik het tuigje ook aandoe, mijn dreumes wurmt zich er in drie seconden uit. Dus hier gebruiken we t tuigje nooit meer. Het kostte een dag of vier heel consequent elke keer met klimmen terugzetten en zeggen ‘nee, je moet zitten in je stoel’ met een hoop gehuil en gedoe, maar inmiddels blijft ze gewoon zitten tot ze klaar is met eten. Tuigje was hier dus compleet nutteloos. Maar als je een iets minder slangenmensdreumes hebt, kan t misschien wel werken 😉
Je kunt ze toch zelf op maat maken? Zoek er desnoods een YouTube-filmpje over op.
Wij hebben via bol.com een goedkoop tuigje gekocht ruim drie jaar geleden. Vorig jaar hadden ze die ook nog steeds volgens mij. Werkt prima! Ik geloof dat dat tuigje ongeveer een tientje kostte.
Ik heb de houten bar overigens gewoon verwijderd bij mijn klimbaby; met 8 maanden. Dat was een stuk veiliger.
Wij zijn begonnen met een universeel tuigje maar daar wurmde onze baby zich steeds uit. Uiteindelijk toch het dure Stokke tuigje gekocht op advies van vrienden en dat werkte perfect.

Bij ons andere kind nooit een tuigje nodig gehad dus laat je niks wijsmaken dat je ‘het heus wel aan kan leren om er niet uit te klimmen’. 😉
Pandax schreef:
12-01-2020 19:53
Ik heb de houten bar overigens gewoon verwijderd bij mijn klimbaby; met 8 maanden. Dat was een stuk veiliger.
Hier ook. Zodra er wordt geklommen en geklauterd, gaat de beugel eraf en leer ik ze erop en eraf klimmen. En dat als ze raar doen eraf vallen.
Sellar schreef:
12-01-2020 19:59
Bij ons andere kind nooit een tuigje nodig gehad dus laat je niks wijsmaken dat je ‘het heus wel aan kan leren om er niet uit te klimmen’. 😉
Haha nou die van ons klimt echt overal uit, levensgevaarlijk, maar dat kun je dus wel afleren hoor, t is alleen niet leuk. Maar ik denk dat haar ‘vastbinden’ zodat ze zich echt niet los zou kunnen wurmen minstens zoveel strijd op zou leveren als gewoon leren dat het niet mag. En ja, ze klimt er uiteraard nog steeds wel uit, maar niet meer als ze gewoon moet eten, dan werkt een waarschuwing prima. Ik kan haar alleen niet daarin zetten en weglopen, dat is niet verantwoord, maar dat is ook helemaal niet nodig.
Ik weet niet hoe oud jullie dreumes is? Net 1 of bijna 2. Maar in het eerste geval. Tijdelijk over op IKEA kinderstoel? Of klimt zoon door ook uit?
kaartje1 schreef:
12-01-2020 20:19
Ik weet niet hoe oud jullie dreumes is? Net 1 of bijna 2. Maar in het eerste geval. Tijdelijk over op IKEA kinderstoel? Of klimt zoon door ook uit?
Om een of andere reden klimt mijn kind daar dus uit, en uit alle andere niet (of ze probeert het in elk geval, gelukkig voor mij is ze nog niet zo heel behendig in klimmen)
Wij gebruikten het tuigje vd prenatal
nausicaa schreef:
12-01-2020 20:30
Om een of andere reden klimt mijn kind daar dus uit, en uit alle andere niet (of ze probeert het in elk geval, gelukkig voor mij is ze nog niet zo heel behendig in klimmen)
Hier dus ook! In alle stoelen blijft ie zitten behalve die van ikea.

Heb ook wel eens gehoord dat het tuigje van prenatal ook past.
Die van mij klimt en klautert overal op en af maar in zijn triptrap blijft hij gelukkig wel zitten. Wij hebben wel het tafelblad erop en de onderste plank zo dat hij er met zijn voeten niet bij kan. Anders duwt hij zichzelf wel steeds omhoog.
Minik schreef:
12-01-2020 20:11
Haha nou die van ons klimt echt overal uit, levensgevaarlijk, maar dat kun je dus wel afleren hoor, t is alleen niet leuk. Maar ik denk dat haar ‘vastbinden’ zodat ze zich echt niet los zou kunnen wurmen minstens zoveel strijd op zou leveren als gewoon leren dat het niet mag. En ja, ze klimt er uiteraard nog steeds wel uit, maar niet meer als ze gewoon moet eten, dan werkt een waarschuwing prima. Ik kan haar alleen niet daarin zetten en weglopen, dat is niet verantwoord, maar dat is ook helemaal niet nodig.
Scheelt per kind. Bij oudste zoon (klimgeit) werkte het na heel veel waarschuwen en corrigeren (en dan bleef hij alleen zitten, zolang 1 van ons naar hem keek, dus iets uit de keuken halen was onmogelijk, wij waren zijn extern geweten). Bij jongste zoon was er geen corrigeren aan. Gelukkig kon hij ook heel snel veilig in en uit de stoel klimmen (dat hij niet op tafel mocht klimmen heb ik hem zo'n 1.5 jaar zeker 5-10 keer verteld. Na dus minimaal 1000 keer corrigeren was het kwartje gevallen).

Met een tuigje hadden mijn kinderen weinig problemen: ze kenden het al van de buggy.
despie schreef:
12-01-2020 19:52
Wij hebben via bol.com een goedkoop tuigje gekocht ruim drie jaar geleden. Vorig jaar hadden ze die ook nog steeds volgens mij. Werkt prima! Ik geloof dat dat tuigje ongeveer een tientje kostte.
Deze heb ik ook! Even uitzoeken hoe je hem moet vastzetten maar hier werkt het prima. Hij ziet het als een onderdeel van het eten krijgen dus het tuigje gaat zonder moeite aan (wat bij de buggy wel een gevecht is) en hij blijft er rustig mee zitten.
..
Onze dreumes is net 1 geworden en heeft geen seconde rust. Klimmen vindt ze geweldig dus het liefst non stop op alles en iedereen🙄
Corrigeren doen we al een tijdje en helpt precies 1 seconde..

Als ik het zo lees dus het officiële tuigje van Stokke of die van Prenatal?
Wij hebben een universele en dat werkt prima. Ze kan zich wel zo wurmen dat ze wat gaat staan, maar komt er absoluut niet uit.
Ik had t stokke tuigje maar heb ook niks anders geprobeerd:)
where ever you go, go with your heart
Ik heb hem van de prenatal. Gewoon een universele. Neem hem ook mee als we een dagje weggaan, want kind klimt uit elke stoel of gaat staan. En heb hem ook weleens meegenomen als ik boodschappen ging doen. Om hem vast te zetten in de winkelkarretje. En een ‘nee’ helpt echt niet.
rups13 schreef:
12-01-2020 21:14
Ik heb hem van de prenatal. Gewoon een universele. Neem hem ook mee als we een dagje weggaan, want kind klimt uit elke stoel of gaat staan. En heb hem ook weleens meegenomen als ik boodschappen ging doen. Om hem vast te zetten in de winkelkarretje. En een ‘nee’ helpt echt niet.
Dat is wel echt een goed punt, als t kind thuis uit de stoel klimt, doet hij dat waarschijnlijk overal, dus dan moet je óf heel heel streng zijn, óf inderdaad zijn tuigje steeds meenemen.
Zojuist toch maar gewoon die van Stokke besteld. Bij onze 1e hadden we dit niet nodig; hij was veeel afwachtender. Wat een relaxte tijd was dat haha
Wij hebben die van Stokke gekocht maar nog niet gemonteerd (vinden het irritant dat de stoel dan grotendeels weer los moet ;) ) en het gaat nog goed. Zoon (9 maanden) hangt af en toe wat opzij maar blijft wel zitten. Ben benieuwd of zijn aankomende broertje dat ook zal doen, we bewaren het tuigje in ieder geval wel.
Bij mijn oudste dacht ik ook, wat moet je met een tuigje? Die zat keurig aan tafel. Met 1.5 jaar hebben we de babyset eraf gehaald. Ze klom netjes zelf op haar stoel en bleef dan netjes zitten.

Mijn jongste is daarentegen een echte klimmer. Vanaf dat hij een maand of 10 was, klom hij gewoon zijn stoel uit, zo de tafel op. We hebben hem tig keer gecorrigeerd, maar niets hielp. Ik heb een origineel tuigje te leen. En wat ben ik er blij mee! Hij zit sindsdien meestal veel rustiger aan tafel. En als hij onrustig wordt, kan hij er in ieder geval niet uitklimmen of vallen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Minik schreef:
12-01-2020 20:11

Uit het tuigje van stokke zelf kan een kind zich echt niet uitwurmen, mits je hem natuurlijk goed afstelt... Wij hebben ook echt twee klauteraapjes maar dit tuigje werkt perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven